hormonen

07-03-2015 13:24 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hoogzwanger en kan elk moment bevallen. ik heb helaas extreem veel last van mijn hormonen. Sinds ik met verlof ben huil ik elke dag. Of ik ben boos. Ik voel mij in ieder geval niet prettig.

het meeste heb ik last van het gevoel alleen te zijn. Ik heb erg het idee niets voor te stellen en overal alleen voor te staan. Vooral mijn vriend kan niets meer goed doen. Ik irriteer me kapot aan hem. Hier in huis vind ik het een zooitje en ben ik elke dag aan het opruimen en poetsen voor zover dat gaat. Vriend schuift altijd alles op om lange baan en nu ligt het meeste er dus nog. Vriend flikkert alles op zolder want kan niks weggooien. Dat is ook niet de bedoeling want ik heb liever dat spullen gewoon weggaan. Dingen op mp zetten zal ik zelf moeten doen want hij schuift alles op de lange baan. Rust heb ik in ieder geval niet zo.

Verder kan hij niet voor zichzelf opkomen dus komt het vaak voor dat mensen zich overal mee bemoeien. Vriend accepteert alles want alles is advies. Ik irriteer me kapot. Ik kan daar nu helemaal niet meer tegen dat mensen maar van alles zeggen, doen wij andersom ook niet.

Volgende week komt er iets waarbij vriend eigenlijk voor me op zou moeten komen. Ik weet zeker dat hij dat weer niet gaat doen. Ja hij zegt late dit jaar. Ik geloof er niks van.

ik heb nog wel veel meer dingen die mij dwars zitten, ook bij andere mensen. Komt vooral erop neer dat ik vind dat er geen rekening met me wordt gehouden.

Ook heb ik geen directe familie dus nu ook geen hulp om een keertje in huis te helpen. Komt het nog steeds op mij neer. Ik doe nog net zoveel als voordat ik zwanger was.

ik ben elke dag verdrietig of bloedchagerijnig. Ik herken mezelf niet meer. Dat is nog tot daaf aan toe maar ik heb geen zin om na de bevalling een depressie te krijgen en daar ben ik wel bang voor zo. Moet ik met iemand gaan praten?

oh ja vriend presteert het ook om vanaf week 36 ziek te worden. Dat duurt bij hem weken voor het over is. Ik weet dat hij het niet expres doet maar vind het wel weer typisch iets boor hem. Ik hoef straks geen blaffende zeehond naast me terwijl ik aan het bevallen ben. Zie het wel gebeuren dat ik de bevalling straks ook alleen kan doen..
Wat naar dat je je zo rot voelt . Ik zou zéker met iemand gaan praten, om je ei bij kwijt te kunnen. Beter voorkomen dan genezen. Sterkte.
Je gaat mij niet wijs maken dat al deze dingen zijn ontstaan nadat je zwanger bent geworden. Hij was voorheen toch ook al zo? Waarom irriteer je je nu ineens aan alles? En je praat erg onaardig over hem vind ik. Hij presteert het ook nog eens om ziek te worden ik gok zo dat het niet in de planning zat...
Je bent hartstikke onzeker. Het spat van je post af.

Tips:

- Laat hem alles voor nu op zolder flikkeren. Troep is nu niet belangrijk. Dat komt later dit jaar weer.

- Bemoei adviezen: glimlachen, bedanken voor het advies, zeggen dat je het mee zal nemen en daarna meteen je andere oor weer uit laten gaan.

Heb je een geboorteplan geschreven? Neem dit met je vriend door. Stap voor stap. Vertel hem dat jij jouw waakhond moet worden. Dat hij jou moet beschermen omdat jij dit in de hitte van de strijd niet zelf kunt doen. Dit zijn de dingen die hij ABSOLUUT voor elkaar moet krijgen (borstvoeding, pijnbestrijding, niet teveel/weinig mensen op de kamer, verzin het maar) omdat dit jou harde eisen zijn. Dat hij jou en jouw belangen moet verdedigen.

Al het andere wat nu gebeurd? Draag je vriend op dat hij vandaag gaat stofzuigen, dweilen of iets anders wat jij nu niet kan doen. En kan schoonmoeder helpen met een wasje, stofzuiger of anders? Vraag erom. Wees daar niet te trots voor. Het mag.

En als laatste een en heel veel sterkte met de laatste loodjes!
Ik zou vooral in het oog houden dat je zwangerschap bijna voorbij is en dat alles dan weer anders is, qua hormonen en gevoelens. Ik weet niet of je meer kans loopt op een depressie, maar je klinkt wel behoorlijk gestresst en ook wel wat onredelijk. Misschien alles iets meer los laten?
Ik moet wel om je laatste zin lachen hoor...Dat jij je bevalling dan alleen kan doen. Meid die moet je ook alleen doen! Helemaal zelf! Hij kan er naast staan, op je liggen, of weet ik veel wat doen maar je moet het toch echt zelf doen. Verder klink je echt heel erg onredelijk.
Arme vriend...
Chill!!!!!!!!!!!!!!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Meis je bent het gewoon zat. Nog eventjes volhouden, die laatste loodjes zijn soms heel zwaar. Ik lag de laatste weken alleen maar als een walrus op de bank, jankend en al.
Wauw. Jij hebt echt last! Wat rot voor jullie allebei!

Je snapt wel dat je vriend niks kan doen om dit te verhelpen toch? Zelfs als hij alles perfect zou doen, zou je je nog irriteren aan het feit dat hij te hard ademt. Ofzo. Hij was altijd al zo, maar nu kan je er niet mee omgaan.

Het is heel moeilijk, maar probeer realistischere gedachten op te roepen, als zo'n bui je overvalt. Ga een stuk wandelen en lekker huilen en nadenken. Hoezo heb je geen rust als iets op zolder ligt? Ga daar gewoon niet kijken. Het is wat het is. Het ligt daar. Het ligt niet in de weg. Je hoeft er niet nu mee te dealen. Laat het gewoon.

Plan voor elke dag iets leuks en ontspannends en doe dat ook. Serie kijken in bed. Lunchen met een vriendin. In bad met kaarsjes en muziek. Relax.
Wow, ik zou als ik jouw vriend was maar even met een heel grote boog om je heen lopen

En rot voor jou, echt waar. Ik zou gewoon even proberen te accepteren dat het is zoals het is. Hoe je je nu voelt zegt niets over je kraamperiode. En geef het even aan bij je verloskundige!
Het klopt ook dat mijn vriend niks meer goed kan doen. Zeg ik ook tegen hem en dat ik erg veel last heb van hormonen.

geboorteplan doornemen heb ik ook gedaan. Maar bij vriend is alles wat een ander zegt advies. Van de week meegemaakt in het ziekenhuis. Ik vroeg of ik weeen kon opvangen in een bad. Verpleegkundige gaf aan dat het bad niet fijn was, ik moest maar onder de douche weeen opvangen. En vriend stemt daar dan mee in. Want die verpleegkundige geeft advies en die zal het allemaal wel beter weten. Dus daar heb ik niets aan.

Ik denk niet dat hij voor mij op gaat komen. Ik zal het weer zelf moeten doen denk ik.

ik heb geen rust als de andere verdiepingen een zooitje zijn in huis. Dat bedoel ik. En die zolder komt steeds voller te liggen. Wordt 10 jaren plan voordat dit wordt opgeruimd. Tenzij ik het zelf doe.

ik hoop dat het echt alleen aan de hormonen ligt en dat het na de bevalling snel weer beter zal gaan. Want dit is echt niks zo.
Dubbel
Mila, ik breng het aardig: wat zei JIJ toen de verpleegkundige je het bad afraadde? Stemde jij daar ook mee in? Als jij graag een badbevalling wenst, dan mag JIJ dat kenbaar maken en zullen zij daar omheen moeten werken. En als het niet kan, dan moet je op zoek naar een ander ziekenhuis.

De eerste stap is voor jezelf duidelijk hebben wat JIJ wil. En dan zeggen tegen vriend: zó wil ik het. En zó gaat het gebeuren tijdens mijn bevalling van ons kind. En jij gaat mij daarin bijstaan op de volgende manier.

En dan wordt het opruimen maar een 10 jaren plan. Nu heb je daar de focus op, maar ik beloof je: als je die kleine hummel in je armen hebt, zal het je worst wezen hoe de zolder erbij ligt. Eerlijk waar!
quote:Doreia schreef op 07 maart 2015 @ 14:26:

De eerste stap is voor jezelf duidelijk hebben wat JIJ wil. En dan zeggen tegen vriend: zó wil ik het. En zó gaat het gebeuren tijdens mijn bevalling van ons kind. En jij gaat mij daarin bijstaan op de volgende manier.

En als je dan nog ernstig twijfels hebt, dan moet je misschien een doula overwegen. Niet goedkoop, maar wel ontzettend fijn.
Je doet net of je vriend een suf sukkeltje is.

Heeft dit wel met hormonen te maken? Volgens mij praat je jezelf dat aan dat het hormonen zijn.

Vind je hem normaalgesproken wel leuk?
Het ging niet eens over in bad bevallen, maar alleen maar weeen opvangen. Zo moeilijk hoeven ze daar toch niet over te doen.

Ik was eerlijk gezegd nogal verbouwereerd. Maar ik ga het volgende week met vk bespreken en nog eens in het ziekenhuis.
Mila, de meeste ziekenhuizen staan niet positief tegenover bad(bevallingen). Omdat zij er dan niet gemakkelijk bij kunnen, snel even kunnen wisselen als er meerdere vrouwen aan het bevallen zijn en de ruimte die het bad inneemt. Het is nogal een speciale wens die je hebt. Je zal denk ik een eigen bad mee moet nemen (huren) en dergelijke. Wel is er een douche aanwezig, die ook weeen kan helpen opvangen.

Als je echt een bad bij je in de buurt wil hebben, dan moet je het goed aangeven en als het niet kan op zoek naar een plek waar het wel kan.

Ik weet wel dat het mij van tevoren fijn leek om onder de douche te staan, maar toen het zover was, moest ik er niet aan denken, nat worden, afdrogen, aankleden, ronddrentelen en de hele mikmak Dus hoe je het plant is niet altijd hoe het ook zal gaan. Denk er goed over na, lees je erover in en ook over wat jullie moeten doen om het mogelijk te maken (huren bad, vol laten lopen, op temperatuur houden enzovoort) Wil vriend erbij in bad? En na die tijd ook nog steeds, als alle rommel er ook mee uit is en het bad troebel is van bloed, nageboorte en alle andere zaken? In het geval je een bad zo fijn vind dat je erin wil bevallen.
In bad bevallen doen ze daar niet aan. Daar heb ik me al bij neergelegd. Zelf bad meenemen mag ook niet. Prima. Maar weeen opvangen zal dan toch wel moeten kunnen. Ik ga het volgende week met vk doornemen.

overigens heb ik bij rondleiding in dat ziekenhuis er specifiek naar gevraagd. Bevallen in bad doen ze niet, maar weeen opvangen mocht wel. En nu dan ineens moeilijk doen. Dat snap ik niet.
Ik ben ook zwanger en irriteer me ook aan mijn man. Voornamelijk omdat ik in de avonden en nachten alles alleen moet doen met de andere kinderen. De jongste wordt regelmatig wakker en slaapt ook vaak laat. Hij ligt dan gewoon te slapen en ik moet opstaan, elke nacht, terwijl ik ook nog zwanger ben.

Hier heb je vast niet veel aan to, maar herkenning is er wel.

Voordat ik zwanger was, was dit ook zo, maar toen kon ik het wel wat beter hebben, nu ben ik echt zo moe.
Zelfs 'op papier' knalt de sacherijnigheid van het scherm. Wow.
Hoi anoniemex

het is ook best zwaar allemaal. Hoe ver ben jij nu?
Mijn hemel. Respect voor je vriend, ik was allang vertrokken. Wat praat jij ontzettend onaardig over hem zeg, vind je hem überhaupt wel leuk eigenlijk?

Hij presteert het om ziek te worden, hij doet ook alles om je dwars te zitten he?

O, dat bevallen moet je toch alleen doen.
Meestal is de man toch ook bij de bevalling. Maar als hij zo ziek is als een hond heeft dat toch geen zin. Dan lig ik daar mooi alleen zonder man. Dat bedoelde ik ermee. Dat was toch geen hogere wiskunde dat ik dat ik bedoelde.
quote:mila81 schreef op 07 maart 2015 @ 15:47:

Meestal is de man toch ook bij de bevalling. Maar als hij zo ziek is als een hond heeft dat toch geen zin. Dan lig ik daar mooi alleen zonder man. Dat bedoelde ik ermee. Dat was toch geen hogere wiskunde dat ik dat ik bedoelde.

Iemand die ziek, is kan heus je handje vasthouden hoor.

En het was behoorlijk hogere raadkunde om te weten dat je dat bedoelde.

Ik snap nl nog steeds niet waarom je vriend er niet bij kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven