Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Dit is het kaartje. Het leuke is, het was ooit zo'n gratis kaartje uit een kroeg, 25 jaar geleden ofzo

Ik vond 'm toen ook leuk, maar had nooit iemand om hem heen te sturen. Nu iemand blijgemaakt.

Later is nu
Haha die is inderdaad echt leuk!
Haha Dreamer hele leuke kaart!! En een bijpassende Hurray! Hier twee adressen getrokken (kon ook niet meer haha), Taiwan en Duitsland. Naar Taiwan gaan de Simpsons, vroeg ze om en had ik liggen. Naar Duitsland een zeehond, ze vroeg foto's van dieren en dan een hele rij. Die had ik helaas niet voor haar in kaartvorm maar met dank aan mijn nieuwe postzegels kon ik wel een leeuw en een wasbeer plakken, haha!

Nu maar weer wachten op leuke hurrays. Een kaartje binnen Nederland is alweer 17 dagen onderweg. Heb haar een berichtje gestuurd. Beetje ongeduldig misschien maar vond t toch lang duren en dan stuur ik wel een nieuwe als ze hem nog niet heeft.
Dreamer, wat leuk! haha twee vliegen in een klap, heb je het gezegde ook uitgelegd?

Ik moet eigenlijk hard leren voor een opleiding van mijn werk, maar zit lekker kaartjes te sorteren op onderwerp: dieren, lezende vrouwen, toeristisch, natuur, grapjes, oude kunst, moderne kunst, gratis kaartjes, religieuze kaartjes.... elastiekjes erom! dat zijn nieuwe kaartjes... ik heb er echt enorm veel...

wat doen jullie eigenlijk met je ontvangen kaartjes?

Ik hang de nieuwste/mooiste op aan een touw met knijpers in de woonkamer, en stop de rest in een blik... maar dan...?
Bij mij zit alles in een schoenendoos En die wordt te klein!

Een kaartenwinkel in de buurt houdt ermee op en ik ben deze maand jarig. Ik zit erover te denken zo'n kaartenrek te vragen. Misschien eens opschieten, daarmee en dat aan man voorleggen Geen idee waar ik dat ding dan neer moet zetten, trouwens.
Later is nu
Zo'n caroussel op wieltjes?

eentje die je aan de muur kan schroeven is ook wel handig, meer ruimte besparend... maar ik weet nu al dat de man die liever niet aan de muur wil... die slinger kunnen we zo weg pakken, zo'n rek is wel erg opzichtig... maar daar kun je inderdaad wel lekker veel in kwijt!
Deze bedoelde ik!

niet eens duur ook!
@Druifje: Ik heb in het begin een lading kaarten besteld bij de al eerder genoemde webshops. En bij de HEMA kaartjes gekocht. Als je eenmaal bezig bent zie je overal kaarten! Bij de Xenos bijvoorbeeld, de V&D had vandezomer een leuke opruimactie, de boekhandels hebben vaak kaarten van de stad of regio, vergeet de vvv niet en zo zag ik laatst in een tweedehands kinder zaakje ook een standaard met kaarten staan.. En als ik in een andere stad ben kijk ik ook altijd even, bij de dierentuin.. bezoekje aan een kasteel.. In 1 van mijn eerste posts gaf ik aan dat ik niet zo veel kaarten kon kopen in mijn stad.. Nu is het net als met een nieuwe auto.. Eerst denk je dat je ze niet rijden en daarna.. Nu kom ik meer kaarten tegen dan lief voor me is ;o)

Postzegels haal ik bij hoge nood bij het postnl punt, heb al drie maal een bestelling geplaatst bij postzegelsmetkorting.nl.. Daar krijg je een mooie gevarieerde collectie!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
@ Dreamer, dat is inderdaad een mooie kaart. Zo zie je maar weer dat een gratis kaartje ook mooi kan zijn!

@Damas, ik vind je met 17 dagen wachten best nog geduldig voor een nederlands kaartje. Als het kaartje daadwerkelijk nog onderweg is had je net zo goed zelf kunnen brengen, zelfs lopend gaat het nog sneller!

Mijn kaarten heb ik in een klapper met transparante fotohoezen zodat ik ook de achterkant nog kan lezen, ik heb afgelopen zomer 2 klappers gekocht, in eentje zitten nu de gekochte kaarten, ook in die hoezen. Eens in de zoveel tijd sorteer ik de boel opnieuw.

@rosekapje: ik ken die fotorekken van de hema, dat lijkt me ook leuk maar ik weet niet hoelang de kaarten dan echt mooi blijven? Mijn allermooiste kaart heb ik op de kast staan, die past ook niet in de klapper. Ik hoop dat ik voor de mooiste nog iets tegen kom, zodat ik die een beetje mooi tentoon kan stellen zeg maar.
Grappig kaartje! Net ook weer een paar adressen getrokken, wel leuke profielen, niet echt iets bijzonders.

Ik heb een kaartenmolen, erg leuk! Mensen vinden het altijd leuk om even wat kaartjes te lezen, zorgt altijd voor gespreksstof.
Tjezus, wat vals
Een kaartenmolen zou ik ook wel heel gaaf vinden, dan is de drempel om kaartjes te lezen lekker laag! Weet je nog waar je die molen vandaan hebt?

Ik vergat net helemaal te vertellen wat mijn pc ervaringen zijn van de afgelopen dagen. Mijn kaartje naar Belarus arriveerde na 9 dagen, Thank you for your beautiful card.. Niet heel enthousiast maar dat zou ook aan het niveau engels van het meisje kunnen liggen. Het is een erg jong meisje.

Gisteravond heb ik nog twee kaartjes geschreven, een kaartje naar een oudere meneer in zuid afrika, hij hield van vogels en postzegels. Ik heb hem een kaart met een struisvogel gestuurd, zoiets had hij ook bij zijn favorieten staan. En het kaartje geschreven in het Nederlands. Het kaartje is voorzien van postzegels waar nog zo'n tekststukje aan zit, hoefde nu niet zelf uit te leggen wat er op de zegels te zien was ;o)

De andere kaart ging naar een in zwitserland wonende duist jonge dame. kaartje met bloemetjes en de tekst fijne dag, van de achterkant heb ik ook een vrolijke boel gemaakt met postzegels en washi tape, hopelijk vind ze hem leuk!
Ik heb de molen op marktplaats gekocht, staan er vaak wel wat op
Tjezus, wat vals
Ik zag vandaag iemand op instagram die ook leuke postzegels gekocht had ...

Ik kreeg een giraffekaart uit Zuid Afrika! Zij vind het leuk naar deze dieren te kijken, gewoon in het wild!

Ik wil graag een molen, aan de muur komt zo'n ding toch niet. Heb het de kinderen al verteld.
Later is nu
Ik kreeg vannacht een schreeuwend enthousiaste hurray uit Amerika vanwege mijn Van Gogh kaart. Ze is een groot fan van Van Gogh en dan was deze ook nog gekocht in het Van Gogh museum én had een Van Gogh zegel. Nou, het mooiste van het mooiste volgens mij. Zo leuk.

Vanuit Canada blijheid vanwege de oude schoolplaat van Aap, Noot, Mies. Zij vond 'm geweldig, vind Nederland ook geweldig en wil er graag een keer heen. Hoop niet dat ze stiekem denkt dat we er nog zo bijlopen als in de tijd van Jetses

Maar goed, vandaag maar kaartjes gaan schrijven, want ik mag alweer 4 adressen trekken, maar die anderen zijn nog niet eens weg ..
Later is nu
Goed, ik was lekker bezig, vanavond. Niets op tv, dus met Ipad aan tafel gaan zitten en toen ook nog maar die laatste 4 adressen getrokken.

De verpakking van de lens/beker gaat naar Finland. Zij houdt van fotografie en vindt zelfgemaakte kaartjes niet erg (of zelfmaakkaartjes.. ik was er niet helemaal uit, maar ze had ook al ruim 1250 kaartjes ontvangen, dus.. moet kunnen)

Oud kaartje van Schiphol gaat naar China.

Martinitoren gaat naar Slovenië. Hij doet alleen mee voor de postzegels en nou, vooruit, stuur maar een kaartje van je stad

Jip en Janneke gaan naar Australie

Revalidatiekliniek in Friesland (mooi oud gebouw) gaat naar Bulgarije (bijzonder land nog voor mij)

Ste Catherine (Flow kaartje) gaat naar iemand die zo heet in Belarus

Onze Nederlandse vlag gaat naar Polen. Heb er postzegels op van 3 verschillende provincievlaggen.

Smerige kwasten in een pot (ikea) gaan naar Rusland

Getekende wasbeer (Deens kaartje) gaat naar Tjsechie

Getekende giraffes (eveneens van Deense winkel) gaat naar een Française in Japan

Een mand met bloemen naar Duitsland.

Zo

Ze zijn ook al gescand enzo. Niet allemaal even recht meer, helaas. Ik ga ze NU nog posten, heeft geen zin, maar de hond moet er nog uit en dan zijn ze maar weg

Toedels

Fijn weekend.
Later is nu
Ennnn daar was ik weer, hellooooo

Ik kreeg vandaag een erg leuke giraffekaart, gekocht in Talling, gestuurd vanuit België.. een zwartwitte giraffe naast een berkenboom

En een kaart van Berlijn en een kaart van Lapland. Weer een goede dag.
Later is nu
Ik heb gisteren ook 6 kaartjes geschreven, had ook niet zoveel te doen. Heb echt al weken niks gekregen, heb net zelfs even gecheckt of mijn account niet op non-actief stond en of mijn adres wel klopte

Kreeg vandaag een dubieuze hurray van een vrouw uit Hongkong:

“Hello ...! Thank you for the funny card. I always think that people who like music must not be bad gay, haha.

Happy postcrossing”

Euhhh oke
Tjezus, wat vals
You're no bad people MevrouwJack

(laten we het maar positief bekijken.. toch? )

Maar ook lekker bezig geweest dus! Ik vind het wel jammer dat ik ze zo laat gepost heb en dat ze dus maandag pas écht weggaan.
Later is nu
Nou, ik zag nu een kaartje zeg. Een drieluik, een (kale) man en diezelfde man met een vrouw op een fiets. Hun namen eronder en dat is het. Laatste 16 verzonden kaarten van die man zijn dát kaartje. Lekker dan. Lijkt wel dat ze sponsoring zoeken. (kan maar zo, ik heb z'n profiel niet gelezen nog)

Ohja.. en ik kreeg een hurray uit Duitsland.
Later is nu
@Dreamer.. ik las laatst verongelijk een verkeerde bladzijde en daar las ik dat jij je netjes aan 5 kaartjes per week ging houden.. haha dat is je niet gelukt he? Maar ik snap het wel hoor, ik schrijf het liefst ook gewoon zo veel mogelijk adressen, al is mijn max onderweg nu nog maar 10! Maar het gaat weer lekker bij jou!

@MevrouwJack.. Ik ken dat gevoel, er komt maar niks en er komt maar niks.. Hoop voor jou dat pc dat goed met je maakt! Wie weet komt morgen de postbode met een extra postzak! Ik heb een hele hoop kaarten van 10 februari gehad, ik denk dat ze mij voorlopig ook over slaan. Misschien is mijn vriend nog eens aan de beurt, hij lijkt wel een recordpoging te doen, hoelang kun je geen post krijgen...

Vandaag onderweg naar huis zag ik nog in een boekhandel een kaartenmolen te koop staan! Ze waren al dicht maar ik ga morgen even bellen, voor 25 euro! Koopje toch?
Ondertussen heb ik twee kaartjes ontvangen:

Een sterrenregen met gedicht op de voorkant, kaartje uit Zuid Korea, heeft er 25 dagen over gedaan en jawel hoor, verstuurd op 10 februari!

Een housewives in hell kaartje uit taiwan, 18 dagen onderweg geweest.. Dus niet van de 10e maar weer eentje van de 16e!

Ik heb nu 4 kaartjes van de 16e en maar liefst 13 kaartjes van de 10e.

En net een hurray! Het fijne dag bloemetjes kaartje is in Zwitserland aangekomen! Een blije hurray van iemand die ook hekel blij is dat de lente er aan komt!
Maar ik had een paar weken niets gestuurd, toch? Dan zit ik toch weer op het gemiddelde

Wat leuk, een kaartenmolen! En leuke kaartjes en een blije hurray, altijd goed.
Later is nu
Ik kreeg vandaag 2 kaartjes uit Duitsland en 1 uit Japan. Die laatste was leuk versierd met washitape en er was een leuk verhaaltje op. Die uit Duitsland hadden trouwens ook leuke verhaaltjes. Grappig is dat ik nu het lijnennet van de S- en U-Bahn van Berlijn heb, terwijl ik laatst van iemand uit Berlijn zo'n kaartje uit Munchen kreeg, omdat ze die in Berlijn niet kon vinden. Nahja.. ik heb 'm
Later is nu
Wat leuk zo'n rek! Het is dat ik nogal klein behuisd ben. Moet nog iets verzinnen nu liggen ze op een stapeltje dat is ook zonde!

Vandaag een hele mooie official uit Rusland met wolken boven een graanveld.
Hoi allemaal!

Ik zie dat een aantal zijn verwend met mooie kaarten en/of leuke hurrays.

MevrouwJack, heb jij inmiddels wat ontvangen?

Ik heb vorige week niets ontvangen.

Gisteren kreeg van het chinese meisje wie zo enthousiast over mijn kaartje was een envelop. Er zaten 2 kaarten in, een muntje en 2 chinese postzegels. Echt zo leuk!

Ik heb vorige week niets verstuurd, dus ik denk dat ik er morgen eens voor ga zitten om een aantal kaarten te schrijven.

Een kaartenrek is inderdaad wel heel leuk! Ik stop ze nu in zo'n fotoboekje die dan weer in een la ligt. Daar komen de kaarten ook niet tot hun recht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven