hormonen

07-03-2015 13:24 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hoogzwanger en kan elk moment bevallen. ik heb helaas extreem veel last van mijn hormonen. Sinds ik met verlof ben huil ik elke dag. Of ik ben boos. Ik voel mij in ieder geval niet prettig.

het meeste heb ik last van het gevoel alleen te zijn. Ik heb erg het idee niets voor te stellen en overal alleen voor te staan. Vooral mijn vriend kan niets meer goed doen. Ik irriteer me kapot aan hem. Hier in huis vind ik het een zooitje en ben ik elke dag aan het opruimen en poetsen voor zover dat gaat. Vriend schuift altijd alles op om lange baan en nu ligt het meeste er dus nog. Vriend flikkert alles op zolder want kan niks weggooien. Dat is ook niet de bedoeling want ik heb liever dat spullen gewoon weggaan. Dingen op mp zetten zal ik zelf moeten doen want hij schuift alles op de lange baan. Rust heb ik in ieder geval niet zo.

Verder kan hij niet voor zichzelf opkomen dus komt het vaak voor dat mensen zich overal mee bemoeien. Vriend accepteert alles want alles is advies. Ik irriteer me kapot. Ik kan daar nu helemaal niet meer tegen dat mensen maar van alles zeggen, doen wij andersom ook niet.

Volgende week komt er iets waarbij vriend eigenlijk voor me op zou moeten komen. Ik weet zeker dat hij dat weer niet gaat doen. Ja hij zegt late dit jaar. Ik geloof er niks van.

ik heb nog wel veel meer dingen die mij dwars zitten, ook bij andere mensen. Komt vooral erop neer dat ik vind dat er geen rekening met me wordt gehouden.

Ook heb ik geen directe familie dus nu ook geen hulp om een keertje in huis te helpen. Komt het nog steeds op mij neer. Ik doe nog net zoveel als voordat ik zwanger was.

ik ben elke dag verdrietig of bloedchagerijnig. Ik herken mezelf niet meer. Dat is nog tot daaf aan toe maar ik heb geen zin om na de bevalling een depressie te krijgen en daar ben ik wel bang voor zo. Moet ik met iemand gaan praten?

oh ja vriend presteert het ook om vanaf week 36 ziek te worden. Dat duurt bij hem weken voor het over is. Ik weet dat hij het niet expres doet maar vind het wel weer typisch iets boor hem. Ik hoef straks geen blaffende zeehond naast me terwijl ik aan het bevallen ben. Zie het wel gebeuren dat ik de bevalling straks ook alleen kan doen..
Je maakt de fout te denken dat mensen consequente wezens zijn. Niet iedereen hoeft alles maar te zeggen, maar dat doen ze wel (ook op dit forum ). Je hoeft er echter niet elke keer wat mee te doen. Laat maar waaien...
Hoi violier,

nog max 2,5 week.

Enkele vb is waar wij boodschappen doen, wat te duur is voor ons, hoe duur onze vakantie is. Ik zat laatst op een verjaardag. Iemand ging met mijn vriend een discussie voeren of wij ons kindje wel of niet bij ons op de kamer moeten leggen. En vriend maar steeds verantwoording afleggen. Echt ik vind dat niet normaal. Bij mij doen ze dat niet, maar ik hoor het allemaal wel en vind het te ver gaan. Andersom leggen anderen toch ook geen verantwoording af aan ons?

Ik denk dat ze dat inderdaad alleen bij ons doen. Gewoon, omdat het kan, bij mijn vriend dan.
Hoi ikea, omdat het aan de lopende band gebeurt kan ik het niet meer laten waaien. Dat is het probleem. Ik wou dat ik het kon, dat zou veel schelen.
Jouw keuze: je probeert wat anders of je probeert niks anders.
Als ik ze weer tegen mijn vriend hoor probeer ik me er niet mee te bemoeien. Maar dit lukt me niet altijd omdat ze gewoon te ver gaan. Ik irriteer me eraan. Gaat vanzelf.

Omdat het zo vaak gebeurt kan ik het niet meer laten gaan. Wij doen dit andersom ook niet bij mensen.
quote:mila81 schreef op 09 maart 2015 @ 18:48:

Hoi violier,

nog max 2,5 week.

Enkele vb is waar wij boodschappen doen, wat te duur is voor ons, hoe duur onze vakantie is. Ik zat laatst op een verjaardag. Iemand ging met mijn vriend een discussie voeren of wij ons kindje wel of niet bij ons op de kamer moeten leggen. En vriend maar steeds verantwoording afleggen. Echt ik vind dat niet normaal. Bij mij doen ze dat niet, maar ik hoor het allemaal wel en vind het te ver gaan. Andersom leggen anderen toch ook geen verantwoording af aan ons?

Ik denk dat ze dat inderdaad alleen bij ons doen. Gewoon, omdat het kan, bij mijn vriend dan.Troost je, dat doen 'ze' bij iedereen. Gewoon omdat het kan. Met een baby die er is gebeurt het nog vaker. Wij knikken gewoon ja en amen en lachen erbij.
Ik herken al die goedbedoelde adviezen en tips wel, helemaal ivm de baby die eraan komt. Misschien heeft je vriend wel dezelfde tactiek als die ik hanteer. Als mensen adviezen geven over borstvoeding, slapen wel of niet op eigen kamer, speentjes gebruiken etc. praat ik ze vaak een beetje naar de mond om vervolgens al hun adviezen naast me neer te leggen (dat zijn dan de mensen wiens adviezen ik absoluut niet nodig heb; verre tantes, vage kennissen, collega's). Vooral omdat ik geen zin heb om discussies aan te gaan en ik toch wel weet dat wij het uiteindelijk gaan doen zoals wij het goed vinden en de belangrijke adviezen wel bij de kraamhulp/dokter/gyn/verloskundige vandaan halen. Misschien denkt jouw vriend ook wel zo?

Volgens mij zei Ikea het ook al eerder: mensen geven nou eenmaal continu (ongevraagd) advies en weten álles beter. Ik denk dat dat voor heel veel mensen herkenbaar is, maar dat velen het makkelijk naast zich neer kunnen leggen en dat is voor jou niet zo gemakkelijk. Ik heb ook even het topic over de jongeren doorgelezen en begrijp dat dit voor jou dus geen simpele opgave is.
quote:mila81 schreef op 09 maart 2015 @ 19:03:

Als ik ze weer tegen mijn vriend hoor probeer ik me er niet mee te bemoeien. Maar dit lukt me niet altijd omdat ze gewoon te ver gaan. Ik irriteer me eraan. Gaat vanzelf.

Omdat het zo vaak gebeurt kan ik het niet meer laten gaan. Wij doen dit andersom ook niet bij mensen.Hoezo gaan ze te ver? En ach, laat je vriend het lekker oplossen. Jij luistert en denkt er het jouwe van en laat het lekker over je heen waaien.
Mijn vriend lost dus niks op. Volgens hem hebben die mensen altijd gelijk want ze weten het altijd beter dan wij volgens hem. Dat is ook frustrerend. Maakt niet uit over welk onderwerp het gaat. Volgens hem hebben ze altijd gelijk.
Misschien lost hij niks op, omdat jij het oplost (door uiteindelijk boos te worden/je grens aan te geven).
Ik weet het ook niet. Hij accepteert het van veel mensen. Bv ook op zijn werk. Hoe ik het begrijp loopt daar ook iedereen over hem heen. Hij accepteert gewoon alles van iedereen.

Volgens hem mag iedereen alles zeggen want het is allemaal advies. Maar als wij andersom commentaar hebben of ergens mee bemoeien zijn mensen wel boos. Ik vind dat heel moeilijk.
Dan komt het neer op wat ik eerder zei: als jij niet verandert, verandert er niets. Dus dat is je keuze: zo doorgaan of veranderen.
Wat ik het liefste zou veranderen is dat ik het meteen aangeef aan mensen dat ik geen zin heb in hun bemoeienissen. Dat zou mij wat lucht geven.

zogenaamd laten waaien kan ik niet, dan blijf ik mezelf opvreten. Dat is niet goed.
Hij luistert naar iedereen voor advies. Neemt alles aan.

Wat jij dan kan doen is zeggen: wat een mooi advies. Echter hebben wij het zo afgesproken. Dus de baby slaapt lekker bij ons op de kamer. En lukt het niet, dan doen we het weer anders. Maar WIJ mogen beslissen beste vriend, mooi is dat he?

En als iemand vraagt: hoeveel kostte jullie vakantie? Dan mag je er best overheen zeggen: wat een impertinente vraag? Waarom wil je weten hoeveel onze vakantie heeft gekost? Zonder boos worden, maar gewoon een tegenvraag stellen waarom iemand dit vraagt. En daarna zeggen: wij kunnen op vakantie, dat is fijn. Maak je maar geen zorgen over hoe wij dit betalen, want dit kunnen wij.

Misschien moet je je vriend op een assertiviteitscursus zetten. Dat hij leert om te gaan met onbeleefde vragen en hoe hij zich hierin kan wapenen. Daar zal hij zelf een stuk blijer van worden. En jij daarmee ook.
Hoe gaat het nu met je, Mila?
Hoi ikea,

ik ben nog niet bevallen.

Vriend is gelukkig weer beter.

Ik heb nog vaak het gevoel niks voor te stellen voor andere mensen. Maar de afgelopen tijd heb ik veel berichtjes en telefoontjes gehad van mensen met de vraag hoe het gaat. Vandaag heeft nog iemand gebeld die ik al een tijdje niet meer gesproken had. Het heeft me wel goed gedaan allemaal.

ik hoop dat het idee niets voor te stellen weg zalgaan. Dat vind ik erg vervelend als je dat gevoel steeds hebt.
Wat lief dat je zoveel berichtjes krijgt.

Na je bevalling ben je sowieso één van de twee allerbelangrijkste personen voor je baby. Succes met de laatste loodjes voor de bevalling. Lijkt me een spannende tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven