Leuke steden in de UK

01-03-2015 12:49 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het kijken voor een weekje weg met mijn opa en mijn oog is gevallen op Oxford. Zijn er mensen die daar geweest zijn en is dat goed bevallen? Let op: we hebben geen auto bij ons.

Tips voor andere leuke steden zijn ook van harte welkom!

(maar London, Newcastle, Edinburgh en York vallen af)
Oxford is leuk, maar wel wat chaotisch. Loopt jouw opa nog of neem je een rolstoel mee?
Nee, hij loopt zelf.
Oxford heeft een prachtig oud en afwisselend centrum. Van scheef gezakte herberg tot prachtige kathedraal. Het is er druk, maar dat is te verwachten. De drukte daar vind ik wel prettiger dan de drukte in bv Cambridge. Het centrum is per bus prima bereikbaar.
Cambridge ken ik wel. Ook mooi met colleges en centrum is grotendeels autoluw.
Brighton is een leuke kustplaats. En je hebt er Coastliner700, een buslijn die diverse andere (bad)plaatsen in de omgeving aandoet.
Haworth, maar dat is maar een mini dorpje. Vanuit daar kun je wel heel makkelijk de bus en trein naar olaatsen zoals. Leeds etc nemen.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Sallisburry is prachtig en de kathedraal echt heel indrukwekkend.

Verder vind ik bath mooi. Al die georgian houses en de chique sfeer.

Wil je een uitvalsbasis en dan rond kijken? Of rondreizen?
Ik vind het vooral een heel gedoe om in Oxford te komen. De aansluitingen zijn niet zo geweldig.
Liverpool!
I choose happy!
Bath

En dan ook even naar Bristol, ligt er vlakbij.
Canterbury, Newcastle.
Brighton en aangrenzende kustplaatsen, Liverpool en Oxford staan na wat verder kijken op de shortlist.

@NZ Er schijnt een shuttle te rijden vanaf Luton of Stansted?

Cambridge ligt een beetje onhandig voor ons. Haworth, Salisbury, Canterbury en Newcastle ben ik al geweest

Bristol ga ik bekijken.
Ik vond Newquai geweldig, en dan vooral de natuur eromheen. Dus dat is misschien lastig zonder auto. Liverpool vond ik niks eerlijk gezegd.
quote:thistle schreef op 01 maart 2015 @ 13:06:

Oxford heeft een prachtig oud en afwisselend centrum. Van scheef gezakte herberg tot prachtige kathedraal. Het is er druk, maar dat is te verwachten. De drukte daar vind ik wel prettiger dan de drukte in bv Cambridge. Het centrum is per bus prima bereikbaar.Ik vind het precies andersom. Cambridge is wel kleiner en overzichtelijker. Meer dorps.
Bath!! Prachtig
Liverpool, meh, niet echt mijn smaak.

Oxford ben ik nog nooit geweest maar dat staat ook op mijn lijstje. Lijkt me erg mooi.
Bath vond ik erg mooi.

Worcester vond ik een leuk stadje, dichtbij heb je de heuvels van Malvern voor mooie natuur.
Grappig, de niet zo enthousiaste reacties op Liverpool

Op de site zag het er wel leuk uit, goede museums ook. Maar misschien was ik een beetje verblind door Tate Modern

Ik ben er ooit eens doorheen gereden om 5 uur 's morgens, dus geen idee.
Ja het Tate is leuk, en er zijn nog wat Beatle museums, maar de stad zelf is een beetje deprimerend. De mensen zijn super lief trouwens (maar dat vind ik overal in de UK). Er is nu een nieuw winkelcentrum waar je goed kan shoppen, maar dat wil je denk ik niet met je opa
Het is natuurlijk maar net wat je samen met opa wil gaan doen. Wil je naar musea dan zou ik daar puur op zoeken en de winkels voor lief nemen.
quote:watzalhetnuweereenszijn schreef op 01 maart 2015 @ 14:10:

\Er is nu een nieuw winkelcentrum waar je goed kan shoppen, maar dat wil je denk ik niet met je opa Dat zal je verbazen, hij vindt dat onwijs leuk in het buitenland!
Ik vond de natuur in de omgeving van Epping Forest erg mooi, maar ja dat is geen stad.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 01 maart 2015 @ 14:15:

[...]

Dat zal je verbazen, hij vindt dat onwijs leuk in het buitenland!
quote:Mevrouw75 schreef op 01 maart 2015 @ 14:01:

[...]

Ik vind het precies andersom. Cambridge is wel kleiner en overzichtelijker. Meer dorps.Wij zijn nog net niet gillend weg gerend uit Cambridge! Misschien was het net de dag hoor, hadden we pech. Ik vond Cambridge te toeristisch. Bussen vol met japanners die overal fotos stonden te maken. De opdringerige verkopers van de boottochtjes en daarna een poging tot oplichting bij het kopen van een blikje drinken maakten mijn afschuw compleet. Met enige tegenzin ben ik later naar Oxford gegaan. En dat sprak me echt veel meer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven