ervaringen met utrogestan

12-03-2015 11:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames, mijn partner en ik zijn al een hele poos bezig om zwanger te worden. Na wat onderzoeken in het ziekenhuis blijkt dat de fase tussen mijn eisprong en ongesteldheid te kort is (7 a 8 dagen). Nu begin ik deze maand met utrogestan. (3 maal daags 2 capsules)

Nu vraag ik me af of er meerdere dames zijn die dit gebruikt hebben, hoe snel ze hiermee zwanger zijn geraakt en wat de bijwerkingen hiervan zijn. Ik hoor graag van jullie!

Liefs
Ik heb het gebruikt bij ivf. Geen bijwerkingen gehad. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het de menstruatie tegen kan houden. Soms komt dat voor. Als je niet ongesteld wordt, betekent het dus niet automatisch dat je zwanger bent. Altijd testen!
Geel is het nieuwe blauw.
Ik heb het vaginaal gebruikt bij ICSI en geen echte bijwerkingen gehad. Ga jij het ook vaginaal gebruiken of gewoon slikken? Ik had bij vaginaal gebruik wel echt inlegkruisjes nodig, die capsules smelten en dat loopt er deels weer uit, ik had nogal wat last van afscheiding.

Ik ben meteen bij de eerste ICSI-poging zwanger geraakt, ga nu voor een tweede kindje vandaag aan een nieuwe poging beginnen (inclusief weer Utrogestan), even afwachten hoe dat nu gaat lopen.

Succes!
Oh, ik kende Utrogestan niet op deze manier. Ik heb net als de bovenstaande dames het met IVF gebruikt. Het is wel een beetje een rommeltje, of een inlegkruisje dragen of veel ondergoed verschonen is wel een pre.

In de bijsluiter staat dat je er zwangerschapsgerelateerde klachten van kunt krijgen. In hoeverre weet ik dus niet, want ik was bij de eerste poging zwanger (en ik het moe - zijn maar af blijven schuiven op die vermeende bijwerkingen!). Misschien dat iemand anders daar wat meer over kan vertellen.

In ieder geval veel succes en ik hoop dat het snel raak mag zijn! Springbok: jij ook veel sterkte en succes!
Ik heb het ook als onderdeel van de icsi pogingen gehad. Bij de pogingen waarbij ik niet en wel zwanger was merkte ik geen verschil. Geen last van bijwerkingen gehad volgens mij. Ik geloof inderdaad dat je er wel zwangerschapsklachten van kan krijgen. Je krijgt er een smeerboeltje van inderdaad dus inlegkruisje is dan wel fijn.

Succes, hopelijk helpt het om de fase te verlengen en dat je snel zwanger wordt!
Oempa! Lees ik nou elders dat je zwanger bent? Wat gaaf, van harte!
Ik werd er dood en doodmoe van. Kon mijn ene been niet voor het andere zetten.
fleetfox: ja vandaag precies op de helft!
Gefeliciteerd meid, het is je van harte gegund! Een jongen las ik, wat stoer! Geniet er lekker van.
Ik moet die medicijnen vaginaal gaan inbrengen. Dus ik ben erg benieuwd of het effect gaat hebben op mij en het zwanger worden!

Gefeliciteerd met je zwangerschap en de rest ook succes met zwanger worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven