Sociale angst lotgenoten
zaterdag 20 september 2014 om 12:25
Hoi,
Ik zit vandaag voor het eerst op deze site en heb ondertussen al
veel herkenbare dingen gelezen. Ik ben een vrouw van 29 en ik heb al bijna 4 jaar lang last van sociale fobie. Op dit moment ben ik nog bezig met
cognitieve therapie.
Wat ik me eigenlijk afvroeg is of er mensen zijn hier die ook last hebben van sociale fobie en zin hebben om een keer af te spreken om ervaringen uit te wisselen?
Ik heb zelf al lang rondgelopen met problemen en ben eigenlijk benieuwd hoe lotgenoten om zijn gegaan met hun problematiek.
Ik vind het niet erg om hiervoor een eindje te moeten reizen, maar doordeweeks zit ik in Nijmegen en in het weekend kom ik vaak naar Arnhem. Lijkt je dit wat dan kunnen we misschien eens kijken waar we kunnen afspreken.
Mocht je dit ook wat lijken maar is het vanwege je sociale fobie een te grote stap doe het dan juist want voor mij hoef je je niet vreemd te voelen ik weet nl. hoe het kan voelen.
Groetjes,
N.
Ik zit vandaag voor het eerst op deze site en heb ondertussen al
veel herkenbare dingen gelezen. Ik ben een vrouw van 29 en ik heb al bijna 4 jaar lang last van sociale fobie. Op dit moment ben ik nog bezig met
cognitieve therapie.
Wat ik me eigenlijk afvroeg is of er mensen zijn hier die ook last hebben van sociale fobie en zin hebben om een keer af te spreken om ervaringen uit te wisselen?
Ik heb zelf al lang rondgelopen met problemen en ben eigenlijk benieuwd hoe lotgenoten om zijn gegaan met hun problematiek.
Ik vind het niet erg om hiervoor een eindje te moeten reizen, maar doordeweeks zit ik in Nijmegen en in het weekend kom ik vaak naar Arnhem. Lijkt je dit wat dan kunnen we misschien eens kijken waar we kunnen afspreken.
Mocht je dit ook wat lijken maar is het vanwege je sociale fobie een te grote stap doe het dan juist want voor mij hoef je je niet vreemd te voelen ik weet nl. hoe het kan voelen.
Groetjes,
N.
zaterdag 20 september 2014 om 17:46
@ ana_isabel Het feit dat ze wil afspreken terwijl ze er juist een grote angst bij voelt verdient heel veel respect! Ik heb zelf ook sociale angst en weet hoe lastig het is. Verder legt ze volgens mij al duidelijk uit hoe ze het voor zich ziet, contact met mensen die hetzelfde voelen (zoals ik) en het er met elkaar over hebben en de angst confronteren.
zaterdag 20 september 2014 om 23:12
De sociale angst heb ik niet meer maar ik wil je best vertellen wat ik allemaal gedaan heb om er vanaf te komen. Al ben ik helaas niet van al mijn problemen af en nog steeds voorzichtig in contact door zaken uit mijn jeugd.
Goed dat je op deze manier contact zoekt. Angsten aangaan is de beste remedie.
Ik heb je andere berichtje ook beantwoordt.
Goed dat je op deze manier contact zoekt. Angsten aangaan is de beste remedie.
Ik heb je andere berichtje ook beantwoordt.
zaterdag 21 februari 2015 om 01:56
maandag 23 februari 2015 om 14:42
Inderdaad is juist de confrontatie aangaan met je angst (deel van) de oplossing.
Heel goed dus om met mensen af te willen spreken; zeker met "lotgenoten", die je het gevoel kunnen geven dat je niet de enige bent en niet "raar" bent.
Zelf heb ik in elk geval wel baat gehad bij contact met lotgenoten.
Vanwege wat ik hierboven zei, maar ook om samen te kunnen oefenen.
Ikzelf ben inmiddels niet meer op zoek naar lotgenoten.
Maar voor de mensen in dit topic die andere zoeken om het eens te hebben over sociale angst, heb ik wel een tip. Zelf heb ik namelijk andere leren kennen via de "Vereniging van Verlegen Mensen" ( http://www.verlegenmensen.nl ); misschien kunnen jullie daar ook wat mee.
Veel succes in elk geval en hopelijk lukt het jullie om wat aan jullie angst te doen.
Heel goed dus om met mensen af te willen spreken; zeker met "lotgenoten", die je het gevoel kunnen geven dat je niet de enige bent en niet "raar" bent.
Zelf heb ik in elk geval wel baat gehad bij contact met lotgenoten.
Vanwege wat ik hierboven zei, maar ook om samen te kunnen oefenen.
Ikzelf ben inmiddels niet meer op zoek naar lotgenoten.
Maar voor de mensen in dit topic die andere zoeken om het eens te hebben over sociale angst, heb ik wel een tip. Zelf heb ik namelijk andere leren kennen via de "Vereniging van Verlegen Mensen" ( http://www.verlegenmensen.nl ); misschien kunnen jullie daar ook wat mee.
Veel succes in elk geval en hopelijk lukt het jullie om wat aan jullie angst te doen.