hormonen

07-03-2015 13:24 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hoogzwanger en kan elk moment bevallen. ik heb helaas extreem veel last van mijn hormonen. Sinds ik met verlof ben huil ik elke dag. Of ik ben boos. Ik voel mij in ieder geval niet prettig.

het meeste heb ik last van het gevoel alleen te zijn. Ik heb erg het idee niets voor te stellen en overal alleen voor te staan. Vooral mijn vriend kan niets meer goed doen. Ik irriteer me kapot aan hem. Hier in huis vind ik het een zooitje en ben ik elke dag aan het opruimen en poetsen voor zover dat gaat. Vriend schuift altijd alles op om lange baan en nu ligt het meeste er dus nog. Vriend flikkert alles op zolder want kan niks weggooien. Dat is ook niet de bedoeling want ik heb liever dat spullen gewoon weggaan. Dingen op mp zetten zal ik zelf moeten doen want hij schuift alles op de lange baan. Rust heb ik in ieder geval niet zo.

Verder kan hij niet voor zichzelf opkomen dus komt het vaak voor dat mensen zich overal mee bemoeien. Vriend accepteert alles want alles is advies. Ik irriteer me kapot. Ik kan daar nu helemaal niet meer tegen dat mensen maar van alles zeggen, doen wij andersom ook niet.

Volgende week komt er iets waarbij vriend eigenlijk voor me op zou moeten komen. Ik weet zeker dat hij dat weer niet gaat doen. Ja hij zegt late dit jaar. Ik geloof er niks van.

ik heb nog wel veel meer dingen die mij dwars zitten, ook bij andere mensen. Komt vooral erop neer dat ik vind dat er geen rekening met me wordt gehouden.

Ook heb ik geen directe familie dus nu ook geen hulp om een keertje in huis te helpen. Komt het nog steeds op mij neer. Ik doe nog net zoveel als voordat ik zwanger was.

ik ben elke dag verdrietig of bloedchagerijnig. Ik herken mezelf niet meer. Dat is nog tot daaf aan toe maar ik heb geen zin om na de bevalling een depressie te krijgen en daar ben ik wel bang voor zo. Moet ik met iemand gaan praten?

oh ja vriend presteert het ook om vanaf week 36 ziek te worden. Dat duurt bij hem weken voor het over is. Ik weet dat hij het niet expres doet maar vind het wel weer typisch iets boor hem. Ik hoef straks geen blaffende zeehond naast me terwijl ik aan het bevallen ben. Zie het wel gebeuren dat ik de bevalling straks ook alleen kan doen..
Volgens mij wil je graag horen dat je heel zielig bent en dat het allemaal heel kut is. Probleem is dat je met jouw houding alleen bereikt dat mensen je een emmer koud water over je uit willen kieperen.

En die krijg je dus. En dan vind je jezelf nog zieliger, etc. Voila, de vicieuze cirkel.

Ga nou even van dat forum af, maak een kopje thee voor je arme vent, stap even onder de douche en haal eens diep adem. Het is prachtig buiten vandaag en jij bent alleen maar aan het mopperen achter een schermpje.
Ik kreeg ergens in de zwschap zo'n vragenlijst van de VK waaruit ze conclusies trekken over evt depressie. Misschien kun je die nog een keer samen met je VK invullen? Of eens even goed je gevoelens op papier zetten en ze daar voorleggen. Ik geloof dat ze je d
Door kunnen sturen. Sorry mobiel forummen is niet mijn forte.
Ja violier sorry voor mijn reactie dan. Ik heb het gewoon gehad.

jij ook succes met de laatste loodjes.
Ja bootje, met die emmer koud water bereiken mensen ook niks in principe.

de rest heb je gelijk in. Ik ga dadelijk eten koken ipv kop thee geven.
Met jouw overmatige boosheid bereik je ook niks

Hormonen kunnen je flink in de war maken. En weet je, als jij zelf het idee hebt dat je beter met iemand kun gaan praten moet je dat vooral doen. Ik vind dat iig geen slecht idee.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Klopt saaar, ik ben gewoon zo boos omdat er nooit rekening met me wordt gehouden. Dat is het vooral.

nu ga ik echt eten koken.
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 18:17:

Klopt saaar, ik ben gewoon zo boos omdat er nooit rekening met me wordt gehouden. Dat is het vooral.

nu ga ik echt eten koken.

Mensen houden in principe vooral rekening met zichzelf, dat is gewoon zo, is een hele gezonde basishouding. Aan jou de taak om je dat niet zo zeer aan te trekken.

Misschien toch samen met iemand leren om daar mee om te gaan?
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 17:51:

Kent isa mij persoonlijk dan? Weet zij hoe ik ben? Ik dacht het niet. Daarom kun je niet allerlei conclusies trekken. Belachelijk.

Pff gelukkig ken ik je niet persoonlijk nee want aan mij had je echt een verkeerde gehad met je gezeik op alles en iedereen. Ik lees nergens iets positiefs , niet eens 1 zinnetje. Je hormonen de schuld geven vind ik ook zo slap want er zijn genoeg zwangere vrouwen die het ook zwaar hebben en niet zo lopen te zeuren en hun man af te kraken.

Als je het zat bent of wat dan ook dan moet je je mond open trekken en hulp vragen maar dat wil je niet. Tja dan houd het op
.
En zwanger zijn is niet altijd en feestje maar je krijgt er in ieder geval iets heel moois voor terug en uiteindelijk valt heus wel alles op zijn plaats en sta je er vast niet alleen voor. Kookse
.
Wauw, ik vind het echt erg als ik ook maar een beetje vervelend tegen mijn vriend ben. Gelukkig weet hij dat. Maar ik denk dat als ik zo vervelend zou zijn als jij, dat hij me zo naar buiten zou schuiven. Zwanger of niet.

Je bent zwanger, je gaat niet dood!

Hij is ziek, help hem even om er zsm bovenop te komen, dan kun je daarna samen tijdens de bevalling er tegenaan!

Ofja, jij, hij erbij om je hand vast te houden.

Ik ben trouwens 37 weken zwanger maar geen haar op m'n hoofd die zou bedenken om me zo te gedragen, heb m'n vriend straks nog hard genoeg nodig!
Wat een conclusies weer pfff
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 18:33:

Wat een conclusies weer pfff

Waar?

Misschien helpt het om even adem in, adem uit te doen. Tot 10 te tellen en je beseffen dat je je een beetje aanstelt.
Ja je verwoordt het zelf gewoon niet zo gelukkig denk ik.

Ik ben nu ook weleens gefrustreerd zo de laatste weken. Maar dat uit ik dan fijn als ik alleen ben, dan heeft niemand er last van.

Ik heb het geluk dat mijn vriend opgeruimder is dan ik
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 18:17:

Daar moet je zeker wat mee doen, maar nu is niet het goede moment. Eerst bevallen en ontzwangeren.
Wat heftig Mila! Herken t een beetje, in mindere mate maar vond aan t einde alles vervelens en irritant van m'n man. Alles wat ik normaal leuk en gezellig vond, was nu totaal belachelijk en vreselijk ( zoals onverwachte visite)

T ging bij mij wel over maar ging over in een depressie, ik had na de bevalling een kort lontje door t slaap gebrek en door de zorgen en gewoon alles er om heen.

Voor nu een en hopelijk beval je snel!
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 17:41:

Ik heb daar geen moeite mee want dat doe ik al jaren. Ik irriteer me hier weer aan allerlei zeikwijven die allerlei conclusies trekken zonder dat ze ergens iets van af weten. Beste stuurlui staan weer aan wal.

Ik begrijp je hoor want je zit er doorheen maar alvast excuses voor het volgende :

Ben verdomme blij dat je zwanger mag raken en dat je zwangerschap tot dusver spoedig verloopt. Ja het is kut ja het is Klote die hormonen, jij en hij en op deze manier de baby hebben er last van en dat is niet goed voor je kindje ! Ik zou er alles aan doen om 9 maanden lang een zwangerschap te mogen voldragen en dan maar een vent die niet luistert en mn bevalling die eraan komt en niet dreigt te gaan zoals t hoort. Fack it, die hormonen verdwijnen wel en het ouderschap daar moet je samen in groeien.

Focus je op je kindje en niet op alles wat niet klopt om je heen.
quote:laury89 schreef op 07 maart 2015 @ 19:30:

[...]

Ik begrijp je hoor want je zit er doorheen maar alvast excuses voor het volgende :

Ben verdomme blij dat je zwanger mag raken en dat je zwangerschap tot dusver spoedig verloopt. Ja het is kut ja het is Klote die hormonen, jij en hij en op deze manier de baby hebben er last van en dat is niet goed voor je kindje ! Ik zou er alles aan doen om 9 maanden lang een zwangerschap te mogen voldragen en dan maar een vent die niet luistert en mn bevalling die eraan komt en niet dreigt te gaan zoals t hoort. Fack it, die hormonen verdwijnen wel en het ouderschap daar moet je samen in groeien.

Focus je op je kindje en niet op alles wat niet klopt om je heen.

Wat heeft TO hieraan? Zij heeft er niets mee te maken dat jij blijkbaar geen kinderen kunt krijgen.

Ik ben nierdialysepatiënt. Ik ga toch ook niet tegen iemand die zegt nodig te moeten plassen en het niet meer houdt zeggen dat zij of hij blij moet zijn met die enorme aandrang om te plassen, omdat ik niet kan plassen.
Wat ik dus eigenlijk bedoelde te zeggen

focus je op het mooie mensje in je buik.. focus je alleen op het positieve en laat al het negatieve van je afglijden

want op deze manier je bevalling ingaan veroorzaakt een hoop spanning voor jou en je kindje !
quote:laury89 schreef op 07 maart 2015 @ 19:30:

[...]

Focus je op je kindje en niet op alles wat niet klopt om je heen.Het is niet, ik herhaal, NIET fair om jouw verdriet en frustratie af te reageren op iemand die hoogzwanger en hormonaal van de waps is.
Laury 19.48 je hebt daar gelijk in.

Mij lukt het nu niet het negatieve te laten gaan. Komt omdat ik erg het gevoel heb alleen te staan en dat er geen rekening met me wordt gehouden. Normaal heb ik dat ook wel maar niet zo erg. Nu is het extreem erg.

het is niet mijn bedoeling jou te kwetsen. Als je er toch geïrriteerd door wordt kun je denk ik beter niet meer lezen. Ik voel mij nu eenmaal zo en heb geen knop om die gevoelens uit te zetten.
wat zou jou vanavond helpen om het gevoel te hebben dat iemand naar je luistert? Wat moet vriend doen, wie kan jou nog meer helpen? Want als je je nu al voelt alsof je het allemaal alleen moet doen, welke hulp troepen heb je dan als vriend weer moet werken en jij de hele dag de baby moet verzorgen? Die totaal geen boodschap heeft aan mama, want de baby heeft NU honger, krampjes, verdriet, frustratie, te warm, te koud, noem maar op. Hoe komt dat dan als de kraamzorg weg is?
Mila, ga vooral inderdaad met iemand praten, geef je gevoelens aan bij je huisarts en verloskundige, dan kunnen zw je in ieder geval na de bevalling in de gaten houden, om te zien of het beter gaat.

Overigens, als je vriend van iedereen alles aanneemt, waar ben jij dan met je mening en wensen? Waarom spreek jijje niet uit? Ben je bang om het oneens te zijn met je vriend? Ik heb bijvoorbeeld tegen mijn man gezegd dat zijn ouders pas 2 weken na de bevalling mochten komen logeren (wonen niet in NL). Daarvoor mochten ze natuurlijk wel op bezoek komen, maar dan gewoon op kraambezoek, net als de rest. Daar was hij niet zo van overtuigd, maar voor mij was dat gewoon heel erg belangrijk, dus heb ik dat gewoon als niet onderhandelbaar punt gebracht. Zo waren er een paar punten die of man of ik heel belangrijk vonden en daar hebben we gewoon over gepraat. Met elkaar en ook met anderen, om ervoor te zorgen dat die grenzen gerespecteerd werden. Als je vriend dat niet doet, kun jij je eigen grenzen toch aangeven?
Hoi aikidoka,

ik geef het wel aan aan mensen als ik iets echt niet wil hebben. Dat is goed van mij. Het probleem is alleen dat ik dan de kwaaie pier ben. Ik heb het dan gedaan. Er wordt dan gezegd dat ik moeilijk of overgevoelig ben. Het ligt dan allemaal aan mij. Dat vind ik ook vervelend en verdrietig.

Mensen weten gewoon dat ze bij mijn vriend alles kunnen maken en bij mij niet. Dus doen ze het bij mijn vriend en hij accepteert het. Bij mij zelf doen ze het niet, maar ik zie het wel allemaal gebeuren. Kan moeilijk elke keer mijzelf er mee bemoeien. Dat probeer ik niet te doen. Maar mensen gaan nogal eens te ver en dan zeg ik er wel iets van en dan heb ik het dus gedaan.

@doreia, het is niet zo dat ik het niet alleen kan. Ik denk dat ik het best alleen kan als ik alleen thuis ben. Ik voel mij alleen erg alleen staan omdat ik het voor mijn gevoel altijd alleen moet doen. Het is echt het alleen voelen, dat wringt. Het is niet dat ik denk dat ik het niet kan.
Wie zegt er dan dat je moeilijk doet of overgevoelig, als jij je grenzen aangeeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven