Gezondheid alle pijlers

Rosacea versus zonnebank, wie ervaring?

26-02-2015 08:06 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal

Ik hoor verschillende verhalen m.b.t. rosacea. Een van de verhalen is het wel of geen gebruik maken van de zonnebank. De een zegt dat het bij haar verminderd is nadat ze ging zonnebanken, de ander raadt het juist af.

Voor de mensen met rosacea: wat zijn jullie ervaringen?

Sinds een jaar heb ik het en ik heb me nog nooit zo onzeker gevoeld als het afgelopen jaar. Ik zit er nog steeds heel erg mee, ook al is het inmiddels erg verminderd. Maar de ene dag gaat het goed en dan de andere dag ben ik weer vuurrood. Het is echt vreselijk om iets aan je gezicht te hebben... Ik heb een dure foundation-achtige crème. Erg duur en het resultaat is lelijk, als in gekke gele vlekken.
Ik zou een zonnebank niet zien als een serieuze behandelmethode,het is zo slecht voor je huid! Tenzij je een verhoogd risico op huidkanker wilt.

Ik zou eerder investeren in een goede dermatoloog en huidtherapeut.
Wat voor de een helpt is voor de ander niet goed.

Probeer achter je triggers te komen en vermijd deze dan.

Wat bootje zegt, zoek een goede huidtherapeut voor hulp om jou persoonlijk advies te geven.
Dermatoloog en huidtherapeut!

Denk niet dat je je rosacea zomaar tegen een zonnebank wil laten strijden
De dermatoloog heeft mij met lege handen naar huis gestuurd.

"Niks maar aan te doen, doei."

Daar kwam het op neer.

En ik snap ook wel dat de zonnebank het niet kan bestrijden, maar ik doelde meer op verminderen en minder zichtbaar laten zijn
Het strijden was bedoeld als woordgrapje op je topic titel.

Versus betekent 'tegen, tegenover' dus onder andere strijden in wedstrijd verband. Je hebt nu dus eigenlijk als titel staan, "Rosacea tegen zonnebank, wie ervaring?".

Wel naar dat de dermatoloog je gewoon weer heeft weggestuurd. Ben je al ergens anders voor een second opion geweest?
Rosacea(?) tips

Heb Rosacea, iemand ervaring met IPL oid?

Wellicht 2 topic's waar je wat aan hebt!
Stom van je dermatoloog, t gaat idd niet over maar hij/zij kan je wel helpen om de klachten minimaal te houden.

Zoek anders eens op een Huidtherapeut in je buurt, zeker in het begin is t fijn om advies te krijgen.

Als je per se de zonnebank wil proberen, ga dan kort en onder eentje met minder sterke lampen en gebruik een hoge spf om verergering te voorkomen maar ik denk dat t er niet beter van wordt eerlijk gezegd.
Ikzelf ben al jaren bekend met rosacea en heb er medicinale gel voor (rozex)

je mag niet in de volle zon, geen zonnebank, geen sauna, geen pittig eten, je huid ff zoveel mogelijk met rust laten. Evt huisarts vragen voor rozex. Als ik een hele cluster aan ontstekingen heb, doe ik wat rozex op n pleister en ga ik ermee slapen. Daarna is t n stuk beter. Gebruik goede zonnebrand met hoge factor, zonder parfum. Geen rotzooi gebruiken als crème of make-up maar parfumvrij spul. Meestal bij de tuinen of bodyshop te krijgen.

Heilaarde als masker werkt bij mij ook heel goed.

je zult er nooit van af komen, maar met deze tips zou t best in bedwang gehouden kunnen worden. Elke huid is anders natuurlijk, ook elke rosacea huid, maar t werkt voor mij. En blijf uit de volle zon.
Ps, wil je wat weten over dingen mbt rosacea stuur je maar n pb hoor. Ben inmiddels een ervaringsdeskundige.
Je hebt op dit moment geen medicijnen of creme daarvoor? Want dan mag je waarschijnlijk niet in de zon of onder een zonnebank.

Eucerin heeft een lijn waarmee je dit kan camoufleren. De creme zelf is dan groen, maar met een bepaalde manier van aanbrengen geeft het schijnbaar een mooi resultaat. Je kan altijd vragen om een monstertje. (Geen aandelen hier hoor )
quote:Schmett schreef op 26 februari 2015 @ 09:14:

Je hebt op dit moment geen medicijnen of creme daarvoor? Want dan mag je waarschijnlijk niet in de zon of onder een zonnebank.

met óf zonder medicatie noooooooit in de zon
Ik weet dat ik al die warme dingen moet vermijden, maar het is erg moeilijk (maar het lukt me wel). Ik mijd al een jaar pittig eten (waar ik zo van houd), warme douche (waar ik zo van houd), make-up en crèmepjes (waar ik niet van houd, maar iedere vrouw wil het weleens dragen haha) en ga zo maar door. Ik durf absoluut niets meer op te smeren. En ik slaap nooit met de verwarming aan (want dat vind ik vies), maar toch word ik soms knalrood wakker alsof ik heb liggen zweten. En dan zie ik er de hele dag dus niet uit.

Ik heb rosacea gekregen nadat ik een gezichtsmasker had gebruikt (en nee, ik ben nergens allergisch voor, ik heb meerdere tests achter de rug) en sindsdien durf ik dus niets meer op te smeren.

Een second opinion heb ik niet gedaan, simpelweg omdat ik in een enorme dip terechtkwam. Daar ben sinds een aantal weken uit, voel me nu prima, maar die huid... Ik heb er gewoon behoorlijk verdriet van, en ik maak mezelf natuurlijk gek: ik kijk elke keer in de spiegel hoe het eruitziet. Hartstikke vermoeiend, zo'n huidaandoening.

Bedankt voor de tips
quote:pyramids schreef op 26 februari 2015 @ 15:16:

Ik heb rosacea gekregen nadat ik een gezichtsmasker had gebruikt (en nee, ik ben nergens allergisch voor, ik heb meerdere tests achter de rug) en sindsdien durf ik dus niets meer op te smeren.

Bedankt voor de tips Rosacea loop je niet op en is geen allergische reactie...dat heb je vanaf je geboorte al bij je en uit zich vanaf je 25e-30e vaak. Dus je kunt t niet oplopen. Ook vind ik het vreemd dat je juist van warme dingen houdt in je gezicht. Een rosacea-patiënt houdt daar niet van. Daarom lijkt t mij verstandig dat je naar je huisarts gaat, want wat je zegt zijn toch wel tegenstrijdigheden voor rosacea. misschien heb je een infectie die je juist wel hoort te behandelen...dus zou ik het er niet op wagen om geen 2nd opinion te doen. Wie weet heb je iets dat genezen kan worden.
Bij mij word het beduidend erger met warmte, dus ik ga nooit in de zon/zonnebank of sauna. Wat ik zelf erg fijn vind zijn de producten van La Roche Posay. Dit is alleen te koop bij de apotheek (of online) en daar kun je je ook laten informeren en evt. proefjes meekrijgen.

http://www.laroche-posay. ... aliac/Rode-huid-r775.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven