Vacuum kledingzakken?

23-02-2015 17:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kledingkast is een grote puinhoop. Hebben jammer genoeg geen plek voor nog een kast.

Zat nu te denken om een wat vacuum zakken te kopen. Zodat de kast wat netter word. Wou dan de (winter)jassen die we heel weinig aan hebben er in doen. En ook het beddengoed plus deken die we bijna nooit gebruiken.

Alleen ik ben een beetje bang de zakken na een tijdje weer dikker worden.

Wat is jullie ervaring met de vacuum zakken?
Geweldige uitvinding!

Ik gebruik ze voor extra dekbedden en kussens, mijn motorpak, ski jas, zomerkleding.
Dat ze na verloop van tijd gaan uitzetten.
verba volant, scripta manent.
Kennis dacht een keer slim te zijn, er ging een kleine koffer mee met kleding in zo'n zak, in de trein onderweg naar Schiphol barstte de boel open.
quote:MarianneDavids schreef op 23 februari 2015 @ 17:20:

Kennis dacht een keer slim te zijn, er ging een kleine koffer mee met kleding in zo'n zak, in de trein onderweg naar Schiphol barstte de boel open.Dat is niet leuk
quote:meaki schreef op 23 februari 2015 @ 17:15:

Geweldige uitvinding!

Ik gebruik ze voor extra dekbedden en kussens, mijn motorpak, ski jas, zomerkleding.Waar heb jij ze gekocht?
Ik gebruik ze in mijn koffer. Goede uitvinding. Ruimte besparend en veel minder rommelig. Of ze uit gaan zetten weet ik niet. Misschien een beetje, het pakket blijft wel kleiner.

Als je ze alleen thuis gebruik kun je het beste vacuümzakken gebruiken die je met de stofzuiger vacuüm zuigt.
Die van mij gingen lek
Ik vind het ondingen maar goed, ik kan, behalve dan voor die kennis, verder alleen voor mezelf spreken. Ik had ze van Blokker, twee verschillende maten.
Hier ook geen goede ervaringen (met Balbo zakken): soms is het al lastig om ze vacuum te krijgen met de stofzuiger, maar als dat al gelukt lijkt te zijn lopen ze na verloop van tijd meestal toch weer vol. Als het wel werkt scheelt het echt een hoop ruimte, maar helaas...
Ik heb ze vorige week gekocht. Vind ze super en ze zijn nog hartstikke vacuüm. Ik heb zakken die je met de stofzuiger vacuüm krijgt.
Cum non tum age
Bij mij werkt het ook goed. Twee zakken van de action. Het scheelt veel ruimte, er zitten dekbedden in.
quote:noa schreef op 23 februari 2015 @ 18:14:

Ik heb ze vorige week gekocht. Vind ze super en ze zijn nog hartstikke vacuüm. Ik heb zakken die je met de stofzuiger vacuüm krijgt.Dat is ook de enige manier om ze vacuüm te krijgen.
hier de caravan dekbedden erin, en met vacuumzak en al in een curverbak gepropt, nou na een week of 2 was het een hele dikke hoop dekbedden hoor..

Voor op reis misschien handig, maar voor langere tijd is mijn ervaring dat er echt wel lucht bij gaat komen..
Is niet handig als er na een langere tijd er weer lucht bij komt.
Bij ons blijven ze gewoon een half jaar 'dun'. Wij hebben de seizoensdekbedden erin. Gaat hartstikke goed.
quote:zonnebloemje schreef op 23 februari 2015 @ 17:23:

[...]

Hema.

Waar heb jij ze gekocht?
Van Blokker
Hier ook zakken van Blokker. Na een poosje worden ze inderdaad weer dikker. Wij hebben de dekbedden erin zitten.
quote:MarianneDavids schreef op 23 februari 2015 @ 17:15:

Dat ze na verloop van tijd gaan uitzetten.Klopt.
Je bent zelf een theepot
Die van blokker doen het bij mij goed hoor. Als ze dikker worden moet je ze gewoon beter dicht draaien.
Ik up dit topic weer even, want met de winter in aantocht wil ik eigenlijk toch weer aan de vacuümzak.. Maar welke zijn het beste? Ik lees hier blokker -1, maar ook iemand waar het wel goed bij gaat... Hema succesvol? Via bol.com? Duur merk (heb al ergens 2 voor 18 euro gezien)?
Ik lees even mee Elein! Wij gaan i.v.m. een tweede kind op komst inleveren op ruimte in onze slaapkamer en krijgen we 1 kledingkast i.p.v. 2.

Aan de hand van de vorige reacties had ik wel een vraag: als die weer wat uitzet, kun je er dan weer gewoon de stofzuiger op zetten?

En hoe klein worden de pakketjes? Ik heb nu een dekbed in de lade onder mijn bed zitten, maar is het pakket dan ook gewoon op te vouwen?

(sorry als ik kaap Elein )
Ik gebruik ze ook voor extra beddengoed e.d. Ik heb er drie van de Blokker, waarvan er eentje is lek gegaan en de andere twee het al jaren goed doen. Het lijkt een kwestie van geluk hebben.
Geeft niet fleetfox (je hebt je avater veranderd, of niet?) goede vraag juist, want daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Meivogel, dank je. Misschien moet ik er inderdaad maar gewoon een aantal van verschillende winkels kopen en geluk hebben... Ik moet de spullen ook verhuizen binnenkort, dus ik heb geen zin in ontplofte dozen tijdens verhuisdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven