Gezondheid alle pijlers

niets ruiken/ proeven verkoudheid

05-03-2015 12:33 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag; sinds vorige week maandag begonnen met een verkoudheid. eerst wat hoesten, niezen, maar later in de week kwam er een verstopte neus bij en vanaf vorige week vrijdag is mijn reuk en smaak totaal weg. Nu lees ik de vreselijkste verhalen van niet meer kunnen ruiken en proeven en nu vraag ik me dus af, hoelang het normaal is dat ik niet kan proeven en ruiken? mijn neus zit soms even open, maar ook nog heel veel dicht.

graag jullie reactie!
Dat is heel normaal hoor. Hoelang het duurt hangt er vanaf hoelang je verkoudheid duurt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb het wel eens bijna 2 weken gehad. Het heeft echt zijn tijd nodig hoor, maar vervelend is het wel.

Beterschap!
Gaat vanzelf over. Je kunt eventueel een paar dagen neusspray gebruiken. En niet van die vreselijke verhalen lezen.
heb je al neusspray gekocht?
Ophouden met enge verhalen lezen. Je neus zit nog dicht, de geur kan niet via je traanbuisjes he! Chill, komt vast goed als je weer wat beter bent.
Zeker nog nooit goed verkouden geweest. Komt vaak voor en gaat vanzelf weer over.
Komt idd heel vaak voor, geen zorgen maken hoor. Beterschap!
Life is short. Eat dessert first.
wauw wat snel al deze reacties, bedankt ik ben weer even gerustgesteld :)! ja neus spray gebruik ik. eerst alleen met zout oplossing maar sinds maandag de ''echte'' neusspray. ik hoop dat het snel voorbij is!
duurde bij mij maar twee jaar Maar is uiteindelijk wel weer een beetje goed gekomen. Vanmorgen kon ik weer eens niets ruiken, en dat was maar goed ook! (dochter had overgegeven).

Er zijn momenten dat ik 0% ruik, en soms ruik ik wel gewoon.

Niets kunnen ruiken is niet zo erg. Alleen tijdens het koken moet je goed opletten!
Doodnormaal
Bij mijn laatste verkoudheid kon ik plots ook niet meer ruiken en proeven. Smaak kwam na een paar dagen al terug, reuk is, nu maanden later, nooit meer teruggekomen. Schijnt nog wel te kunnen, dus ik houd hoop. Vind het jammer dat ik niets ruik, maar met het verschonen van de kattenbak biedt het voordelen;)
oke vreemd hoor, maar dat lijken me dan uitzonderingen! lijkt me echt niet leuk, om nooit meer te kunnen proeven en ruiken, blegh! ik ga er dan ook maar vanuit dat het bij mij wel weer goed komt..
Altijd op het moment dat ik denk: "en nu kan ik vast nooit meer ruiken, het duurt al zo lang, help!" komt het beetje bij beetje weer terug. Merk wel dat mijn reuk en smaak eerder weg zijn wanneer ik neusspray met xylometazoline gebruik. Vaak binnen een week nadat de verkoudheid minder wordt komt mijn reuk weer terug, smaak vaak al wat eerder. Maar ohhh erg irritant bijverschijnsel ja! Ruik dan niet meer of mn kleren gedragen of schoon zijn, ruik niet meer of m'n dochter een vieze luier heeft, ruik het eten niet meer etc. Gewoon shit is dat. Hopelijk ruik en proef je gauw weer!
het is nog steeds niet over en hetzelfde blegh :( hoelang mag zoiets duren voordat ik de huisarts bel ???
quote:niienkeek schreef op 09 maart 2015 @ 08:47:

het is nog steeds niet over en hetzelfde blegh :( hoelang mag zoiets duren voordat ik de huisarts bel ??? 3 maanden
quote:niienkeek schreef op 09 maart 2015 @ 08:47:

het is nog steeds niet over en hetzelfde blegh :( hoelang mag zoiets duren voordat ik de huisarts bel ???

Een flinke neusverkoudheid met alle gevolgen kan wel een paar weken duren.

Een weekje neusspray kan geen kwaad. Niet alle alarmverhalen geloven.
nog niets... af en toe denk ik dat ik een klein beetje ruik of proef heeeel in de verte. Klink nog steeds wel vol en mn neus is pijnlijk, maar kan er wel door ademen! mensen waarbij dit ook zolang heeft geduurd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven