Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Ik erger met aan de ''Nog niet verkocht?'' emails van Marktplaats. Nee ik heb het nog niet verkocht anders zou ik de advertentie er wel af halen!!
Gisteren stond ik me op de roltrap te ergeren aan het feit dat de leuning sneller omhoog ging dan de trap zelf. Over onbenullige ergernissen gesproken
quote:vandale schreef op 06 maart 2015 @ 20:40:

Aj! Hier kan ik mijn totaal irrelevante ergernis kwijt!

In mijn woonplaats is veel nieuwbouw en er zijn/worden enorm veel asymmetrische flats en woningen gebouwd.

Ik haat alles wat niet netjes recht staat, waarom zou je in hemelsnaam in een huis in wybertjes vorm gaan wonen?

En iedere keer dat ik er langs fiets erger ik me er weer aan stom genoeg.Dat vind ik juist leuk! Beter dan van die saaie betonnen dozen.
quote:Penelopeia schreef op 07 maart 2015 @ 12:05:

Gisteren stond ik me op de roltrap te ergeren aan het feit dat de leuning sneller omhoog ging dan de trap zelf. Over onbenullige ergernissen gesproken Nou ja, als je halsstarrig de leuning blijft vasthouden, heb je natuurlijk best een probleem. Als je in één stuk boven wilt komen tenminste
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 07 maart 2015 @ 00:01:

Dat Calvé nog steeds van die onhandige glazen flessen met een smalle hals hebben voor hun sauzen.

Dan houd je hem op z'n kop en dan komt er ineens een te grote kwak saus uit.

Ik wil een doseersysteem!Ik kwam het 2 weken geleden in handzame kleine knijpflesjes tegen. Meteen een paar smaken meegenomen
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb zelf een niet zo'n aardige: ik erger me weleens aan m'n man. Okee, iedereen ergert zich weleens aan zijn/haar partner, maar ik heb echt zo'n totaal irrelevante, onnodige ergernis: mijn man kan zo druk als een klein baasje zijn met iets wat in mijn ogen echt een frul-iets is, bijv. als hij de frituurpan schoonmaakt dan moet dat ding er van hem uitzien alsof 'ie nooit gebruikt is, terwijl ik "schoon" ook "schoon genoeg" vind. Okee, laat hem er lekker mee, maar dan komt hij dat dus daarna aan mij vertellen, ook al heb ik 't 'm zien doen.

Sta ik eerst 10 minuten met hem in de keuken terwijl hij als een wezenloze de frituurpan poetst, zegt 'ie daarna nog: "Zoooo, de frituurpan is ook weer lekker schoon! Ik heb 'm helemaal gepoetst hoor." Ik kan er niets aan doen, maar dan kan ik hem sláán.

En geen idee waarom.
Zo herkenbaar dit.

Kom ik thuis, is het eerste wat ie zegt. Ik heb de woonkamer gezogen, goed he! Waarop ik dan maar zeg dat ik het heel fijn vind maar ondertussen denk ik: ik doe dat de andere 4 keer per week en daar hoor ik nooit wat over.....

quote:mater_matuta schreef op 07 maart 2015 @ 12:35:

Ik heb zelf een niet zo'n aardige: ik erger me weleens aan m'n man. Okee, iedereen ergert zich weleens aan zijn/haar partner, maar ik heb echt zo'n totaal irrelevante, onnodige ergernis: mijn man kan zo druk als een klein baasje zijn met iets wat in mijn ogen echt een frul-iets is, bijv. als hij de frituurpan schoonmaakt dan moet dat ding er van hem uitzien alsof 'ie nooit gebruikt is, terwijl ik "schoon" ook "schoon genoeg" vind. Okee, laat hem er lekker mee, maar dan komt hij dat dus daarna aan mij vertellen, ook al heb ik 't 'm zien doen.

Sta ik eerst 10 minuten met hem in de keuken terwijl hij als een wezenloze de frituurpan poetst, zegt 'ie daarna nog: "Zoooo, de frituurpan is ook weer lekker schoon! Ik heb 'm helemaal gepoetst hoor." Ik kan er niets aan doen, maar dan kan ik hem sláán.

En geen idee waarom.
Dat de longlasting nagellak van de Hema na een uur al afbladdert. Niks longlasting aan.
heb net eieren gekookt voor op brood straks, en heb nu de hele tijd het liedje van Calimero in mijn kop, Calimero, en op zijn kop daar staat een eierdop ahoy ahoy. Want zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk oh nee.
quote:annmary64 schreef op 07 maart 2015 @ 13:02:

Dat de longlasting nagellak van de Hema na een uur al afbladdert. Niks longlasting aan.

Blijft bij mij perfect zitten.

Heb je wel base en top coat gebruikt?

Nagel misschien te vet?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik irriteer mij aan mijzelf

Ik irriteer erger mij vaak......Veels te vaak (wil er heel erg graag wat aan doen, dat scheelt). Ik vind mijzelf dan niet leuk en onaardig. Veel dingen die ik lees over irritatie ergenissen aan anderen, herken ik. En dan denk ik, waarom irriteer ik mij daar aan. Laat gewoon los/gaan. Maar dat vind ik dus moeilijk. En dan irriteer ik mij weer dus, aan mijzelf
quote:Lovestar schreef op 07 maart 2015 @ 13:55:

Ik irriteer mij aan mijzelf

Ik irriteer mij vaak......Veels te vaak (wil er heel erg graag wat aan doen, dat scheelt). Ik vind mijzelf dan niet leuk en onaardig. Veel dingen die ik lees over irritatie aan anderen, herken ik. En dan denk ik, waarom irriteer ik mij daar aan. Laat gewoon los/gaan. Maar dat vind ik dus moeilijk. En dan irriteer ik mij weer dus, aan mijzelf Erger, erger, erger, erger.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 07 maart 2015 @ 13:57:

[...]

Erger, erger, erger, erger.+1
quote:Nouschi schreef op 07 maart 2015 @ 13:57:

Erger, erger, erger, erger.
Tsja, wat is erger.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Chips, goed nagedacht en toch fout gedaan Zat nog te denken om het even op te zoeken wat correct is, maar ik dacht dat ik wel goed zat...niet dus

Ik heb het nu aangepast. Klopt het?
quote:Lovestar schreef op 07 maart 2015 @ 14:30:

Chips, goed nagedacht en toch fout gedaan Zat nog te denken om het even op te zoeken wat correct is, maar ik dacht dat ik wel goed zat...niet dus

Ik heb het nu aangepast. Klopt het?Helaas. Blijf strepen zou ik zeggen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:MadameQetesh schreef op 07 maart 2015 @ 13:40:

[...]

Blijft bij mij perfect zitten.

Heb je wel base en top coat gebruikt?

Nagel misschien te vet?

Ja base- en topcoat en nagels niet vet want net schoongemaakt met nagellakremover.

Zelfs nog gewrapt (of hoe je dat ook noemt).
Ik erger me aan de 'gezocht' Marktplaats advertenties waarin er artikelen voor een 'mooi/klein prijsje' worden gezocht. Ik vind het klinken alsof je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt en daarbij, wat bedoel je met een 'mooi of klein prijsje'? De aanbieder vindt de prijs die hij of zij vraagt of vast 'mooi'.
Eigenlijk geen onbenullige ergernis, maar een serieuze.

Kwam net de slager uitlopen en hoorde een hond heel hard piepen. Zo te horen had het beestje pijn of was het erg bang. Zie ik even verderop een vrouw haar hond (nog een pup ook) schoppen en aan zijn riem omhoog trekken. Daarop sprong ze op de fiets en ging er met een noodgang vandoor, hondje half slepend mee .

Ze was te snel om er achteraan te gaan, maar ik zou haar van haar fiets getrokken hebben. Kan daar zó ontzettend slecht tegen! Ben er echt nog een beetje naar van.
quote:jusa schreef op 07 maart 2015 @ 12:54:

Kom ik thuis, is het eerste wat ie zegt. Ik heb de woonkamer gezogen, goed he! Waarop ik dan maar zeg dat ik het heel fijn vind maar ondertussen denk ik: ik doe dat de andere 4 keer per week en daar hoor ik nooit wat over.....

Vertel hem in het vervolg ook wat je allemaal gedaan hebt wanneer hij thuis komt, denk dat het kwartje snel valt
Niet geschoten is altijd mis
quote:annmary64 schreef op 07 maart 2015 @ 14:37:

[...]

Ja base- en topcoat en nagels niet vet want net schoongemaakt met nagellakremover.

Zelfs nog gewrapt (of hoe je dat ook noemt).Oh dat is wel gek.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik erger me aan volwassen mannen die elkaar aanspreken met 'pik'. 'Heeey, pik, alles rustig!?'
quote:Nouschi schreef op 07 maart 2015 @ 14:35:

[...]

Helaas. Blijf strepen zou ik zeggen Hmmm, ik had het opgezocht en (dacht ik) goed aangepast. Moet je toch even uitleggen wat ik verkeerd doe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven