moet hij nu nog alimentatie betalen?

10-08-2008 19:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag..en zal zo kort mogelijk de punten die in mijn ogen terzake doen opsommen.

NIET GEHUWD 2 KINDEREN UIT 1 RELATIE

BREUK, KINDEREN MET MOEDER MEE.

OUDSTE WOONT NU BIJ VADER JONGSTE BIJ MOEDER.

VROUW WOONT NU SAMEN EN VERHUURT HAAR HUIS ONDER EN HEEFT NOG SOCIALE DIENST.

VROUW KREEG VOOR 2 KINDEREN ALIMENTATIE.

Mijn vraag is nu..

de man heeft afgelopen maand geen ali aan ex betaald omdat hij van mening dat het nu gelijk op gaat.

Ieder zorgt nu voor een kind.

Beide hebben een nieuwe relatie.. dsu de nieuwe partner betaalt mee aan het inwonende kind.

Nu wil vrouw gewoon de volle mep ali ontvangen..

is dit fair?

Gaat het nu gelijk op.. zorgt ieder financieel nu voor het thuiswonende kind?

Betreft onderhuur is een feit.,. betreft sociale dienst geen feiten.. alleen weten we ik dat vrouw soos had maar ook heeft gewerkt 1 maand.

Is er nu dan nog sprake van soos?

Mag je wel soos houden samenwonen en je huis onderhuren en je ex vragen/someren gewoon volle mep te betalen?

Kan de soos gebeld worden en vragen om nu de ali te stoppen omdat mevrouw werk en samenwoont.

Sociale dienst is namelijk degene die alimentatie wilde zien van ex partner van vrouw zodat deze gekort kon worden op haar uitkering.

Is het een beetje duidelijk?

Misschien overbodig te melden.. dit betreft niet mij maar een goede vriend van mijn familie
De sterkste liefde is die, welke zijn eigen zwakte kan laten zien
Als zij samenwoont en haar huis onderverhuurt denk ik niet dat zij nog recht heeft op een uitkering..

Mijn broer is ook gescheiden en 1 kind woont bij hem en de ander bij zijn ex-vrouw toch moet hij gewoon een bedrag van ¤150,- voor het kind wat bij zijn ex-vrouw woont betalen..

Ik denk dat die kennis gewoon even naar de soos toe moet gaan en de zaak daar moet bespreken..
Wanneer ze samenwoont met iemand die ook een uitkering heeft kan het wel dat ze recht heeft op een uitkering. Al lijkt het in dit geval meer op bijstandsfraude, samenwonen en je huis onderverhuren. Het hoeft niet misschien dat ze het geld van het onderverhuren wel gewoon op geeft hoor

Weet verder niet hoe het zit met de alimentatie. Lijkt mij normaal dat als je allebei 1 kind hebt je geen alimentatie meer hoeft te betalen of het ene kind moet het veel beter hebben dan het andere kind. Dat je dan nog wat extra geeft ofzo. Ik zou gewoon even de sociale dienst bellen (met het risico dat ze eventueel een onderzoek naar haar situatie gaan starten). Je kan btw wel 1 mnd werken en vervolgens weer in de soos komen want je werkt dan te kort om ww rechten op te bouwen lijkt mij.
Het zou gelijk zijn, als beiden ook een gelijk legaal inkomen hebben. Als vader meer verdient,m zal hij voor het kind dat bij moeder woont ook nog gewoon alimentatie moeten betalen. Daar is een rekenformule voor, heeft te maken met zoveel mogelijk behoud van levensstandaard van de kinderen.

Een nieuwe partner betaalt niet mee aan de kinderen, dat wordt niet meegenomen in de berekening. Wel kan het zijn dat als een alimentatiebetalende partner gaat samenwonen, de alimentatie omhoog gaat omdat zijn vaste lasten naar beneden gaan. Deze worden gedeeld met nieuwe partner dus vaders besteedbaar inkomen gaat omhoog. Dat de nieuwe partner meebetaalt aan kinderen uit een vorige relatie is dus een fabeltje. Vader gaat meer betalen.

Als zij nog steeds staat genoteerd voor een bijstanduitkering en daarnaast samenwoont en kamers verhuurd, dan is haar uitkering illegaal. Daar moet dan eerst wat aan worden gedaan, niet aan de alimentatie. Als blijkt dat haar inkomen hoger is geworden, dan kan de alimantatie van vader wel omlaag gaan omdat ze dan zelf meer bij gaat dragen aan het onderhoud van de kinderen. Maar dat hoeft niet persé zo te zijn, want de redenering dat kinderen in welvaart er op voortuit mogen gaan als hun ouders er op vooruit gaan, wordt ook heel regelmatig gehanteerd. Dat hangt een beetje af van de situatie en de hoogte van de alimentatie.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Als je alimentatie wilt veranderen en wellicht ook officieel wil laten vastleggen dat 1 kind nu bij moeder en 1 bij vader woont, dan moet je een verzoek indienen bij de rechtbank tot wijziging.

Zonder een wijzigingsbeslissing geldt het eerder bij convenant of rechterlijke beslissing vastgestelde bedrag.
Als vader blijf je altijd verantwoordelijk voor je eigen kind.

Dat moeder een nieuwe partner heeft doet daar niets aan af.

Dus ja als vader een hoger inkomen heeft dan moeder dan moet hij dus nog steeds alimentatie betalen aan moeder.

Dat moeder misschien fraudeert met de bijstand veranderd daar helemaal niets aan.
als jij aan de soos betaald omdat zij in de bijstand zit zal je toch moeten betalen. dit is namelijk geen echte alimentatie maar verhaalsbijstand (en daar weet ik helaas te veel van af)

jij dient je ex te onderhouden (oh nee niet gehuwd, dan alleen de kinderen) nu doet de gemeente dat en moet jij het inkomen wat jij kan missen dus betalen.

als er 1 kind bij jou woont dat stijgen jouw lasten en dalen de hare, je zal dan om een herziening moeten vragen (1x bellen, 2 dagen later in huis) wel gewoon blijven betalen!!!! pas als de herziening er door heen komt zal jouw te betalen verhaalsbijstand met terug werkende kracht afnemen.

(mocht zij trouwens haar bijstand kwijt raken door het samen wonen en de onderverhuur, dan nog is de kans goot dat je haar moet betalen, afhankelijk van het inkomen van haar en haar partner en dat van jouw (eventueel met partner in combi met het inkomen wat jullie hadden toen jullie samen waren, mocht dat redelijk gelijk zijn zal de allimentatie waarschijnlijk wel vervallen maar dat is aan een rechter of aan jullie onderling, wel op papier zetten dan!)
Gaat het om kinderalimentatie of partneralimentatie?

Kinderalimentatie gaat gewoon door, ook als je ex een nieuwe relatie heeft.

Partneralimentatie stopt als ex nieuwe relatie heeft en samenwoont. Als dat zo is zou ik een advocaat zoeken en naar de rechter gaan. (Kinderalimentatie gaat wel gewoon door.)
Bdankt iedereen.. ik ga ff op me gemak die lezen.. reageer later
De sterkste liefde is die, welke zijn eigen zwakte kan laten zien
Waarom zoek jij dit eigenlijk uit ?? Zijn je zaken toch helemaal niet... laat ze dat lekker zelf uitzoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven