termijnecho: 6 wkn ipv 9?
woensdag 4 maart 2015 om 19:52
Hoi meiden!
Wou even van me afschrijven en jullie ervaringen horen..
Afgelopen vrijdag heb ik een positieve zwangerschaps test gedaan.
Rond de kerstdagen was mijn laatste menstruatie.
Ik heb wel een onregelmatige cyclus van ongeveer 32 dagen.. Volgens onze berekeningen zou ik dan ongeveer 9 weken moeten zijn.
Maar vanmiddag had ik mijn eerste echo en daar zag de vk een vruchtje van 6weken...
Over 2weken heb ik weer een afspraak.
Er werd mij duidelijk gezegd dat ik van het positieve uit moet gaan en dat het nog alle kanten op kan gaan.
Toch vrees ik het ergste.. Helaas heb ik eerder al een miskraam gehad en toen was het ongeveer hetzelfde verhaal..
Nog 2weekjes in spanning....
Wou even van me afschrijven en jullie ervaringen horen..
Afgelopen vrijdag heb ik een positieve zwangerschaps test gedaan.
Rond de kerstdagen was mijn laatste menstruatie.
Ik heb wel een onregelmatige cyclus van ongeveer 32 dagen.. Volgens onze berekeningen zou ik dan ongeveer 9 weken moeten zijn.
Maar vanmiddag had ik mijn eerste echo en daar zag de vk een vruchtje van 6weken...
Over 2weken heb ik weer een afspraak.
Er werd mij duidelijk gezegd dat ik van het positieve uit moet gaan en dat het nog alle kanten op kan gaan.
Toch vrees ik het ergste.. Helaas heb ik eerder al een miskraam gehad en toen was het ongeveer hetzelfde verhaal..
Nog 2weekjes in spanning....
woensdag 4 maart 2015 om 20:11
Ach wat een spanning... Ik heb het ook meegemaakt 11 nov met 5 weken pos super knal test. met 8 weken een echo maar ook terug gezet naar 6 weken. Met kloppend hartje.Alles zag er wel 6 weken uit. Alleen mijn gevoel zat gelijk niet goed.. Intakegesprek gewoon gehad. Verloskundige maakte zich ook geen zorgen en met 10 weken weer een echo alleen was het vruchtje gestopt met groeien. Waarschijnlijk na de eerste echo fout gegaan.. Wou dat ik ander nieuws had meid
Maar het kan alle kanten op gaan hoor. Die van mij koos helaas de verkeerde.
Sterkte met wachten meid..
Maar het kan alle kanten op gaan hoor. Die van mij koos helaas de verkeerde.
Sterkte met wachten meid..
woensdag 4 maart 2015 om 20:55
Hier wel een positief verhaal. Ik dacht ruim 8 weken zwanger te zijn. Verloskundige kwam uit op 6. 2 weken later terug voor een nieuwe echo en was toen ook op de echo 2 weken verder, dus 8 weken. Afgaande van mijn cyclus klopte er geen bal van, maar de zwangerschap is verder prima verlopen. Dus het hoeft echt niet per se mis te zijn.
woensdag 4 maart 2015 om 21:57
Ik zit met het hetzelfde probleem, dacht dat ik rond de 7 weken zou zijn helaas 2 weken geleden was het volgens de verloskundige 5 weken. Morgen moet ik terug voor weer een echo. Er staan een hoop positieve verhalen op maar ook negatieve. Ik heb het zover mogelijk beetje proberen los te laten
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
donderdag 5 maart 2015 om 17:50
Dankjulliewel voor de lieve reacties. Erg fijn om positieve verhalen te horen.
nee er was helaas geen hartje te zien, was dat bij jullie wel met 6weken?
Ik heb afgelopen vrijdag pas getest omdat me toen wat symtomen opvielen. Vooral mijn borsten zijn erg opgezwollen en ochtend misselijkheid. 1/2weken daarvoor dacht ik nog dat me ongesteldheid er ongeveer aan zat te komen.Dus wat dat betreft kan 6 weken wel kloppen..
Nog steeds heb ik wel last van symtomen, betekend dit niet dat het vruchtje nog leeft of zegt dat nog helemaal niks?
@schoenenfreekje: en?? Hoe is het gegaan? Ben erg benieuwd hoop dat je een goede echo heb gehad!!
nee er was helaas geen hartje te zien, was dat bij jullie wel met 6weken?
Ik heb afgelopen vrijdag pas getest omdat me toen wat symtomen opvielen. Vooral mijn borsten zijn erg opgezwollen en ochtend misselijkheid. 1/2weken daarvoor dacht ik nog dat me ongesteldheid er ongeveer aan zat te komen.Dus wat dat betreft kan 6 weken wel kloppen..
Nog steeds heb ik wel last van symtomen, betekend dit niet dat het vruchtje nog leeft of zegt dat nog helemaal niks?
@schoenenfreekje: en?? Hoe is het gegaan? Ben erg benieuwd hoop dat je een goede echo heb gehad!!
donderdag 5 maart 2015 om 18:00
Nee dat zegt helaas niets omdat het hormoon doorgaat.. Ik had een zacht kloppend hartje maar passend bij net 6 weken.. Gyn zei later dat dat ook al te zwak was. Bij mij is het misgegaan kort na de eerste echo van 8 weken en toen had achteraf gezien het vruchtje al een achterstand. Bij 11 weken curettage gehad en ik merkte dat net voor de 2 de echo enige symtomen afnamen. Mijn borsten bleven nog groot tot 1,5 week na ingreep...
Meid het hoeft niet fout te zitten he. ik heb me ook rot gezocht op internet! Probeer het een beetje los te laten. Weet hoe moeilijk dit is...
Meid het hoeft niet fout te zitten he. ik heb me ook rot gezocht op internet! Probeer het een beetje los te laten. Weet hoe moeilijk dit is...
zondag 8 maart 2015 om 15:38
Hee tasje! Sorry voor mn trage reacties. Ik waardeer je belangstelling .
Om eerlijk te zijn voel ik me vreselijk beroerd. Erg misselijk, continu moe, en nergens zin in.
Maar zolang ik het vruchtje nog niet verloren ben, ben ik helemaal gelukkig!
Mijn vriend kreeg laatst een helder moment en denkt nu ineens zeker te weten dat hij in het nieuwe jaar nog tampons voor me moest halen en dat ik dus toch na kerst nog een keer ongesteld ben geweest..
Ik heb geprobeerd het me precies te herrinneren maar ik maak mezelf gek als ik er teveel over na denk en durf niets meer met zekerheid te zeggen.
Heb nu wel iets meer hoop dat het toch zou kunnen kloppen.
Ik kijk erg uit naar de echo.. alleen het wachten duurt zo ontzettend lang!!
Om eerlijk te zijn voel ik me vreselijk beroerd. Erg misselijk, continu moe, en nergens zin in.
Maar zolang ik het vruchtje nog niet verloren ben, ben ik helemaal gelukkig!
Mijn vriend kreeg laatst een helder moment en denkt nu ineens zeker te weten dat hij in het nieuwe jaar nog tampons voor me moest halen en dat ik dus toch na kerst nog een keer ongesteld ben geweest..
Ik heb geprobeerd het me precies te herrinneren maar ik maak mezelf gek als ik er teveel over na denk en durf niets meer met zekerheid te zeggen.
Heb nu wel iets meer hoop dat het toch zou kunnen kloppen.
Ik kijk erg uit naar de echo.. alleen het wachten duurt zo ontzettend lang!!
zondag 8 maart 2015 om 20:35
Met 6 wkn moet je het hartje kunnen zien. Ik heb helaas slechte ervaringen met achterlopen op de echo, ik kreeg ook een mk toen. Wel vreemd dat je 2 wkn moet wachten, want met 6 wkn moet je dus een hartje kunnen zien of bij uitzonderingen een paar dgn later. Nu zit je 2 wkn in spanning...... En het hormoon kan gewoon blijven stijgen. Bij mij was het vruchtje 6 wkn en de vruchtzak is tot zeker 9 wkn doorgegroeid. Pas met 11/12 wkn kwam de mk op gang.
Ik hoop voor jou op een wonder.
Sterkte de komende tijd.
Ik hoop voor jou op een wonder.
Sterkte de komende tijd.
zondag 8 maart 2015 om 21:10
Ik ben ook 3 wk en paar dagen achteruit gezet tijdens de termijnecho. Terwijl ik op de dag nauwkeurig ongesteld werd altijd. Ons zoontje is nu 1 jaar oud. Bij ons ging het dus goed.
Hele spannende en onzekere weken waar je nu in zit. (Ik verloor zelfs veel oud bloed tussen de 2 termijnecho's) Succes!
Hele spannende en onzekere weken waar je nu in zit. (Ik verloor zelfs veel oud bloed tussen de 2 termijnecho's) Succes!