Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ik kreeg vandaag een leuke kaart uit Berlijn met een heel verhaal erover dat ze een docu had gezien over mijn stad en de aardbevingen. Nou denk ik dat ze een docu heeft gezien over mijn provincie, want ze had het over een kerkje met schade, maar ik vond het al bijzonder dat dit in Berlijn op tv was, eigenlijk.

En een mooie kaart uit Londen. Gebouwen en brug in sepia, dubbeldekkers knalrood. Leuk hoor
Later is nu
Ik ga zo naar je kaartje kijken Dreamer, ik vind kaarten met een kleuraccent sowieso mooi en dan in sepia..

Ik heb gisteren voor maar liefst 12,50 een kaartenmolen gekocht! Hij staat echt super leuk in de woonkamer! Met 48 vakken, in ongeveer de helft van de vakken zitten 2 kaartjes, en wat was dat moeilijk kiezen, het mooiste kaartje moet natuurlijk voor maar ik heb zoveel mooie kaarten! Geen nieuwe kaarten dus maar toch zoo blij!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Ooh leuk Morgana!
Later is nu
Ik kreeg vandaag 2 kaartjes uit Tsjechië; 1 uit de op één na grootste stad van dat land en één uit de op één na belangrijkste stad van dat land. (in de geschiedenis)

Brno en Kutná Hora. Die op één na belangrijkste stad kende ik dus nog niet.
Later is nu
EerGisteren had ik 3 kaarten uit Nederland in de brievenbus liggen!

Gisteren 4! kaarten. 2 uit Duitsland, Hamburg en Bremen. Eentje uit Letland met een heel getypt epistel waarom ik naar Letland zou moeten gaan. En eentje uit Frankrijk die er 59 dagen over gedaan heeft. Kan mij bijna niet voorstellen dat dat echt zo iets. Ik vermoed dat hij ongeveer 5 week in het klaslokaal heeft gelegen (Hij komt van een klas) want de stempel is van 9-3. Nog 1 dag langer wachten ik had nog een kaartje extra gekregen :P

Ik mag zelf al weer drie kaarten sturen, maar ik denk dat ik daar nog even mee wacht. Dinsdag ook al 7 gestuurd en anders wordt het wel heel veel in 1 week!
It ain't me
Leuk Cocomo!

Ik zit ook te twijfelen.. maar mijn postzegels zijn alweer bijna op. Mag 2 kaarten versturen, dat kan nog mooi even, voor het weekend, zou je zeggen
Later is nu
Wat mij trouwens opviel van de week met dat kaartje uit Londen: die heeft een nummer dat start met GB terwijl het elders (ook?) UK is. Vond ik bijzonder..
Later is nu
Net 2 adressen aangevraagd. Beide postcrossers hebben nog maar weinig kaartjes ontvangen, een meisje van 17 en een meisje van 15, Singapore en Portugal. De eerste gaat een kaartje met klederdracht heen, denk ik (of Ot en Sien) want die heeft wat met kleding. De tweede gaat een klompenmaker heen, want die heeft wat met cultuur (en kleding)
Later is nu
Leuk dames jullie gaan weer lekker! Hier 2 kaartjes ontvangen deze week uit Rusland en Slowakije (nieuw land!). Afgelopen dagen weer heel wat hurrays binnen dus adressen getrokken zodat alle 10 mijn kaarten onderweg kunnen. 2 Rusland, Duitsland, Canada en Finland.

Mijn Nederlandse kaart is na een berichtje geregistreerd gelukkig.

Sta nu op 50 verzonden n 50 ontvangen. 10 onderweg.... Laat de kaartjes maar komen 😊😊
Gaat bij jou ook lekker dus, Damas
Later is nu
Ja Dreamer zeker :)!

Moet alleen mijn voorraad kaartjes weer een beetje aanvullen merk ik.

Ik dacht dat ik van veelgevraagde onderwerpen wel van alles in huis had maar vaak heb ik toch net geen passend kaartje. Ik vind dat toch een beetje de sport om aan de wensen te voldoen. Hebben jullie dat ook ?
Zo, ik kreeg net een boze hurray

Ik had immers een stuk verpakking van de lens mok gestuurd? Nou, dat is geen zelfgemaakt kaartje maar een stuk karton en kon ze niet zien als een leuk idee of kaartje... Eh oeps? Daar stuur ik nog maar een kaartje achteraan, denk ik, wat dat was niet mijn bedoeling uiteraard.

Gelukkig was de Duitse wel blij met de mand bloemen.
Later is nu
Oeps Dreamer..... Lief dat je er een kaartje achteraan stuurt... Ik zou zelf misschien wel zoiets hebben als ach volgende keer beter...
O echt Dreamer? Wat jammer :(

Volgens mij zou ik daardoor echt van mijn stuk gebracht zijn. Zo was het natuurlijk niet bedoeld.

Zo, ik heb welgeteld 1 kaartje gestuurd. Naar China. Duitsland is nog steeds onderweg, al 24 dagen.
Ik ben ook wel een beetje van mn stuk, moet ik zeggen. Het is net of ik mn best niet gedaan heb ofzo, terwijl dat niet echt het geval is. Ben echt blij met een blije hurray op hetzelfde moment als tegenhanger
Later is nu
Tjee een boze hurray, dat zou ik niet eens durven! Ik heb ook wel eens kaarten (een paar maar gelukkig) gehad die ik lelijk vond en/of die haaks op mijn profiel pasten, maar dan ga ik nog geen boze hurray sturen zeg.

Sturen jullie dan eigenlijk ook een tweede poging als een kaart expired gaat? Daar ben ik wel benieud naar.

Winters, wat leuk dat je een kadootje terug kreeg uit China!

Ik wil nog even een hele blije hurray delen die ik afgelopen week kreeg. Ik had bijna een hurray voor de hurray teruggestuurd, haha!

“Thank you for the really very nice postcard. Yes, it is just "my card", amazing picture: bicycle, windows and books on the same card. I love this card!"
Wat leuk Snorhaar! Zo'n enthousiaste hurray is bijna net zo leuk als een kaartje ontvangen.

Ik begrijp best dat je daar even van je stuk bent gebracht Dreamer. Jij doet juist zo je best om een mooi en speciaal kaartje te sturen.. En wat Snorhaar zegt, het zou niet in mij opkomen om een boze hurray te sturen.
Nouja, volgens haar is het dus geen kaartje maar een stuk karton, dat de naam 'zelfgemaakt kaartje' niet mag voeren. Ik heb er inmiddels stiekem over zitten denken om zo'n speciaal kaartje te sturen óf gemaakt van karton óf in de vorm van een bierviltje maar het wordt een gewone hoor. Had ook hele verhalen in gedachten, maar zet er waarschijnlijk alleen op 'sorry you didn't like the first original card, I thought it was funny' of zoiets. Ze heeft ook al bijna 1300 kaarten ontvangen en is kennelijk erg kritisch.

Maar wat leuk zo'n hele enthousiaste hurray Snorhaar Dat voelt dan weer erg goed!
Later is nu
Oh.. ik stuur er nooit kaartjes achteraan als ze expired zijn, eigenlijk. Heb er nu ook 6 expired, dan blijf ik bezig.
Later is nu
Goh daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht, om een expired nogmaals te sturen. Maar ik heb er pas 1 expired. Misschien dat daar die duitse kaart ook nog bijkomt, want deze is inmiddels al 24 dagen onderweg.

Ja, zoiets zou je er wel op kunnen zetten, maar eigenlijk vind ik het niet dat ze het verdient om nog een kaart te krijgen. Als je iemand zo afblaft..
Ik ben ook weer begonnen met postcrossing. Ik heb een aantal jaren op inactief gestaan omdat het niet in mijn leven paste.

Maar ik ben er zooo blij mee!

Er is niks zo heerlijk als een leuk kaartje zoeken, schrijven, sturen en natuurlijk ontvangen.

Een klein cadeautje in de post voor mij.

Ik stuur er vandaag 5 en dan later deze maand nog 4.

Vandaag naar:

Rusland

Duitsland

USA

Taiwan

Czech Rep.

That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik moet toegevn dat ik ooit een negatieve hurray heb verstuurd.

Ik kreeg een uitgeknipte foto uit een tijdschrift als ''kaartje'' met alleen mijn adres en de code erop.
Ben nu ook weer begonnen met postcrossing, na er een tijdje niets mee gedaan te hebben. Heb nu weer kaartjes klaar liggen om op de post te doen naar Rusland, Oostenrijk en naar Japan.

Heb ook kaartjes onderweg naar Turkije, amerika, duitsland en oekraine. Kaartje naar duitsland doet er duidelijk langer over als normaal die is inmiddels alweer 15 dagen onderweg.

Vind het altijd leuk om kaartjes uit te zoeken, versturen en natuurlijk ook om kaartjes in mijn brievenbus te vinden. Vind het ook altijd leuk om een kaartje uit te zoeken dat bij het profiel van iemand past. Tenzij ze er niets op hebben staan, dan wordt het lastig. Alleen als ik zie dat ze wel al actief zijn, maar niet de moeite nemen iets op hun profiel te zetten, doe ik er geen moeite voor.

Vind het ook altijd leuk om te zien als anderen ook de moeite nemen om een leuk kaartje te sturen met een leuk verhaaltje er op.
Iemand die een kaartje met mij wil swappen? Ik woon in de UK en heb geen kaartjes uit Nederland.

Tuurlijk Olla! PB me je adres maar (Ik heb nog wel een kartonnetje liggen met een mok in de vorm van een fotolens erop ) (gekheid, uiteraard, je krijgt dan één van mijn stad of wat je anders wilt )

En leuk dat jij ook meedoet, Badeendje! Ik heb toevallig net een leeg profiel getroffen, maar wel met favorieten. Daar gaat een oud kaartje van Stad heen. (Oekraïne) Tweede adres dat ik trok is helemaal gek van voetbal en voetbalstadions, dus ik heb het VVV geëmaild hoe dat nou zit met ons voetbalstadion en de ansichtkaarten daarvan. Daar gaat denk ik een Museum bij nacht heen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven