Gezondheid alle pijlers

Even klagen... Heb zo'n pijn.

11-03-2015 11:49 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff even klagen hoor. Heb nu sinds zondag overal last van en zit zelfs te wachten totdat ik goed ziek word maar dat gebeurt maar niet. Nou ja dan niet, maar dan mag die pijn ook wel gaan!

Zondag heb ik de hele dag regelmatige pijn aan mijn long (gok ik) gehad. Steeds met tussenpozen, links onderin. Het voelde alsof iemand er dan heel hard in kneep en ik moest tegen de avond ook naar adem happen omdat het erger werd. Maandag was het over gelukkig. Sindsdien wel dooooodmoe geworden, zelfs iets in het huishouden doen ging langzaam. Ook zo nu en dan branderig gevoel bij ademhalen en pijnlijke steken bij longen en middenrif.

Vandaag heb ik gewoon overal in mijn romp pijn, van mijn kont tot mijn hoofd, die erger wordt zodra ik sta en loop. Pijn is vooral erg aanwezig in ribben, rug (tussen schouders) en bekken. Diep ademhalen zorgt wel voor verergering merk ik. Lang lopen gaat niet denk ik. Misschien dat die pijn er juist mee te maken heeft dat ik weinig beweeg en moet ik juist gaan bewegen. Ik durf niet goed, maar er moeten wel dingen gebeuren. Morgen ben ik jarig, moet nog boodschappen doen bijv. Vind het nog een beetje vroeg voor de huisarts, heb pas sinds gister/vandaag redelijk erge last.

Getver!! wat heb ik hier een hekel aan! Ik voel me net 80 zo (word toch echt nog maar 24) ik ga maar aan de paracetamol en hopen dat het zo allemaal wel lukt.
Je hebt sinds zondag last en vindt het nog te vroeg voor de huisarts?

Kom op, bellen die huisarts!
Ik snap echt niet waarom je niet naar de dokter gaat als je naar adem moet happen door pijn in je long..
Misschien hyperventilatie?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is een bezoekje aan de HA niet handiger? Zelfde geldt heb je een ingeklapte long.
helpt het klagen al?

nee? dan misschien dokter bezoeken of in ieder geval stoppen met klagen
Het is niet vroeg voor de HA. Weet je zeker dat je geen klaplong hebt? Ik zou nu bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wow, dat is snel.

Zondag was maar 1 dagje, vond dat niet ernstig genoeg om meteen naar de arts te rennen. En nu weer een dag dat het een stuk minder gaat. Maar het is niet consequent langdurig. Zelf dacht ik dat er een griepje aan zat te komen, ik dacht namelijk dat ik last had van spierpijn en gister was ik ook echt niet lekker. Maar het zet niet door.

Klaplong, moet je wel heel wat gekker gedaan hebben dan ik heb gedaan

Als het langer duurt ga ik wel langs de HA, hoor. Maar ja weet niet, vind het zo overdreven van me.
In dit soort gevallen bel ik de assistente van mijn huisarts en overleg even
Zou zomaar een ontsteking of erger kunnen zijn, hup naar de huisarts!
quote:lilalinda schreef op 11 maart 2015 @ 11:56:

In dit soort gevallen bel ik de assistente van mijn huisarts en overleg evenDit. Ik zou met een pijnlijke long ook niet direct bij de huisartsenpost staan. Maar wel degelijk even bellen. Toen ik dit een keer had wou mijn HA me trouwens meteen even zien om naar mijn longen te luisteren.
quote:truffles schreef op 11 maart 2015 @ 11:54:

Wow, dat is snel.

Zondag was maar 1 dagje, vond dat niet ernstig genoeg om meteen naar de arts te rennen. En nu weer een dag dat het een stuk minder gaat. Maar het is niet consequent langdurig. Zelf dacht ik dat er een griepje aan zat te komen, ik dacht namelijk dat ik last had van spierpijn en gister was ik ook echt niet lekker. Maar het zet niet door.

Klaplong, moet je wel heel wat gekker gedaan hebben dan ik heb gedaan

Als het langer duurt ga ik wel langs de HA, hoor. Maar ja weet niet, vind het zo overdreven van me.

Klaplong kan ook spontaan gebeuren. Hoef je helemaal niets geks voor gedaan te hebben :-)

Maar idd naar de HA is wel overdreven, adem halen wordt zoooo overschat
Pfff oké jullie hebben een punt, beetje dom om het overdrijven te noemen

Heb bijgelezen over de klaplong, kan inderdaad ook zomaar ontstaan. Lekker. Nou, dan zal ik morgen eens bellen als het niet verminderd of veranderd is.

Klagen helpt trouwens wel degelijk. Er is niemand anders waar ik nu tegenaan kan zeuren
Zou nu nog even bellen, je bent gek om er zomaar mee rond te blijven lopen! (tis je gezondheid maar)

Je hoort vanzelf wel wat de assistente er van vindt.
Je hoeft idd niets te doen voor een klaplong. Heb je veel gehoest de laatste tijd?

Ik heb het weleens gepresteerd om t.g.v. hele erge hoestbui mijn ribben te kneuzen inwendig dat voelde ook zo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat heb ik vaker gehoord Amber, een kennis van me heeft zo zelfs een rib gebroken

Nee, ik heb niet veel hoeven hoesten de laatste tijd.
Mijn huisarts heeft in de middag telefonisch spreekuur....de jouw ook? Dan kan je even bellen.
Heel hard roepen dat een dokter bellen overdreven is maar er wel een topic over openen
quote:joko schreef op 11 maart 2015 @ 12:26:

Mijn huisarts heeft in de middag telefonisch spreekuur....de jouw ook? Dan kan je even bellen.Nope, helaas niet. Smiddags alleen fysiek spreekuur op afspraak.
Dit zou me niet lekker zitten. Bel de huisarts, ik hoop voor je dat je vandaag nog terecht kunt!

Als het niks bijzonders is zit je je morgen op je verjaardag ten minste geen zorgen te maken. Mocht er wel wat aan de hand zijn dan ben je er vroeg bij! Ik zeg BELLEN! Je stelt je ECHT niet aan. Gewoon doen!
Ga naar je huisarts. Dit is een serieuze klacht waar je wat mee moet doen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
en?

wat zei de huisarts?
Echt even bellen of langsgaan. Beter een keer te veel dan te weinig.
Gefeliciteerd met je verjaardag Truffles!

Hoe gaat het nu met je?
Dank je wel!

Nou, ik heb sinds gister +- 17:00u totaal geen last meer van wat ik in dit topic heb beschreven. Wel fikse buikgriep, hele nacht wakker gelegen en heen en weer gerend tussen bed en toilet. Nou ja, dit dacht ik dus al, omdat ik echt overal last van had (en sinds dinsdagavond geen vaste ontlasting meer heb gehad).

Vooral die krampen doen het m voor mij, goedendag zeg, wat een pijn. Nu vooral veel drinken, want ik merk dat vochttekort nu wel echt, en hopen dat komende nacht wat rustiger gaat. Er slaapt er naast mij ook nog een die moet werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven