chagrijnig door jongeren

18-02-2015 15:52 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger ben ik zowel basisschool en middelbare school gepest. Ondanks hulp ben ik hier nooit uitgekomen en accepteer nu dat sommige dingen moeizaam if niet gaan door pestverleden.

Ben vandaag een stukje gaan wandelen in de buurt. Omdat het vakantie is kom ik ook kinderen/jongeren tegen. Zo ook een groepje van 3 jongens van een jaar of 14. En ja hoor, ik werd weer belachelijk gemaakt terwijl ik gewoon op de stoep loop. Ik ken ze niet, heb ze nog nooit gezien. Heb niet het idee dat ik raar ben of er raar uitzie of zo. Ik maak dit dus regelmatig mee. Zijn kinderen zo aso tegenwoordig dat ze geen respect meer hebben? Bij mij altijd weer de vraag of het nu zo is dat ik zelfs op mijn 34e nog altijd gepest moet worden/belachelijk gemaakt moet worden. Het houdt gewoon nooit op. Door zoiets kan ik dus helemaal van slag raken. Bah klootjongen elke keer.
Get a life. En ga in therapie. Want ja, als het je hele schooltijd gebeurt maar ook nu je boven de 30 bent dan ligt het echt aan jezelf.
Zo dat is ook vervelend zeg. Vanaf hier kan ik niet zien waar het aan ligt maar doen ze dat ook als je met iemand anders loopt? Kan je ze niet negeren?

Hoe vaak gebeurd het? Misschien eens met de wijkagent bellen of die een oplossing weet.

Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het zit hem in je houding. Dat klinkt stom, maar uit ervaring weet ik dat het zo is. Jij denkt: 'oh kut, een groepje jongens' en onbewust straal je angst uit. Dat praat hun gedrag niet goed, maar verklaart wel waarom ze jou moeten hebben. Waardoor je de volgende keer gesterkt wordt in dat gevoel en het weer gebeurt etc etc.

Ook komt het door jou pestverleden waarschijnlijk extra hard binnen. Waardoor je door die oude pijn ook meteen dat pestgevoel weer hebt. Terwijl er feitelijk misschien wat stoms geroepen wordt uit stoerigheid en het helemaal niets met jou te maken hebt. Maar door die oude pijn kun je er geen schijt aan hebben.

Misschien is er een praktische therapie voor je die je met dit soort situaties leert omgaan. Want kinderen en jongeren zijn overal. Je wilt niet altijd op je hoede zijn en dat zou ook niet nodig moeten zijn.

Sterkte!
Hallo?!
Kom je misschien heel onzeker over, door een bepaalde lichaamshouding, je manier van kijken naar zo'n groepje?
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 18 februari 2015 @ 15:58:

Kom je misschien heel onzeker over, door een bepaalde lichaamshouding, je manier van kijken naar zo'n groepje?Ok, ik zal de mosterd even pakken.
verba volant, scripta manent.
Dat je je dat zo persoonlijk aantrekt van mensen die je helemaal niet persoonlijk kent. Waarom kun je zoiets niet naast je neerleggen en genieten van dingen die wel leuk zijn in je leven. Het is toch niet alleen maar kommer en kwel? Neem zelf de regie en verantwoording over je leven en laat je verleden je heden niet zo beheersen en beïnvloeden.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Ik denk niet dat je het als pesten moet opvatten. Kinderen die verveeld op straat rondhangen schreeuwen naar iedereen die langskomt stomme dingen. Ik snap dat je het met jouw verleden als iets persoonlijks kan opvatten, maar dat is echt niet nodig. Misschien is het inderdaad handig om wat hulp te zoeken om met dit soort situaties om te gaan.
Dat overkomt me nou echt nooit. Dus ookal klinkt het hard, straal je niet onbewust gewoon 'angst' uit?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Roep je het niet over jezelf af op een bepaalde manier? Waarmee ik niet bedoel dat het je "eigen schuld is". Maar als ik op een manier buiten ga lopen alsof iedereen naar me kijkt gaan ze dat ook doen. En als ik op een manier kijk van "oh ik ben bang want dadelijk vinden ze iets van mij" dan zal al gauw iemand de handschoen oppakken. Niks leuker dan een volwassen schijterd te grazen nemen. Waar kom je het nog tegen dat je als 14-jarige zo belangrijk wordt gevonden hè.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat gaat helaas niet. Hulp ga ik ook niet meer zoeken hiervoor. Been there, done that. Helpt niet genoeg.
En yoga, mindfulness en meer van zulks? Dat je een beetje leert relaxen in zulke situaties omdat je gewoon een paar trucjes kent om je (lichaams)houding te beïnvloeden en je gedachten 'uit te zetten'? Hoef je met niemand te praten, kun je zover gaan als je zelf wilt, maar doe je er wel iets aan. Ik denk dat iets doen, het maakt niet eens uit wat, om deze situatie te veranderen je al meer kracht en energie geeft dan niets doen.

Door niets te doen kom je weer in de slachtofferrol, die toen heel gerechtvaardigd was, maar vandaag eigenlijk niet echt nodig was. Door zelf iets te doen, word je sterker en krijg je meer zelfvertrouwen.
Hallo?!
quote:mila81 schreef op 18 februari 2015 @ 16:03:

Dat gaat helaas niet. Hulp ga ik ook niet meer zoeken hiervoor. Been there, done that. Helpt niet genoeg.Veel plezier met de rest van je leven dan maar.
Wat zeiden ze dan precies, die hangjongeren? En stonden/ liepen zij ook op de stoep?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je komt van alles op straat tegen. Een boom, een auto, een oude vrouw, een hond, de postbode, enz. En dus ook jonge mensen of kinderen. En die loop je op dezelfde manier voorbij als je die oude vrouw, die hond en die boom passeert. Als iets normaals wat je op je weg naar de supermarkt of je werk kunt tegenkomen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dat gaat helaas niet. Hulp ga ik ook niet meer zoeken hiervoor. Been there, done that. Helpt niet genoeg.

Tja dan ben je zo'n type die zich daar in wentelt? Och arme ik, altijd moeten ze MIJ hebben etc etc?

Je kunt ook jezelf een schop onder je kont geven en wél hulp gaan zoeken.

Het is maar wat je zelf wil hé.

Maar goed, This One's For You

https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00
Je maakt het zelf groter dan het is. Ik wordt ook wel eens aangesproken door wat uit de kluiten gewassen kleuters. En ik ben echt nooit gepest toen ik jong was. Dat soort acties zegt niets over mij, alleen wat over die ettertjes. En dus neem ik het niet persoonlijk en ben ik het 100 meter verder alweer vergeten. Het krijgt bij jou alleen lading, doordat je die lading er zelf aan geeft.
Zoiets zou ik nog kunnen doen doortje, thanks.

voor de rest heb ik eigenlijk geen zin meer in zulke situaties. Ik heb liever niet veel meer te maken met zulke mensen. Ik ga voortaan wel ergens anders lopen, heb ik er ook geen last van. Ik heb het wel gehad hiermee.
quote:_Doortje_ schreef op 18 februari 2015 @ 16:07:

Door niets te doen kom je weer in de slachtofferrol, die toen heel gerechtvaardigd was,.

Een slachtofferrol aannemen is nooit gerechtvaardigd. Dat is iets van een self fulfilling prophecy.

Zodra je jezelf als slachtoffer gaat zien dan gaan anderen je ook zo zien.

En er is ook nog zoiets als alles op jezelf betrekken.

uhm tja..

Wat wil je dan precies? Alle jongeren uitroeien zodat je er geen last meer van hebt?

Dit is een serieus probleem, je loopt met onverwerkte negatieve gevoelens rondt en dat zal je vast ook uitstralen. Wil je echt zeggen dat je alle mogelijk hulp hebt gezocht, of ben je 4 keer naar psych geweest en vond je het toen wel oke?
quote:mila81 schreef op 18 februari 2015 @ 16:12:

voor de rest heb ik eigenlijk geen zin meer in zulke situaties. Ik heb liever niet veel meer te maken met zulke mensen. Ik ga voortaan wel ergens anders lopen, heb ik er ook geen last van. Ik heb het wel gehad hiermee.Ben bang dat dat niet werkt. Overal op straat kun je kinderen of tieners tegenkomen. Hoe wou je die vermijden dan? Zodra je een tiener aan ziet komen, omkeren en hard naar huis hollen? Volgens mij maak je het dan juist erger.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik denk ook dat het aan je uitstraling ligt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat jongeren onbekenden zo na roepen. Over het algemeen hebben hangjongeren genoeg aan hangen.

voor de rest heb ik eigenlijk geen zin meer in zulke situaties. Ik heb liever niet veel meer te maken met zulke mensen. Ik ga voortaan wel ergens anders lopen, heb ik er ook geen last van. Ik heb het wel gehad hiermee.TO ik vind je erg negatief in het leven staan. Ik lees in een ander topic dat je hoogzwanger bent. Dan heb je toch iets geweldigs om naar uit te kijken en zie je er prachtig uit met die kostbare lading in je buik. . Geniet daar nou eens van.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Hoi pejeka, ja dat dacht ik dat ik dat ook deed. Ben vandaag ook meer kinderen tegengekomen en toen was er niets aan de hand.

Ik ben ook weleens uitgescholden door pubers terwijl ik gewoon op de bus zat te wachten. Ik deed niets verkeerd of raar of zo. Er zat nog iemand te wachten die later tegen me zei dat ze het niet normaal vond wat die pubers deden. Ik kende die jongeren ook niet.

Het zal wel. Maar ik heb daar allemaal geen zin meer in. Ga voortaan wel weg. Heb ik er ook geen last van.

voor de rest heb ik eigenlijk geen zin meer in zulke situaties. Ik heb liever niet veel meer te maken met zulke mensen. Ik ga voortaan wel ergens anders lopen, heb ik er ook geen last van. Ik heb het wel gehad hiermee.Ik snap je. Echt geloof me. Ik snap het gevoel zo goed. Maar wat jij wilt kan niet. Natuurlijk heb je geen zin meer in zulke situaties. Maar het wordt hier erger van, niet beter, je helpt jezelf niet door situaties te vermijden. Je hebt het leven niet in de hand. En wil je echt zo de macht uit handen geven? Want dan blijf je je zo voelen.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven