Gezondheid alle pijlers

n.a.v 172 uur. water drinken

06-03-2015 22:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van de film 172 vroeg ik me af wat slim zal zijn.

Je hebt 1 bidon aan drinkwater en je weet niet hoelang je er mee moet of kan doen.

Wat is dan slim? Alles in 1 a 2 dagen opdrinken. Of per dag 1 a 2 slokken.

Ik las op het Internet dat een mens 3 dagen zonder water kan.

Wat is op dat moment het slimst om te doen?
Ik denk per dag een paar slokken nemen en hopen dat je gered wordt, maar.. uiteindelijk gaat het toch op. Dus.. misschien toch eerst zoveel mogelijk drinken om fit te blijven om jezelf te redden ..

Hoe deed hij het ook alweer? Is een tijd geleden dat ik de film zag.
Later is nu
Ik zou de hoevelheod drinken die ik op dat moment nodig heb om enigzins fit te blijven en op zoek gaan naar onderdak en water. Is het op, tja.. Dan heb je nog een korte tijd om op zoek te gaan naar water of hulp.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
met 1 of 2 slokken per dag red je het niet, die bidon is na een dag echt leeg en dat heb je dan ook nodig om fit te blijven en hulp te halen of water te zoeken
Ik zou eerst zo lang mogelijk het eerste drinkmoment uitstellen om te teren op het water dat ik nog in mijn systeem heb. Als ik het niet meer houdt, maar vóórdat ik die bidon in 1 teug leeg heb, zou ik 1/3e opdrinken. Vervolgens zou ik weer wachten tot dat piekmoment en dan wederom die hoeveelheid drinken. etc.

Hoe lang dat uitstellen lukt? No idea.
In de film 172 uur zit de hoofdpersoon vast met zijn arm onder een rots. Hij kan dus niet weg om hulp of onderdak te zoeken.
Later is nu
In de film drinkt hij 3 a 4 slokken per dag geloof ik.

Ik zal het zelf inderdaad zoals elphina doen.

Teren op wat ik in mijn systeem heb zitten en wanneer ik voel flauw te worden,1/3 van de bidon drinken. En hopen op het beste.
quote:Dreamer schreef op 06 maart 2015 @ 23:07:

In de film 172 uur zit de hoofdpersoon vast met zijn arm onder een rots. Hij kan dus niet weg om hulp of onderdak te zoeken.ja dat is een complicerende factor. Hij kan zijn arm eraf zagen.
je kan ook je urine opdrinken
Guys, het is 127 hours haha!
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 maart 2015 @ 23:11:

je kan ook je urine opdrinkenNoooooit doen.
quote:Dreamer schreef op 06 maart 2015 @ 23:07:

In de film 172 uur zit de hoofdpersoon vast met zijn arm onder een rots. Hij kan dus niet weg om hulp of onderdak te zoeken.Dan heeft het al helemaal geen zin om te bewaren.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik zou m'n best doen om niet te zweten
quote:lux. schreef op 06 maart 2015 @ 23:12:

Guys, het is 127 hours haha!

Ohja.. scheelt toch weer 2 dagen

Spoiler >> Hij breekt op een gegeven moment z'n arm en snijdt de rest eraf, geloof ik? Is nog echt gebeurt ook. Gruwel
Later is nu
quote:O.L.L.A schreef op 06 maart 2015 @ 23:15:

[...]

Dan heeft het al helemaal geen zin om te bewaren.Spoiler >>Hij overleeft het wel!
Later is nu

[...]

ja dat is een complicerende factor. Hij kan zijn arm eraf zagen.

Dat doet ie dus ook,

Ik zou (denk ik ) drinken als ik écht dorst had. de ene keer 1a2 slokken, andere keer misschien meer
oh 127 oopsie!

En urine opdrinken is volgens mij echt heel slecht. Waarom weet ik niet meer precies maar dit heb ik ooit onthouden van zo'n discovery programma.
quote:Ephina schreef op 06 maart 2015 @ 23:14:

[...]

Noooooit doen.wel doen

[...]

ja dat is een complicerende factor. Hij kan zijn arm eraf zagen.Zo zie je maar weer dat water helemaal niet het belangrijkste is. Je moet wél een mobiel hebben zodat je op viva om advies kunt vragen. En een zaag.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 06 maart 2015 @ 23:22:

[...]

Zo zie je maar weer dat water helemaal niet het belangrijkste is. Je moet wél een mobiel hebben zodat je op viva om advies kunt vragen. En een zaag.Hij zat in een kloof, geen bereik.. (ja, hállo.. we zullen het hem makkelijk maken.. )
Later is nu
O, ik dacht dat hij achteraf stiekum hier raad ingewonnen had maar dat wegens niet stoer (of omdat hij zich als vrouw voordeed) niet wilde vertellen.

ik vrees dat als ik ooit in een groot donker bos verdwaal ik eerst ook vooral aan dit forum zou denken. BGB, Google eens een uitgang of zoiets.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Feow, voordat je gaat wandelen in een groot donker bos, eerst even nagaan of je daar ontvangst hebt. Je weet maar nooit.
Life is short. Eat dessert first.
Doet mij denken aan die marathon loper in de Sahara die 11 dagen overleefde door oa eigen urine te drinken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij heeft z'n arm eraf gesneden met een zakmes ( )
quote:monkeh schreef op 06 maart 2015 @ 23:19:

oh 127 oopsie!

En urine opdrinken is volgens mij echt heel slecht. Waarom weet ik niet meer precies maar dit heb ik ooit onthouden van zo'n discovery programma.

Omdat je nieren harder moeten werken om (o.a) de zouten uit je urine te zuiveren en in dat proces meer water vraagt (van je lijf) om te functioneren. Je droogt jezelf dus als het ware uit met urine drinken.

Daarom moet je ook geen zeewater drinken

Maar als je onder een rots vast zit dan is urine drinken wel je enige optie (zeewater zou nog steeds een no go zijn).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven