Geld & Recht alle pijlers

geld overseas

08-03-2015 05:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje in het buitenland (australie) gewerkt en heb wat geld achter de hand. Ik vlieg volgende week terug naar nederland en vraag me af wat ik het beste kan doen, om zo min mogelijk geld te verliezen.

Vraag 1: Geld overmaken van australische bank naar rabobank, geld pinnen in australie en dan naar current exchange, of geld in nederland van de rekening halen?

Vraag 2: Ik krijg australisch belastinggeld terug. Laten overmaken naar nederlandse bankrekening of australische bankrekening met als gevolg bovenstaande vraag.

Vraag 3: iemand een idee van de verwachtingen of de euro meer waard wordt tov de australische dollar?

Thanks
Contant geld meenemen zou ik niet doen. Ben daar sowieso nooit zo voor, kan alleen maar kwijtraken of gestolen worden, maar vaak zijn er ook regels m.b.t. hoeveel contant geld je mag in- of uitvoeren.

Wat de beste elektronische aanpak is weet ik niet.
Je kunt toch het geld gewoon op een Australische rekening laten staan zolang je daar zin in hebt? Kijk even wat de laatste paar jaar een normale wisselkoers is; als het er nu ver onder zit zou ik het geld op de Australische rekening laten staan, alleen omzetten naar een NL rekening wat ik nodig had, en het pas allemaal omzetten zodra de koers beter is.
Geld overmaken op het Moment dat de koers günstig is.
Als je het hier niet echt nodig hebt, zou ik het lekker daar laten. Ook handig als je een keertje terug wilt.
De euro is flink aan het dalen. Ik zou het nog lekker even in Dollars daar laten staan, zo lang je het niet nodig hebt.
Check wel even hoe lang je rekening mag blijven bestaan. (Hebben ze daar speciale backpackers-rekeningen"?, wij krijgen destijds op dag 1 massaal een bankpas, ik weet niet meer hoe ik de rekening toen heb opgeheven.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven