collega heeft geklikt
dinsdag 24 februari 2015 om 09:27
Een collega is bij mijn leiding gevende geweest om over mij te klagen. De leiding gevende kwam bij me om te vertellen dat er op me gelet wordt en dat ik me anders moet gedragen. Men vindt dat ik te veel praat. Ik zei: en degene met wie ik aan het praten was dan, wordt daar dan niks over gezegd? Had ze geen antwoord op. Ook zei ik dat mijn werktempo en kwaliteit er toch niet onder lijd? Nee, zei ze, maar er wordt dus op je gelet. Ik heb van iemand anders gehoord wie het precies was die over mij geklaagd had, de klager was namelijk zo dom om in de rokersruimte te vertellen dat hij naar de leiding was gestapt! Ik ben woest!!!! Die collega is ook nog leidinggevende op een andere afd binnen ons bedrijf. De mensen van die afd hebben momenteel bijna geen werk en werken daarom tijdelijk bij ons omdat wij dus wel wat te doen hebben. Ik zit te denken aan het volgende: als deze collega ooit weer iets tegen mij zegt dan negeer ik hem en als ie dan nog eens zegt: hé ik praat tegen je dan zeg ik dat ik niet meer tegen hem praat. Als hij doorvraagt dan zeg ik: Je weet zelf wel waarom! Ik vind het zo laf! Als er wat is, kom dan bij MIJ! Want ik word in een kwaad daglicht gezet op deze manier! Ik heb na de pauze ook nauwelijks nog iets gezegd. En toen viel me wederom op dat er over het algemeen nog minstens 3 van de 20 aanwezige mensen zijn die CONSTANT praten, waaronder de leiding gevende. Ik weet van de collega's en een kennis uit onze woonplaats dat hij wel vaker mensen zwart maakt/verlinkt. Wat zouden jullie nu doen?
dinsdag 24 februari 2015 om 09:29
dinsdag 24 februari 2015 om 09:30
quote:poeziewoezie schreef op 24 februari 2015 @ 09:29:
Naar je collega gaan en het gesprek aangaan??
Nee.
Daar kiest diegene toch ook niet voor? Ik zie niet in waarom TO dan wel degene zou moeten zijn die het gesprek aangaat. Ik zou gestaag doorwerken en het laten.
Naar je collega gaan en het gesprek aangaan??
Nee.
Daar kiest diegene toch ook niet voor? Ik zie niet in waarom TO dan wel degene zou moeten zijn die het gesprek aangaat. Ik zou gestaag doorwerken en het laten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:32
zit te denken aan het volgende: als deze collega ooit weer iets tegen mij zegt dan negeer ik hem en als ie dan nog eens zegt: hé ik praat tegen je dan zeg ik dat ik niet meer tegen hem praat. Als hij doorvraagt dan zeg ik: Je weet zelf wel waarom! Ik vind het zo laf!
wat je collega gedaan heeft is niet echt heel volwassen. Maar dit standpunt innemen is nou ook niet echt volwassen gedrag.
Ga gewoon het gesprek aan. En wat voor bijzonder werk moet je doen dat er niet gepraat mag worden? Je bent toch aan het werk? Toch niet op school een proefwerk aan het maken?
wat je collega gedaan heeft is niet echt heel volwassen. Maar dit standpunt innemen is nou ook niet echt volwassen gedrag.
Ga gewoon het gesprek aan. En wat voor bijzonder werk moet je doen dat er niet gepraat mag worden? Je bent toch aan het werk? Toch niet op school een proefwerk aan het maken?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 24 februari 2015 om 09:34
Waarom moet TO iets aangaan wat de ander klaarblijkelijk weigert om te doen? Degene die zich dus stoort? Haar LG heeft ervoor gekozen om aan haar aan te geven dat er op haar gelet wordt en daar zou ik het als ik TO was bij laten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:37
Het klinkt allemaal nogal kinderachtig, van beide kanten. Je collega klikt, maar jij probeert een ander te verklikken ("en degene met wie ik aan het praten was dan, wordt daar dan niks over gezegd"). Ook je reactie (silent treatment) en het wijzen naar anderen is niet erg volwassen.
Als 1980 je geboortejaar is ben al lang en breed volwassen, gedraag je daar ook naar. Ga gewoon naar je collega toe en vraag waarom hij niet naar jou is gekomen.
Als 1980 je geboortejaar is ben al lang en breed volwassen, gedraag je daar ook naar. Ga gewoon naar je collega toe en vraag waarom hij niet naar jou is gekomen.
Dus als iemand iets doet wat jij vervelend doet, dan moet jij hetzelfde doen Enn? Dat is geen oplossing, dat is van het niveau kleuterleeftijd! Hetzelfde geldt voor het doodzwijgen van die collega zoals TO voorstelt. Dan heeft hij/zij precies wat hij wil!
Ga gewoon op een rustige manier naar die collega toe en zeg: "Ik hoor dat je over me geklaagd hebt bij de leiding en dat vind ik heel vervelend. Als je last van mijn praten hebt, zou je dat ook gewoon tegen mij kunnen zeggen in plaats van achter mijn rug om gaan klikken." Ga niet schreeuwen, ga een ruzie maken, maar vertel gewoon heel rustig dat je het een rotstreek vindt.
Ga gewoon op een rustige manier naar die collega toe en zeg: "Ik hoor dat je over me geklaagd hebt bij de leiding en dat vind ik heel vervelend. Als je last van mijn praten hebt, zou je dat ook gewoon tegen mij kunnen zeggen in plaats van achter mijn rug om gaan klikken." Ga niet schreeuwen, ga een ruzie maken, maar vertel gewoon heel rustig dat je het een rotstreek vindt.
Je reactie hierop is ontzettend volwassen stel je niet zo aan. Let gewoon op je gepraat en doe je werk gewoon goed, dan valt er ook niks meer te klagen. En ik zou gewoon normaal met mijn collega's omgaan ipv me zo kinderachtig op te stellen. Daar win je namelijk niks mee, alleen dat er nog een reden is om te klagen over je. Kinderachtig gedrag namelijk.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:38
quote:Salve schreef op 24 februari 2015 @ 09:37:
Dus als iemand iets doet wat jij vervelend doet, dan moet jij hetzelfde doen Enn?
Hetzelfde? Nee hoor, ik zou dus de lijn van de LG volgen en laten wat een ander heeft geïnitieerd.
Een LG is niet gek, echt niet. Die ziet best wat de bewuste man doet.
Dus als iemand iets doet wat jij vervelend doet, dan moet jij hetzelfde doen Enn?
Hetzelfde? Nee hoor, ik zou dus de lijn van de LG volgen en laten wat een ander heeft geïnitieerd.
Een LG is niet gek, echt niet. Die ziet best wat de bewuste man doet.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:39
Het is niet werk waarbij je moet nadenken, dus praten kan best.
"wat je collega gedaan heeft is niet echt heel volwassen. Maar dit standpunt innemen is nou ook niet echt volwassen gedrag."
Mijn gevoel zegt dit te doen omdat ik door zijn achterbakse actie mond dood ben/word gemaakt, vandaar. Ik wil hem gewoon LEREN dat je zoiets niet kan maken!
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, die mij kan helpen de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en natuurlijk wou ik mijn hart luchten!
"wat je collega gedaan heeft is niet echt heel volwassen. Maar dit standpunt innemen is nou ook niet echt volwassen gedrag."
Mijn gevoel zegt dit te doen omdat ik door zijn achterbakse actie mond dood ben/word gemaakt, vandaar. Ik wil hem gewoon LEREN dat je zoiets niet kan maken!
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, die mij kan helpen de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en natuurlijk wou ik mijn hart luchten!
dinsdag 24 februari 2015 om 09:40
quote:1980Amanda1980 schreef op 24 februari 2015 @ 09:39:
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, die mij kan helpen de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en natuurlijk wou ik mijn hart luchten!Jij moet hem wat leren? Wie ben jij, zijn moeder? Kinderen leer je wat, met volwassenen praat je.
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, die mij kan helpen de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en natuurlijk wou ik mijn hart luchten!Jij moet hem wat leren? Wie ben jij, zijn moeder? Kinderen leer je wat, met volwassenen praat je.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:40
quote:Enn schreef op 24 februari 2015 @ 09:30:
[...]
Nee.
Het zijn jouw woorden Enn... diegene kiest daar niet voor, dus moet TO het vooral ook niet doen.
Ik denk dat TO moet laten zien dat je er ook op een volwassen manier mee om kan gaan i.p.v. dit kleutergedrag van klikken en doodzwijgen.
[...]
Nee.
Het zijn jouw woorden Enn... diegene kiest daar niet voor, dus moet TO het vooral ook niet doen.
Ik denk dat TO moet laten zien dat je er ook op een volwassen manier mee om kan gaan i.p.v. dit kleutergedrag van klikken en doodzwijgen.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:41
dinsdag 24 februari 2015 om 09:42
quote:Salve schreef op 24 februari 2015 @ 09:40:
[...]
Ik denk dat TO moet laten zien dat je er ook op een volwassen manier mee om kan gaan i.p.v. dit kleutergedrag van klikken en doodzwijgen.En waarom stelt de LG dan geen gesprek samen voor? Zal die daar wellicht een reden voor hebben? Kan maar zo. Het lijkt mij zeer onverstandig om deze TO aan te raden om het gesprek met haar collega aan te gaan.
[...]
Ik denk dat TO moet laten zien dat je er ook op een volwassen manier mee om kan gaan i.p.v. dit kleutergedrag van klikken en doodzwijgen.En waarom stelt de LG dan geen gesprek samen voor? Zal die daar wellicht een reden voor hebben? Kan maar zo. Het lijkt mij zeer onverstandig om deze TO aan te raden om het gesprek met haar collega aan te gaan.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:44
Op zich is het een normale gang van zaken dat een leidinggevende van een andere afdeling niet jou aanspreekt, maar jouw leidinggevende. Als je verder negatief wilt opvallen, moet je hem daar vooral over op de vingers tikken.
Anti-social behaviour is a trait of intelligence in a world full of conformists - Nikola Tesla
dinsdag 24 februari 2015 om 09:45
quote:kladderadatsch schreef op 24 februari 2015 @ 09:44:
Op zich is het een normale gang van zaken dat een leidinggevende van een andere afdeling niet jou aanspreekt, maar jouw leidinggevende. Als je verder negatief wilt opvallen, moet je hem daar vooral over op de vingers tikken.Dat bedoel ik.
Op zich is het een normale gang van zaken dat een leidinggevende van een andere afdeling niet jou aanspreekt, maar jouw leidinggevende. Als je verder negatief wilt opvallen, moet je hem daar vooral over op de vingers tikken.Dat bedoel ik.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:50
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, die mij kan helpen de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en natuurlijk wou ik mijn hart luchten!Dat vind jij, maar misschien moet je het eens vanuit een ander perspectief kijken - dat van iemand die jouw eeuwige geratel irritant vindt. Als mensen je aanspreken op je geklets, zeg je dan ook wat je hier schrijft over dat praten wel kan? Dan wordt het namelijk ineens een stuk minder vreemd dat iemand naar je leidinggevende stapt.
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, die mij kan helpen de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en natuurlijk wou ik mijn hart luchten!Dat vind jij, maar misschien moet je het eens vanuit een ander perspectief kijken - dat van iemand die jouw eeuwige geratel irritant vindt. Als mensen je aanspreken op je geklets, zeg je dan ook wat je hier schrijft over dat praten wel kan? Dan wordt het namelijk ineens een stuk minder vreemd dat iemand naar je leidinggevende stapt.
dinsdag 24 februari 2015 om 09:51
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, die mij kan helpen de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en natuurlijk wou ik mijn hart luchten!Monddood gemaakt? Is er tegen je verteld dat je de hele dag niks mag zeggen dan? Je stelt je echt ontzettend aan zeg. Je mag best praten, maar let er gewoon op dat je het niet de hele dag doet. En hem iets leren? Dat is niet jouw taak, je bent z'n moeder niet. Leren...wat een debiele omgang met collega's hou je erop na zeg.
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, die mij kan helpen de dingen vanuit een ander perspectief te bekijken en natuurlijk wou ik mijn hart luchten!Monddood gemaakt? Is er tegen je verteld dat je de hele dag niks mag zeggen dan? Je stelt je echt ontzettend aan zeg. Je mag best praten, maar let er gewoon op dat je het niet de hele dag doet. En hem iets leren? Dat is niet jouw taak, je bent z'n moeder niet. Leren...wat een debiele omgang met collega's hou je erop na zeg.
quote:kladderadatsch schreef op 24 februari 2015 @ 09:44:
Op zich is het een normale gang van zaken dat een leidinggevende van een andere afdeling niet jou aanspreekt, maar jouw leidinggevende. Als je verder negatief wilt opvallen, moet je hem daar vooral over op de vingers tikken.En dat is natuurlijk ook helemaal waar.
Op zich is het een normale gang van zaken dat een leidinggevende van een andere afdeling niet jou aanspreekt, maar jouw leidinggevende. Als je verder negatief wilt opvallen, moet je hem daar vooral over op de vingers tikken.En dat is natuurlijk ook helemaal waar.