Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ik zou die bouwstenen nooit doen!

Het is zo gemakkelijk op eigen houtje! En goedkoper. En leuker. Je zit nergens aan vast.

Dinsdag gaan wij! Het komt dichterbij!
Wat is uitbrakken? Waar ligt koh Chopung, daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Of bedoel je soms Chumpon?

Lekker Yas!!
Waar ga je allemaal heen Yas?
quote:kaar schreef op 20 februari 2015 @ 06:27:

Waar ga je allemaal heen Yas?

2 dagen BKK en dan waarschijnlijk een vlucht naar Trat en dan per boot naar de Ko Chang archipel.

Koh Mak, Koh Kood, Koh Wai. Zoiets zit in de planning.

Rust

Misschien nog een overstapje naar Cambodja. Maar als dat te veel moeite en gereis kost, dan niet. We willen geen gedoe.

Maar goed, dat kan ter plaatse nog allemaal veranderen, dat weet jij ook hoe dat werkt
De vlucht naar Trat net geboekt. Dus dat is zeker
Heerlijk vooruitzicht! Veel plezier Yasmijn.

Voor mij zit het er weer op, bijna dan. Nog 1 dagje Bangkok en dan weer huiswaarts... Zucht! Ben uiteindelijk 3 weken op Lanta gebleven, was ik al "bang" voor. Heb daar veel vrienden, duiken was super toen de wind ging liggen. En ja, dan wil ik er niet meer weg! Volgende keer maar weer ergens anders beginnen, haha.
Ik hou ook van Lanta.

Wij hebben daar ooit eens verbleven in Relax Bay Resort.

Dat was ook erg fijn, inderdaad relax!
Yasmijn, jij vraagt naar Koh Chopung / Chunpon, maar heeft dat dan een vliegveld? In mijn herinnering niet namelijk.

Intrigerend...
Nee, dat was Mayou. Mij zegt Chopung niets.
Nee, Chumpon heeft geen vliegveld, wel een trein- en een busstation. En ook nog Koh Chopung he, dus een eiland MET een vliegveld in de buurt van koh Tao. Schiet mij maar lek, geen idee.(Google ook niet trouwens)

Kris, lekker toch. Als je het naar je zin hebt ergens, waarom zou je dan weggaan?!
Volgens mij heeft in die buurt alleen Samui een vliegveld.

En dat is een heel schattig vliegveld.
Klopt Mayou! En ik heb er gewoond, dus voor mij voelt het toch weer net anders dan "gewoon" vaker ergens naar toe gaan, ik kom echt thuis. Sluit ook niet uit dat ik er binnen 1-2 jaar weer naar toe verhuis voor het seizoen.
Overigens met Nok betekent het niet altijd dat je ergens rechtstreeks naartoe vliegt, ze bieden een rits vlucht +busje of vlucht +bootje aan. Zag ook Laos via Thaise luchthaven met busje tot de grens, zelf oversteken en dan weer een busje. Maar zelf regelen is net zo makkelijk.
Fijne vakantie Yasmijn!
Dankjewel , RM!
Ik heb besloten dat we op de terugweg, de laatste 2 nachten in BKK, heel decadent wil doen en onszelf in luxe onderdompelen. Ik ga denk ik maar het Oriental Hotel boeken.
quote:mayou schreef op 21 februari 2015 @ 12:08:

Nee, Chumpon heeft geen vliegveld, wel een trein- en een busstation. En ook nog Koh Chopung he, dus een eiland MET een vliegveld in de buurt van koh Tao. Schiet mij maar lek, geen idee.(Google ook niet trouwens)

Kris, lekker toch. Als je het naar je zin hebt ergens, waarom zou je dan weggaan?!

Dan ben ik denk ik in de war. Ik kreeg deze benaming door van een vriendin die net terug is (januari) uit Thailand. Zij was vanuit Chang Mai naar Bangkok gevlogen en volgens haar dus verder naar Koh Chopung. Omdat wij pas aan het eind van het jaar gaan heb ik dit nog niet gecontroleerd adhv binnenlandse vluchten. Maar zo te horen bestaat dit dus niet.

Het ging om een vliegveld met maar 1 incheckbalie, 1 gate en vlakbij Koh Tao. Het was met de boot vanaf dit vliegveld 1.5 uur varen naar Koh Tao.

Iemand een idee wat zij bedoelt? Ik kan het met google/lonely planet ook zo snel niet vinden
quote:shadowfaxx schreef op 22 februari 2015 @ 14:43:

Het ging om een vliegveld met maar 1 incheckbalie, 1 gate en vlakbij Koh Tao. Het was met de boot vanaf dit vliegveld 1.5 uur varen naar Koh Tao.

Iemand een idee wat zij bedoelt? Ik kan het met google/lonely planet ook zo snel niet vindenKoh Samui.
Ja, Samui. Schattig vliegveldje.
Maar nou weet ik nog steeds niets wat uitbrakken is

Gaaaaf Oriental! Zo heerlijk decadent om daar op het terras te borrelen!
Uitbrakken is bijkomen van een lange (vlieg)reis of van een feestje:-)

Klinkt gaaf al die plannen weer. Ik krijg man nog steeds niet zo ver om weer die kant op te gaan helaas.

Gelukkig nog genoeg andere mooie plekken op de wereld:-)
quote:mayou schreef op 22 februari 2015 @ 16:04:

Maar nou weet ik nog steeds niets wat uitbrakken is

Gaaaaf Oriental! Zo heerlijk decadent om daar op het terras te borrelen!

Jaaaa!

Ik heb er ooit eens geluncht. Nu wil ik er 2 nachten verblijven.
Wij gaan van half mei tm half juni naar Thailand met kind en willen oost Thailand aandoen. Denken erover om naar het national park te gaan bij Bangkok en dan verder naar het oosten richting Laos. Misschien grens over baar Pakse. Ook graag naar eilandje zoals Ko Kut, Ko Mak of Ko Chang. Iemand nog tips voor die regio?
Wij gaan dinsdag. Ook die kant op. Koh Chang, Koh Mak en

Koh Kood (Kut).
Ok ben benieuwd, laat even weten welk van die eilanden het leukste was!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven