Knutsel idee vrijgezellenfeest

07-03-2015 17:21 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik organiseer een vrijgezellenfeest binnenkort, met een stuk of 15 meiden. We hebben nog een gat van een paar uur in de middag, en aangezien de bruid in spé nogal creatief is, leek het me leuk om iets te gaan knutselen. En dan vooral om met zijn allen iets te maken, wat de bruid nog als herinnering kan neerzetten/ophangen/bewaren. Ik wil geen workshop doen vanwege het budget, dus het moet echt zelf te organiseren en te maken zijn! Wie heeft leuke ideeën?
"It is our choices that show what we truly are far more than our abilities."(Dumbledore, J.K. Rowling)
Leuke voorwerpen met mozaiek bekleden. Erg leuk, kan je ook vragen om eigen voorwerpen mee te nemen. Of goedkoop wat dienbladen end kopen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou iets gaan koken en dat lekker met zijn allen opeten in plaats van iets maken wat ze dan moet bewaren.

En als je echt iets zou willen maken zou ik voor een (foto)boek gaan,dat stop je tenminste zo in een kast.
High tea maken en met zijn allen opeten en foto's als aandenken.

Verder kun je bij de kringloop bijvoorbeeld allerlei oude bloemerige serviezen vinden. Hier kun je dan etageres van maken voor bij de high tea.
Ik heb destijds voor een vrijgezellenfeest wat ik organiseerde een sieraden knutseluurtje met fietsbanden gedaan. Oude binnenlanden kon ik gratis bij een fietsenmaker ophalen, waardoor ik nog maar zo'n 30¤ kwijt was voor draad, kralen, inkt e.d. Bovendien konden de minder creatieve mensen er ook mee uit de voeten, omdat er veel voorbeelden zijn en het ook niet zo heel moeilijk is wat te maken.
quote:amby schreef op 07 maart 2015 @ 17:31:

Ik heb destijds voor een vrijgezellenfeest wat ik organiseerde een sieraden knutseluurtje met fietsbanden gedaan. Oude binnenlanden kon ik gratis bij een fietsenmaker ophalen, waardoor ik nog maar zo'n 30¤ kwijt was voor draad, kralen, inkt e.d. Bovendien konden de minder creatieve mensen er ook mee uit de voeten, omdat er veel voorbeelden zijn en het ook niet zo heel moeilijk is wat te maken.

Echt? Ik kan me er niets bij voorstellen.

Ik zou ook gaan voor zelf eten maken
Gekke fotoshoot met eigen meegenomen items. Later een fotoboek van maken.
Een aantal canvas doeken kopen (1 grote voor de bruid in spe) en verf.

Plastic zakken op de grond en gooien met de verf! Erg leuk resultaat!

Op het grote canvas alle dames hun handen laten zetten evt met boodschap en die aan de bruid meegeven!
Andere tijdsplanning maken
Misschien bedankjes, tafelversiering of iets anders nuttigs voor de bruiloft knutselen?
quote:amby schreef op 07 maart 2015 @ 17:31:

Ik kan mij er niks bij voorstellen..

Ik zou ook voor het eten of high tea/wine gaan..
Mooie glazen kralen en elastiek kopen op ebay. Kost echt haast niets. En dan armbandjes maken.

Duurt alleen wel een paar weken voordat je het hebt.
Paar ideetjes, papier machee met kippengaas. Dus van het kippengaas een vorm maken en kranten met behangplaksel erop plakken. Het droogt vrij snel bij de cv bv. Je kunt ook een opgeblazen ballon gebruiken en als het droog is, de ballon laten knappen. Je kunt er iig van alles mee maken en het is heel goedkoop.

Corsages maken van echte of nepbloemen. Of bloemen uit de tuin. Of bloemstukjes maken op oase.

Bij de Action verkopen ze hele goedkope canvaslijsten. Dus om op te schilderen. Ik heb er ook een keer ronde gekocht. Die kun je ook beplakken met stof, lintjes, strikjes, tekstletters, glitter en andere decoratiematerialen. Moet je wel meerdere lijmpistolen hebben of andere lijm gebruiken. Maar mijn ervaring is wel dat een lijmpistool het handigst is voor dat soort klusjes.

Je kunt ook glazen potten bewaren en die spraypainten en versieren. Of grote blikken, van groente enzo.

Wat ook heel leuk is, keien beschilderen. Van die grote platte keien. Ik denk dat dat kan met acrylverf maar dat kun je opzoeken op pinterest. Kijk anders op pinterest voor meer knutselideeen. Veel knutselplezier!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ja, zo kan je ook een vrijgezellen dag vieren, behoorlijk tuttig wat mij betreft, maar daar gaat het niet om.

Ik zou ook iets doen met eten, met zijn alle sushi rollen ofzo, al vind ik het idee van niekjeelastiekje ook wel tof.
Er bestaan toch van die memo prikborden van stof met linten diagonaal eroverheen waar je van alles in aan en op kan hangen?

Ik ben zelf niet van de knutsel maar aangezien je dat vraagt en niet 'wat kan ik anders doen dan knutselen?' (Iets eten) kwam dit in mij op.

Laat als het klaar is elke vriendin er een boodschap in hangen of iets persoonlijks etc.

Weet alleen niet hoe die borden heten.

Maar ze zijn zelf te knutselen. Kinderen uit groep 8 hebben het eens bij een verjaardagsfeest gemaakt.
Ik heb even gegoogeld.

'Zelf memobord maken stof'.

Dan verschijnt er zelfs een YouTube instructie filmpje.

Ze verkopen bij de Action ook kurken onderzetters voor pannen. Die memoborden zijn ook van kurk, denk ik. Ik heb die kurken onderzetters met stof beplakt en tegen de muur geplakt. Die dienen als memobord. Kan er wel een foto van maken om te laten zien wat ik bedoel. Die onderzetters zijn, dacht ik, 2 euro voor 6 stuks.
quote:diamond-gloss schreef op 07 maart 2015 @ 18:10:

[...]

Ik kan mij er niks bij voorstellen..

Ik zou ook voor het eten of high tea/wine gaan..

Google is your friend...

We hebben ook een sushi workshop gedaan, maar dat faalde dan weer hopeloos omdat de helft van de mensen geen vis bleek te lusten.
Iets heel anders is iedereen een klein cadeautje (max 3 euro) mee laten nemen. De bruid moet raden van wie ze het gekregen heeft. Niveau doosje tictac omdat we dat met carpoolen eten, die ene wijn omdat jij die schenkt of een maskertje vanwege sauna.

Als het werkt vertelt de bruid waarom en hoe, vooral fijn als niet iedereen elkaar kent.

Rondwandeling in plaatselijke stad nog een optie?
Afschuwelijk,...op commando creatief bezig zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Beetje onscherp maar het idee is duidelijk, denk ik.
Als je je scherm draait tenminste, hahaha.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 maart 2015 @ 19:23:

Afschuwelijk,...op commando creatief bezig zijn.

+1.

En als bruid die gefröbelde rommel nog mee moeten nemen ook ..
Ga piemols kleien. Valt er misschien nog wat te lachen.m
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:dolfje schreef op 07 maart 2015 @ 19:28:

[...]

+1.

En als bruid die gefröbelde rommel nog mee moeten nemen ook ..Zit je dan met minimaal 10 gefröbelde dakpannen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven