Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 23 februari 2015 @ 15:47:

Dat op Radio 2 sommige nummers, hoe antiek ook, steeds maar weer gedraaid worden. Summer of 69 van Bryan Adams, Come On Eileen van Dexy's Midnight Runners; ik kan ze niet meer hóren. Waarom niet eens een paar andere nummers uit de Top 40 van hetzelfde jaar als deze 2 draken? Grrrmbl.Dat was mijn ergernis ook de laatste weken en dan krijg ik vooral jeuk van Billy Ocean en dat ellendige nummer uit dirty dancing
Iets kleins waar ik me kan irriteren is als mensen in de Arriva treinen op het knopje blijven drukken, terwijl als je 1 keer drukt (zelfs als de trein nog niet stil staat) de deur gewoon gelijk opengaat zodra dat kan. Sta je daar voor de deuren, druk je op het knopje (die licht dan groen op, zodat je weet dat er op gedrukt is), en dan gaat diegene naast je constant op het knopje drukken tot de deur open is -,-'

Of mensen die de trein instappen terwijl er nog een hele rits mensen uit moet. En mensen op het perron die gewoon recht voor de deur gaat staan waardoor je bij het uitstappen nergens heen kan.

Of mensen die 10 minuten voordat je bij het volgende station bent al bij de deuren gaat staan. Waarom?!
quote:amarna schreef op 24 februari 2015 @ 14:10:

[...]

Nee.

Dit boek ligt hier (dichtbij)

Dat boek ligt daar (verder weg)

en in het meervoud

Deze boeken liggen hier

Die boeken liggen daar

Hoef je mij niet uit te leggen, ik weet wel hoe het zit. Ik reageerde op deze post:

quote:AnAppleADay schreef op 24 februari 2015 @ 13:36:

"die" en "deze" kunnen toch altijd voor hetzelfde woord (ver weg en dichtbij)?

Net als "dat" en "dit".
quote:sinnombre schreef op 21 februari 2015 @ 18:16:

Mijn ergernis hier op het forum blijft: het gebruik van de woorden, meid, meiden, meis. Bij die woorden krijg ik meteen een beeld van King Louie-types met driekwart legging. Mutserig taalgebruik.Ik vind het vooral erg als je op Facebook 'Op stap met de meiden' voorbij ziet komen, of 'High-tea met de meiden'/'Huishoudsbeurs met de meiden.' Ik weet niet waarom, maar ik vind dat zo vreselijk.
quote:clemance schreef op 24 februari 2015 @ 14:07:

[...]

Deze huis? Dit sjaal?

Nee toch.

Ik bedoelde dat als het woord "die" kan worden gebruikt, ook altijd het woord "deze" kan worden gebruikt. (die voor ver weg, deze voor dichtbij).

Als het woord "dit" kan worden gebruikt (dichtbij), dan kan het woord "dat" ook altijd worden gebruikt (voor ver weg).
Mijn onbenullige ergernis ging over jongeren die het verschil niet kennen (of in ieder geval niet gebruiken) tussen 'die' en 'dat'.
Weet ik, mijn post was een reactie op dit bericht:quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 24 februari 2015 @ 13:18:

vlgs mij is het deze bankpas?Was misschien niet helemaal duidelijk.
quote:koalabeertje09 schreef op 24 februari 2015 @ 14:11:

Of mensen die 10 minuten voordat je bij het volgende station bent al bij de deuren gaat staan. Waarom?!Ohhh dat vind ik zo irritant! Vooral als ze dan aan de raamkant zitten en ik zit aan het gangpad. Dan moet ik opstaan om ze er langs te laten terwijl ik zelf daar ook er uit moet (maar nog lekker 10min wilde zitten).
quote:clemance schreef op 24 februari 2015 @ 14:13:

[...]

Hoef je mij niet uit te leggen, ik weet wel hoe het zit. Ik reageerde op deze post:

[...]

Sorry, had niet gezien dat er zelfs al "ver weg en dichtbij" stond.
quote:Bieb2.0 schreef op 24 februari 2015 @ 13:33:

[...]

Ik zeg ook niet dat dat niet kan. Ik zeg alleen dat die bij wijzen hoort.Ja en de wijzen kwamen uit het oosten en dat is ver.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Mijn ergenis van afgelopen weekend:

Op verjaardag bij mijn broertje en zwager. Wij zitten daar, komt er een vage oom en tante van zwager binnen die alleen beide ouders begroet en verder de rest van de visite geen blik waardig keurt. Even later weer zo met nog een stel... Je hoeft van mij echt niet iedereen een hand te geven maar doe dan een algemene begroeting.

En even later, een van die mannen stond buiten te roken, ik ga even naast mijn broertje zitten, zat ik schijnbaar op ZIJN stoel, hij heeft mij eerst gewoon een paar minuten aan staan staren totdat ik vroeg of hij daar weer wilde zitten, en dan doen alsof het niet hoeft maar liever wel. Is dat iets uit de omgeving van Eindhoven of gewoon debiel???
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Of mensen die 10 minuten voordat je bij het volgende station bent al bij de deuren gaat staan. Waarom?!Omdat je soms maar een paar minuten hebt om een overstap te halen, en dat alleen maar lukt als je de eerste uit de deur bent en er niemand voor je op de trap staat te leuteren. Ik sta helaas vaak daarom als eerste aan de deur van een trein.
quote:suzyqfive schreef op 24 februari 2015 @ 15:12:

Op verjaardag bij mijn broertje en zwager. Wij zitten daar, komt er een vage oom en tante van zwager binnen die alleen beide ouders begroet en verder de rest van de visite geen blik waardig keurt. Even later weer zo met nog een stel... Je hoeft van mij echt niet iedereen een hand te geven maar doe dan een algemene begroeting.

En even later, een van die mannen stond buiten te roken, ik ga even naast mijn broertje zitten, zat ik schijnbaar op ZIJN stoel, hij heeft mij eerst gewoon een paar minuten aan staan staren totdat ik vroeg of hij daar weer wilde zitten, en dan doen alsof het niet hoeft maar liever wel. Is dat iets uit de omgeving van Eindhoven of gewoon debiel???Dat eerste vind ik niet raar, ik ga ook niemand gedag zeggen die ik niet ken. Tenzij degene die ik wel gedag zeg in gesprek is met die mensen, dan stel ik me even voor. Dus een begroeting voor de gesprekspartner(s) van de ouders lijkt me genoeg.
quote:suzyqfive schreef op 24 februari 2015 @ 15:12:

En even later, een van die mannen stond buiten te roken, ik ga even naast mijn broertje zitten, zat ik schijnbaar op ZIJN stoel, hij heeft mij eerst gewoon een paar minuten aan staan staren totdat ik vroeg of hij daar weer wilde zitten, en dan doen alsof het niet hoeft maar liever wel. Is dat iets uit de omgeving van Eindhoven of gewoon debiel???

Nee dat is niet iets uit eindhoven, dankje .

Ik doe dat ook nooit hoor, een hele menigte begroeten. Maar ik heb ook echt een zachte stem en als iedereen druk aan het praten is zet ik mezelf dus gewoon zwaar voorschut aangezien niemand me hoort dan.. Lastig. Als ik een harde stem had zou ik dat vast wel doen .

En van die stoel is wel gek haha. Dat een kind dat zou doen, oke, maar een volwassen man..

Volgende keer gewoon reageren 'opgestaan is plaats vergaan!'

Oh als hij met iemand naast hem in gesprek was snap ik trouwens wel dat hij daar niet zo van gediend was, maar anders niet.
Stelletjes die als ze samen een huisdier nemen zich opeens als papa en mama gaan zien en hun ouders dus ook de titel opa en oma geven.

Vriend van mij had gister een foto op Facebook gezet waar oa haar hond en haar vader op staan met als onderschrift ; " Bello kijkt of opa het nieuwe hok goed in elkaar zet"

Je hond is niet je kind, je bent geen moeder, de hond is niet het kleinkind van je vader, je vader is dus geen opa!

Ik snap dat mensen houden van hun huisdier, maar ik krijg er echt de kriebels van dat ze haar vader in combinatie met de hond nu opeens opa noemt.
quote:_blabla_ schreef op 24 februari 2015 @ 16:08:

Stelletjes die als ze samen een huisdier nemen zich opeens als papa en mama gaan zien en hun ouders dus ook de titel opa en oma geven.

Vriend van mij had gister een foto op Facebook gezet waar oa haar hond en haar vader op staan met als onderschrift ; " Bello kijkt of opa het nieuwe hok goed in elkaar zet"

Je hond is niet je kind, je bent geen moeder, de hond is niet het kleinkind van je vader, je vader is dus geen opa!

Ik snap dat mensen houden van hun huisdier, maar ik krijg er echt de kriebels van dat ze haar vader in combinatie met de hond nu opeens opa noemt.Daarop voortbordurend: ik zie steeds vaker vrouwen van 65+ met een klein hondje in een soort kinder-hondenwagen. Er zitten 4 pootjes onder hoor! Daar krijgt ik echt de rillingen van.

Iets kleins waar ik me kan irriteren is als mensen in de Arriva treinen op het knopje blijven drukken, terwijl als je 1 keer drukt (zelfs als de trein nog niet stil staat) de deur gewoon gelijk opengaat zodra dat kan. Sta je daar voor de deuren, druk je op het knopje (die licht dan groen op, zodat je weet dat er op gedrukt is), en dan gaat diegene naast je constant op het knopje drukken tot de deur open is -,-'

Inderdaad ja, of als het mensen niet snel genoeg gaat. Sta ik bij de deuren, is de trein nog niet geheel gestopt en zie ik een hand langs mij gaan van de persoon achter mij die kennelijk last heeft van een knoppen-fetisjisme.
quote:clemance schreef op 24 februari 2015 @ 16:11:

[...]

Daarop voortbordurend: ik zie steeds vaker vrouwen van 65+ met een klein hondje in een soort kinder-hondenwagen. Er zitten 4 pootjes onder hoor! Daar krijgt ik echt de rillingen van.

OW ja... soort plaatsvervangende moedergevoelens, als ik dan geen (klein)kind heb om voort te duwen, dan mijn hond maar in een buggy... Doet me ook denken aan een loesje-uitspraak:

Fileprobleem rondom scholen opgelost: ouders bekeken hun kinderen eens goed. ''Hé, er zitten voetjes onder!''
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
waarom laat ik me toch altijd weer door mijn moeder omkletsen
[quote]suzyqfive schreef op 24 februari 2015 @ 17:28:

[...]

Fileprobleem rondom scholen opgelost: ouders bekeken hun kinderen eens goed. ''Hé, er zitten voetjes onder!''

Die is leuk!
quote:clemance schreef op 24 februari 2015 @ 16:11:

[...]

Daarop voortbordurend: ik zie steeds vaker vrouwen van 65+ met een klein hondje in een soort kinder-hondenwagen. Er zitten 4 pootjes onder hoor! Daar krijgt ik echt de rillingen van.Ik heb ook zo'n ding gehad. De oudste van m'n twee Cairns kon door zijn leeftijd nog maar kleine stukjes lopen maar vond het wel heerlijk om het bos nog in te gaan. Zo kon hij tenminste nog mee. Mijn onbenullige ergernis van toen was de opmerkingen die ik naar m'n hoofd geslingerd kreeg zonder dat men wist waarom hij in dat ding zat.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Dat klopt barrerol, maar het is wel opvallend dat je die dingen steeds vaker voorbij ziet komen. In België nog veel meer trouwens...
quote:nephthys schreef op 24 februari 2015 @ 15:14:

[...]

Omdat je soms maar een paar minuten hebt om een overstap te halen, en dat alleen maar lukt als je de eerste uit de deur bent en er niemand voor je op de trap staat te leuteren. Ik sta helaas vaak daarom als eerste aan de deur van een trein.Dat snap ik ook wel, heb ik zelf ook vaak zat. Maar 10 minuten voordat je bij de volgende halte bent al gaan staan snap ik niet. Doe dan 3 minuten (of iets meer als het echt druk is)
quote:koalabeertje09 schreef op 24 februari 2015 @ 22:13:

[...]

Dat snap ik ook wel, heb ik zelf ook vaak zat. Maar 10 minuten voordat je bij de volgende halte bent al gaan staan snap ik niet. Doe dan 3 minuten (of iets meer als het echt druk is)Misschien dat dat mensen zijn die die trein niet vaak nemen? Als ik eens een niet-standaard trein neem kan ik ook vaak niet inschatten hoe lang het duurt er we er zijn. Soms roepen ze ook al af te we aankomen in station X, en dan blijven we vlak voor het station nog een minuut of vijf stilstaan. Dan sta ik daar inderdaad ook voor niets aan de deur te koekeloeren.
quote:nephthys schreef op 24 februari 2015 @ 22:20:

[...]

Misschien dat dat mensen zijn die die trein niet vaak nemen? Als ik eens een niet-standaard trein neem kan ik ook vaak niet inschatten hoe lang het duurt er we er zijn. Soms roepen ze ook al af te we aankomen in station X, en dan blijven we vlak voor het station nog een minuut of vijf stilstaan. Dan sta ik daar inderdaad ook voor niets aan de deur te koekeloeren.Dat is dan wel weer waar, maar ik zit vaak in een trein waar het altijd omgeroepen word en aangegeven word op de beeldschermen. Maar inderdaad, als je niet vaak de trein neemt snap ik het wel. Maar daarom is dit ook een onbenullige ergenis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven