niets ruiken/ proeven verkoudheid
donderdag 5 maart 2015 om 12:33
Mijn vraag; sinds vorige week maandag begonnen met een verkoudheid. eerst wat hoesten, niezen, maar later in de week kwam er een verstopte neus bij en vanaf vorige week vrijdag is mijn reuk en smaak totaal weg. Nu lees ik de vreselijkste verhalen van niet meer kunnen ruiken en proeven en nu vraag ik me dus af, hoelang het normaal is dat ik niet kan proeven en ruiken? mijn neus zit soms even open, maar ook nog heel veel dicht.
graag jullie reactie!
graag jullie reactie!
donderdag 5 maart 2015 om 12:48
duurde bij mij maar twee jaar Maar is uiteindelijk wel weer een beetje goed gekomen. Vanmorgen kon ik weer eens niets ruiken, en dat was maar goed ook! (dochter had overgegeven).
Er zijn momenten dat ik 0% ruik, en soms ruik ik wel gewoon.
Niets kunnen ruiken is niet zo erg. Alleen tijdens het koken moet je goed opletten!
Er zijn momenten dat ik 0% ruik, en soms ruik ik wel gewoon.
Niets kunnen ruiken is niet zo erg. Alleen tijdens het koken moet je goed opletten!
donderdag 5 maart 2015 om 13:01
Bij mijn laatste verkoudheid kon ik plots ook niet meer ruiken en proeven. Smaak kwam na een paar dagen al terug, reuk is, nu maanden later, nooit meer teruggekomen. Schijnt nog wel te kunnen, dus ik houd hoop. Vind het jammer dat ik niets ruik, maar met het verschonen van de kattenbak biedt het voordelen;)
donderdag 5 maart 2015 om 15:56
Altijd op het moment dat ik denk: "en nu kan ik vast nooit meer ruiken, het duurt al zo lang, help!" komt het beetje bij beetje weer terug. Merk wel dat mijn reuk en smaak eerder weg zijn wanneer ik neusspray met xylometazoline gebruik. Vaak binnen een week nadat de verkoudheid minder wordt komt mijn reuk weer terug, smaak vaak al wat eerder. Maar ohhh erg irritant bijverschijnsel ja! Ruik dan niet meer of mn kleren gedragen of schoon zijn, ruik niet meer of m'n dochter een vieze luier heeft, ruik het eten niet meer etc. Gewoon shit is dat. Hopelijk ruik en proef je gauw weer!
maandag 9 maart 2015 om 08:59