Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:soetkees schreef op 08 maart 2015 @ 10:40:

Hier ook met de katten. Ik heb al zo'n matje voor de bakken liggen in de hoop dat de korrels erop blijven liggen. Werkt maar ten dele.

Mijn kattenbak staat in zo'n ding:

En die iedere dag vol losse korrels. Stelletje smeerkezen zijn het. Maar gelukkig niet meer alle zooi mee de kamer in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 08 maart 2015 @ 20:22:

[...]

Mijn kattenbak staat in zo'n ding:

[afbeelding]

En die iedere dag vol losse korrels. Stelletje smeerkezen zijn het. Maar gelukkig niet meer alle zooi mee de kamer in.Hmm, Bieb, dat kan nog wel eens een idee zijn. Dank! :-)
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 08 maart 2015 @ 20:37:

[...]

Hmm, Bieb, dat kan nog wel eens een idee zijn. Dank! :-)

Ja wel off topic hé

Maar hier staat de oude dame ook nog wel eens niet helemaal goed in de bak en dan piest ze net op de rand. Nu verknooit het iig niet mijn laminaat als ik daar pas een halve dag later achter kom.
Vanaf nu is uitslapen geen optie meer. Hoop kabaal van de mussen. Geschreeuw naar elkaar, springen in de dakgoot, gelukkig slapen ze nu.
gillende kinderen.... ook zoiets.
quote:mrsdoubtfire schreef op 08 maart 2015 @ 20:43:

gillende kinderen.... ook zoiets.Maar die worden eerder moe.
quote:parbleumondieu schreef op 08 maart 2015 @ 20:40:

Vanaf nu is uitslapen geen optie meer. Hoop kabaal van de mussen. Geschreeuw naar elkaar, springen in de dakgoot, gelukkig slapen ze nu.Helaas zijn huismussen een zwaar beschermde diersoort. Je mag de, jaarrond beschermde, nesten alleen verstoren of verwijderen om redenen van volksgezondheid, nationale veiligheid of vanwege natuurbescherming. Ik wens je veel sterkte.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Aaaarh, iemand die in een oud topic een nieuwe vraag stelt, geen plaatje weet te plakken en dan niet meer terugkomt en niet meer reageert!
Gewoon gokken joh.

50% kans dat je goed zit
Een verhaal wat je al vijf keer hebt gehoord nog een zesde keer verteld krijgen. Op precies dezelfde manier. Elke uiting van jezelf DAT je het al eens hebt gehoord komt niet aan, want men verkeert in een trance. Er zit dan niks anders op dan uitzitten.
Dat mijn vrouw al tien jaar lang een caravan systematisch een 'sleurhut' noemt. Ooit was dat een gevatte term, maar noem het ding nu alsjeblieft gewoon weer caravan. Ze weet trouwens dat ik het mega irritant vind en plaagt me er nu dus ook regelmatig mee. (Wat bewijst dat je dat soort ergernissen nooit moet uiten!)
quote:pimpampum schreef op 09 maart 2015 @ 12:17:

Een verhaal wat je al vijf keer hebt gehoord nog een zesde keer verteld krijgen. Op precies dezelfde manier. Elke uiting van jezelf DAT je het al eens hebt gehoord komt niet aan, want men verkeert in een trance. Er zit dan niks anders op dan uitzitten.

Of opstaan en weglopen natuurlijk.

Maar dat is zeker erg onbeschoft....
Of inhaken en dan mee gaan zitten vertellen, op precies dezelfde manier als hoe die ander het jou verteld heeft. Vinden mensen rete-irritant want dan horen ze zichzelf zeg maar.
Jouw tip ga ik eens proberen mater_matuta. Mooie manier om het om te denken. In plaats van in stilte ondergaan NET iets te enthousiast mee gaan lullen. Top!
quote:pimpampum schreef op 09 maart 2015 @ 12:20:

Dat mijn vrouw al tien jaar lang een caravan systematisch een 'sleurhut' noemt. Ooit was dat een gevatte term, maar noem het ding nu alsjeblieft gewoon weer caravan. Ze weet trouwens dat ik het mega irritant vind en plaagt me er nu dus ook regelmatig mee. (Wat bewijst dat je dat soort ergernissen nooit moet uiten!) Maar waarom vind je "sleurhut" dan zo irritant?
Weet je, eigenlijk is dat een hele goede vraag. Waarom? Ik denk het zo lang meeliften op de spitsvondigheid van iemand anders. Niet dat ik zelf zoveel origineler ben hoor, want 'sleepkeet' was het enige alternatief wat ik voor haar kon bedenken en die werd helaas afgekeurd. We hadden er volgens mij prima de volgende tien jaar mee vooruit gekund, maar ja!
quote:jusa schreef op 07 maart 2015 @ 12:54:

Zo herkenbaar dit.

Kom ik thuis, is het eerste wat ie zegt. Ik heb de woonkamer gezogen, goed he! Waarop ik dan maar zeg dat ik het heel fijn vind maar ondertussen denk ik: ik doe dat de andere 4 keer per week en daar hoor ik nooit wat over.....

[...]

Ik herken het wel hoor. Als ik het gras eens gemaaid heb, wat normaal gesproken mijn man eigenlijk altijd doet, roep ik ook :

Goed hè, ik heb het gras al gemaaid. :-)
Dat mijn krant die in Panama omgekomen Nederlandsen zo consequent als 'meisjes' omschrijft. Hallo, ze waren groot en zelfstandig genoeg om naar de andere kant van de wereld te reizen. En als ze piemels hadden gehad waren ze zeker 'mannen' genoemd, geen 'jongens'.

Ik weet niet eens zeker of deze ergernis onbenullig is trouwens.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:may_ka schreef op 09 maart 2015 @ 16:10:

Dat mijn krant die in Panama omgekomen Nederlandsen zo consequent als 'meisjes' omschrijft. Hallo, ze waren groot en zelfstandig genoeg om naar de andere kant van de wereld te reizen. En als ze piemels hadden gehad waren ze zeker 'mannen' genoemd, geen 'jongens'.

Ik weet niet eens zeker of deze ergernis onbenullig is trouwens.

Ik vind dat ook altijd lastig. Je hebt meisje en vrouw. En eigenlijk ben je vanaf 21 (?) gewoon een vrouw.

Maar er zijn maar weinig vrouwen in de leeftijdscategorie van 21 t/m 26 die zichzelf ook vrouw noemen.

Die noemen zich dan een leuke meid ofzo.

Vond het zelf ook wel lastig hoor.
quote:pimpampum schreef op 09 maart 2015 @ 13:52:

Weet je, eigenlijk is dat een hele goede vraag. Waarom? Ik denk het zo lang meeliften op de spitsvondigheid van iemand anders.

Zo ken ik iemand die nog altijd 'Goeiemoggel' zegt.

Sláán wil ik haar.
quote:pimpampum schreef op 09 maart 2015 @ 12:20:

Dat mijn vrouw al tien jaar lang een caravan systematisch een 'sleurhut' noemt. Ooit was dat een gevatte term, maar noem het ding nu alsjeblieft gewoon weer caravan. Ze weet trouwens dat ik het mega irritant vind en plaagt me er nu dus ook regelmatig mee. (Wat bewijst dat je dat soort ergernissen nooit moet uiten!)

Haha, dat klinkt precies als mijn vriend, die is ook zo gemeen bij mijn ergernissen

Ik vind sleurhut trouwens wel leuk gevonden, ik heb het nog nooit gehoord.
Mijn schoonmoeder blijft rontonde zeggen...ik vind dat zo dom staan. En vruchtenhagel noemt ze muisjes. Daar kan ik me echt aan ergeren! Muisjes zijn die dingen op beschuit bij een geboorte! Dat zijn muisjes! Vruchtenhagel is gewoon vruchtenhagel! En het erge is nog, dat onze dochter het nu ook al overgenomen heeft
quote:may_ka schreef op 09 maart 2015 @ 16:10:

Ik weet niet eens zeker of deze ergernis onbenullig is trouwens.Ik vind het juist heel irritant als meisjes van 19 de hele tijd vrouwen worden genoemd in de krant. Dat zijn gewoon meisjes. Mannen van 19 zijn ook gewoon jongens.
quote:BWitched schreef op 08 maart 2015 @ 21:01:

[...]

Helaas zijn huismussen een zwaar beschermde diersoort. Je mag de, jaarrond beschermde, nesten alleen verstoren of verwijderen om redenen van volksgezondheid, nationale veiligheid of vanwege natuurbescherming. Ik wens je veel sterkte.

Dank je.

Gelukkig ben ik gek op de schavuiten. Ik vind ze allerschattigst met hun brutale houding en kraaloogjes en hun gefladder.
Mijn ouders blijven een plint consequent een drempel noemen en de vriezer een koelkast, spraakverwarring alom dus.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven