Mag hij mij niet????

07-08-2008 14:45 595 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmiddag forum-leden,

Ik zit sinds gisterenavond ergens mee.

Ik woon in een hele fijne straat waar de ouders van jonge kinderen vaak met mooi weer 's avonds even bij elkaar komen bij de picknicktafel in de speeltuin. Dit is altijd heel gezellig en zo ontstond ook onze buurtbbq die jaarlijks doorgaat. Al met al zie ik altijd erg naar dat uurte uit na het eten. Toch had ik gisterenavond het gevoel dat mijn buurman mij niet echt mag of dat ik iets verkeerd gezegd heb of zo. Ik ben iemand die het iedereen graag naar de zin maakt en het belangrijk vind of iemand mij aardig vind (heb ik nog steeds niet af kunnen leren).

Dus zat ik gisterenavond weer aan de picknicktafel met 2 buurvrouwen en 2 buurmannen. Het begon heel gezellig en ik vroeg aan desbetreffende buurman "wanneer gaan jullie nou op vakantie?" Waarop hij antwoorde "wil je ons weghebben of zo?". Ik had zoiets van nou een geintje en liet het zitten.

Vervolgens begon zijn dochtertje te huilen en die ging ik ophalen en wilde ik bij hem op zijn schoot zetten. Zegt ie "d'r moeder staat daar hoor". Weer maakte ik er niets van maar ik begon wel een rotgevoel te krijgen. Een andere buurman prikte hem met een vork en zei "beetje aardig he?". Na een tijdje zei ik "misschien kan ik mijn ramen wel groen met wit maken" (we zijn namenlijk aan het verfen. Zegt ie "maak er een postzegel van". Ik snap nog steeds niet waar hij het over had en vroeg om uitleg maa dat werd weggelachen.

Al met al weet ik niet of hij me nou niet mag of stoer zit te doen voor de overige buurmannen. Het is een jongen van een jaar of 35 die een heleboel voor anderen in de straat doet en zo ook bij ons maar dit snap ik gewoon niet. Ik ga dit altijd direct bij mezelf zoeken en kon er echt niet van slapen.

Graag jullie mening want ik denk zo en zo dat ik te graag aardig gevonden wil worden en daardoor misschien teveel m'n best doe en te snel gekwetst wordt of zo (klinkt dat logisch?)

bedankt

Rammetje
Juist ja.

Volgens mij ben je een enorme egotripper.

Ik begin te begrijpen wat de buurman doormaakt.

Ik vind dat hij zich nog behoorlijk heeft ingehouden.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 16:58:

[...]

bedankt voor je reactie. Weet je wat ik echt denk? Ik vind mezelf helemaal niet zo aardig en ik wil bewijzen dat ik het wel ben of zo. Ik vind dat ik niet aardig ben tegen mijn man, ik vind dat ik soms niet aardig ben tegen mijn kinderen en ik ben bang dat mensen dat zien in de buurt en daarom probeerik het denk ik te compensren.

`Kijk, dat klinkt mij heel plausibel in de oren. Mensen die van zichzelf houden en echt een positief zelfbeeld hebben willen namelijk niet koste wat kost aardig gevonden worden.

Je laat je door je buurman en forummers enorm op de kast jagen. Je ziet hun opmerkingen als bevestiging dat mensen zien dat je niet aardig bent, je niet mogen. Zoals iemand al zei, je vult alles negatief in. Terwijl echt vrijwel iedereen hier heel lang heel positief was, tot jij zelf nogal sarcastisch en neerbuigend naar anderen werd. Dan gaan mensen dat terugdoen en dan voel jij je weer heel rot (tenminste, je komt op me over alsof je dit 'gesprek' hier op het forum heel naar vindt worden).

Je hebt door je onzekerheid heel veel bevestiging nodig. Maar in plek van je kwetsbaar op te stellen en mensen kans te geven die bevestiging op een echte manier te geven, duw je ze weg en saboteer je je eigen geluk (om het maar even hoogdravend te zeggen).

Ik vind het goed dat je zo open en kwetsbaar op mijn post reageerde. Ik denk dat je zo veel verder komt in je ontwikkeling en dat je vriendschappen en relatie er echt van opknappen. Durf echt te zijn, durf jezelf te laten zien, inclusief je onzekerheden. Mensen laten je echt niet vallen, maar zullen je alleen maar meer waarderen. Zoals Elmervrouw's motto luidt: Alles is mooi wanneer het echt is.
quote:__justme__ schreef op 07 augustus 2008 @ 17:02:

[...]

Exactly my point.

Maar dan hoe het bij je buurman overkomt.Precies.
quote:Vl43inder schreef op 07 augustus 2008 @ 17:02:

[...]

Nageltje, hoe komt het dat je moeite hebt met aardig toen tegen je man en kinderen? Wat zou er moeten gebeuren om aardiger tegen ze te doen?

Wat zou er moeten gebeuren? Ik heb geen idee eerlijk gezegd.

Meer mijn man dan mijn kinderen hoor, ik ben gek op ze.
quote:mararoulette schreef op 07 augustus 2008 @ 16:56:

[...]

Nou ja het is duidelijk dat als ik niet in jouw straatje pas ik dom ben. Het zij zo daar kan ik nu heel onzeker over gaan doen, en jou gaan proberen te bewijzen dat het echt niet zo is. Ik heb daar niet zo'n behoefte aan.

Veel succes met je buurman.Toedeledoki
quote:MissMara schreef op 07 augustus 2008 @ 17:04:

[...]

`Kijk, dat klinkt mij heel plausibel in de oren. Mensen die van zichzelf houden en echt een positief zelfbeeld hebben willen namelijk niet koste wat kost aardig gevonden worden.

Je laat je door je buurman en forummers enorm op de kast jagen. Je ziet hun opmerkingen als bevestiging dat mensen zien dat je niet aardig bent, je niet mogen. Zoals iemand al zei, je vult alles negatief in. Terwijl echt vrijwel iedereen hier heel lang heel positief was, tot jij zelf nogal sarcastisch en neerbuigend naar anderen werd. Dan gaan mensen dat terugdoen en dan voel jij je weer heel rot (tenminste, je komt op me over alsof je dit 'gesprek' hier op het forum heel naar vindt worden).

Je hebt door je onzekerheid heel veel bevestiging nodig. Maar in plek van je kwetsbaar op te stellen en mensen kans te geven die bevestiging op een echte manier te geven, duw je ze weg en saboteer je je eigen geluk (om het maar even hoogdravend te zeggen).

Ik vind het goed dat je zo open en kwetsbaar op mijn post reageerde. Ik denk dat je zo veel verder komt in je ontwikkeling en dat je vriendschappen en relatie er echt van opknappen. Durf echt te zijn, durf jezelf te laten zien, inclusief je onzekerheden. Mensen laten je echt niet vallen, maar zullen je alleen maar meer waarderen. Zoals Elmervrouw's motto luidt: Alles is mooi wanneer het echt is.

Ik ben van mening dat ik pas sarcastisch werd toen zij dat werden maar goed dat maatk verder ook niet uit.

Dank je wel voor je compliment, ik ben ook graag eerlijk over mijzelf. Maar kwetsbaar opstellen is toch juist vragen om gekwetst te wroden zoals mensen als mijn buurman?
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 17:04:

[...]

Precies.Ik hoop dat je dit serieus begrijpt.
Als je wilt kunnen we daar wel over kletsen hoor nageltje. Over hoe je beter met je eigen onzekerheid om kunt gaan.

Ik ben ook heel lang onzeker geweest, en ik kreeg op een gegeven moment last van de gevolgen van mijn eigen bedrag. Hoe goed bedoeld mijn gedrag ook was. Bij mij was dat op de werkvloer, niet aan de picknicktafel, maar goed, dat maakt niet zo veel uit.

Ik had wel iemand nodig die mij dat liet inzien. En wat ben ik af en toe boos op diegene geweest. Maar ben nu blij dat hij mij dat toch heeft laten inzien. Want na een huwelijkscrisis (niet vanwege hem, wel vanwege mijn andere kijk op mezelf) ben ik toch eigenlijk wel heel erg veel gelukkiger met mezelf geworden. En kan ik zo veel meer genieten van andere mensen om me heen.

En mensen die doorgaan over wat de buurman wel en niet denkt, laat die dan maar even gaan, houdt vanzelf op.
quote:Miss Moneypenny schreef op 07 augustus 2008 @ 17:03:

Juist ja.

Volgens mij ben je een enorme egotripper.

Ik begin te begrijpen wat de buurman doormaakt.

Ik vind dat hij zich nog behoorlijk heeft ingehouden.Nou da's mooi, dan heb je je oordeel. Ik zou zeggen ga lekker op een ander topic verder. Doeiiiiiiiiiii
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 17:09:

[...]

Maar kwetsbaar opstellen is toch juist vragen om gekwetst te wroden zoals mensen als mijn buurman?

Uhm nee, niet altijd.

Jij vraagt er juist om, omdat je gedrag vertoont dat niet oprecht is. Dat wil hij doorbreken.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 17:05:

[...]

Wat zou er moeten gebeuren? Ik heb geen idee eerlijk gezegd.

Meer mijn man dan mijn kinderen hoor, ik ben gek op ze.Misschien kun je een voorbeeld noemen van een situatie waarvan jij vindt dat je niet aardig genoeg was. Eentje waarvan jij vind dat je anders had moeten reageren.
quote:Vl43inder schreef op 07 augustus 2008 @ 17:09:

Als je wilt kunnen we daar wel over kletsen hoor nageltje. Over hoe je beter met je eigen onzekerheid om kunt gaan.

Ik ben ook heel lang onzeker geweest, en ik kreeg op een gegeven moment last van de gevolgen van mijn eigen bedrag. Hoe goed bedoeld mijn gedrag ook was. Bij mij was dat op de werkvloer, niet aan de picknicktafel, maar goed, dat maakt niet zo veel uit.

Ik had wel iemand nodig die mij dat liet inzien. En wat ben ik af en toe boos op diegene geweest. Maar ben nu blij dat hij mij dat toch heeft laten inzien. Want na een huwelijkscrisis (niet vanwege hem, wel vanwege mijn andere kijk op mezelf) ben ik toch eigenlijk wel heel erg veel gelukkiger met mezelf geworden. En kan ik zo veel meer genieten van andere mensen om me heen.

En mensen die doorgaan over wat de buurman wel en niet denkt, laat die dan maar even gaan, houdt vanzelf op.

Dank je wel, hier heb ik echt wat aan dan die doelloze opmerkingen allemaal. Het maakt niet uit wat je zegt, ze vinden toch wel iets om negatief te maken, vemoeiend \\:-)//

Ik ben blij te horen dat het nu goed met je gaat, ik zou ook veel gelukkiger met mijzelf willen zijn. Het klopt nu gewoon niet, de weegschaal hangt de verkeerde kant op.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:__justme__ schreef op 07 augustus 2008 @ 17:11:

[...]

Uhm nee, niet altijd.

Jij vraagt er juist om, omdat je gedrag vertoont dat niet oprecht is. Dat wil hij doorbreken.Maar ik ben wel oprecht hoor volgens mij. Ik doe echt niet zomaar een toneelstukje of zo.
quote:Vl43inder schreef op 07 augustus 2008 @ 17:12:

[...]

Misschien kun je een voorbeeld noemen van een situatie waarvan jij vindt dat je niet aardig genoeg was. Eentje waarvan jij vind dat je anders had moeten reageren.ik reageer gewoon alles op mijn man af dat is niet eerlijk.
quote:Courage schreef op 07 augustus 2008 @ 17:13:

Mijn advies:

Postings van MissMara printen, in je agenda plakken en herlezen, en opnieuw.

Bij jezelf nagaan hoe vaak je sarcastisch doet, en wat er dan aan de hand is. Bij jezelf nagaan hoe vaak je iemand veroordeelt, en waar dat dan op gebaseerd is.

Echt, er is nog heel wat zelfkennis te behalen. Echt - écht.

P.S. "als je secretaresse onder elkaar hè", wil zeggen dan moet het streepje toch echt de andere kant op ladies, tenzij je 'heeeee!' wil zeggen

Miss Mara zit inderdaad wel goed.

Ik mis inderdaad nog zelfkennis omdat ik inderdaad niet echt echt ben in groepen.
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 17:13:

[...]

Maar ik ben wel oprecht hoor volgens mij. Ik doe echt niet zomaar een toneelstukje of zo.Ben je hier vanmiddag op het forum ook oprecht jezelf?
Er is een verschil tussen negeren en er geen energie meer in steken. Ik zou heel bewust voor het laatste kiezen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Boek, wat ben je weer scherp vandaag, dat is een goede vraag.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:nageltje180472 schreef op 07 augustus 2008 @ 17:16:

[...]

Miss Mara zit inderdaad wel goed.

Ik mis inderdaad nog zelfkennis omdat ik inderdaad niet echt echt ben in groepen.

Dus ben je niet oprecht.

Dat merken anderen, hekelen ze en straffen ze af.

Werk aan de winkel, dus.
Ik zie het al helemaal voor me. Zodra Nageltje "haaaallllooooo!" naar dat bankje komt lopen, zijn er een paar buren die ineens heel druk elkaars planten moeten bekijken en dan toevállig daar verderop in een heel interessant gesprek verwikkeld raken, als ze vervolgens gaat zitten en zich op haar eigen wijze in het gesprek tussen de mannen mengt horen ze het eerst even aan, totdat de een bijna uit elkaar klapt en steeds snibbiger wordt omdat dat mens niet gewoon doorheeft dat niemand op haar zit te wachten.

Nageltje, je komt hier in dit topic over als de buurvrouw from hell, die ene waarvan je elke dag hoopt dat ze je vooral niet ziet aankomen omdat ze zo strontirritant is maar zelf denkt dat ze heel gezellig en leuk is. En tegen wie je ook niet gewoon durft te zeggen "mens, ga koken" omdat het er zo een is die dan gaat huilen en dan heb jij het weer gedaan. Dus hou je je mond mar en maak je af en toe een snibbige opmerking in de hoop dat ze de hint een keer snapt.

Met andere woorden: ja, ik denk dat je buurman je niet mag.
Am Yisrael Chai!
Nageltje, dat was bij mij ook zo. Het was helemaal niet onoprecht alleen mijn gedrag werkte op een gegeven moment tegen me. Dat was trouwens niet overal en niet bij iedereen zo hoor. En ik wist wel dat er iets scheef zat maar ik kon er absoluut niet bij wat dan was. Heel veel erover nadenken helpt niet. Ik stond zo dicht bij mezelf, ik ging zo van mezelf uit dat ik mezelf niet zag. Net als dat je de krant ook niet kunt lezen als je 'm te dicht bij je neus houdt.

Het hielp iig om mezelf als een onderdeel van een groter geheel te gaan zien. Probeer bijvoorbeeld eens naar de hele groep te kijken, waar jij ook bij zit aan die picknicktafel. Dus van een afstandje. Probeer dan om weer vanuit je eigen ogen te kijken. Dat is best wel een groot verschil. Je merkt dat je in het ene geval een onderdeel van een groep bent, net als de anderen en in het andere geval sta je zelf centraal en vormen de anderen de groep om je heen.
quote:Courage schreef op 07 augustus 2008 @ 17:18:

Nageltje, sommige mensen (ook hier) hebben een radar voor mensen die niet echt-echt ;) zijn. En die laten dat merken door directheid/botheid/sarcasme. Juist van hen zou je wat kunnen leren, hoe k*@ het ook voelt. Want zij reageren enkel primair op jouw niet-authentiek zijn.

Merci bien! Voel me hierdoor wel aangesproken.

Als je terugleest zie je precies wanneer het sarcasme begint en dat is op acties/onoprechtheid van jouw zijde. Als je dat dus kan omzeilen verdwijnen de rottige opmerkingen vanzelf.
quote:__justme__ schreef op 07 augustus 2008 @ 17:18:

[...]

Dus ben je niet oprecht.

Dat merken anderen, hekelen ze en straffen ze af.

Werk aan de winkel, dus.Nou heb je een handboek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven