slecht nieuws..

17-02-2015 18:57 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het 'complete verhaal' : zie ook mijn vorige topics.

Vandaag bij thuiskomst na werk (vannochtend) opeens héle heftige pijnscheuten/krampen linksonder in mijn buik, zowel links in mijn onder én bovenrug, in mijn linkerlies en dat trok helemaal door mijn bovenbeen door tot net iets onder mn knie.

Tijdens werk wel al wat krampjes..maar dacht dat ik nodig naar de wc moest, want zo voelde het, en dat mijn baarmoeder aan t groeien was want voelde me nog net zo zwanger als de dagen ervoor.

Uiteindelijk was de pijn ondraaglijk en verloor opeens helderrood bloed..toen heb ik het zh gebeld. Moest meteen komen op de spoedpoli komen. Op de echo was nog steeds niets te zien.. Had eigenlijk a.s. donderdag een afspraak voor een nieuwe echo omdat mn gyn. verwachtte dan wel een vruchtje met eventueel kloppend hartje te zien. Bloed laten prikken..Hcg waarde was 800.. Wat afgelopen vrijdag 253 was.. Wel gestegen dus, maar hoort rond deze tijd volgens de arts ong. 1500 te zijn.. Zeer laag dus. Was nog wel dik baarmoederslijmvlies te zien.

Ze wilden mij opnemen ter observatie. Ben toch naar huis gegaan (woon naast t ziekenhuis) en heb afgesproken als de pijn nog meer toeneemt ik kan bellen en alsnog opgenomen word. De kans is groot dat ik WEER een kijkoperatie krijg.. Welke de afgelopen keer byna fataal voor mij is afgelopen omdat ze in t zh een 'foutje' hadden gemaakt en een bloedvaatje niet goed dicht hadden gemaakt waardoor ik een inwendige bloeding had en 3 liter bloed in myn buik had zitten. Dat deze zwangerschap nog normaal zal verlopen is -niethelemaal- maar wel zo goed als uitgesloten.

De vraag is nu - of ik een buitenbaarmoederlijke zwangershap heb of een miskraam. Dit kunnen ze in het zh nog niet vaststellen omdat er nog helemaal géén vruchtje is waargenomen maar wel is 100% vastgesteld dat ik écht zwanger ben.

Donderdag gaat de afspr alsnog door pm de situatie verder te beoordelen. Tenzij ik straks weer met spoed int zh zit natuurlyk..

Ben heel verdrietig áltijd wat, had ik maar een ander lichaam!
Oja.. En voor de duidelijkheid dames ;

Als deze eileider morgen verwijdert word..wat er dik in zit.. Heb ik dus géen eileiders meer want de ander is afgelopen september al weggehaald .. en denk dat iedereen hier weet wat dat betekent..
lieve g-g-g-tje, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik hoop dat je toch nog een beetje kunt slapen of wegdommelen. Ik wilde je even laten weten dat ik aan je denk.

Heel veel sterkte straks
Dankjewel lief van je @wouvin ..ikslaapnogniet;!
Dat infuus in mn arm is ook zo vervelend! Ze prikte niet goed dus heb er nu dehele tijd last van. Branderig irritant gevoel
ik herken dat gevoel van dat infuus. Waar is er geprikt? In je hand of onderarm? Misschien kan je het wat laten verbinden, dat scheelde bij mij wel.

Hoe gaat het met je buikpijn? Heb je pijnstilling door je infuus? of alleen natriumchloride?
Hopelijk ben je een beetje weggedommeld. Sterkte!!!
Hy zit in mn onder arm.. Is verbonden voel t nog steeeds..

Net naar de wc geweest durfde byna niet meer naar mn bed te lopen.. Veel bloed ..werd er duizelig van!

De buikpyn was weg maar heb nu weer erge krampen tot aan mn lies en been. En verlang zo naar mn eigen kussen/bed.
Je bent ook duizelig van het bloedverlies. Het lijkt mij niet verstandig dat je nog een keer alleen naar de wc gaat. Druk maar op de bel, daar is de verpleging voor.

Als je echt onderuit gaat, dan ben je nog verder van je eigen bed en kussen.

Gelukkig is de buikpijn weg, dat scheelt al een beetje, maar de krampen tot aan je lies en benen zijn weeën.

Heb je een idee hoe laat je morgen geopereerd wordt?

Misschien mag je nog een kopje thee drinken?
Ik heb echt geen idee ze zouden het in de ochtend overleggen onder de artsen en me dan aanmelden .. Ik weet niet hoelaat dat zal zyn. Ik mocht vanaf het moment dat k opgenomen werd al niks meer hebben.. Alleen een paar slokken water voor mn paracetamoll. K hoop gewoon dat deze ellende zsm voorby is ik kan er niet meer tegen.
ik begrijp heel goed dat je er niet meer tegen kan. Het is ook niet niks wat je overkomt.

Zo onbegrijpelijk, niet te bevatten.

Als je zo'n pijn hebt, mag je dan niet meer pijnstilling dan paracetamol? Want paracetamol doet heel weinig voor je pijn.

Ik hoop echt voor je dat je snel geholpen wordt!
Nee ze geven me niks anders..

Maar heb ook niet t idee dat ze me in dit zh serieus nemen.. Na de vorige operatie was ik om 3 u op de zaal en had ik een rare reactie op de morfine.. + ik gaf aan toen al kapot te gaan vd pyn.. Om 8 u savonds kwam er is een dokter om te vertellen hoe de operatie was verlopen.. Tussen 8 en 11 heb ik het uitgeschreeuwt vd pyn met een 10 als pijnscore.. Om 23.15 kwam er is een dokter met het goede idee om een echo te maken.. En om 23.25 lag ik met spoed weer op de O.K. omdat ik letterlijk lag dood te bloeden aan een inwendige bloeding waarvan er inmiddels al 3 liter in mn buik zat!

Helaas is dit zh naast myn huis en wilden zij mij meteen opnemen.. Als het niet zo'n haast had had ik zeker besloten me te laten behandelen in een ander ziekenhuis! En het enige voordeel is dat myn partner (die zich inmiddels afgemeld heeft by zyn nieuwe werk waar hy voor de 2e dag aan de slag moest) het door de korte afstand goed kan combineren met bezoektijden in t zh en de haal- en brengtijden van de kleine op de basisschool.

Voor hem is het ook een hel natuurlyk.

Heb net een aantal dingen gevraagd.. De artsen hebben om 8 u overleg en komen om ongeveer 8.45 / 9.00 vertellen wat de bedoeling is.. Wat duurt dat wachten lang zeg op deze manier!
Jeetje, dus de vorige keer lag je ook in dit ziekenhuis. En ik kan mij voorstellen dat je het gevoel hebt dat ze je niet serieus nemen. Dat is zo verschrikkelijk jammer. Zeker omdat je de vorige keer ook al aangaf dat je verschrikkelijk veel pijn had.

Meestal is de wisseling van de wacht rond 23.00 uur in de avond, dan krijg je een zaalarts die meerdere afdelingen die nacht onder zijn hoede heeft.

Straks om 8 uur is er overleg/overdracht. Ik weet hoe lang wachten duurt. In ieder geval komt er denk ik wel actie rond 9 uur. Dus nog 2,5 uur te gaan.

Wat mij altijd een beetje hielp was puzzelen of lezen. Vraag of je nog een klein beetje mag drinken, desnoods wat warme thee. Al is het een paar slokjes.

Het voordeel van naast een ziekenhuis wonen voor je partner is heel fijn, maar een nadeel voor jou persoonlijk. Ik hoop dat je iets van rust kunt vinden nu.

Ik moet nu naar mijn werk toe, en kan dus niet meer reageren, maar laat je wat van je horen? Want ik leef met je mee!

Knuffel en sterkte!
Je bent een schat Wouvin. Werkse en als er veranderingen zijn of als alles achter de rug is zal ik wel vertellen hoe alles is verlopen.
quote:g-g-g-tje schreef op 19 februari 2015 @ 03:43:

Als deze eileider morgen verwijdert word..wat er dik in zit.. Heb ik dus géen eileiders meer want de ander is afgelopen september al weggehaald .. en denk dat iedereen hier weet wat dat betekent.. Wat heftig! Hopelijk kunnen ze je eileider nog redden. Veel sterkte!
Ik ben helemaal geen schat hoor, ik weet wat je doorstaat, al heb ik niet in het ziekenhuis gelegen voor een zwangerschap.

Iemand die met je praat, meeleeft, begrijpt, dat is gewoon fijn. En ik was wakker, dus....

Helaas moet ik nu de deur uit, moest mij net nog douchen en omkleden. Heel veel sterkte en hou vol!!!!

Je redt dit echt!!!

Tot straks en een knuffel van mij
Nee G, wat erg dat het toch mis is! En dan lig je ook nog in zo'n vreselijk ziekenhuis Ik kan je alleen maar een knuffel geven. Ik denk aan je
Weet zo goed als zeker dat de eileider niet meer gered kan worden.. Heb gevraagd of er niet een sneetje in gemaakt kan worden zodat het eruit gezogen kan worden..

Het antwoors was : NEE. door de ernstige endometriose is de kans te groot dat het bij een eventuele nieuwe zwangerschap weer gebeurt. Er zitten hoogstwaarschijnlijk verklevingen in de eileider (die dus over t hoofd gezien zijn en niet weggehaald zyn tijdens mijn vorige operatie van september) waar het vruchtje tijdens zijn of haar weg naar de baarmoeder in vast is blijven zitten en daar dus is gaan nestelen en nu verder groeit.

Het is misschien lelijk om te zeggen.. Maar ik ken zoveel 'moeders' die de 'eer' van de benaming 'moeder' niet mogen dragen. Byv. De moeder van mijn stiefzoontje.. Al 3 jaar zorg ik fulltime voor HAAR kind (mannetje is hartstikke welkom by my en beschouw ik als eigen hoor. We hebben ook een hele sterke band..) omdat zij het niet kan en een puinhoop van haar leven maken belangrijker vind.. Én haar kind overduidelijk afstoot .. Én nu voor de derde keer zwanger is (na net bevallen te zyn vd vorige) terwijl ze niet eens een eigen huis / inkomen heeft en haar eigen huis is uitgezet met een ontruiming alles erop en eraan!

Ik vind dit soort dingen zo oneerlyk.. Waarom ik en niet gewoon zo'n typetje ?!
Ik schrik echt van je berichten! Wat een narigheid en wat een verdriet.

Is je man inmiddels al bij je?

Ik denk aan je.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Ach lieverd wat een ellende. Van een roze wolk naar een zwart gat in enkele dagen. Bizar. Ik hoop op een wonder meid. Heel veel sterkte!
O G-G-G-tje! Wat verdrietig toch allemaal!

Ik snap jouw gedachten wel hoor. Het is ook gewoon niet eerlijk!

Sterkte lieverd!
Wat verdrietig! Dikke knuffel en heel veel sterkte!
Wat een tragedie.

Een verschrikkelijk verlies voor jullie.

Wat moet dit verdrietig zijn.

Sterkte.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Wat een intens verdriet, ik hoop dat je snel wordt geholpen en je van je helse pijn wordt verlost.

Heel veel sterkte.
quote:g-g-g-tje schreef op 19 februari 2015 @ 03:43:

Als deze eileider morgen verwijdert word..wat er dik in zit.. Heb ik dus géen eileiders meer want de ander is afgelopen september al weggehaald .. en denk dat iedereen hier weet wat dat betekent..

Dan wordt het dus IVF. Maar daarvan is het slagingspercentage tegenwoordig vrij hoog.

Veel sterkte.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Och meid, wat een vreselijk nieuws! Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt, heb nooit in jouw positie gezeten. Een virtuele knuffel is alles wat ik kan geven. Ben er gewoon stil van. ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven