De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Emma, heb je vandaag alweer getest? En? En?

Gatekeeper, hoe voel je je?

Vannacht (pijnlijk) ongesteld geworden. En nu ben ik aan het stressen. De verpleegster zei vorige week: als je in het weekend ongesteld wordt, moet je dit nummer bellen, ook op een zondag en dan het piepernummer doorgeven. Maar in het boekje staat dat ik, als ik in het weekend ongesteld word, op maandagochtend moet bellen. Wat moet ik nu doen?! EIgenlijk wil ik gewoon bellen, want dat zei de verpleegster en ik wil mijn moment niet missen.
Dag lieve dames,

Het is alweer maanden geleden dat ik hier mijn gezicht heb laten zien, excuus! Inmiddels is mijn zoontje Lewis geboren! Hij is ruim 2,5 week eerder gehaald, omdat ik afstevende op preclampsie. Dat had ik bij mijn vorige zoontje ook en dat is toen behoorlijk ontspoort tijdens de bevalling (wel met goede afloop!). Om te voorkomen dat het weer zo heftig werd ben ik dus al bij 37 weken ingeleid. Uiteindelijk toch ook weer via een keizersnede bevallen, maar we maken het goed, dat is het belangrijkste. En wat vliegt de tijd, Lewis is alweer dik 2 weken oud. Hij is ontzettend zoet en zijn grote broer is stapel op hem.

Ik wil iedereen enorm veel succes wensen en voor de zwangeren: van harte!!!! En geniet er zoveel mogelijk van, het is een bijzondere fase in je leven.
Lionlilly ik zou gewoon bellen omdat de verpleegkundige het zei. Het boekje is algemeen daarnaast krijg je nog vaak persoonlijke instructies.

Miss tinkerbel gefeliciteerd. Geniet van je zonen.
Gefeliciteerd tinkerbel! Fijn dat het goed gaat met hem, jammer van de ks maar hij is er iig :-)

Lionlily, als ik jou was zou ik gewoon doen waar je gezegd is en vandaag bellen. Dan kan degene aan de andere kant van de lijn altijd nog zeggen dat je morgen weer moet bellen, maar beter een keer teveel dan te weinig hè.

Ik kom hier zo even binnen vallen, zal me even voorstellen want ga ook weer aan het prikken en wil wel proberen mee te schrijven.

Ben springbok, 32 en ben al een tijd bekend in de mmm. Begin 2011 spiraal eruit, juni 2012 missed abortion en uiteindelijk via 1e terugplaatsing na ICSI november 2013 bevallen van een zoon. Nu sinds september 2014 wens voor een tweede, we hadden nog 5 cryo's maar helaas 2 terugplaatsingen niet blijven plakken en 3 niet goed ontdooit. Vandaag ongesteld geworden en dat betekent dat ik morgen met het ziekenhuis bel en ICSI weer gaat beginnen.

Dus weer een prikbitch erbij
Ha meiden,

Sorry dat ik van de week niet meer gereageerd heb, ik was de afgelopen dagen aardig geveild door griep.

@Emma, wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!

@ lionlilly, als ik jou was zal ik bellen, dat is altijd beter als alleen blijven twijfelen. Veel succes met de nieuwe start van je cyclus.

@misstinkerbell

Dank je voor je positieve verhaal, geniet van je gezinnetje

@steenbok

Welkom terug, wat naar dat het met de cryo's niet gelukt is. Heel veel succes met de volgende behandeling.

@someone

Veel succes met jullie beslissing, het is lastig, prikken en verbouwen tegelijkertijd, aan de andere kant geeft het ook de nodige afleiding... Ik weet niet of je veel last van bijwerkingen hebt...

Nu hier de tweede wachtweek in gegaan. a.s. Donderdag is mijn NOD. Vrijdag progesteron geprikt en deze was goed, dus het gaat nu echt spannend worden. Maak me wel een beetje druk over de griep. Weten jullie of dit effect kan hebben op de innesteling?

Liefs!
Sta op, de zon schijnt!
Emma ik lees net nu pas. Wat geweldig nieuws. Ik hoop dat jullie een mooie oktober baby krijgen.
Hier een kleine update! Vanochtend weer een mooie dikke streep en een duidelijke zwanger op clear blue test! Super blij! Ik ga morgen het ziekenhuis bellen voor de eerste echo.

Welkom springbok! En nogmaals gefeliciteerd misstinkerbel!
Misstinkerbel, van harte met je zoon💕

En Emma, wat spannend en geweldig nieuws! Fijn om te lezen. Gefeliciteerd!
verdwaald op het nieuwe forum
Misstinkerbell wat een geweldig nieuws. Gefeliciteerd

Someone
Emma, wauw, supernieuws!!! Gefeliciteerd!!

MissTinkerbel, gefeliciteerd met je zoon!

Springbok, welkom! Succes met je komende (hopelijk laatste) poging!
Emma, gefeliciteerd!!!

Springbok, wat een verhaal, fijn dat je hier komt meeschrijven, hopelijk kun je je ei hier goed kwijt

Vandaag naar het ziekenhuis voor de startecho. 9 mooie follikels rechts en 12 mooie follikels links. Dus een ideaalplaatje

Morgen start ik met prikken en volgende week weer een echo om de voortgang te monitoren! Wel allebei enorm emotioneel, omdat het nu echt begonnen is. Gek, he, allebei moe, boos en verdrietig. Niet echt duidelijk waarom.
Springbok succes. Was de eerste ICSI behandeling gelijk raak?

Lion, ik snap je emoties, maar mooie score hoor, hopelijk hebben jullie net dat laatste zetje nodig en is t gelijk raak.
Mooie score alvast lion! Het is nou eenmaal ook een emotioneel gebeuren. Succes met prikken!

GateKeeper, bij zoon was de eerste ICSI gelijk een succes inderdaad, hopelijk hebben we straks weer zoveel geluk.

Ik mag 12 maart beginnen met prikken, lang protocol dit keer. Ben benieuwd. Nu aan de pil dus voorlopig geen ei om kwijt te raken
O fijn zeg. Bij ons ook de eerste behandeling raak. Ik ben nu 13 weekjes. Ik heb er nog 4 in de diepvries :-)

De MMM blijft spannend.
Hoe zit dat met jullie emoties rondom schuldgevoel, falen e.d.? Ik merk dat dat best iets is waar ik soms mee zit. Het gevoel dat het mijn 'schuld' is dat ik niet zwanger wordt, hoewel we dat niet zeker weten. Niet dat ik er een heel drama van maak, maar ik merk soms die gevoelens en wil ze niet altijd aan de kant schuiven.
Lionlily, je hoeft je gevoelens toch ook niet aan de kant te schuiven? Praat er vooral over met je vriend/man maar probeer er niet in te blijven hangen (wat je denk ik ook niet doet hoor, aangezien je zelf zegt er geen drama van te maken). Je mag best balen en het k*t vinden, dat is het toch ook?

Ik heb daar zelf ook wel last van gehad hoor, niet van een schuldgevoel maar wel van frustraties en falen. In mijn ogen kon zelfs elk achterlijk stel kinderen krijgen maar waarom wij dan niet?? Wiens 'schuld' het is maakt naar mijn idee daarbij niet zoveel uit. Bij ons ligt het toevallig aan mijn man (en wie weet ook deels aan mij, maar dat is niet onderzocht want de uitkomst bij hem was zodanig dat we hoe dan ook ICSI moesten), maar ik zie het vooral als een probleem van ons samen. Hij voelt zich soms wel lullig dat ik dan degene ben die toch alle heisa van prikken, echo's, punctie etc moet ondergaan, en dat is inderdaad niet altijd een pretje maar ik heb daar verder geen probleem mee in de zin van dat ik hem iets kwalijk neem.

Ik heb best veel moeite gehad erover te praten, en teveel weggestopt. Mede daardoor heb ik na de geboorte van mijn zoon het maandenlang erg moeilijk gehad. Daar had de verloskundige trouwens ook al voor gewaarschuwd, in de mmm ga je vaak maar door en door, en het moet er toch een keer uit komen.

Begin jij nu aan je eerste IVF of iets anders? Probeer maar te denken, nu hebben jullie tenminste een goede kans (al weet je natuurlijk nooit of het gaat slagen, maar de kansen zijn ongetwijfeld beter dan zonder behandeling bij jullie). Succes en sterkte met de emoties!
quote:lionlily schreef op 23 februari 2015 @ 21:13:

Hoe zit dat met jullie emoties rondom schuldgevoel, falen e.d.? Ik merk dat dat best iets is waar ik soms mee zit. Het gevoel dat het mijn 'schuld' is dat ik niet zwanger wordt, hoewel we dat niet zeker weten. Niet dat ik er een heel drama van maak, maar ik merk soms die gevoelens en wil ze niet altijd aan de kant schuiven.

It ain't over till the fat lady sings, m.a.w. de strijd is nog niet gestreden meid. Ze kunnen tegenwoordig zoveel in het ziekenhuis, dat zie je in ons geval. Uit alle onderzoeken die je ondergaan hebt, daar is toch niets uitgekomen? Soms is er bij twee gezonde mensen gewoon geen verklaring waarom zwanger worden op een normale manier niet lukt. Dat wil niet zeggen dat jij faalt hoor!

Maar ik begrijp je gevoel wel hoor. Mijn vriend had ook een enorm schuldgevoel. Pas toen ik zwanger bleek is er zo'n enorme last van zijn schouders gevallen. Hij kon toch kinderen krijgen en nu is hij meer de zwangersaurus van ons twee.

Heb vertrouwen!
Ik heb ook zeker nog vertrouwen, hoor, dat bedoel ik ook niet met mijn stukje. Maar soms overvalt me gewoon een gevoel van falen, dat het nog niet gelukt is, dat het misschien wel iets is wat ik doe.

Gisteren begonnen met de eerste prik en gisterenavond een wat opgefokt gevoel, vanochtend nergens last van, behalve een soort van onmiddellijke pms. Bij elk mooi liedje zit ik met natte ogen enzo.

Dat wordt nog wat... Ik heb mezelf al drie keer uitgelachen vandaag!
quote:lionlily schreef op 25 februari 2015 @ 11:44:

Ik heb ook zeker nog vertrouwen, hoor, dat bedoel ik ook niet met mijn stukje. Maar soms overvalt me gewoon een gevoel van falen, dat het nog niet gelukt is, dat het misschien wel iets is wat ik doe.

Gisteren begonnen met de eerste prik en gisterenavond een wat opgefokt gevoel, vanochtend nergens last van, behalve een soort van onmiddellijke pms. Bij elk mooi liedje zit ik met natte ogen enzo.

Dat wordt nog wat... Ik heb mezelf al drie keer uitgelachen vandaag! Ik had heul erg zelfmeelij, vond mezelf ontzettend sielug
quote:GateKeeper schreef op 25 februari 2015 @ 11:46:

[...]

Ik had heul erg zelfmeelij, vond mezelf ontzettend sielug Haha, oh ja, dat komt misschien nog wel
Ik ben nu een weekje aan het prikken en morgen heb ik de voortgangsecho. De hormonen gaan aardig al voelt mijn buik opgezet en heb ik een soort griep te pakken (hoewel dat er waarschijnlijk los van staat) en verder ben ik gespannen maar ik vind de tijd gelukkig snel gaan. Binnen nu en een paar dagen waarschijnlijk de IUI! Spannend
Spannend Lionlily! Hoop dat de grieperigheid snel weer weggaat en de echo morgen een mooie vooruitgang laat zien!
Ja, dat hoop ik ook!! Jij begint ook bijna met prikken, he?
Ik ben nu aan de pil en mag in principe 12 maart beginnen met de decapeptyl. Eerst 10 maart nog belafspraak voor de uitslag van het zaadonderzoek. En dan komt 24 maart gonal erbij en begin het voor mijn gevoel echt. Ben benieuwd, het nuchter gevoel van we zien wel maakt toch nu plaats voor 'oh ik wil zo graag'. De kriebels zijn in volle sterkte terug
En lionlily, hoe was de echo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven