Gezondheid alle pijlers

Onverklaarbare afscheiding

04-03-2015 22:53 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een reeks aan ontstekingen heb ik antibiotica moeten gebruiken, met het ontstaan van schimmelinfecties tot gevolg. Meestal werd ik ervoor behandeld en bleef het weg totdat ik weer aan de antibiotica moest.

Maar de ellende begon pas nadat ik mijn laatste kuurtje kreeg: 1 jaar geleden toen ik mijn vriend ontmoette. We hadden vrij snel daarna seks. De eerste paar keren kreeg ik altijd wondjes tijdens de seks. Dat bleek een bacteriële ontsteking te zijn die snel verholpen werd. Daarna begonnen de schimmelinfecties. Ik heb de afgelopen 8-9 maanden geen 4 weken zonder infectie gehad. Ik heb van alles geprobeerd: allerlei soorten medicatie, geen condoom, wel condoom, ander merk condoom, even geen seks hebben, ik ben zelfs gestopt met de pil, maar niets helpt. Mijn huisarts doet er nogal makkelijk over en geeft me altijd dezelfde medicatie waarin hij weet dat het weinig uithaalt. Verder denkt hij niet echt mee over andere mogelijke oplossingen. Het is geen soa (we hebben ons allebei laten testen) en we hebben altijd veilig seks met elkaar gehad.

Ik word behoorlijk moedeloos van de situatie en weet niet wat ik moet doen om hier van af te komen. Ik merk ook dat ik steeds minder zin krijg in seks, zeker als ik bedenk wat voor viezigheid eruit komt: het is dik, wit en lijkt op kwark (het jeukt niet en stinkt niet). Mijn vriend heeft er geen problemen, maar voelt zich wel schuldig, omdat ik dit alleen bij hem heb. Ondanks alle keren dat ik onveilig seks heb gehad heb ik zoiets nooit meegemaakt. Ik vind het ook rot voor mijn vriend dat hij nu te maken krijgt met een chagrijnige, seksloze vriendin :(

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie er van af gekomen?
quote:Jett89 schreef op 05 maart 2015 @ 10:44:

[...]

Jij hebt het over perioden, ik had daar dagelijks afscheiding, daar zit wel een belangrijk verschil in denk ik Ah, ik dacht dat ze die brokkelige afscheiding alleen bij vlagen had. Nu heeft ze het bijvoorbeeld over "dikke witte afscheiding na het sporten", dat klinkt vrij normaal toch? Ik heb dat tenminste ook vrij vaak, zeker als ik intensief gesport heb. Elke dag korrelige afscheiding is wel bijzonder, maar toch ook eigenlijk niet problematisch als je geen jeuk, pijn of vieze geurtjes hebt?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Hmm, ik weet alleen dat als een schimmelinfectie wel uit de hand loopt, dat dat geen aanrader is. Daarom zou ik het wel laten controleren denk ik.
Ik weet dat vaginale afscheiding weleens verandert. Soms is het wat dikker, dunner, troebel, helder, etc. Maar zoals ik het nu heb, heb ik het alleen gehad bij schimmelinfecties. Dit is al 8-9 maanden gaande en de enige manier tot nu toe om er van af te komen was door medicatie tegen schimmels te gebruiken maar na een paar weken kwam het weer terug. In die tijd is mijn afscheiding bijna niet veranderd, ongeacht de fase van mijn cyclus.

Een eerlijk gezegd: de zin om seks te hebben verdwijnt bij mij gelijk na het zien van die troep. Ik heb nu 2 maanden niks gebruikt in de hoop dat het vanzelf zou verdwijnen, maar het gaat maar niet weg.
quote:kadanz schreef op 05 maart 2015 @ 10:49:

Ik heb vriendinnen gehad met droge witte korrels als afscheiding, met dikke witte smurrie, met doorzichtig slijm...het schijnt allemaal normaal te zijn. Als je seks hebt dan lijkt het allemaal erger omdat er nou eenmaal een pik naar binnen gaat en de boel schoon schraapt

?

Een vrouw wordt vochtig door seks (hopelijk) maar verder is wat jij beschrijft echt wel een teken van ene gebrek aan persoonlijke hygiëne, of een infectie.

Ik denk dat vrouwen vaak hun vagina van binnen vergeten schoon te maken. En dat kan heel simpel: Tijdens het douchen de douchekop erop, en terwijl je dat doet, met je (middel)vinger even de afscheiding verwijderen. Je vinger neemt dan water van de douchekop mee en als je dit een paar keer doet is het helemaal fris.

Eens als tip gelezen ook hier op het Vivaforum, en ik vind het een hele prettige, het scheelt ook afscheiding in de onderbroek.

Daarnaast zorg ik dat mijn vriend mijn vieze onderbroeken niet ziet hoor, wat a-romantisch.
quote:topsykrets schreef op 05 maart 2015 @ 07:52:

@LeolaMarie: ik gebruik al jaren geen scheerschuim en scheer maar 1x per week onder de douche met alleen water. Mijn huid is te gevoelig om vaker te scheren. Toen ik bijna dagelijks scheerde dat ik ook nergens last van. Ik draag wel dagelijks strings, misschien moet ik idd hipsters/slips kopen.

@Goddess23: wat voor kokosolie gebruikt je? Ik heb thuis die goedkope van KTC tegen een droge huid, maar weet tegenwoordig niet meer wat puur is en wat niet (aangezien alle merken claimen dat ze puur zijn). Vaginale tabletten doen overigens geen pijn ;)

Nee ik zou toch echt in de toko gaan zoeken naar een pure en die is geel van kleur.

Iemand zei dat echte kokos niet naar kokos ruikt maar dat is niet waar. Echte kokosolie ruikt wel naar kokos maar niet zoals mensen gewend zijn. Het ruikt niet naar die synthetische nep kokos die in een fabriek is gecreëerd. Het is ook gelig van kleur.

[img]http://4.bp.blogspot.com/-7Wx-Zq6638Q/U ... ut-Oil.jpg[/img]

Zoiets qua kleur maar in solide toestand wat lichter geel.

Het is trouwens wel normaal dat vrouwen afscheiding hebben omdat de vagina een soort 'zelfreinigende oven' is. Als je echter jeuk ervaart of pijn en andere onaangename klachten kan het op iets anders duiden. Wel is het zo dat de afscheiding soms te maken kan hebben met een andere ziekte zoals diabetes. Het beste is om dan bij twijfel toch een arts te raadplegen voor verder onderzoek.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
quote:Dubbus schreef op 05 maart 2015 @ 16:59:

[...]

?

Een vrouw wordt vochtig door seks (hopelijk) maar verder is wat jij beschrijft echt wel een teken van ene gebrek aan persoonlijke hygiëne, of een infectie.

Ik denk dat vrouwen vaak hun vagina van binnen vergeten schoon te maken. En dat kan heel simpel: Tijdens het douchen de douchekop erop, en terwijl je dat doet, met je (middel)vinger even de afscheiding verwijderen. Je vinger neemt dan water van de douchekop mee en als je dit een paar keer doet is het helemaal fris.

Eens als tip gelezen ook hier op het Vivaforum, en ik vind het een hele prettige, het scheelt ook afscheiding in de onderbroek.

Daarnaast zorg ik dat mijn vriend mijn vieze onderbroeken niet ziet hoor, wat a-romantisch.

Je vriend doet nooit de was? Hij ziet dan je onderbroekje niet?

Die afscheiding is niet vies, het stinkt niet, het is wat het is, het hoort bij je lichaam. Je kunt het verwijderen als je wil, maar het is onzin om te zeggen dat het onhygiënisch is. Een infectie? Kom op.

Ga je ook dagelijks met je vinger je anus binnen om alle poep weg te halen?
quote:kadanz schreef op 05 maart 2015 @ 17:54:

[...]

Je vriend doet nooit de was? Hij ziet dan je onderbroekje niet?

Die afscheiding is niet vies, het stinkt niet, het is wat het is, het hoort bij je lichaam. Je kunt het verwijderen als je wil, maar het is onzin om te zeggen dat het onhygiënisch is. Een infectie? Kom op.

Ga je ook dagelijks met je vinger je anus binnen om alle poep weg te halen?

Nee vriend doet nooit de was.

Wat ik zeg is: als het zo erg is dat je hele lul wit is na binnen te zijn geweest, is dat echt overdadige afscheiding en dan was je niet goed, of er is iets aan de hand.

Echt, witte afscheiding aan de penis? Ik heb het in de 20 jaar dat ik seksueel actief ben nog niet gezien bij mijn partners.
quote:Dubbus schreef op 05 maart 2015 @ 19:04:

[...]

Nee vriend doet nooit de was.

Wat ik zeg is: als het zo erg is dat je hele lul wit is na binnen te zijn geweest, is dat echt overdadige afscheiding en dan was je niet goed, of er is iets aan de hand.

Echt, witte afscheiding aan de penis? Ik heb het in de 20 jaar dat ik seksueel actief ben nog niet gezien bij mijn partners.

Niet m'n 'hele lul wit', dat is ook weer overdreven.

Jouw afscheiding is blijkbaar niet erg wit. Prima! Vrouwen schijnen te verschillen, geen enkele arts die zich ook maar enige zorgen maakt over witte afscheiding, zoals blijkt uit de OP.
Dubbus schreef op 05 maart 2015 @ 19:04
quote:kadanz schreef op 05 maart 2015 @ 19:26:

[...]

geen enkele arts die zich ook maar enige zorgen maakt over witte afscheiding, zoals blijkt uit de OP.Hij is dan ook niet degene die 2-3x per maand seks heeft omdat zijn vriendin altijd schimmelinfecties heeft
quote:Moiren_ schreef op 05 maart 2015 @ 19:28:

[...]

Je mag de binnenkant van je vagina helemaal niet wassen.

Van wie niet?!

Nogmaals, met je vinger en water de afscheiding verwijderd onder de douche 's ochtends. Dus niet met een vaginale douche id lactacyd ofzo.
quote:topsykrets schreef op 05 maart 2015 @ 19:44:

[...]

Hij is dan ook niet degene die 2-3x per maand seks heeft omdat zijn vriendin altijd schimmelinfecties heeft

Een vreemde reactie is dit. Het punt is juist dat het vaak geen schimmel is maar gewoon gezonde vaginale flora en fauna, of hoe ze dat ook noemen. De twee sekspartners die ik heb gehad met wat meer 'wit spul' dan 'normaal' zijn allebei naar de dokter geweest. Eentje heeft zelfs een kind gebaard met al het inwendig onderzoek dat daarmee gepaard gaat. Geen één keer heeft een arts of verpleegkundige of gynaecoloog gezegd dat er iets mis is. Het hoort er gewoon bij bij hun en bij heel veel andere vrouwen.

Maar ja, het is taboe, men praat er liever niet over, vieze onderbroekjes worden snel gewassen voordat vriendlief het ziet etc. etc. Althans, zo komt het op mij over. Mij interesseert het niet zo wat er uit die doos komt (en jouw vriend ook niet blijkbaar). Zolang het maar een schone gezonde doos is. Mijn zaad is ook wit per slot van rekening, niemand die daar over klaagt..

TO, bovenstaande is meer een reactie op degene die dat witte spul wijt aan een 'slechte persoonlijke hygiëne'. Ik weet niet wat er bij jou aan de hand is, ik zeg alleen maar dat ik het vaker ben tegengekomen bij vrouwen.
Ik ben het wel eens met kadanz. Mijn afscheiding verschilt ook naarmate ik naar mijn eisprong ga. Normaal is het bij mij dikkig en gebroken wit zegmaar, tijdens eisprong doorzichtig en soms inderdaad ook wat droger.

Als je geen jeuk hebt oid dan kan het goed zijn dat er helemaal niets mis is. Laat eens een kweekje maken anders? Of doe je dit ook iedere keer dat je een infectie vermoedt? En komt er dan ook altijd schimmel als resultaat uit?
Sluit mij aan bij Kadanz en als toevoeging raad ik ook aan dat geïnteresseerden googelen op cervixslijm en ook op de plaatjes als je wilt. Dan wordt er echt een hele hoop duidelijk voor een hoop mensen.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
kan het zijn dat je allergisch bent voor latex?

of het glijmiddel op het condoom dat je gebruikt?

dit kan ook deze klachten veroorzaken namelijk.
quote:kadanz schreef op 05 maart 2015 @ 23:12:

[...]

Een vreemde reactie is dit. Het punt is juist dat het vaak geen schimmel is maar gewoon gezonde vaginale flora en fauna, of hoe ze dat ook noemen. De twee sekspartners die ik heb gehad met wat meer 'wit spul' dan 'normaal' zijn allebei naar de dokter geweest. Eentje heeft zelfs een kind gebaard met al het inwendig onderzoek dat daarmee gepaard gaat. Geen één keer heeft een arts of verpleegkundige of gynaecoloog gezegd dat er iets mis is. Het hoort er gewoon bij bij hun en bij heel veel andere vrouwen.

Maar ja, het is taboe, men praat er liever niet over, vieze onderbroekjes worden snel gewassen voordat vriendlief het ziet etc. etc. Althans, zo komt het op mij over. Mij interesseert het niet zo wat er uit die doos komt (en jouw vriend ook niet blijkbaar). Zolang het maar een schone gezonde doos is. Mijn zaad is ook wit per slot van rekening, niemand die daar over klaagt..

TO, bovenstaande is meer een reactie op degene die dat witte spul wijt aan een 'slechte persoonlijke hygiëne'. Ik weet niet wat er bij jou aan de hand is, ik zeg alleen maar dat ik het vaker ben tegengekomen bij vrouwen.Helemaal eens met Kadanz. Wat een onzin dat je je vagina van binnen moet schoonmaken, dat regelt de natuur allemaal zelf wel. Volgens mij breng je het juist uit balans door dat zelf te willen doen. En bij TO lijkt het probleem vooral (onterechte) schaamte te zijn. Maar laat vooral een kweekje doen om een schimmelinfectie uit te sluiten, dan kun je gewoon weer fijn seks hebben zonder je druk te maken.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ik ben naar de huisarts geweest en het blijkt toch echt een schimmelinfectie te zijn. Ik krijg nu een kuur van 1 maand (wekelijks pilletje en dagelijks een zalf). Als dit ook niet helpt, dan weet ik het ook niet meer
TO...

Hier is een link met tips die je misschien kunt gebruiken

http://www.optimalegezond ... melinfectie-te-voorkomen/

Ik heb wel vaker gehoord dat teveel suiker eten ook de infecties kan veroorzaken.

Zelf had ik vroeger ook wel vaak schimmelinfecties. Ik was toen aan de pil en we gebruikten geen condoom. Toen ik was gestopt met roken, de pil en mijn eerste kind heb gekregen heb ik het nooit meer gehad.

Ik eet ook geen suiker meer vanaf die tijd ( weinig koolhydraten sowieso). En we hebben het daarna ook alleen nog met condoom gedaan. ( behalve toen we natuurlijk weer zwanger wilden worden)

Welke van al deze dingen voor mij dus heeft geholpen weet ik niet.

Misschien een combinatie van alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven