n.a.v 172 uur. water drinken
vrijdag 6 maart 2015 om 22:58
Na aanleiding van de film 172 vroeg ik me af wat slim zal zijn.
Je hebt 1 bidon aan drinkwater en je weet niet hoelang je er mee moet of kan doen.
Wat is dan slim? Alles in 1 a 2 dagen opdrinken. Of per dag 1 a 2 slokken.
Ik las op het Internet dat een mens 3 dagen zonder water kan.
Wat is op dat moment het slimst om te doen?
Je hebt 1 bidon aan drinkwater en je weet niet hoelang je er mee moet of kan doen.
Wat is dan slim? Alles in 1 a 2 dagen opdrinken. Of per dag 1 a 2 slokken.
Ik las op het Internet dat een mens 3 dagen zonder water kan.
Wat is op dat moment het slimst om te doen?
vrijdag 6 maart 2015 om 23:00
vrijdag 6 maart 2015 om 23:03
vrijdag 6 maart 2015 om 23:04
Ik zou eerst zo lang mogelijk het eerste drinkmoment uitstellen om te teren op het water dat ik nog in mijn systeem heb. Als ik het niet meer houdt, maar vóórdat ik die bidon in 1 teug leeg heb, zou ik 1/3e opdrinken. Vervolgens zou ik weer wachten tot dat piekmoment en dan wederom die hoeveelheid drinken. etc.
Hoe lang dat uitstellen lukt? No idea.
Hoe lang dat uitstellen lukt? No idea.
vrijdag 6 maart 2015 om 23:15
vrijdag 6 maart 2015 om 23:18
vrijdag 6 maart 2015 om 23:22
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 maart 2015 @ 23:11:
[...]
ja dat is een complicerende factor. Hij kan zijn arm eraf zagen.Zo zie je maar weer dat water helemaal niet het belangrijkste is. Je moet wél een mobiel hebben zodat je op viva om advies kunt vragen. En een zaag.
[...]
ja dat is een complicerende factor. Hij kan zijn arm eraf zagen.Zo zie je maar weer dat water helemaal niet het belangrijkste is. Je moet wél een mobiel hebben zodat je op viva om advies kunt vragen. En een zaag.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 6 maart 2015 om 23:24
vrijdag 6 maart 2015 om 23:28
O, ik dacht dat hij achteraf stiekum hier raad ingewonnen had maar dat wegens niet stoer (of omdat hij zich als vrouw voordeed) niet wilde vertellen.
ik vrees dat als ik ooit in een groot donker bos verdwaal ik eerst ook vooral aan dit forum zou denken. BGB, Google eens een uitgang of zoiets.
ik vrees dat als ik ooit in een groot donker bos verdwaal ik eerst ook vooral aan dit forum zou denken. BGB, Google eens een uitgang of zoiets.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 7 maart 2015 om 08:52
quote:monkeh schreef op 06 maart 2015 @ 23:19:
oh 127 oopsie!
En urine opdrinken is volgens mij echt heel slecht. Waarom weet ik niet meer precies maar dit heb ik ooit onthouden van zo'n discovery programma.
Omdat je nieren harder moeten werken om (o.a) de zouten uit je urine te zuiveren en in dat proces meer water vraagt (van je lijf) om te functioneren. Je droogt jezelf dus als het ware uit met urine drinken.
Daarom moet je ook geen zeewater drinken
Maar als je onder een rots vast zit dan is urine drinken wel je enige optie (zeewater zou nog steeds een no go zijn).
oh 127 oopsie!
En urine opdrinken is volgens mij echt heel slecht. Waarom weet ik niet meer precies maar dit heb ik ooit onthouden van zo'n discovery programma.
Omdat je nieren harder moeten werken om (o.a) de zouten uit je urine te zuiveren en in dat proces meer water vraagt (van je lijf) om te functioneren. Je droogt jezelf dus als het ware uit met urine drinken.
Daarom moet je ook geen zeewater drinken
Maar als je onder een rots vast zit dan is urine drinken wel je enige optie (zeewater zou nog steeds een no go zijn).