Geschenkje bij open huizen dag

16-02-2015 11:42 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en dacht ik ga gelijk een poging wagen om iets te plaatsen op dit forum.

Ik heb mijn woning te koop staan en volgende maand komt er weer een open huizendag aan. Nu wil ik eigenlijk voor iedere kijker een klein presentje maken.

Ik dacht zelf aan een dropsleutel/snoepsleutel met daar een kaartje aan van het huis en met een leuk tekstje van wil je de sleutel tot dit huis...etc....

Heeft iemand misschien andere leuke en creatieve ideeën?

Dank je wel

Groeten Marrit
In elk geval iets wat nog in de verpakking zit. Ik pak niet zomaar iets aan van een ander, die ermee heeft zitten knutselen om dit dan op te eten.

Verder krijgen belangstellende al de brochure mee, misschien kun je bij de brochure nog iets leuks maken. Of bij de brochures een schaaltje mon cheri's, celebrations of iets anders lekkers neerzetten.
Sorry, maar als potentieel koper zou ik dat een beetje raar vinden. Een huis kopen is een zakelijk iets. Bij je sollicitatie geeft je toch ook geen bloemetje aan je gesprekspartners.
Op zich attent maar ook wel een beetje raar. Het is niet dat ik me door een dropsleutel (bij wijze van) over zou laten halen. Zo komt het op mij namelijk over. Het gaat om het huis en niet om de manier waarop dat huis gepresenteerd wordt (tot op zekere hoogte).
Ik vind het wel een grappig idee.

Voor het verpakken: http://www.chocolade-webs ... 13-chocolade-sleutel.html
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Al zou je een show in je blote reet opvoeren. Als ze je huis willen willen ze je huis, en als ze het niet willen kan geen bedankje of wat dan ook daar iets aan veranderen.
Een dropsleutel? Ik vind het een beetje kinderverjaardagachtig.

Tegenwoordig krijgen mensen om het minste of geringste al een goed gevulde goodybag.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou je vriendelijk bedanken, het pakje in de eerste de beste prullenbak laten verdwijnen en als je huis me aanstaat vervolgens inzetten op een hele scherpe onderhandeling omdat je blijkbaar heel desperate bent om de boel verkocht te krijgen.
Een presentje haalt mij echt niet over om een huis te kopen. Een huis is de grootste aankoop van je leven en dat laat je toch echt van andere dingen afhangen.

Het zou mij wel heel wantrouwig maken. Waarom willen die mensen zo vreselijk graag van hun huis af. Zie ik iets over het hoofd waardoor ik toch beter niet kan gaan bieden? Ik denk dus dat het eerder averechts werkt.
Niet doen joh!

Zorg ervoor dat je huis schoon en aantrekkelijk is voor eventuele kopers.

Dat is genoeg.
.............
..................
...................
Niet doen.
Oke helemaal duidelijk! Niet doen dus, dank je wel voor jullie reacties.
Als je iets doet zou ik zorgen dat de mensen goed op orde hebben welk huis van jou is en hoe ze bij eventuele vragen contact kunnen opnemen. Als je een aantal huizen afloopt weet je aan het eind niet meer welk huis nou die kleine zolder had en waar ook alweer de zon zo lekker achterin de tuin stond... Ik zou denk ik een kaart/flyer-achtig ding maken met een foto van het huis, adres, en daarbij je telnr/mailadres (of de gegevens van de makelaar, net wat je prettig vindt, maar het eerste is misschien laagdrempeliger). Dat geef je dan mee als mensen weer weggaan en je geeft aan dat ze ook voor kleine vraagjes, of als ze nog eens willen komen kijken, ze dan gewoon contact op mogen nemen.

Als iemand geïnteresseerd is maak je het ze makkelijker om meer info in te winnen, of gewoon nog eens vrijblijvend langs te komen, als iemand niet geïnteresseerd is gooien ze het ding weg, maar daar had je dropsleutel ook niet aan geholpen.

Succes!
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 16 februari 2015 @ 11:57:

Ik zou je vriendelijk bedanken, het pakje in de eerste de beste prullenbak laten verdwijnen en als je huis me aanstaat vervolgens inzetten op een hele scherpe onderhandeling omdat je blijkbaar heel desperate bent om de boel verkocht te krijgen.Dit
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ik vind het ook niet nodig. Wel zou ik zorgen dat je een aantal folders (of desnoods alleen een A4 met de basisinformatie) van je woning hebt klaarliggen zodat geïnteresseerden die mee kunnen nemen. Vond ik wel handig als geheugensteuntje toen we twee jaar geleden als potentiële kopers >vijf huizen bezochten op één ochtend.
Wel lief bedoelt maar nee, erg kinderachtig. Zorg voor lekkere koffie en thee met wat lekkers erbij. Een koekje en een chocolaatje.

Meer niet. Ze komen voor je woning en de aankoop wel of niet zal niet afhangen een geschenkje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou eerder koffie en thee en een schaal simpele koekjes klaar zetten. Dat geeft je huis een gastvrij tintje. Een attentie van ander soort straalt niet af op je huis.

Wel even kijken hoe je dat logistiek gaat doen met kopjes/bekertjes, je wilt niet dat het een rommeltje wordt.
Ik snap denk ik wel de insteek van je idee, je wilt dat mensen ná een volle open huizendag zich jouw huis nog kunnen herinneren tussen de vele huizen die ze die dag gezien hebben.

Maar dat kun je natuurlijk ook anders aanpakken. Lekkere koffie of een leuk koekje bijvoorbeeld. 'Ohja, dat huis met die versgebakken *koekjes*' of 'dat huis waar het zo lekker naar versgezette koffie rook'.

Ik hoorde trouwens dat uit onderzoek is gebleken dat de geur van versgebakken appeltaart ook goed werkt .
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Sluit mij aan bij de rest: niet doen. Maar je hebt je beslissing al genomen.

Succes met de verkoop!
Gewoon niet doen. Die koffie en koek ook niet trouwens. Voelde me zo ongemakkelijk als mensen me van alles aan kwamen bieden. Net of ze nieuwe vrienden zochten, terwijl ik alleen maar geïnteresseerd was in hun huis..
Misschien zou je een fotokaart (zoals een ansichtkaart) kunnen maken met speciale plekken van/in het huis, die nog niet in de brochure staan. De plekken die jouw huis zo speciaal/knus/mooi maken. En dan aan de achterkant nog eens de contactgegevens etc.
Geef als je persé iets mee wilt geven een zelfgemaakte folder met tips en info; hoe ver is het lopen naar de bushalte, welke scholen zitten er in de buurt, hoeveel huisartsen zitten er in de wijk, hoe laat staat de zon op je terras, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven