Wanneer vertel je het?
woensdag 25 februari 2015 om 22:15
Gefeliciteerd! Dat moet je helemaal zelf weten. De norm om het wereldkundig te maken is ong. 3 maanden. Dat wordt geadviseerd om het niet uit te hoeven leggen aan iedereen als het mis zou gaan. Er is natuurlijk wel een verschil tussen het met je naasten delen en op Facebook zetten. Denk erover na en deel het met wie je het fijn vindt om te delen .
edit: Mijn moeder wist het al voor het echt tot mij doordrong
Iedereen die wist dat wij met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig waren, wisten het snel: beste vrienden en familie. De rest na 12 weken.
edit: Mijn moeder wist het al voor het echt tot mij doordrong
woensdag 25 februari 2015 om 22:16
Dat hangt helemaal af van de band die jullie met anderen hebben. Je kunt daar weinig algemeens over zeggen.
Hoe het bij ons ging: na 4 maanden aan schoonouders, buren en vrienden verteld, na 5 maanden op mijn werk en aan mijn ouders helemaal niet. Het is maar net wat je zelf prettig vindt en wat logisch voelt binnen de band die je met je familie/vrienden/buren/collega's hebt!
Hoe het bij ons ging: na 4 maanden aan schoonouders, buren en vrienden verteld, na 5 maanden op mijn werk en aan mijn ouders helemaal niet. Het is maar net wat je zelf prettig vindt en wat logisch voelt binnen de band die je met je familie/vrienden/buren/collega's hebt!
woensdag 25 februari 2015 om 22:28
woensdag 25 februari 2015 om 22:28
Ik zou het voor de drie maanden alleen delen met mensen die het ook mogen weten als het een miskraam is geworden. En wanneer je mensen na de drie maanden inlicht, hangt wat mij betreft af van het contact dat je met ze hebt. Wij deelden het snel met vrienden en vrij laat met familie en met een aantal familieleden deelden we het niet. Op het werk van de zwangere zijn er regels voor wanneer je het uiterlijk hoort aan te kondigen (zodat je verlof kan worden geregeld) en op het werk van de aanstaande vader is niets verplicht, maar kun je samen bedenken wat prettig is.
woensdag 25 februari 2015 om 22:30
quote:Supergurl28 schreef op 25 februari 2015 @ 22:28:
Wat grappig! Ik zat ook met deze vraag. Vandaag 8 weken zwanger en wij weten het ook pas ongeveer een week. Ik heb vandaag mijn ouders het verteld en 2 vriendinnen,
mijn vriend heeft al tegen heel veel mensen het verteld 1 dag na de test haha.. Fijne zwangerschap!Tenzij je niet echt een band met je ouders hebt, zou ik dat wel jammer vinden. Het lijkt me wat scheef als je vriend het vorige week een dag na de test al aan "heel veel mensen" heeft verteld en jij het je ouders vandaag pas hebt verteld.
Wat grappig! Ik zat ook met deze vraag. Vandaag 8 weken zwanger en wij weten het ook pas ongeveer een week. Ik heb vandaag mijn ouders het verteld en 2 vriendinnen,
mijn vriend heeft al tegen heel veel mensen het verteld 1 dag na de test haha.. Fijne zwangerschap!Tenzij je niet echt een band met je ouders hebt, zou ik dat wel jammer vinden. Het lijkt me wat scheef als je vriend het vorige week een dag na de test al aan "heel veel mensen" heeft verteld en jij het je ouders vandaag pas hebt verteld.
woensdag 25 februari 2015 om 22:46
Ik heb het met 7 a 8 weken al verteld. Ik was zo misselijk dat het opviel. Bij mn oudste werkte ik nog en moest ik regelmatig naar de wc rennen en bij mn jongste moest ik de oudste iedere dag naar school brengen en stond ik daar te kokhalzen. Ik vertelde het liever zelf dan dat mensen het gingen raden of dat ik er een lulverhaal van moest maken.
woensdag 25 februari 2015 om 23:07
Gefeliciteerd! Jullie moeten het helemaal zelf weten vind ik. Wat hierboven stond als tip; vertel het in een vroeg stadium alleen aan de mensen die het ook "mogen" weten als het een miskraam zou worden. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap nog net niet tegen de halve wereld verteld, en dat ging helaas mis. Die mochten van mij ook best weten dat het verkeerd gegaan was hoor, maar vond het niet leuk om er steeds aan herinnerd te worden en erover te praten. De maand erna ben ik weer zwanger geworden en heb ik het nog geen twee uur later tegen mijn moeder verteld, dezelfde dag aan mijn vader, schoonouders en twee goede vriendinnen. Vriend vertelde het dezelfde dag nog tegen een goede vriend en de rest hebben we het verteld met ongeveer 10/12 weken.
woensdag 25 februari 2015 om 23:24
woensdag 25 februari 2015 om 23:31
Ik ben zelf nog niet zwanger maar ik zou wachten tot aan de derde maand en er weinig kans is dat er iets mis kan gaan. In het verleden mee gemaakt bij miskraam die ik bijde tweede maand kreeg... Had niet de moed om het aan iedereen te vertellen dat hij fout was gegaan... 4e maand ging iedereen praten dus moest ik wel vertellen dat het mis is gegaan... Was kloote,,,
life is to celebrate
woensdag 25 februari 2015 om 23:49
Ik zou er ook over na denken aan wie je het verteld. Zo weet ik al een paar weken dat er iemand zwanger is die ik ook ken omdat iemand anders haar mond niet kon houden en zich versprak. Helaas kan ik nog niet feliciteren met de zwangerschap want het is nog niet officieel bekend gemaakt. Zou ook lullig zijn als ik feliciteer en ze dan vraagt van wie ik dat heb gehoord.
donderdag 26 februari 2015 om 00:23
Vrienden die we wekelijks zien vrijwel direct (het werd ook geraden omdat ik wijn afsloeg bijv ), bij 4/5/6 weken maar familie en andere vrienden pas bij 13 weken.
We wonen in Amerika en konden het dus redelijk makkelijk geheim houden. We wilden eerste de 12 weken echo afwachten en vervolgens viel het samen met kerst en hadden we bijna de hele familie bij elkaar dus dat scheelde een paar Skype-gesprekken
We wonen in Amerika en konden het dus redelijk makkelijk geheim houden. We wilden eerste de 12 weken echo afwachten en vervolgens viel het samen met kerst en hadden we bijna de hele familie bij elkaar dus dat scheelde een paar Skype-gesprekken