Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Ervaring van mijn vriend: Een engels sprekende man bij de broodafdeling vroeg aan het meisje bij het brood ''Do you have any tigerbread?'' Begint het meisje een beetje schouderophalend schaapachtig te kijken. Dat verstond ze dus niet. Mijn vriend stond ernaast en zag het gebeuren en hielp met vertalen naar het Nederlands. Vervolgens aangekomen bij de kassa komt mijn vriend weer de engels sprekende man tegen en die man had blijkbaar weer wat gevraagd. Dit keer aan de Kassiere maar die kon er ook niks van en vroeg het aan haar collega aan de andere kassa maar die wist dus ook niet wat de beste man wilde! Waarop mijn vriend maar weer even heeft geholpen. Waarop de man mijn vriend hartelijk dankte.
quote:iloveyouthemost schreef op 05 maart 2015 @ 11:48:

Ervaring van mijn vriend: Een engels sprekende man bij de broodafdeling vroeg aan het meisje bij het brood ''Do you have any tigerbread?'' Begint het meisje een beetje schouderophalend schaapachtig te kijken. Dat verstond ze dus niet. Mijn vriend stond ernaast en zag het gebeuren en hielp met vertalen naar het Nederlands. Vervolgens aangekomen bij de kassa komt mijn vriend weer de engels sprekende man tegen en die man had blijkbaar weer wat gevraagd. Dit keer aan de Kassiere maar die kon er ook niks van en vroeg het aan haar collega aan de andere kassa maar die wist dus ook niet wat de beste man wilde! Waarop mijn vriend maar weer even heeft geholpen. Waarop de man mijn vriend hartelijk dankte.

Heel erg aardig van je vriend natuurlijk.

Maar ik begrijp de facepalm niet helemaal.
Ik heb de laatste tijd vaak bij de AH dat de kassières, terwijl ze de groenten wegen, met hun ellebogen op die weegschaal leunen. Laatst lette ik niet op en toen zag ik later op de bon dat ik 4 euro had betaald voor 200 gram sperziebonen! Ik weeg het nu dus maar zelf af en plak er zo'n stikker op.
quote:iloveyouthemost schreef op 05 maart 2015 @ 11:48:

Waarom is dat raar? Moet je als cassiere ook al Engels spreken?

Als ik in het buitenland kom en ik vraag iets in het Engels dan verschieten de meisjes achter de kassa ook van kleur in niet-toeristische gebieden en krijg ik een hoop gestamel en gestotter of er wordt een collega bij gehaald. En laatst moest ik zelf iemand helpen die alleen Spaans sprak. Tja. Dat kan ik niet. Ik versta het een beetje. Is dat dan ook een facepalm waard?
Niet iedereen spreekt en/of verstaat Engels.

Hier aan de grens is het bij sommige winkels wel een vereiste dat je Duits kunt of iig je met steenkolen Duits verstaanbaar kunt maken en de Duitse klant kunt verstaan.

Maar Engels hoeft niet.

Dat afwegen bij de Appie had ik ook eens. Ministronk broccoli: 1200 gram. Ook ellebogen erop. Ik houd het nu zelf een beetje in de gaten. Stickers plakken kan hier niet meer.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik erger me niet snel, maar als ik dit topic lees denk ik dat men zich wel aan mij ergert aangezien ik (onbewust, eerlijk waar) met regelmaat neurie
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 05-03-2015 14:36
Reden: Voorval verwijderd, te herkenbaar denk ik
% gewijzigd
quote:Aurelle91 schreef op 05 maart 2015 @ 11:54:

Ik heb de laatste tijd vaak bij de AH dat de kassières, terwijl ze de groenten wegen, met hun ellebogen op die weegschaal leunen. Laatst lette ik niet op en toen zag ik later op de bon dat ik 4 euro had betaald voor 200 gram sperziebonen! Ik weeg het nu dus maar zelf af en plak er zo'n stikker op.Dat kan niet, bij AH.
quote:clemance schreef op 05 maart 2015 @ 12:29:

[...]

Dat kan niet, bij AH.

Wat niet? Het afwegen bij de kassa of de sticker?

Bij ons hebben ze verbouwd en sinds de verbouwing wordt het bij de kassa gewogen. Kunnen alleen geen stickers zelf meer plakken. Misschien bij anderd AH's wel? Wel zelf nog afwegen zodat ze ziet hoeveel het is.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 05 maart 2015 @ 11:16:

[...]

Dus een ander moet maar wachten tot jij eens een keertje klaar bent? Je kan ook gewoon betalen zodra de kassiere klaar is en daarna verder met inpakken. Wat is het probleem?

Als jij meteen betaalt, kan de kassiere verder met mijn boodschappen en nu moet de hele rij op jou wachten. Dat is het punt.

Nee, ik begin meteen met inpakken en ben ook meestal wel klaar als de caissière ook klaar is.

Geen mens die op mij hoeft te wachten hoor, ben nl supersonisch snel
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 05 maart 2015 @ 11:18:

[...]

En ruimte maken voor de volgende; in de meeste supermarkten hebben ze zo'n plankje die er tussen wordt gezet, en jij kan ondertussen, zodra de kassiere met mijn spullen begint, nog heel wat ingepakt hebben...En met geen ruimte hebben bedoel ik mensen die niet doorlopen, maar nog thv het pinapparaat hun boodschappen gaan staan inpakken terwijl de caissière al wel met mijn boodschappen bezig. Dan kan ik dus geen kant op en al helemaal geen spullen inpakken.
Hmm, ik geloof dat ik me echt bizar weinig erger in de supermarkt. Heel zelden, als ik echt haast heb, dan is het irritant als mensen voor je heel langzaam doen, staan te beppen of je niet even voor laten met je pak koffie. Maar anders heb ik er weinig last van. Heb vaak oude mensjes die mij vragen om iets van een hoog schap te pakken, een praatje aanknopen daarna, en dat vind ik eigenlijk wel schattig. Waar ik wel een keer boos om ben geworden is de controle-caissiere die na het scannen mijn boodschappen ging controleren en daarna alles op de smerige winkelvloer zette. Ik heb gevraagd of ze dat zelf ook niet vies vond. Keek me aan alsof ik van Mars kwam. Gratis hapjes en andere gein neem ik nooit, ik vind het vies als iedereen er met zijn gore tengels aan gezeten heeft.
quote:Aurelle91 schreef op 05 maart 2015 @ 11:54:

Ik heb de laatste tijd vaak bij de AH dat de kassières, terwijl ze de groenten wegen, met hun ellebogen op die weegschaal leunen. Laatst lette ik niet op en toen zag ik later op de bon dat ik 4 euro had betaald voor 200 gram sperziebonen! Ik weeg het nu dus maar zelf af en plak er zo'n stikker op.Wat aso zeg. Of doen ze dat per ongeluk? Hier een zelfscan ah dus zelf stickertjes plakken.
Nog zo irritant, dat ze vragen of je een bonuskaart hebt,

je zegt nee en dan vervolgens 'Wilt u er eentje hebben'?

Nee domme doos, als ik zo'n kreng wil dan kan ik echt zelf

wel daarom vragen.

Ok ik snap echt wel dat ze dat moeten vragen, maar wie dat bedacht heeft...

Is trouwens niet perse alleen bij de supermarkt.

Zo'n ding op wielen heeft een container trouwens...

(ook zo'n ding in de supermarkt waar kratten op staan)
quote:MadameQetesh schreef op 05 maart 2015 @ 12:04:

Niet iedereen spreekt en/of verstaat Engels.

Hier aan de grens is het bij sommige winkels wel een vereiste dat je Duits kunt of iig je met steenkolen Duits verstaanbaar kunt maken en de Duitse klant kunt verstaan.

Maar Engels hoeft niet.

Dat afwegen bij de Appie had ik ook eens. Ministronk broccoli: 1200 gram. Ook ellebogen erop. Ik houd het nu zelf een beetje in de gaten. Stickers plakken kan hier niet meer.

Oh dat vind ik wel stom. Ga je winkelen in Roermond en dan wordt je in het Duits aangesproken. Sorry hoor, ik ben in Nederland!

Word ik ook geholpen in het Nederlands wanneer ik shop in Duitsland?
quote:minnimouse schreef op 05 maart 2015 @ 13:04:

[...]

Oh dat vind ik wel stom. Ga je winkelen in Roermond en dan wordt je in het Duits aangesproken. Sorry hoor, ik ben in Nederland!

Word ik ook geholpen in het Nederlands wanneer ik shop in Duitsland?

Ik werd in Roermond ook in het Duits aangesproken. En ik deed zo mijn best op mijn abn. Teveel Twents accent haha .

Ze verstond me niet.

Het is wel de bedoeling om eerst in het Nederlands te doen. Is de klant Duits dan is het service van de winkel om de klant dan in het Duits aan te spreken. Zo moest ik het iig doen toen ik in de winkel werkte.

In heel sommige Duitse winkels word ik in het Nederlands geholpen. Maar dat zijn dan de grote hier net over de grens. In steden waar het stikt van de Nederlanders, want zo lekker goedkoop wonen maar het vertikken om je dan verder aan te passen .

Maar dat is weer een andere ergenis van mij.
quote:milna schreef op 04 maart 2015 @ 20:22:

Een keer gezien dat een man op een winkelplein tegen een boom ging plassen (gelukkig wel met zijn rug naar me toe, ik stapte net uit mijn auto) en meteen daarna de AH binnenliep en het fruit aanraakte met zijn vieze, ongewassen handen. Zo goor.Iewwwwwwwww! Doet me een beetje denken aan verhalen uit de Viva Biechtstoel.
Ik erger me wel altijd wild bij de hema. Dat is dan wel geen supermarkt maar ze proberen me wel steeds als ik wat afreken, een net mandarijnen aan te smeren. Of pepernoten, of andere meuk die ze over hebben. Sjonge jonge, als ik dat had gewild, lag het wel in mijn mandje, niet?
Mensen, vooral ouderen, die beginnen te spurten als ik op mijn gemak naar een rustige kassa loop.

Mensen die geen balkje achter hun boodschappen leggen, maar zodra ik mijn boodschappen op de band leg, niet weten hoe snel ze aan een balkje moeten komen om mijn van dijn te onderscheiden.
quote:dicha schreef op 05 maart 2015 @ 12:50:

[...]

Nee, ik begin meteen met inpakken en ben ook meestal wel klaar als de caissière ook klaar is.

Geen mens die op mij hoeft te wachten hoor, ben nl supersonisch snel Maar dan is er toch niets aan de hand? We hadden het over mensen die hun boodschappen inpakten en daarmee gewoon doorgaan terwijl de cassiere allang klaar is. En vervolgens de hele rij laat wachten omdat zij zo nodig eerst alles in gepakt moeten hebben, en dat doe jij dus niet. :-)
quote:phoebe1982 schreef op 05 maart 2015 @ 13:02:

Nog zo irritant, dat ze vragen of je een bonuskaart hebt,

je zegt nee en dan vervolgens 'Wilt u er eentje hebben'?

Nee domme doos, als ik zo'n kreng wil dan kan ik echt zelf

wel daarom vragen.

Ok ik snap echt wel dat ze dat moeten vragen, maar wie dat bedacht heeft...

Is trouwens niet perse alleen bij de supermarkt.

Zo'n ding op wielen heeft een container trouwens...

(ook zo'n ding in de supermarkt waar kratten op staan)

Heeft u een bonuskaart?

Nee

Wilt u er een?

Nee

Wilt u koopzegels?

Nee

Spaart u airmiles?

Nee

Spaart u servieszegels

Neehee!

Soms worden er zomaar 4 van dit soort vragen gesteld. Ik weet dat ze moeten, maar wordt er wel een beetje simpel van.
quote:Thordis007 schreef op 05 maart 2015 @ 09:47:Waar winkelen jullie in godsnaam? Niet waar maar wanneer. Als ik net natgeregend ben, het niet lekker op het werk gaat of gewoon aan het PMS-en ben dan is alles mij teveel. Als ik op mijn dooie gemakje door de supermarkt kuier omdat ik alle tijd van de wereld heb dan mogen mensen bij de kassa zo lomp of langzaam zijn als ze willen.
quote:Sylphide75 schreef op 05 maart 2015 @ 12:57:

[...]

Wat aso zeg. Of doen ze dat per ongeluk? Hier een zelfscan ah dus zelf stickertjes plakken.Per ongeluk denk ik. Hier is ook een zelfscan dus ik ben ook over gegaan op zelf afwegen en stickers plakken.
quote:minnimouse schreef op 04 maart 2015 @ 21:12:

[...]

Ik begin al in te pakken terwijl de cassiere nog bezig is met scannen. Zodra ze klaar is ga ik afrekenen. Daarna pak ik de rest in.Zo doe ik het ook.
quote:MadameQetesh schreef op 05 maart 2015 @ 12:37:

[...]

Wat niet? Het afwegen bij de kassa of de sticker?

Bij ons hebben ze verbouwd en sinds de verbouwing wordt het bij de kassa gewogen. Kunnen alleen geen stickers zelf meer plakken. Misschien bij anderd AH's wel? Wel zelf nog afwegen zodat ze ziet hoeveel het is.Oh sorry, zelf afwegen + een sticker plakken kan niet bij AH.
Ik ben grotendeels van de tijd vrolijk en vriendelijk dus ik erger me in de supermarkt niet zo gauw.

Wat ik wel gruwelijk vind zijn rennende kinderen, voorkruipende mensen, mensen die onbeleefd zijn tegen het personeel (andersom trouwens ook), maar het valt mij op hoe denigrerend mensen kunnen zijn tegen kassamedewerkers.

Waar ik van kan gaan koken (was bij de bakker een keer) was dat een vrouw de croissantjes met de handen pakte terwijl er een tang naast lag.

Wat een debiele mensen bestaan er toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven