Geschenkje bij open huizen dag

16-02-2015 11:42 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en dacht ik ga gelijk een poging wagen om iets te plaatsen op dit forum.

Ik heb mijn woning te koop staan en volgende maand komt er weer een open huizendag aan. Nu wil ik eigenlijk voor iedere kijker een klein presentje maken.

Ik dacht zelf aan een dropsleutel/snoepsleutel met daar een kaartje aan van het huis en met een leuk tekstje van wil je de sleutel tot dit huis...etc....

Heeft iemand misschien andere leuke en creatieve ideeën?

Dank je wel

Groeten Marrit
Koffie en koekjes hoef ik ook echt niet. Zo'n open-huizendag is ideaal om in een paar uur een stuk of 10 woningen te bekijken. Een aantal waar je wel interesse in hebt (handig, hoef je geen afspraak te maken en vrij te plannen voor een bezoek met makelaar) en een aantal waar je niet meteen zou zijn gaan kijken anders, maar als je toch in de buurt bent...

Maar 10 keer koffie en koekjes? Nee dank je. Ik wil gewoon naar binnen, rondje lopen, en als het me bevalt graag antwoord op wat simpele vragen. Als ik het dan wat vind bel ik wel voor een vervolgafspraak. Ik ga geen evaluatieformulier invullen, hoef geen cadeautje, en wil ook niet nagebeld worden. Open is open, lijkt mij. Een brochure is fijn, zorg vooral dat er een plattegrond in zit. En zorg dat overige informatie op papier klopt, en overeenkomt met wat je vertelt.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Als je toch wat wilt zet dan een schaaltje met chocolade paaseitjes neer. Staat gezellig, een leuk schaaltje met allerlei gekleurde ingepakte eitjes en het is makkelijk mee te nemen.
Ik vraag me af hoe je erbij komt TO?

Hier gelukkig nooit iets gekregen, zou het vreselijk genant vinden eerlijk gezegd.
Ik had bij mijn huis een boterkoek, eigenlijk omdat mijn moeder die gebakken had. Ik nam ook niet aan dat mensen daar op zaten te wachten, maar hij was is no time op! Overigens gewoon neergezet, niet aangeboden en ook geen koffie.

Ik was ook best verbaasd over hoeveel mensen een folder wilden. Die dingen zijn tegenwoordig gewoon te downloaden, en ik dacht dat mensen niet op papier trope zou den zitten wachten. Maar ook die waren in een mum van tijd op.

Verder zorgen dat je basisvragen kunt beantwoorden. Hoeveel betaal jij aan gas/water/licht? En gemeentebelastingen? Hoeveel is de VVE bijdrage (als die er is), en hoe is de financiële situatie van de VvE? Hoe oud is de cv ketel? Wat voor buren heb je? En waarom ga je verhuizen (makkelijke vraag als je gewoon gaat samenwonen/baan elders hebt/duidelijk te weinig ruimte hebt na je derde kind, maar wat lastiger als je de buurt vreselijk vond oid. Dan kun je er maar beter op voorbereid zijn).
Ik wens je heel veel sukses.

Bereid je toch ook voor op het feit dat er misschien he-le-maal niemand komt kijken....
Koffie of thee en koek aanbieden is best lekker op een open huizendag. Ook wil ik best ff social talk doen met de bewoners. Het feit dat je geacht wordt om een formulier in te villen met naam adres etc vind ik minder. Het verbaast me ook , dan is het niet anoniem meer , het is toch open dag en iedereenag kijken Waarom moet ik mijn adres geven. Ik was met een vriendin (zij zocht een huis) en die vulde braaf alles in . Zelf had ik dat niet gedaan. Achteraf kreeg ze van elke Makelaar zowat telefoontjes.En ook een brochure opgedrongen hou ik niet van. Meeste staat op internet wel.
quote:handigmetgeld schreef op 16 februari 2015 @ 14:58:

Maar 10 keer koffie en koekjes? Nee dank je.

Nee het zou handig zijn als je een tijdstip zou kunnen afspreken dat je langskomt en dat je nog even doorgeeft wat voor wijn en hapjes je lekker vindt

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Misskatie schreef op 17 februari 2015 @ 22:47:

Koffie of thee en koek aanbieden is best lekker op een open huizendag. Ook wil ik best ff social talk doen met de bewoners. Het feit dat je geacht wordt om een formulier in te villen met naam adres etc vind ik minder. Het verbaast me ook , dan is het niet anoniem meer , het is toch open dag en iedereenag kijken Waarom moet ik mijn adres geven. Ik was met een vriendin (zij zocht een huis) en die vulde braaf alles in . Zelf had ik dat niet gedaan. Achteraf kreeg ze van elke Makelaar zowat telefoontjes.En ook een brochure opgedrongen hou ik niet van. Meeste staat op internet wel.

Aan de ene kant begrijp ik dat je je gegevens niet achter wilt laten. Maar bekijk het eens van de andere kant; iedere gek kan zo naar binnen lopen en kijken wat voor spullen je in je huis hebt staan. Dan is het ook wel prettig om toch te weten wie je over de vloer hebt gehad.

En nee, dat is natuurlijk niet waterdicht, een valse naam of nummer is zo opgegeven, maar wellicht toch nog een drempeltje voor kwaadwillenden..

Zelf zijn we overigens nooit nagebeld na een openhuizendag, ook niet door de makelaar van een huis waar we specifiek gegevens hadden achtergelaten omdat we serieus geïnteresseerd waren en dat ook hadden laten weten, we wilden graag een brochure ontvangen, want die waren op, maar ook nooit ontvangen. Dat vond ik wel laks.
Ik vind het wel een leuk idee van TO.

Nog nooit iets gekregen bij open huizen dag
life is to celebrate
Inderdaad iedereen kan een kijkje nemen op een open dag. Het zegt helemaal niks; het opschrijven van je gegevens. Je kunt gewoon valse naam en adres geven dus wat voegt het toe; alleen dat de makelaar je kan bellen daarna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven