Napraattopic 26

06-03-2015 08:43 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Solomio schreef op 09 maart 2015 @ 09:24:

http://www.nu.nl/wetensch ... edacht-bij-depressie.html

Van zo'n bericht word ik dan weer wél blij.

Goedemorgen allen.

En waar, zelf ondervonden, ik vond het wel fijn maar altijd maar even en werkt niet bij een flinke depressie.

Helemaal niet als je er al geen zin in hebt zoals vele anderen. Die kunnen beter iets gaan doen wat ze wel leuk vinden.
De VMDB had daar vorig jaar ook al een artikel over.
quote:Feeksje1977 schreef op 09 maart 2015 @ 09:35:

[...]

En waar, zelf ondervonden, ik vond het wel fijn maar altijd maar even en werkt niet bij een flinke depressie.

Helemaal niet als je er al geen zin in hebt zoals vele anderen. Die kunnen beter iets gaan doen wat ze wel leuk vinden.

Tja, ik vermoedde altijd al dat het voorschrijven van beweging bij een (beginnende) depressie niet effectief was. Maar altijd fijn als zoiets dan wetenschappelijk bewezen wordt.

Wel zorgelijk dat er dus al jaren bijv runningtherapie wordt voorgeschreven terwijl dat helemaal niet effectief is.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Bewegen kan een gped hulpmiddel zijn als jij graag beweegt. Als je graag kleurt helpt dat meer, ook maar een beetje Het maakt niets beter en alleen bewegen of kleuren enz.. bij een depressie is niet voldoende. Therapie en medicatie en zoiets samen lijkt mij het best.
Ik denk wel dat je meer opknapt van een wandelingetje dan dat je hele dagen thuis op je gat zit.

Over het algemeen ga je je daar niet beter van voelen.

Ik heb de afgelopen weken uitvoerig getest en kan bovenstaande bevestigen.

En of je nou depressief bent of een longontsteking hebt, dat maakt dan weer niet uit.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 09 maart 2015 @ 09:48:

Ik denk wel dat je meer opknapt van een wandelingetje dan dat je hele dagen thuis op je gat zit.

En of je nou depressief bent of een longontsteking hebt, dat maakt dan weer niet uit.Dat maakt nou juist een wereld van verschil.
quote:Solomio schreef op 09 maart 2015 @ 09:49:

[...]

Dat maakt nou juist een wereld van verschil.Dus als jij depressief bent ga jij je beter voelen door de hele dag op de bank te hangen dan wanneer je even een ommetje in de zon maakt?
quote:Miss.Innuendo schreef op 09 maart 2015 @ 09:48:

En of je nou depressief bent of een longontsteking hebt, dat maakt dan weer niet uit.

Denk wel dat dat verschil maakt, maar inderdaad iets doen is beter dan niets doen, dat is betwist niemand hier denk ik?

Alleen het is niet zo dat sporten op de lange termijn echt zoden aan de dijk zet en al helemaal niet al je dat tegen je zin doet. Dan kan je beter iets gaan doen wat bij de persoon zelf past.

Ik vind een stukje rennen of wat bewegen wel fijn en dat helpt dan even. Maar de depressie gaat er niet van weg. En een ander gaat liever een ommetje maken of een boek lezen of een puzzel maken of thee drinken bij de buurvrouw. Als je maar niet in bed blijft liggen inderdaad.
quote:Miss.Innuendo schreef op 09 maart 2015 @ 09:52:

[...]

Dus als jij depressief bent ga jij je beter voelen door de hele dag op de bank te hangen dan wanneer je even een ommetje in de zon maakt?

Ik ga me in ieder geval niet beter voelen door dat ommetje. Serieus niet, want ik hou helemaal niet van ommetjes maken.

Ik moet dus op zoek naar dingen die ik (als ik niet depressief ben) wel prettig vind.
Wat Feeksje zegt dus.
quote:Feeksje1977 schreef op 09 maart 2015 @ 09:56:

[...]

Denk wel dat dat verschil maakt, maar inderdaad iets doen is beter dan niets doen, dat is betwist niemand hier toch?

Alleen het is niet zo dat sporten op de lange termijn echt zoden aan de dijk zet en al helemaal niet al je dat tegen je zin doet. Dan kan je beter iets gaan doen wat bij de persoon zelf past.

Ik vind een stukje rennen of wat bewegen wel fijn en dat helpt dan even. Maar de depressie gaat er niet van weg. En een ander gaat liever een ommetje maken of een boek lezen of een puzzel maken of thee drinken bij de buurvrouw. Als je maar niet in bed blijft liggen inderdaad.Ik begrijp wat je zegt, maar een longontsteking gaat ook niet weg van een wandelingetje. Dat bedoelde ik met 'het maakt niet uit of je longontsteking of depressie hebt'. Maar tussen je oren voel je je wel een stuk je beter.
quote:Miss.Innuendo schreef op 09 maart 2015 @ 10:01:

[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar een longontsteking gaat ook niet weg van een wandelingetje. Dat bedoelde ik met 'het maakt niet uit of je longontsteking of depressie hebt'. Maar tussen je oren voel je je wel een stuk je beter.Dan denk ik toch dat je Feeksje nog niet begrijpt, want dat ommetje werkt alleen maar als je van een ommetje houdt. Dus JIJ gaat je beter voelen van een ommetje. Ik niet.
quote:Solomio schreef op 09 maart 2015 @ 10:03:

[...]

Dan denk ik toch dat je Feeksje nog niet begrijpt, want dat ommetje werkt alleen maar als je van een ommetje houdt. Dus JIJ gaat je beter voelen van een ommetje. Ik niet.

Okee, duidelijk.

Dan begrijp ik ook dat je blij bent met dat artikel.
Is er nog iets wat ik heb gemist hier? Goede topics?
quote:Feeksje1977 schreef op 09 maart 2015 @ 10:17:

Is er nog iets wat ik heb gemist hier? Goede topics?

De echt goede topics zijn natuurlijk alweer verwijderd.

Wat overblijft zijn de gezapige niet-controversiële topics. Saai dus.
Wat is het hier rustig! Is iedereen ineens wandelen ?
Nee joh, buiten, bewegen zonlicht, blije mensen brrrrrrrrrrr. Beter binnen op de bank met de gordijnen dicht.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
En daar gaan we weer.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:Miss.Innuendo schreef op 09 maart 2015 @ 09:52:

[...]

Dus als jij depressief bent ga jij je beter voelen door de hele dag op de bank te hangen dan wanneer je even een ommetje in de zon maakt?Als je depressief bent dan maakt het niet uit wat je doet. Je voelt je net zo lusteloos en depressief.

Mosterd
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:paulaner schreef op 09 maart 2015 @ 11:20:

En daar gaan we weer. Troll, kan niet anders.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Twerkje is echt geen troll, volgens mij. Jammer genoeg.
Life is short. Eat dessert first.
Ik denk echt van wel.
Hier schijnt de zon niet en ik zie ook geen blijde mensen op straat. Dat was gisteren wel anders. Met zo'n weer als gisteren heb ik wel zin om naar buiten te gaan.

Maar snap dat dat voor mensen met een depressie anders is.
Loep maar eens, ze is echt heel consistent.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven