En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zaterdag uiteten geweest bij een restaurant waar ik dit jaar al 7 keer geweest ben. Voor t eerst viel t flink tegen.

Voorgerechten en de wijn waren prima. Mijn hoofdgerecht was fout gegaan; kreeg iets wat ik niet had besteld. Dus mijn kipje zou alsnog (maar dan wat later) op tafel komen. Vrij snel werd t geserveerd, maar wat bleek: de kipfilet was van binnen nog zo goed als rauw! BAH! Gelukkig had ik tijdens het wachten al een stuk kangoeroe van vriendlief meegekregen en stonden er lekkere bijgerechten op tafel. De kipfilet kon weer mee terug en werd van de rekening gehaald. Ik kreeg een wijntje en mocht een nagerecht uitzoeken op hun kosten. Wel zo netjes, maar wat een domper zeg!

Gisteren de left over van vrijdag: zelfgebrouwen chili con carne (niet met een pakje!) met zilvervliesrijst. Was heerlijk.

Vandaag de nieuwe bbq getest; die deed t prima.

Filetlapje, viandel :P, zelfgemaakte aardappelsalade, stokbrood, champignons gevuld met kruidenkaas, galiameloen en wat sausjes. Rood wijntje.

Toetje: biologisch vanille roomijs
Tortellini met tomaten-kaassaus

Sla met ui, sperciebonen, feta, tomaat

Als ik het zo opschrijf, lijkt het weinig...
Ik wist nog niet wat ik zou eten. Nu heb ik het indische recept Sambal Goreng Telor (kruidige eieren in sambal-tomatensaus met kokos) voor een forumster over geschreven en ik heb er trek in. Laat ik ook nog alles ervoor in huis hebben. Mmmmm. Verleidelijk om te gaan maken.
Zag er lekker uit MV! Die foto in het andere topic!

Vanavond ga ik lekker makkelijk doen:-) Courgette met gehakt, ui en tomaat. Even lekker roerbakken, mmmm!
...
auberginelasagne
quote:revival schreef op 03 augustus 2008 @ 12:22:

Gisteren hapjes gemaakt voor oma's 85e verjaardag... daar zo van staan snoepen dat ik niet zoveel trek meer had. Tegen 20u nog een schaaltje yoghurt gehad, en tegen 23u nog 2 rijstwafels.

Vandaag dus oma's big party waarschijnlijk eet ik me daar vol in (mijn eigen) hapjes.

MV, ff off-topic, jij maakt ook vaak hapjes met wraps toch? Ik heb gisteren zalmrolletjes gemaakt, alleen dan niet met tortilla's, maar met zelfgemaakte pannenkoeken (dunne) met bieslook, peterselie en basilicum door het beslag gemengd. Wat meer werk dan met kant-en-klare tortilla's maar absoluut lekkerder.

Alsnog gefeliciteerd met je oma haar verjaardag.

Ja heerlijk wraps met zalm en roomkaas.

Ik heb toevallig toen ik 10 jaar geleden nog wel de Viva kocht het recept eruit gescheurd van zalmflensjes met kruidenkaas. Heerlijk.

Ik heb meer lekkere recepten van Viva. Ik zal eens een mailtje sturen of ze dat niet eens gebundeld willen uitgeven. Ik heb ook een overheerlijk recept van ze van gevulde paprika met mozzarella. En nog een aantal dingen. Nu lees ik de Viva al jaren niet meer dus weet niet hoe hun recepten nu zijn maar vroeger kocht ik bijna de Viva daar al voor.

Vandaag op het menu in huize twijfelmeid: witlof (gekookt, maar ik zit nog te twijfelen of ik er toch een salade van ga maken), gebakken aardappeltjes en een satéburger. Had niet echt inspiratie, zoals je merkt...
Witlof met kaassausje is lekker maar een salade is ook heerlijk.

Ik maak het dan vaak met augurk, appel, walnoot, (evt. blokjes ham), sjalotje, kruiden, lekkere dressing (honing mosterd dressing is lekker). In de zomer is een blikje met van die manderijnpartjes er lekker in.
Bloemkoolschotel ala Stroganoff

(mijn witlofsalade bestaat uit: appel, gedroogde abrikozen, ananas, rozijnen, evt. een wat bleekselderij, witlof (jaja) en een sausje van yoghurt en bieslook)
@mv en kookfeakje: ja, zoiets zou het dan wel worden. Manadarijnpartjes, appel, rozijnen, honingmosterd dressing...walnoot klinkt er ook wel lekker in

okee, ik ben overgehaald....salade it is!
Zalmforelfilet met honing en limoen uit de oven (lekker!), gepofte aardappel en een maiskolf. Toe een raketje.

Ik maak witlofsalade altijd met fruit (appel, druiven, banaan, mandarijn, niet altijd al die soorten), blokjes kaas, en dan een sausje van yoghurt, slasaus en kerrie. Is ook erg lekker!
indisch suddervlees, halve eieren in ketjap, sambal, kerrie en knoflook gehusseld, witte rijst, gebakken spitskool met kokos en kerriesaus

Morgen misschien wel de witlofsalade van Morrie,want die klinkt erg lekker.... maar wat eet je daar dan bij? Ik moet wel ook vlees
Zal ik dan Indisch suddervlees maken? Klinkt ook lekker!

Je kunt er van alles bij eten. Wat gebakken aardappels doe ik vaak, met bijvoorbeeld een kaasschnitzel (dan heb je wel dubbelop kaas want die zit ook in de witlofsalade, maar ik ben gek op kaas). Of een stukje vlees, kipfilet bijvoorbeeld (zelf houd ik daar niet van, maar vriend wel). Of een rundervink. Als ik witlofsalade maak zorg ik er altijd voor dat ik veel salade kan eten, en weinig van de rest. Dat voelt gezond .
Een zelfgemaakte bonenburger met stukjes champignons, knoflook, ui en kruiden. Geroerbakte champignons en courgette. Rode bessen met gele vla toe.
Maiskolf, zwarte bonen (staan al in de week) met zilvervliesrijst, sla en een gekookt ei.
Geen Indisch vlees vanavond. Wel hamburgers op een broodje. Ik heb bij de slager Amerikaanse hamburgers en een zogenaamde Megaburger gehaald. Gewoon om het verschil te proeven. En dan lekker met tomaat, komkommer, gebakken uitjes, ketchup, mayonaise op een broodje. Dat die saus dan over je handen uit je broodje loopt. Jammie!
De witlofsalade was lekker

Heb er uiteindelijk appel, mandarijntjes en rozijnen in gedaan, beetje honing-mosterd dressing erover.

Vanavond eet ik een kliekje maaltijdsoep en de rest van de witlofsalade.
Sun! Ik kom snel weer bij je eten (volgende week? ) Maak je dan Indisch suddervlees voor mij?

Heb in Londen lekkere dingen gegeten:

Bij wagamama (hmmm, yaki soba! Maar dat bestel ik in NL ook altijd ) bijvoorbeeld, en bij mac donalds. Ook nog een 'brunch' gehad gister op het vliegveld: patat, witte bonen in tomatensaus, twee saucijsjes en twee gebakken eieren. Was niet echt mijn ding helaas.

Ook nog een goeie pizza gehad bij Strada, en op een terras een wrap met falafel en salade.

Voor vandaag weet ik het nog niet. Er is een kans dat ik naar een vriendin ga en daar met andere vriendinnen eet. Maar als het zo blijft regenen blijf ik lekker thuis en maak ik een turkse tosti
Patat met mayonaise en een frikandel speciaal....als toetje een milkshake vanille..!
gister: spicy chili con carne

straks: draadjesvlees, aardappels, bloemkool, komkommer in 't zuur
Idiase groentekoeken. Erbij: zelfgemaakte raita, stukjes komkommer en mangochutney uit een potje.
Gisteren afhaal-thai

Vandaag maak ik weer eens lasagne van bertolli saus uit zak, heb het veg. gehakt al uit de vriezer gehaald.
Tagliatelle met room, knoflook, kruidenkaas, zalm, champignons en spinazie.

Toe: fruitsalade met beetje slagroom.
Gister lekker simpel, pitabroodjes met oude kaas uit de oven.

Vandaag denk ik een rijsttafel, of ik ga zelf een pizza maken. Moet nog kiezen.
Ik heb voor 60 broodjes hamburger ingeslagen .... we hebben een feestje!! met rauwe en gebakken witte en rode uien, augurk, sla, ketchup, mayo, curry etc etc...... hmmmmmm... daarbij salades en als toetje een berg verse fruitsalade...

en het is pas 11 uur....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven