Tips eten Barcelona

25-02-2015 07:52 45 berichten
Over 3 weken heb ik een lang weekend Barcelona gepland met mijn vriend, en nu ontsstaat de vraag waar ga je eten..Omdat je via internet en eenmaal ter plaatse al veel te gauw bij de veel te toeristische tenten terecht komt, ben ik op zoek naar leuke tips voor eettentjes in Barcelona.

Wie heeft er ervaring en wil haar hotspot voor lekker eten in Barcelona hier delen???
Alle reacties Link kopieren
Nog 1 tip voor Barcelona het Palau de musica. Je moet de eerste dag van je verblijf kaartjes halen voor een dag of wat later want mag alleen met gids binnen maar echt de moeite waard!

Oh en de Tibidabo is wel leuk (mooi uitzicht over de stad)maar ga niet te vroeg of check hoe laat dat treintje naar boven gaat.wij waren zo vroeg dat we moesten wachten maar eenmaal daar boven bij dat restaurant een van de lekkerste kopjes koffie ooit gedronken.
quote:AnAppleADay schreef op 25 februari 2015 @ 08:19:

Ik denk dat lux. deze boulevard bedoelt

[afbeelding]Yup, ik dacht dat die 'de barceloneta' heette (of la barceloneta maar dan verbasterd naar het NL). Maar ik zie dat hij 'Passeig Maritiem Barceloneta' heet dus misschien dat NLse toeristen dat kortweg 'de Barceloneta' noemde? Ik werd iig altijd ook daarnaa verwezen als ik de weg vroeg
Al gezegd cerveseria catalana op de volgende alle de mallorca echt een aanrader, je kan niet reserveren bijna altijd wachten maar heerlijk.

ga eff googelen of 1 van mijn favorieten in Barcelona zit
Verrek ja dus en ook op carrer de Mallorca lizarran ook echt top !!!
Princesa 23. Heerlijk eten, mix van 'oosters' getint en spaans/zuid-amerikaans eten en lekkere cocktails.

L'arròz. Beetje toeristisch vanwege locatie aan de kust, wel heerlijke paella (allerlei varianten) en bacalao. Hele attente bediening destijds (paar jaar geleden).

Cervecería Catalana, voor goede tapas en pinchos.

Marmelade, voor de lekkerste cocktails.

Verder gewoon Barri Gòtic, El Borne of Gràcia inlopen en de kleine straatjes ontdekken voor leuke kleine restaurantjes, eetcafeetjes en tapasbarretjes. Inderdaad letten op menu/plat del dia.

Barcelona
Die princesa 23 bedoelde ik met de lekkere mojito's!
Ik zou aan het water gaan eten. Port Olimpic. Je kan daar goed eten (op het water) en er zijn diverse gelegenheden. Langs de boulevard zijn ook kleine uitgaansgelegenheden. Het was daar altijd heel gezellig in de zomer. Ik zou dan op zaterdag- of zondagavond daarheen gaan.
Oh en een dagje montserrat is ook echt super !!
Montserrat? Dat ligt wel een heel eind buiten Barcelona.

Bedoel je Montjuic?
Nog een tip, voor wanneer je niét aan t eten bent: plan de bezienswaardigheden een beetje vooraf en koop online toegangskaarten. Hierdoor sla je de (vaak enórm lange) rijen voor loketten af en kun je nóg meer genieten van je weekend weg..!

Veel plezier!

O, en de 100%restaurantjes die wij de afgelopen jaren hebben bezocht waren juist niet touristisch..! Jammer dat daar verandering in is gekomen. Tripadvisor blijft wel n aanrader.
Nee hoor montserrat en het valt best mee vanaf placa España een uurtje met de trein en je bent er kost 10,75 pp en echt geweldig met de kabelbaan naar boven is al een happening op zich
https://m.facebook.com/pages/Quimet-Quimet/52292880215
Ik vond Montserrat echt heel erg tegenvallen. Wat een toeristisch gedoe daar! Heb zo veel mooiere kloosters gezien en er zijn veel mooiere dingen te vinden in de stad zelf...

Ik zou het alleen aanraden als je minimaal een week of 2 in de stad bent.
Ik snap dat nooit zo, dan ben je een paar dagen in een stad, waar hartstikke veel te zien is, dan ga je toch niet ergens anders heen?
Zoveel mensen, zoveel wensen 😊😊

Tips blijven tips en iedereen doet wat het beste bij hem past
Wat mij bijstaat van Barcelona is dat je 's avonds best lang in de rij moet staan bij populaire restaurants, dat vond ik erg vervelend want ze eten er al laat en ik word erg chagrijnig als ik honger heb. Ik ben daarom overgegaan op uitgebreide lunches. Dat bevalt me sowieso beter.
.
Dat vind ik ook Impala,daarom gingen wij voor de tapas. Ik wil ook niet pas om 21.00 of later uur aan tafel.
Een echte aanrader is Les Quinze Nits op Placa Reial. Goedkoop en heel lekker. Voor 20 euro heb je voor, hoofd, na en een fles cava. Het is er wel altijd gigantisch druk, dus of heel vroeg of heel laat gaan, of je moet minstens een uur in de rij staan. Ook Els 4Gats zit vlakbij Placa Reial en is een aanrader!

Verder is de Xampagneria/Can Paixano heel leuk, een grote bar met supergoedkope cava (40 cent per glas en 2,50 voor een fles) en lekkere tapas. Je kunt er niet zitten, maar lekker tussen de locals staan. Ook hier is het altijd druk.

Bar Lobo in el Raval is ook leuk, heerlijke gerechten. En knappe obers haha. Verder zijn in el born een hoop leuke barretjes en tapas restaurantjes.

Oh ja en voor de beste take away broodjes moet je bij Bo de B zijn, bij Barceloneta. Voor 4 euro krijg je een enorm broodjes met vanalles erop en eraan (verschillende toppings en sausjes) en lekker vers, wat je ook prima met z'n tweetjes kunnen delen. Lekker op het strand picknicken.
Of picknicken in Parc Guel. Wij hadden toen ook ergens broodjes gekocht en daar heerlijk rustig in de zon opgegeten.
Super al deze tips!! Aanvullingen blijven welkom, ik blijf lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven