Etenslucht neutraliseren
woensdag 11 februari 2015 om 14:49
Als mijn onderburen koken, komt de etenslucht door de vloer heen bij mij in de woonkamer. Heel smerig, geen idee wat ze precies koken, maar het ruikt heel zwaar, een beetje een variant op frituurlucht.
Vroeger had je Oust wat luchtjes kon neutraliseren en zelf nergens naar rook, maar dat bestaat niet meer en scheen ook behoorlijk op je luchtwegen te slaan.
Nu ben ik op zoek naar iets dat ook goed luchtjes kan neutraliseren, maar ik vind alleen producten zoals Brise of Ambipur etc. die luchtjes maskeren met andere luchtjes. Ik wil eigenlijk iets dat zelf geen geur afgeeft, of hooguit heel weinig. Of het dan een spuitbus of iets voor in het stopcontact is oid maakt niet uit.
Tot nu toe gebruik ik altijd azijn, wat ik verwarm en in kommetjes door het huis zet, maar dat werkt niet optimaal en ruikt zelf ook behoorlijk sterk.
Iemand een idee wat ik zoek en waar ik het kan vinden?
Vroeger had je Oust wat luchtjes kon neutraliseren en zelf nergens naar rook, maar dat bestaat niet meer en scheen ook behoorlijk op je luchtwegen te slaan.
Nu ben ik op zoek naar iets dat ook goed luchtjes kan neutraliseren, maar ik vind alleen producten zoals Brise of Ambipur etc. die luchtjes maskeren met andere luchtjes. Ik wil eigenlijk iets dat zelf geen geur afgeeft, of hooguit heel weinig. Of het dan een spuitbus of iets voor in het stopcontact is oid maakt niet uit.
Tot nu toe gebruik ik altijd azijn, wat ik verwarm en in kommetjes door het huis zet, maar dat werkt niet optimaal en ruikt zelf ook behoorlijk sterk.
Iemand een idee wat ik zoek en waar ik het kan vinden?
woensdag 11 februari 2015 om 15:27
quote:lilalinda schreef op 11 februari 2015 @ 14:51:
Misschien een etherische olie op een brandertje/geurkaars? Ik vind al die Brises etc ook misselijkmakend stinken.
Is het een huurhuis? dan misschien iets aan de vloer laten doen?
Oh gelukkig ben ik niet de enige die er misselijk van wordt.
Die afdeling bij Ikea, zo vlak voor de kassa. (vreselijk!)
Misschien een etherische olie op een brandertje/geurkaars? Ik vind al die Brises etc ook misselijkmakend stinken.
Is het een huurhuis? dan misschien iets aan de vloer laten doen?
Oh gelukkig ben ik niet de enige die er misselijk van wordt.
Die afdeling bij Ikea, zo vlak voor de kassa. (vreselijk!)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 11 februari 2015 om 17:06
Nog maar een keer: Lampe Berger! En nee, het maskeert geen luchtjes.
http://www.homeandcooking ... /lampe-berger-de-werking/
http://www.homeandcooking ... /lampe-berger-de-werking/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 15 februari 2015 om 11:54
Oeps, even heel mijn eigen topic vergeten
Bedankt voor alle reacties!
Lampe Berger ga ik eens naar kijken. Ben nog een beetje sceptisch (vooral door de prijs), maar misschien is het wel wat!
Nu heb ik het opgelost met een lekkere pot koffie en een spuitbus (toch..) van Ambi pur. Die had maar een heel licht geurtje, dus dat was wel fijn. Alleen jammer dat het zo chemisch is.
Baking soda heb ik ook in huis, dat ga ik de volgende keer eens proberen.
Bedankt voor alle reacties!
Lampe Berger ga ik eens naar kijken. Ben nog een beetje sceptisch (vooral door de prijs), maar misschien is het wel wat!
Nu heb ik het opgelost met een lekkere pot koffie en een spuitbus (toch..) van Ambi pur. Die had maar een heel licht geurtje, dus dat was wel fijn. Alleen jammer dat het zo chemisch is.
Baking soda heb ik ook in huis, dat ga ik de volgende keer eens proberen.