denigrerende 'grapjes'

11-08-2008 17:25 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zou graag met jullie van gedachten wisselen over zogenaamde 'lollig' bedoelde uitlatingen.

Mijn vriendin vertelde mij dat haar vriend tegen haar zei: wie wil jou nou hebben? en.....ze vertelde hem dat sommige mannen haar mooi vonden waarop hij antwoordde: 'dat zeiden ze alleen maar om je het bed in te krijgen'.

Mijn vraag: zijn dit nu leuke grappen ??.

Zo deed hij het namelijk wel af naar haar toe.

Ik vind het namelijk niet lollig.

alvast bedankt voor jullie reacties
Hoi Bianca, ze zei dit (dat sommige mannen haar mooi noemden) tegen haar vriend naar aanleiding van zijn opmerking over wie haar nu wilde hebben.
Maarrr .. in dit specifieke geval vond de vriendin van de vriend van de (lompe) opmerking de grap toch niet leuk, aldus TO?

Dus er over praten met vriend, dat zij dit soort dingen echt niet grappig vindt. Als ie het dan nog eens doet is het een stom (ex)vriendje.
Trouwens, over mezelf gesproken, ik vind dit geval wel op de rand van wel/niet grappig. Als de bui/sfeer juist is en dus lollig en de persoon die het zegt heeft geen kwaad in de zin/ lullige ondertoon, ja dan kan ik er op dat moment nog wel om lachen. Als ik dus zelf ook mee zit te geinen. Maar als ik serieus ben, of zegmaar niet lollig bezig ben kan ik het al minder waarderen. Dus het hangt van een aantal factoren af. Kan me ook goed voorstellen dat mensen het dus niet leuk vinden (op sommige momenten).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 augustus 2008 @ 17:50:

Het ligt echt helemaal aan de persoon die het heeft gezegd ; ik zou ook gerust zeggen " Jij ? Sjans ? met iemand met een hond en een stok zeker " . En nee, mijn partner zal geen seconde gaan zitten overpeinzen hoe ik dat nou bedoel .

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo'n moeite mee zulke opmerkingen als in TO. Maar goed, weet wie het zegt

Zulk soort opmerkingen komen bij mij op het werk trouwens ook veel voor.
Ik had trouwens mijn middelbare school periode niet overleefd als ik dat soort grapjes niet had kunnen incasseren. Dat was kraken wat de klok sloeg, iedereen deed zo tegen elkaar.

Trouwens, Star, dat je wel tegen dat soort opmerkingen kunt, zou dat niet wat te maken hebben met dat huge ego van jou? Beter gezegd: Ik kan me voorstellen dat een tikkie zelfvertrouwen wel handig is bij wat afkrakerige plagerijen.
Zelfvertrouwen, ja daar noem je ook een goed punt.

MIss is die vriendin idd niet zo 'ruig' maar een iets teerder zieltje die deze grappen dus niet kan waarderen.

Is ze miss onzeker mbt haar uiterlijk TO?
nee, dat is het gekke, ze zit best goed in haar vel.

Ik denk dat juist deze opmerkingen haar onzeker maken.

Daarvoor had ze een goed gevoel over zichzelf.

Ik denk dat hij zelf onzeker is over zichzelf.
Jongens, lul toch niet zo stom; wie laat zich nou en publique hoer noemen door haar vriend! Niet bepaald humoristisch als dat uit het niets komt. Ben verbaasd dat sommigen het nu gooien op het zelfvertrouwen van de vriendin. .

Kan me goed voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Want het slaat nergens op en is totaal misplaatst in zo'n situatie als je het mij vraagt.
De vriendin van TO werd geen hoer genoemd hoor door haar vriend. Was een posting van iemand anders...
Wij kunnen elkaar behoorlijk afzeiken en ik voel me daar geen seconde vervelend onder. Gewoon lachen met elkaar en om elkaar, ik lig regelmatig onder tafel van het lachen door Meneer Nilsson's opmerkingen. Sommige vondsten van hem zijn zo leuk datim er laten nog om kan lachen.

Hij heeft één keer, jaren terug, een opmerking gemaakt die tot 'De Klassiekers van Villa Kakelbont' gerekend mag worden, die komt zo af en toe nog wel eens lang.

Mijn ex daarentegen deed het op zo'n manier dat het wel kwetsend was. Hij is dan ook niet voor niet m'n ex.

Het ligt eraan hoe iemand het zegt, in welke context, of iemand zelf tegen een geintje kan etc.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:plukvandepetteflat schreef op 11 augustus 2008 @ 19:12:

De vriendin van TO werd geen hoer genoemd hoor door haar vriend. Was een posting van iemand anders...

Ah, oke, dan vergis ik me daarin. Maar goed; dat vind ik dus niet normaal.

Het ligt er aan WIE het zegt en HOE zoiemand het brengt

Een vriend zei eens tegen mij ik vond jou toch leuker toen je nog ontzettende pijn in je rug had (ik scheen toen rustiger te zijn :-(( )

Van hem kon ik dat dus wel hebben
quote:Kym schreef op 11 augustus 2008 @ 19:15:

[...]

Ah, oke, dan vergis ik me daarin. Maar goed; dat vind ik dus niet normaal.

Nee dat vind ik ook te ver gaan. Maarja die bewuste vriendin en haar vriend (die haar hoer noemde) schenen er geen probleem mee te hebben, dusja.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 augustus 2008 @ 17:35:

Hoe leuk is het dan als je vriendin zegt dat ze zo mooi wordt gevonden door andere mannen ?Good point. Grappen met een ondertoon zijn nooit zo grappig. Het is volgens mij roepen om aandacht. Die andere mannen hadden haar vriend moeten zijn. Hij leest ook niet echt tussen de regels en reageert als een botte boer. Affijn een ruzie is geboren.
quote:Missdemeanor schreef op 11 augustus 2008 @ 18:18:

Ik had trouwens mijn middelbare school periode niet overleefd als ik dat soort grapjes niet had kunnen incasseren. Dat was kraken wat de klok sloeg, iedereen deed zo tegen elkaar.

Trouwens, Star, dat je wel tegen dat soort opmerkingen kunt, zou dat niet wat te maken hebben met dat huge ego van jou? Beter gezegd: Ik kan me voorstellen dat een tikkie zelfvertrouwen wel handig is bij wat afkrakerige plagerijen.

O wel verdraaid, zou dat het zijn?

En inderdaad, middelbare school ook vol met zulke grappen.

Overigens laatst een discussie over op werk gehad met collega's uit andere dan Randstad-provincies; zij vonden mensen in de Randstad een stuk grover/groffer/directer.
Ik denk, dat het heel erg ligt aan de sfeer waarin je zit. Als je in een ruzie, onenigheid of wat dan ook zit en zo'n opmerking komt, vind ik het een vileine opmerking en van lol geen sprake.

Maar in een 'normale' sfeer, worden dergelijke opmerkingen in mijn omgeving regelmatig gemaakt. Heen en weer en daar wordt hard om gelachen. De opmerking wordt dat vaak ook met een big smile op het gezicht gemaakt, dus je ziet gelijk dat het 'leuke rottigheid' is.

Bij mij zou na de opmerking in de OP volgen; nee, voor jou staan ze enthousiast in de rij.
anoniem_3722 wijzigde dit bericht op 12-08-2008 18:16
Reden: typo
% gewijzigd
Deze discussie doet me trouwens wel weer beseffen dat dezelfde humor in een relatie toch best wel belangrijk/fijn is. Anders riskeer je dus van dit soort (onnozele) ruzies/irritaties.
quote:Star schreef op 11 augustus 2008 @ 19:23:

[...]

Overigens laatst een discussie over op werk gehad met collega's uit andere dan Randstad-provincies; zij vonden mensen in de Randstad een stuk grover/groffer/directer.

Ik denk, dat dit er zéker mee te maken heeft. In de Randstad en omgeving is dit veel meer 'ingebakken' dan elders in het land. Daarmee vergeleken zijn wij hard, tactloos en direct.

Ik weet totaal niet meer wie het was, maar hier op het forum heb ik eens een topper gelezen; '...jouw ego is al bij de toonbank, terwijl jij nog naar binnen moet stappen'. Geweldig!
Waar het op neerkomt is dat die vriendin van jou aan haar vriend duidelijk moet maken dat ze niet erg gecharmeerd is van dit soort grapjes.

We kunnen met z'n allen een oeverloze discussie houden over of wat wel of niet kan, maar ik geloof dat het inmiddels wel duidelijk is dat iedereen dit soort opmerkingen anders ervaart. En het gaat om degene tegen wie de opmerking gemaakt is. Zíj bepaalt dus in dit geval of het haar te ver gaat of niet. Als haar vriendje daar verder maling aan heeft en ermee doorgaat, is het aan haar om te kiezen of ze het blijft accepteren of niet.
Erg misplaatste grappen vind ik.Onrespectvol ook,wat de sfeer ook is.

Of jij het accepteerd is aan jezelf idd.
Ik denk ook dat iedereen zelf bepaalt wat wel en niet kan qua zulke grappen in je relatie (en andere dingen natuurlijk). Mijn vriend is ook ontzettend van de sarcastische humor, naar mij en ook naar zijn vrienden. De Antilliaan krijgt negergrapjes over zich heen, de kalende vriend grappen over zijn terugwijkende haargrens, ik de vrouwonvriendelijke grappen, enz.

Mijn vriend gaat ook wel eens te ver en daar spreek ik hem dan direct op aan. Hij gaat dan vaak niet eens qua grapjes te ver (ik kan nogal wat hebben), maar het zijn de woorden die ik dan niet vindt kunnen. 'Hoer' is voor mij zo'n voorbeeld, ik vind dat te ver gaan. Maar zo is iedereen anders.

Als de vriendin van TO het dus niet vindt kunnen moet ze daar iets van zeggen. En in dit voorbeeld zou ik als ik haar was ook vragen naar de evt ondertoon van deze grapjes. Het klinkt namelijk inderdaad alsof hij zichzelf omhoog haalt door haar naar beneden te halen. En dat is in mijn ogen echt niet okay in een relatie.
Het ligt dus heel erg aan de persoon zelf en aan het moment en de toon waarop het gezegd wordt.

Bedankt voor jullie reacties.
TO, maakt de vriend van die vriendin van je dit soort grappen vaker?
De toon maakt natuurlijk een wereld van verschil en ook de fase waarin je relatie verkeerd. In een prille relatie kan het heel wat schade aanrichten terwijl het in een relatie van jaren misschien niet zoveel uitmaakt, afhakelijk van karakters. Hoewel ik daar ook aan twijfel.

Ik zie het nut niet zo in van die rotte opmerkingen, vind het ook niet grappig. En, vaak zit in een grapje wel een kern van waarheid (in de ogen van de grapjas dan, hè), ik zou er ook een rotgevoel van krijgen, niet zozeer dat ik onzeker word en denk dat ik inderdaad lelijk ben en niemand me wil hebben, maar ik zou wel gaan denken dat hij op me uitgekeken raakt.
Oehh ..

Vrienden van mij maken ze ook wel eens maar dan kan ik er hard om lachen en/of maak een humoristische sarcastische denigrerende opmerking terug. We gaan er dan lekker op door of we houden op.

ik heb ooit een vriendje gehad die ook van die denigrerende sarcastische opmerkingen maakte, en van hem kon ik dat absoluut niet hebben..

Opmerkingen als : Oh dat kan je zeker niet ! Je wil ook niks he !, Ik weet wel wat goed voor je is je bent een flinke beurt nodig.. Je kan ook niks , Doe dat licht uit trut ! etc

Ik werd pislink als hij dat soort opmerkingen maakte vaak bedoelde hij het als grapje , maar ik snapte die grapjes niet , niet op de manier waarop hij het zei en deed.

Hem uitleggen dat ik het vervelend vond dat hij die opmerkingen maakte , snapte hij niet. Ik moest mij dan niet aanstellen..

Verder sluit ik mij aan bij The Empress

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven