PCOS

20-02-2015 14:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en wil graag meer informatie of (positieve) verhalen over PCOS.

Ik ben een jonge vrouw van 21 jaar oud, ik heb sinds vorige week te horen gekregen dat ik PCOS heb.

Het begon toen ik 14jaar was en moest bloedprikken voor mijn cholesterol omdat dit erfelijk bij ons in de familie zit. De uitslag was niet best, had op 14 jarige leeftijd een cholesterol gehalte van 12,3. ik was en ben slank en leef verder gezond, dus echt vette pech! Ik mocht toen niet aan de medicijnen omdat ze wilden dat mijn lichaam wat volgroeider was en dus ook menstrueerde.. 4jaar verder 18jaar oud geen menstruatie gehad. mocht toen wel aan de medicijnen gelukkig. De dokter vond het niet heel normaal 18jaar en nog nooit een menstruatie gehad dus moest ik bloedprikken, toen kwam er al uit dat mijn testosteron en glucose aan de hoge kant was. Ik ben toen aan de pil gegaan op doktersadvies, zodat mijn menstruatie door kwam, dat kwam die wel maar achteraf helemaal niet natuurlijk! ik vond het altijd maar geen fijn idee, maar was er niet veel mee bezig omdat ik toen nog niet aan kinderen dacht. Nu wat jaartjes verder ben ik gestopt met de pil,( september 2014) kreeg netjes een ontrekkingsbloeding en 42 dagen daarna een natuurlijke menstruatie. Ik was opgelucht want nu wist ik wel dat het daar down under wel werkt nou toen kwam hem, 103 dagen verder geen teken van een menstruatie, naar de dokter geweest vond het normaal ( ontpillen) toch zat ik niet lekker in mijn vel en ben dus maar weer naar de huisarts geweest, bloed afgenomen en kwam dus weer uit dat mijn testosteron te hoog is. Ik werd eindelijk doorverwezen naar de gynecealoog waar meerdere eiblaasjes te zien waren. En ja hoor ik heb PCOS.. voelde me zo verdrietig maar naar meerdere verhalen hebben te gelezen zijn er nog veel vrouwen zwanger geraakt met het PCOS syndroom. Dit is pas allemaal gebeurt, 16maart moet ik terug en gaan ze kijken wat ze kunnen doen. Na mijn lange verhaal wil graag aan jullie vragen hoe het bij jullie te werk ging toen jullie hoorde dat je pcos hebt. Ik lees veel over clomid. Zijn er onddank PCOS ook vrouwen zwanger geraakt zonder hulpmiddelen?

Heel erg bedankt voor het lezen!
Je bent niet alleen hoor! Even wat topics die hier al lopen:

PCOS... (en zwanger willen worden)

Pcos ervaringen

Overbeharing door Pcos.

PCOS - Clomid - FSH injecties - .....?

PCOS
Super bedankt! ik weet nog niet helemaal hoe dit werkt hier haha :-)
Das naar om te horen TO; ik weet hoe het voelt.. Maar ik ben inmiddels voor de tweede keer zwanger zonder hormonen! In het ziekenhuis heb ik een aantal maanden steeds echo's gehad waarop ze mijn cyclus en de groei van eiblaasjes in de gaten hielden. Ze kunnen dan redelijk voorspellen wanneer je eisprong gaat plaatsvinden. Ik heb er waarschijnlijk ongeveer 7-8 per jaar (ipv 12-13).

Het is even de vraag of je wel uit jezelf eisprongen hebt en zo ja hoe vaak. Maar met clomid zijn de resultaten ook goed hoor, het is vaak even zoeken naar de juiste dosis. Ik ken meerdere vrouwen die met clomid snel zwanger waren en geen last hebben gehad van de hormonen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven