chagrijnig door jongeren

18-02-2015 15:52 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger ben ik zowel basisschool en middelbare school gepest. Ondanks hulp ben ik hier nooit uitgekomen en accepteer nu dat sommige dingen moeizaam if niet gaan door pestverleden.

Ben vandaag een stukje gaan wandelen in de buurt. Omdat het vakantie is kom ik ook kinderen/jongeren tegen. Zo ook een groepje van 3 jongens van een jaar of 14. En ja hoor, ik werd weer belachelijk gemaakt terwijl ik gewoon op de stoep loop. Ik ken ze niet, heb ze nog nooit gezien. Heb niet het idee dat ik raar ben of er raar uitzie of zo. Ik maak dit dus regelmatig mee. Zijn kinderen zo aso tegenwoordig dat ze geen respect meer hebben? Bij mij altijd weer de vraag of het nu zo is dat ik zelfs op mijn 34e nog altijd gepest moet worden/belachelijk gemaakt moet worden. Het houdt gewoon nooit op. Door zoiets kan ik dus helemaal van slag raken. Bah klootjongen elke keer.
quote:mila81 schreef op 18 februari 2015 @ 17:25:

Hoi reizigster, ik dacht dat ook te doen. Rug recht en niet bang hoeven zijn om langs te lopen. Maar toch ging het niet goed. Weet niet waar het aan ligt. Zal dan wel aan mij liggen blijkbaar. Ik heb toch iets waardoor dit steeds gebeurt. Vind dat niet fijn. Maar ik zal ze wel uit de weg gaan. Ik wil gewoon rust dat is alles.

ze zeiden niets over mijn zwangerschap, ware gewoon vervelend.Maar schrijf nou dan eens precies op wát er dan zo vervelend was. Want riepen ze Hee rooie, kankerwijf, rot op. Of riepen ze je bij naam en renden ze je achterna? Of was het helemaal nietszeggends maar voel jij je door álles aangesproken.
Wat naar voor je dat je dit meegemaakt hebt.

Probeer het objectief te bekijken door bij te gaan houden hoeveel mensen je op een dag passeert zonder dat er iets gebeurt en noteer bij hoeveel mensen het wel gebeurt. Je zult zien dat het veel vaker goed gaat dan fout.

Focus je verder op de fijne mensen in je leven.

Het handelen van een ander kun je lastig beïnvloeden. Wat je wel kunt doen is aan de slag met de impact die dit soort gebeurtenissen op jou hebben. Hoe kun je deze impact verminderen?

Ik wens je veel succes en onthoud: het beste moet nog komen. Geef dus niet op!
Je ziet dat ze iets tegen je zeggen? Je verstaat het niet maar ze maken wel oogcontact met je? Of denk je dat ze wat tegen je zeggen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als iemand je tegenhoudt of een sla beweging naar je maakt hebben ze het wel tegen je.

Ik zal wel zien hoe het gaat, maar als ik mezelf niet prettig voel op feestjes ed hoef ik er niet heen. Geouwehoer met andere kinderen, ouders ed zal ik ook wel zien of dat gaat. Anders mag man het oplossen.
Ik lees dit onderwerp met gekrulde tenen van schaamte en pijn, want ik herken mezelf er zoooo enorm in. Maar ik weet dat het beter kan gaan, want al gaat het nog niet super, het gaat wel 100x beter dan vroeger qua naroepen etc. En daar heb ik in moeten investeren, maar het is het zoooo waard. Zou jij ook niet willen dat de wereld bijna net zo veilig voelde als je eigen woonkamer? Hoe relaxed en blij je dan zou zijn?

Deze mensen doen super goeie cursussen voor volwassenen, die precíes op dit probleem gericht zijn. En, heel belangrijk, zonder al te veel praten en graven...

http://www.in-verbindingtrainingen.nl/trainingen
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
quote:mila81 schreef op 18 februari 2015 @ 18:27:

Ik heb al meer dan genoeg hieraan gewerkt, maar ik kom er niet uit. Ik ben nu op een punt dat ik het niet meer ga proberen. Het zij zo. Dan gaat mijn man maar naar die feestjes ed. Ik hoef dit op deze manier niet meer te doen.Weet je TO ik heb al je posts eens onder elkaar gelezen en mén wat ben jij een zeikwijf.

Overal heb je wat over te zeuren. Komt dat door je zwangerschap? of (heb ik het vermoeden) was je altijd al zo'n pieperd. Want ja dan kan ik me voorstellen dat je snel de pispaal bent als je zo snel op de kast zit te miepen. Mens je krijgt (zo op het oog) en gezonde baby straks! Jij hoort blij en vrolijk te zijn en alles zonnig in te zien.

Geef jezelf eens een schop mens, anders doet je man dat straks.
@granny als mijn pesters vroeger geen vrij spel hadden gehad had ik er nu ook geen last van gehad en hier nu ook geen topic geopend omdat ik er niet mee zou zitten nu.
Wat vindt je msn van jouw plan om voortaan maar thuis te blijven en hem alles te laten regelen?

Ik zeg dat hier zat tips over trainingen zijn gegeven maar ik denk dat jij het zwelgen in de slachtofferrol wel best vindt.

Ik ben ook mijn hele schooltijd gepest. Maar het was voorbij de dag dat ik begin te werken. Jij bent niet alleen bang voor kansloos tuig maar ook voor volwassenen.

Heb je ooit gewerkt? Werd je daar dan ook gepest?

Wanneer jij mijn partner zou zijn zou ik je naar weerbaarheid training slepen.

Jij durft straks je kind niet naar de psz te brengen en als onverhoopt de luiers op zijn zal je kind moeten wachten tot papa thuis komt omdat mama bang is.
Je pesters vroeger zijn en schim uit het verleden. Die jij in je hoofd levend houdt.

Je kan het ook laten en erboven staan.
quote:mila81 schreef op 18 februari 2015 @ 19:50:

@granny als mijn pesters vroeger geen vrij spel hadden gehad had ik er nu ook geen last van gehad en hier nu ook geen topic geopend omdat ik er niet mee zou zitten nu.

Zolang jij je als slachtoffer blijft gedragen zullen ze (zelfs zonder dat ze iets doen) je leven blijven verzieken.

Oh nee!!!! Dat doe je zelf!!!!

Calimero is er niets bij.
quote:mila81 schreef op 18 februari 2015 @ 19:45:

Als iemand je tegenhoudt of een sla beweging naar je maakt hebben ze het wel tegen je.

Ik zal wel zien hoe het gaat, maar als ik mezelf niet prettig voel op feestjes ed hoef ik er niet heen. Geouwehoer met andere kinderen, ouders ed zal ik ook wel zien of dat gaat. Anders mag man het oplossen.

Wat een huilie ben jij, zeg.

Weglopen voor je problemen en weglopen voor je issues, dat doe je. Verantwoordelijkheid nemen? Wasda??

Laat m'n man het maar oplossen want 'ik ben sieluuuuug want iedereen heeft de pik op mij want ik ben vroegahhhh gepest'.
Ik heb eigenlijk al die trainingen die gegeven worden al gehad. Sommige meerdere keren. Ik ga dat niet meer doen.

ik zal wel zien hoe het zal gaan in de toekomst. Als ik me niet prettig voel bij iets ga ik dat niet doen.

bedankt voor de lieve reacties van oa doortje en ook sommige andere mensen. De rest moet niet zo snel oordelen.
quote:mila81 schreef op 18 februari 2015 @ 21:37:

Ik heb eigenlijk al die trainingen die gegeven worden al gehad. Sommige meerdere keren. Ik ga dat niet meer doen.

ik zal wel zien hoe het zal gaan in de toekomst. Als ik me niet prettig voel bij iets ga ik dat niet doen.

bedankt voor de lieve reacties van oa doortje en ook sommige andere mensen. De rest moet niet zo snel oordelen.

Joh, open dan geen topic als wij alleen maar die dingen mogen schrijven die jij graag wil horen. En ik weet wel wat je wil horen: dat het allemaal heel erg is, dat iedereen met je meeleeft, dat je groot gelijk hebt, dat andere mensen naar / rot / aso zijn, dat jij het slachtoffer bent.

Weet je, zolang je alleen dat soort dingen wil horen zal er voor jou niets veranderen. Je bent veel te gehecht aan het beeld dat je van jezelf hebt als slachtoffer, hulpeloos meisje dat niet verantwoordelijk is voor haar leven nu.

Het is volkomen begrijpelijk dat alle hulp die je ooit hebt gezocht je niet heeft geholpen. Want daarvoor moet je eerst daadwerkelijk geholpen willen worden. En dat wil je niet, niet echt.
quote:mila81 schreef op 18 februari 2015 @ 19:50:

@granny als mijn pesters vroeger geen vrij spel hadden gehad had ik er nu ook geen last van gehad en hier nu ook geen topic geopend omdat ik er niet mee zou zitten nu.Maar zie je nou echt niet in dat het zo'n onzin is wat je schrijft?

Ten eerste heb jij ze zelf vrij spel gegeven, dat krijgen ze niet. Ten tweede kun je je pesters van vroeger niet de schuld geven van wat mensen nu doen. Of liever gezegd wat jij dénkt dat ze doen.

Want dat jij je gepest voelt wil niet zeggen dat je gepest word hé. Je moet eens een beetje leren relativeren. En snel ook.

Je hebt straks een kind om voor te zorgen! Die heeft een moeder nodig, geen labiele huilie.
quote:Steinbeck2 schreef op 18 februari 2015 @ 21:43:

[...]

Joh, open dan geen topic als wij alleen maar die dingen mogen schrijven die jij graag wil horen. En ik weet wel wat je wil horen: dat het allemaal heel erg is, dat iedereen met je meeleeft, dat je groot gelijk hebt, dat andere mensen naar / rot / aso zijn, dat jij het slachtoffer bent.

.

Nou vooruit dan maar.

TO wat érg zeg! En NIemand doet wat dan? Jeeetje, ik zou naar de politie stappen hoor! Echt , echt iedereen moet JOU hebben hé. Ik vinnut sjielug hoor

Dat het regent is speciaal om jou te pesten. En dat de bus vertraging heeft ook. En die vrouw voor je die d'r tas sinaasappels laat vallen doet dat écht heel echt om jou in de weg te gaan staan. Echt de héle wereld moet JOU hebben. Wat heb jij toch een zwaar leven.

Heel zwaar leven, echt echt heus waar. Voor jou is alles moeilijk moeilijk moeilijk....

(oops, daar was Brigitte weer)

Meld je kind dan maar vast aan bij de ggd want met zo'n moeder zal het het zeker nodig hebben.

Arm kind

bedankt voor de lieve reacties van oa doortje en ook sommige andere mensen. De rest moet niet zo snel oordelen.Als je bij die cursussen dezelfde houding had als hier, dan snap ik wel dat ze niet gewerkt hebben. Ik snap heel goed dat het oneerlijk is dat jij nu moet veranderen terwijl jij niet de schuldige bent. Maar hé, het leven ís oneerlijk. Je pesters hebben nog steeds invloed op je leven en ik begrijp werkelijk niet dat je dat toestaat. Het is zo zonde, je leven kan zoveel leuker zijn en jij laat het nog steeds verpesten door je pesters.
Ergens snap ik het wel nerdopviva.

Dit is de (slachtoffer)rol die ze al haar hele leven heeft en kent.

Ze is de persoon "slachtoffer" en niets anders meer.

Veranderen en die persoon loslaten is eng.

Want wie is ze dan als ze "slachtoffer" niet meer is.

Dan moet ze zelf verantwoording nemen voor haar acties terwijl ze ze nu af kan schuiven op haar pesters van ongeveer 15 jaar geleden.

Blijven zoals je bent (Hoe ongelukkig ook) is makkelijker dan verantwoording nemen voor je leven en je acties.
Mila, jouw kind wordt ook een jongere he, ook een puber. Met hopelijk vrienden om zich heen die ook puber/jongere zijn. Lastige situatie als je moeder alle pubers/jongeren wil vermijden. Of denk je dat je angst voor pubers op magische wijze verdwijnt als je eigen kind die leeftijd bereikt?

Heb je trouwens vroeger op het forum gepost onder een andere nick?

Niet snel oordelen? Ik krijg serieus jeukneigingen van jou!

Ik geef notabene aan dat ik mijn hele middelbare schooltijd gepest ben geweest. Ik weet heus wel dat dat niet leuk is! Sterker nog, ik ben depressief geweest toen en na die tijd. Is zeker geen lolletje. Maar jij, jij blijft maar hangen in je slachtofferrol en hangt het zielige vrouwtje uit, in plaats van je leven in eigen handen te nemen. Ontzettend triest!!
quote:nerdopviva schreef op 18 februari 2015 @ 22:04:

[...]

Als je bij die cursussen dezelfde houding had als hier, dan snap ik wel dat ze niet gewerkt hebben. Ik snap heel goed dat het oneerlijk is dat jij nu moet veranderen terwijl jij niet de schuldige bent. Maar hé, het leven ís oneerlijk. [/b] Je pesters hebben nog steeds invloed op je leven en ik begrijp werkelijk niet dat je dat toestaat. Het is zo zonde, je leven kan zoveel leuker zijn en jij laat het nog steeds verpesten door je pesters.Ja TO, in hoeverre is dat de kern van het non-succes van al je trainingen etc? Die boosheid over de oneerlijkheid van dat nou net jij slachtoffer geworden bent, in hoeverre is dat onderdeel van je identiteit geworden? Of (en dat kan ik me heel goed voorstellen), ben je misschien bang dat als je de boosheid loslaat, dat het dan net lijkt of je zegt dat het OK was dat er over je grenzen heen gegaan werd?
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
accepteer. laat los en kijk vooruit
quote:granny71 schreef op 18 februari 2015 @ 22:10:

Ergens snap ik het wel nerdopviva.

Dit is de (slachtoffer)rol die ze al haar hele leven heeft en kent.

Ze is de persoon "slachtoffer" en niets anders meer.

Veranderen en die persoon loslaten is eng.

Want wie is ze dan als ze "slachtoffer" niet meer is.

Dan moet ze zelf verantwoording nemen voor haar acties terwijl ze ze nu af kan schuiven op haar pesters van ongeveer 15 jaar geleden.

Blijven zoals je bent (Hoe ongelukkig ook) is makkelijker dan verantwoording nemen voor je leven en je acties.

Ken je de stinkende-jas vergelijking?

Een stinkende jas dragen is natuurlijk niet fijn...Maar om een nieuwe jas aan te kunnen moet je eerste je stinkende jas uitdoen...en dan sta je een tijdje in de kou...en je hebt geen 100% garantie dat er een nieuwe jas komt. Voor veel mensen voldoende reden om dan maar (al zeikend over de stinkende jas) hem aan te houden.
Met die stinkende jas aan heeft TO weer een bevestiging dat ze haar mijden/pesten.

Veilige en vertrouwde omgeving voor haar die ze naar mijn idee niet wil en zal verlaten.

Nogmaals; arm ongeboren kind
Iemand geeft aan gepest te worden en HAAR gedrag wordt onder de loep gelegd en negatief beoordeeld.

Echt de omgekeerde wereld. Het is me nu wel duidelijk waarom het pestbeleid niet echt werkt, men kan deze 'discussie' als studiemateriaal inzetten.

De tendens is dus dat als je niet al te weerbaar bent, je 'erom vraagt", en zelfs als je op een forum dit aangeeft men bloed ruikt en even lekker los gaat.

Een aantal posts hier zijn duidelijk uit goede bedoelingen geschreven, tough love en zeker een kern van waarheid.

Anderen echt niet, iemand belachelijk maken die EN hoogzwanger is (hormonen? niemand ooit last van gehad?? Ik was toen ik zwanger was doodsbang op straat, terwijl ik normaal echt nergens bang voor ben) en het duidelijk zwaar heeft. Come on, alvast lullig gaan doen over to's capaciteiten als ouder??? Slaat toch nergens op, dat is gewoon vals.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven