Ti Sento ring
vrijdag 20 februari 2015 om 11:17
Hallo allemaal,
Ik heb een hele mooie Ti Sento ring gekregen (1981BL Ti Sento ring). Nu vroeg ik me af of je deze ring om kan houden tijdens het handen wassen. Met sporten, schoonmaken en douchen zal ik hem uiteraard af doen. Hiervoor had ik een Swarovski ring die al na een paar maanden begon te verkleuren niet veel later vielen de steentjes er een voor een uit. Volgens de winkelmedewerkers kwam dit doordat de ring nat was geworden (terwijl ik deze met handen wassen wel altijd af deed, hij kan alleen tijdens een regenbui nat zijn geworden)
Ik heb een hele mooie Ti Sento ring gekregen (1981BL Ti Sento ring). Nu vroeg ik me af of je deze ring om kan houden tijdens het handen wassen. Met sporten, schoonmaken en douchen zal ik hem uiteraard af doen. Hiervoor had ik een Swarovski ring die al na een paar maanden begon te verkleuren niet veel later vielen de steentjes er een voor een uit. Volgens de winkelmedewerkers kwam dit doordat de ring nat was geworden (terwijl ik deze met handen wassen wel altijd af deed, hij kan alleen tijdens een regenbui nat zijn geworden)
vrijdag 20 februari 2015 om 11:22
vrijdag 20 februari 2015 om 11:22
Ik zelf heb 5 jaar geleden een ti sento ring gekregen bij de geboorte van mijn zoontje.
Zilverkleurig met blauwe steentjes een stuk of 15 denk ik. Enige keer dat ik hem af doe is als ik gehakt aan het mengen ben met kruiden en ei enzo. Verder hou ik hem altijd aan. Douchen, in de regen, tuinieren, zwemmen, afwas, badkamer schoonmaken. Alles dus.
Ring ziet er nog prima uit, geen verkleuringen en er is nog nooit een steentje uitgevallen.
Zilverkleurig met blauwe steentjes een stuk of 15 denk ik. Enige keer dat ik hem af doe is als ik gehakt aan het mengen ben met kruiden en ei enzo. Verder hou ik hem altijd aan. Douchen, in de regen, tuinieren, zwemmen, afwas, badkamer schoonmaken. Alles dus.
Ring ziet er nog prima uit, geen verkleuringen en er is nog nooit een steentje uitgevallen.
Not my circus, not my monkeys
vrijdag 20 februari 2015 om 11:35
vrijdag 20 februari 2015 om 12:03
Swarovski is inderdaad geen echt zilver, daardoor verkleurt het wanneer het in contact komt met water (of bijvoorbeeld handcrème en dergelijke). Bovendien verkleurt het uiteindelijk ook door de zuurgraad van je huid, iets waar je dus niks aan kunt doen. Ti Sento is wel van echt zilver en blijft dus in ieder geval dezelfde kleur. Ik heb in een winkel gewerkt waar ik Ti Sento verkocht en was niet erg te spreken over de kwaliteit. Vooral ringen worden erg gauw dof en mat. Over de steentjes zou ik me geen zorgen maken, die blijven wel zitten. Maar om het zilver zo lang mogelijk mooi te houden zou ik de ring toch met handen wassen ook even afdoen
vrijdag 20 februari 2015 om 12:08
Ik heb nu 2 jaar een ti sento ring, dit is mijn 3e. Ik draag hem heel de dag en doe hem 's nachts en voor het douchen ed af. Wel met handen wasssen draag ik hem. De eerste twee ringen is een steentje uitgevallen. Waarschijnlijk heb ik met die ringen net pech gehad. Ik heb nu deze ring denk ik een jaar. Daar zitten (tot nu toe) alle steentjes nog in. Ja hij beschadigd wel, maar ja weet je zilver is een heel zacht metaal en krijg je dus snel krassen op. Dus ja dat gebeurd. Verder ben ik wel erg blij met de ring.
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen
vrijdag 20 februari 2015 om 12:29
Ik heb mijn Ti Sento ringen (3 stuks) nu twee jaar. Het zijn van die 'mix en match' ringen, waarvan er twee een steen op de ring hebben zitten net zoals die van jou, en één ring gewoon een ''platte'' tussen ring is om de twee met steen wat te scheiden van elkaar. Ik haaaaat natte handen en doe daarom ook altijd deze ringen af wanneer ik mijn handen was. Het blijft anders zo lang nat onder de ringen. Verder doe ik ze af wanneer ik ga poetsen of andere lompe dingen ga doen. Ik ben wel eens bang dat ik de stenen die op de ring ''staan'' eraf sloop. Eentje staat al een klein beetje scheef omdat ik toch wel eens mijn hand ergens tegenaan stoot..
vrijdag 20 februari 2015 om 14:46
Ik heb meerdere sieraden van Ti Sento en de laatste tijd lees ik dat ook deze ringen een rhodiumlaagje hebben. Daar wordt het zilver harder van en verkleurt dan niet.
Ik heb ook de mix and match ringen en die hebben dat niet, die zijn lelijk zwart geworden helaas. Ik kan niet tegen de zwarte verkleuring daar krijg ik uitslag vam.
Ik was dus blij te lezen dat de Ti Dento ringen ook gerhodineerd worden tegenwoordig.
Overigens vind ik het echt modesieraden, geen klassiekers.
Ik heb ook de mix and match ringen en die hebben dat niet, die zijn lelijk zwart geworden helaas. Ik kan niet tegen de zwarte verkleuring daar krijg ik uitslag vam.
Ik was dus blij te lezen dat de Ti Dento ringen ook gerhodineerd worden tegenwoordig.
Overigens vind ik het echt modesieraden, geen klassiekers.