
Ergenissen bij supermarkt
woensdag 4 maart 2015 om 20:06
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?
Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?
Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
woensdag 11 maart 2015 om 17:29
Weet niet of deze ergernis al voorbij is gekomen, maar ik vind het dus echt strontvervelend wanneer de caissière het 'balkje' (waarmee je het einde van je boodschappen op de band kunt aangeven) nooit ver genoeg doorduwt. De meesten leggen het direct in het gootje naast de band. Er liggen vaak ook niet meer dan twee, hooguit drie. Wanneer ik dan mijn tweewekelijkse boodschappen heb uitgestort ligt de hele band vol en moet ik graaien om het balkje tevoorschijn te toveren. Waarom geeft de caissière dat ding geen hengst zodat ie doorschiet naar het einde van de band?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
woensdag 11 maart 2015 om 17:43
quote:MadameQetesh schreef op 11 maart 2015 @ 15:23:
Net bij de Aldi vrouw voor mij: kan ik ¤35 bij pinnen?
Cassiere: Nee sorry mevrouw dat kan niet meer. Wel ¤20, ¤50 of ¤100.
...
Kijk ik snap dat het vervelend is want in deze wijk staat geen pinautomaat maar de cassiere doet gewoon haar werk. Het meisje vond het heel vervelend.Wat een verwend gedrag, bij een pinautomaat kan je ook geen 35 euro pinnen.
Net bij de Aldi vrouw voor mij: kan ik ¤35 bij pinnen?
Cassiere: Nee sorry mevrouw dat kan niet meer. Wel ¤20, ¤50 of ¤100.
...
Kijk ik snap dat het vervelend is want in deze wijk staat geen pinautomaat maar de cassiere doet gewoon haar werk. Het meisje vond het heel vervelend.Wat een verwend gedrag, bij een pinautomaat kan je ook geen 35 euro pinnen.
Stressed is just desserts spelled backwards
woensdag 11 maart 2015 om 17:57
De rij was kort, maar 2 mensen voor mij, met allebei maar een paar boodschapjes. Maar de een, een dakloze, stond minutenlang in al zijn zakken te graaien naar kleingeld om vervolgens toch te weinig te hebben voor de twee blikjes bier. En de ander, oud dametje, zag het kennelijk allemaal niet meer zo goed en deed er erg lang over voor ze het benodigde geld gevonden had. Pfff.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 11 maart 2015 om 18:01
quote:JoniJoni schreef op 04 maart 2015 @ 20:18:
Ik erger me aan mensen die via hun kind contact willen maken en heel erg aanwezig zijn. Dat ze bv zeggen: "Wat zeg je?Ja, die melk heeft de koe net gemaakt ja, haha" en mij dan blij aankijken van: "Zeg er ook eens wat van". En dat dan de hele winkelronde door. Haha daar erger ik me ook heel erg aan.
Ik erger me aan mensen die via hun kind contact willen maken en heel erg aanwezig zijn. Dat ze bv zeggen: "Wat zeg je?Ja, die melk heeft de koe net gemaakt ja, haha" en mij dan blij aankijken van: "Zeg er ook eens wat van". En dat dan de hele winkelronde door. Haha daar erger ik me ook heel erg aan.

woensdag 11 maart 2015 om 18:08
Dat om de zoveel tijd de produkten een andere plaats krijgen. Ik ben niet zo groot, 1.62m. Was heel blij met de plaats van de vla, ik moest iets bukken. Sinds vorige week staat het op de bovenste plank, ik kan net bij de eerste rij, maar daarna heb ik iemand nodig om het voor me op te knappen, ik vind het erg irritant . . . . soms loopt er geen personeel en moet je een mede-boodschapper om hulp vragen . . . .

woensdag 11 maart 2015 om 18:13
quote:Carenza schreef op 11 maart 2015 @ 18:08:
Dat om de zoveel tijd de produkten een andere plaats krijgen. Ik ben niet zo groot, 1.62m. Was heel blij met de plaats van de vla, ik moest iets bukken. Sinds vorige week staat het op de bovenste plank, ik kan net bij de eerste rij, maar daarna heb ik iemand nodig om het voor me op te knappen, ik vind het erg irritant . . . . soms loopt er geen personeel en moet je een mede-boodschapper om hulp vragen . . . .Hele hoge hakken aan?
Dat om de zoveel tijd de produkten een andere plaats krijgen. Ik ben niet zo groot, 1.62m. Was heel blij met de plaats van de vla, ik moest iets bukken. Sinds vorige week staat het op de bovenste plank, ik kan net bij de eerste rij, maar daarna heb ik iemand nodig om het voor me op te knappen, ik vind het erg irritant . . . . soms loopt er geen personeel en moet je een mede-boodschapper om hulp vragen . . . .Hele hoge hakken aan?

woensdag 11 maart 2015 om 18:43
Nee, dat gaat niet, Runningbaileys, net aan als het pak op de tweede rij staat, maar verder naar achteren red ik het niet. Ik heb het niet alleen bij de vla maar ook nog bij mijn favoriete koffie, ook op de bovenste plank en bijna altijd hulp nodig . . . . terwijl 1.62m toch ook weer niet echt mini is . . . .
woensdag 11 maart 2015 om 19:08
quote:Carenza schreef op 11 maart 2015 @ 18:08:
Dat om de zoveel tijd de produkten een andere plaats krijgen. Ik ben niet zo groot, 1.62m. Was heel blij met de plaats van de vla, ik moest iets bukken. Sinds vorige week staat het op de bovenste plank, ik kan net bij de eerste rij, maar daarna heb ik iemand nodig om het voor me op te knappen, ik vind het erg irritant . . . . soms loopt er geen personeel en moet je een mede-boodschapper om hulp vragen . . . .Niet alleen een andere plaats, maar ook dat dingen opeens "niet meer in het assortiment" zijn, of "tijdelijk niet verkrijgbaar" (terwijl ze elders gewoon in de schappen staan). Wat ik ook niet snap is dat ze bij een kleinere supermarkt bijv. de keus bieden uit véél varianten van dezelfde soort, maar iets anders totaal niet hebben, bijv. er staan 20 soorten ham in het vleeswarenrek (achterham, slagersham, Yorkham, beenham, gebraden ham, en ga zo maar door) terwijl er géén corned beef, géén rosbief, enz. is. Dan zou ik denken: doe dan 10 soorten ham en doe in plaats van die 10 andere soorten dan andere vleeswaren, zodat mensen tenminste keus hebben...
Dat om de zoveel tijd de produkten een andere plaats krijgen. Ik ben niet zo groot, 1.62m. Was heel blij met de plaats van de vla, ik moest iets bukken. Sinds vorige week staat het op de bovenste plank, ik kan net bij de eerste rij, maar daarna heb ik iemand nodig om het voor me op te knappen, ik vind het erg irritant . . . . soms loopt er geen personeel en moet je een mede-boodschapper om hulp vragen . . . .Niet alleen een andere plaats, maar ook dat dingen opeens "niet meer in het assortiment" zijn, of "tijdelijk niet verkrijgbaar" (terwijl ze elders gewoon in de schappen staan). Wat ik ook niet snap is dat ze bij een kleinere supermarkt bijv. de keus bieden uit véél varianten van dezelfde soort, maar iets anders totaal niet hebben, bijv. er staan 20 soorten ham in het vleeswarenrek (achterham, slagersham, Yorkham, beenham, gebraden ham, en ga zo maar door) terwijl er géén corned beef, géén rosbief, enz. is. Dan zou ik denken: doe dan 10 soorten ham en doe in plaats van die 10 andere soorten dan andere vleeswaren, zodat mensen tenminste keus hebben...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

donderdag 12 maart 2015 om 15:58
quote:Vera8 schreef op 11 maart 2015 @ 17:29:
Weet niet of deze ergernis al voorbij is gekomen, maar ik vind het dus echt strontvervelend wanneer de caissière het 'balkje' (waarmee je het einde van je boodschappen op de band kunt aangeven) nooit ver genoeg doorduwt. De meesten leggen het direct in het gootje naast de band. Er liggen vaak ook niet meer dan twee, hooguit drie. Wanneer ik dan mijn tweewekelijkse boodschappen heb uitgestort ligt de hele band vol en moet ik graaien om het balkje tevoorschijn te toveren. Waarom geeft de caissière dat ding geen hengst zodat ie doorschiet naar het einde van de band?
Ik ben caissière en geef die dingen altijd een zwiep Vind ik niet meer dan logisch. Klanten leggen hun boodschappen namelijk bijna nooit aan het begin, maar aan het einde van de band. (Ik vind het stiekem ook leuk om die dingen een zwiep te geven... Even frustraties afreageren, haha)
Zo had ik laatst een klant met een redelijk volle kar. Ik vraag altijd of ik even moet wachten voordat ik begin met scannen, zodat de klant rustig aan kan doen en straks lekker snel kan inpakken. Ik hoefde niet te wachten van de klant, dus begon met scannen. Komt er een jongen van ongeveer 25 aanlopen, legt al z'n spullen op de band (ongeveer 10 dingen), terwijl de andere klant nog bezig was met spullen op de band leggen.
Ik vroeg beleefd aan die jongen of hij even wilde wachten met zijn spullen op de band leggen, aangezien de klant voor hem nog bezig was. Kreeg ik toch een grote bek :s Dat hij dat zelf wel bepaalde en die klant dan maar sneller moest zijn. Volgens mij wilde ie indruk maken op z'n vriendinnetje.
Ik zat achter een pinkassa die dag, en meneer had alleen contant geld Dus noest ie uiteindelijk nog langer wachten, want dan moet ik een collega bellen om de transactie te parkeren.
Zo heb ik wel meer ergenissen, haha. Ik wilde trouwens ook even reageren op het gezeur met die barcodes en prijzen.
Heel leuk dat jij weet dat het brood 92 cent kost, maar dat mag ik niet aanslaan zonder toestemming van mijn teamleider. Dit inderdaad vanwege de voorraad.
En, ik werk in een AH XL. Ik ga toch echt geen prijzen en barcodes van duizenden producten uit m'n hoofd leren. Het is duidelijk dat die persoon nooit achter de kassa heeft gezeten.
En zo kunnen er ook dingen fout gaan tijdens scannen. Soms is de laser namelijk supergevoelig en scant ie een product per ongeluk 2 keer. Gewoon een regelcorrectie en klaar is Kees
Weet niet of deze ergernis al voorbij is gekomen, maar ik vind het dus echt strontvervelend wanneer de caissière het 'balkje' (waarmee je het einde van je boodschappen op de band kunt aangeven) nooit ver genoeg doorduwt. De meesten leggen het direct in het gootje naast de band. Er liggen vaak ook niet meer dan twee, hooguit drie. Wanneer ik dan mijn tweewekelijkse boodschappen heb uitgestort ligt de hele band vol en moet ik graaien om het balkje tevoorschijn te toveren. Waarom geeft de caissière dat ding geen hengst zodat ie doorschiet naar het einde van de band?
Ik ben caissière en geef die dingen altijd een zwiep Vind ik niet meer dan logisch. Klanten leggen hun boodschappen namelijk bijna nooit aan het begin, maar aan het einde van de band. (Ik vind het stiekem ook leuk om die dingen een zwiep te geven... Even frustraties afreageren, haha)
Zo had ik laatst een klant met een redelijk volle kar. Ik vraag altijd of ik even moet wachten voordat ik begin met scannen, zodat de klant rustig aan kan doen en straks lekker snel kan inpakken. Ik hoefde niet te wachten van de klant, dus begon met scannen. Komt er een jongen van ongeveer 25 aanlopen, legt al z'n spullen op de band (ongeveer 10 dingen), terwijl de andere klant nog bezig was met spullen op de band leggen.
Ik vroeg beleefd aan die jongen of hij even wilde wachten met zijn spullen op de band leggen, aangezien de klant voor hem nog bezig was. Kreeg ik toch een grote bek :s Dat hij dat zelf wel bepaalde en die klant dan maar sneller moest zijn. Volgens mij wilde ie indruk maken op z'n vriendinnetje.
Ik zat achter een pinkassa die dag, en meneer had alleen contant geld Dus noest ie uiteindelijk nog langer wachten, want dan moet ik een collega bellen om de transactie te parkeren.
Zo heb ik wel meer ergenissen, haha. Ik wilde trouwens ook even reageren op het gezeur met die barcodes en prijzen.
Heel leuk dat jij weet dat het brood 92 cent kost, maar dat mag ik niet aanslaan zonder toestemming van mijn teamleider. Dit inderdaad vanwege de voorraad.
En, ik werk in een AH XL. Ik ga toch echt geen prijzen en barcodes van duizenden producten uit m'n hoofd leren. Het is duidelijk dat die persoon nooit achter de kassa heeft gezeten.
En zo kunnen er ook dingen fout gaan tijdens scannen. Soms is de laser namelijk supergevoelig en scant ie een product per ongeluk 2 keer. Gewoon een regelcorrectie en klaar is Kees
donderdag 12 maart 2015 om 19:21
Gelukkig zie ik ook veel leuke dingen bij de supermarkt.
Gisteren stond een Afrikaanse man, midden 30, wat twijfelachtig te kijken bij de spruitjes die in de aanbieding waren. Hij vroeg aan de vrouw naast hem (die was midden 70, het type ouderwetse huisvrouw, haar man stond naast haar met het karretje) wat dat waren en wat hij ermee kon doen. Ze begon het hem omstandig uit te leggen: "Kontjes eraf snijden, zie je wel, die stronkjes, en dan de buitenste blaadjes er ook af, en dan koken in water met wat zout, niet te lang, hoor, want dan worden ze vies, het moet geen pap worden". En wat hij er dan bij moest eten, wilde hij weten. Nou, dat wilde ze ook wel even vertellen. Vijf minuten laten kwam ik die man weer tegen in een ander deel van de supermarkt - met twee zakken spruitjes in zijn mandje. Leuk toch?
Bij de kassa van de klantenservice (waar ook bloemen worden verkocht) stond een jonge vrouw naast me met een bosje rozen waarop 35% korting zat. Ze probeerde die sticker van het plastic omhulsel van de bloemen af te pulken, maar dat ging niet echt. Ik vroeg haar of het een cadeautje was. Ja dus. Ik zei dus tegen haar: haal dat plastic er gewoon vanaf, hier verderop staat een paktafel met een rol gezellig inpakpapier (service van onze AH), doe er zo'n leuk papiertje om en het ziet er als een geweldig cadeautje uit. Ze verdween stralend met haar bosje bloemen naar die inpaktafel en liet me even later haar leuk ingepakte boeketje zien "Bedankt hè!".
Erger ik me dan nooit? Heus wel, en ik heb al een aantal dingen genoemd in dit topic. Maar je moet ook oog blijven houden voor de leuke dingen, vind ik.
Gisteren stond een Afrikaanse man, midden 30, wat twijfelachtig te kijken bij de spruitjes die in de aanbieding waren. Hij vroeg aan de vrouw naast hem (die was midden 70, het type ouderwetse huisvrouw, haar man stond naast haar met het karretje) wat dat waren en wat hij ermee kon doen. Ze begon het hem omstandig uit te leggen: "Kontjes eraf snijden, zie je wel, die stronkjes, en dan de buitenste blaadjes er ook af, en dan koken in water met wat zout, niet te lang, hoor, want dan worden ze vies, het moet geen pap worden". En wat hij er dan bij moest eten, wilde hij weten. Nou, dat wilde ze ook wel even vertellen. Vijf minuten laten kwam ik die man weer tegen in een ander deel van de supermarkt - met twee zakken spruitjes in zijn mandje. Leuk toch?
Bij de kassa van de klantenservice (waar ook bloemen worden verkocht) stond een jonge vrouw naast me met een bosje rozen waarop 35% korting zat. Ze probeerde die sticker van het plastic omhulsel van de bloemen af te pulken, maar dat ging niet echt. Ik vroeg haar of het een cadeautje was. Ja dus. Ik zei dus tegen haar: haal dat plastic er gewoon vanaf, hier verderop staat een paktafel met een rol gezellig inpakpapier (service van onze AH), doe er zo'n leuk papiertje om en het ziet er als een geweldig cadeautje uit. Ze verdween stralend met haar bosje bloemen naar die inpaktafel en liet me even later haar leuk ingepakte boeketje zien "Bedankt hè!".
Erger ik me dan nooit? Heus wel, en ik heb al een aantal dingen genoemd in dit topic. Maar je moet ook oog blijven houden voor de leuke dingen, vind ik.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 12 maart 2015 om 20:13
Ik heb vast ook wel eens supermarktergenissen. Maar die weet ik nu even niet.
Wat ik wel wel heel fijn vind is dat er bij de Plus bij ons in het dorp ook mensen met een 'beperking' werken. Het meisje (met beperking) praat gezellig tijdens het inladen van de boodschappen. Haar norse collega's zeggen niets.
Ben blij voor deze mensen dat ze lekker aan het werk zijn
Wat ik wel wel heel fijn vind is dat er bij de Plus bij ons in het dorp ook mensen met een 'beperking' werken. Het meisje (met beperking) praat gezellig tijdens het inladen van de boodschappen. Haar norse collega's zeggen niets.
Ben blij voor deze mensen dat ze lekker aan het werk zijn
donderdag 12 maart 2015 om 20:16
quote:MadameQetesh schreef op 11 maart 2015 @ 15:23:
Net bij de Aldi vrouw voor mij: kan ik ¤35 bij pinnen?
Cassiere: Nee sorry mevrouw dat kan niet meer. Wel ¤20, ¤50 of ¤100.
" Nou dan laat maar! Moet je een briefje voor ophangen dat dat niet kan!"
Chagerijnig dat ze opeens was.
Boos begon ze haar boodschappen te pakken.
"Wilt u het bonnetje?"
"NEE!" Ze keek de cassiere niet eens meer aan.
Toen heb ik tegen haar gezegd "Mevrouw dit is een winkel, geen pinautomaat. De cassiere kan er ook niks aan doen".
Als blikken konden doden.
Kijk ik snap dat het vervelend is want in deze wijk staat geen pinautomaat maar de cassiere doet gewoon haar werk. Het meisje vond het heel vervelend.
Het kon eerst wel maar er werd zo vaak bij gepind dat ze soms gewoon een bijna lege kassa had. Aldus de cassiere.Goed gezegd! Stelletje stomme mensen die met hun chagerijnige kop hun frustraties afreageren op winkelpersoneel.
Net bij de Aldi vrouw voor mij: kan ik ¤35 bij pinnen?
Cassiere: Nee sorry mevrouw dat kan niet meer. Wel ¤20, ¤50 of ¤100.
" Nou dan laat maar! Moet je een briefje voor ophangen dat dat niet kan!"
Chagerijnig dat ze opeens was.
Boos begon ze haar boodschappen te pakken.
"Wilt u het bonnetje?"
"NEE!" Ze keek de cassiere niet eens meer aan.
Toen heb ik tegen haar gezegd "Mevrouw dit is een winkel, geen pinautomaat. De cassiere kan er ook niks aan doen".
Als blikken konden doden.
Kijk ik snap dat het vervelend is want in deze wijk staat geen pinautomaat maar de cassiere doet gewoon haar werk. Het meisje vond het heel vervelend.
Het kon eerst wel maar er werd zo vaak bij gepind dat ze soms gewoon een bijna lege kassa had. Aldus de cassiere.Goed gezegd! Stelletje stomme mensen die met hun chagerijnige kop hun frustraties afreageren op winkelpersoneel.

zaterdag 14 maart 2015 om 14:32
quote:Vera8 schreef op 11 maart 2015 @ 17:29:
Weet niet of deze ergernis al voorbij is gekomen, maar ik vind het dus echt strontvervelend wanneer de caissière het 'balkje' (waarmee je het einde van je boodschappen op de band kunt aangeven) nooit ver genoeg doorduwt. De meesten leggen het direct in het gootje naast de band. Er liggen vaak ook niet meer dan twee, hooguit drie. Wanneer ik dan mijn tweewekelijkse boodschappen heb uitgestort ligt de hele band vol en moet ik graaien om het balkje tevoorschijn te toveren. Waarom geeft de caissière dat ding geen hengst zodat ie doorschiet naar het einde van de band?Jaaaa die vind ik ook verschrikkelijk irritant! Als dit het geval is leg ik dus geen balkje op de band. Want ik heb geen zin om op mijn tenen over de boodschappen van mijn voorganger te gaan hangen. Vaak kan ik er nieteens bij al zou ik het wel doen omdat er maar 2 balkjes liggen. Helemaal irritant is als degene achter me dan gaat piepen. Alsof ik er wat aan kan doen.
Weet niet of deze ergernis al voorbij is gekomen, maar ik vind het dus echt strontvervelend wanneer de caissière het 'balkje' (waarmee je het einde van je boodschappen op de band kunt aangeven) nooit ver genoeg doorduwt. De meesten leggen het direct in het gootje naast de band. Er liggen vaak ook niet meer dan twee, hooguit drie. Wanneer ik dan mijn tweewekelijkse boodschappen heb uitgestort ligt de hele band vol en moet ik graaien om het balkje tevoorschijn te toveren. Waarom geeft de caissière dat ding geen hengst zodat ie doorschiet naar het einde van de band?Jaaaa die vind ik ook verschrikkelijk irritant! Als dit het geval is leg ik dus geen balkje op de band. Want ik heb geen zin om op mijn tenen over de boodschappen van mijn voorganger te gaan hangen. Vaak kan ik er nieteens bij al zou ik het wel doen omdat er maar 2 balkjes liggen. Helemaal irritant is als degene achter me dan gaat piepen. Alsof ik er wat aan kan doen.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
zaterdag 14 maart 2015 om 14:44
quote:Carenza schreef op 11 maart 2015 @ 18:08:
Dat om de zoveel tijd de produkten een andere plaats krijgen. Ik ben niet zo groot, 1.62m. Was heel blij met de plaats van de vla, ik moest iets bukken. Sinds vorige week staat het op de bovenste plank, ik kan net bij de eerste rij, maar daarna heb ik iemand nodig om het voor me op te knappen, ik vind het erg irritant . . . . soms loopt er geen personeel en moet je een mede-boodschapper om hulp vragen . . . .Heel herkenbaar, ik ben nog kleiner dan jij. Ik klim dus regelmatig in de schappen om iets van de bovenste schap te kunnen pakken. Als ik het aan iemand kan vragen, dan doe ik dat natuurlijk eerst, maar soms is er echt niemand in de buurt.
Dat om de zoveel tijd de produkten een andere plaats krijgen. Ik ben niet zo groot, 1.62m. Was heel blij met de plaats van de vla, ik moest iets bukken. Sinds vorige week staat het op de bovenste plank, ik kan net bij de eerste rij, maar daarna heb ik iemand nodig om het voor me op te knappen, ik vind het erg irritant . . . . soms loopt er geen personeel en moet je een mede-boodschapper om hulp vragen . . . .Heel herkenbaar, ik ben nog kleiner dan jij. Ik klim dus regelmatig in de schappen om iets van de bovenste schap te kunnen pakken. Als ik het aan iemand kan vragen, dan doe ik dat natuurlijk eerst, maar soms is er echt niemand in de buurt.
zaterdag 14 maart 2015 om 15:34
quote:MadameQetesh schreef op 11 maart 2015 @ 15:23:
Net bij de Aldi vrouw voor mij: kan ik ¤35 bij pinnen?
Cassiere: Nee sorry mevrouw dat kan niet meer. Wel ¤20, ¤50 of ¤100.
" Nou dan laat maar! Moet je een briefje voor ophangen dat dat niet kan!"
Chagerijnig dat ze opeens was.
Boos begon ze haar boodschappen te pakken.
"Wilt u het bonnetje?"
"NEE!" Ze keek de cassiere niet eens meer aan.
Toen heb ik tegen haar gezegd "Mevrouw dit is een winkel, geen pinautomaat. De cassiere kan er ook niks aan doen".
Als blikken konden doden.
Kijk ik snap dat het vervelend is want in deze wijk staat geen pinautomaat maar de cassiere doet gewoon haar werk. Het meisje vond het heel vervelend.
Het kon eerst wel maar er werd zo vaak bij gepind dat ze soms gewoon een bijna lege kassa had. Aldus de cassiere.Met ¤50 of ¤100 is de kassa toch sneller leeg dan met ¤ 35. Ik volg die redenatie dan ook niet.
Net bij de Aldi vrouw voor mij: kan ik ¤35 bij pinnen?
Cassiere: Nee sorry mevrouw dat kan niet meer. Wel ¤20, ¤50 of ¤100.
" Nou dan laat maar! Moet je een briefje voor ophangen dat dat niet kan!"
Chagerijnig dat ze opeens was.
Boos begon ze haar boodschappen te pakken.
"Wilt u het bonnetje?"
"NEE!" Ze keek de cassiere niet eens meer aan.
Toen heb ik tegen haar gezegd "Mevrouw dit is een winkel, geen pinautomaat. De cassiere kan er ook niks aan doen".
Als blikken konden doden.
Kijk ik snap dat het vervelend is want in deze wijk staat geen pinautomaat maar de cassiere doet gewoon haar werk. Het meisje vond het heel vervelend.
Het kon eerst wel maar er werd zo vaak bij gepind dat ze soms gewoon een bijna lege kassa had. Aldus de cassiere.Met ¤50 of ¤100 is de kassa toch sneller leeg dan met ¤ 35. Ik volg die redenatie dan ook niet.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.


zaterdag 14 maart 2015 om 15:48
Ik heb net weer een vreselijk boodschappenrondje gedaan. Ik had er sowieso al geen zin in, dat hielp ook niet echt
Ik kom met mijn auto aan, parkeer in de garage, kom bij de lift, hangt er een briefje op de lift: de hele week onderhoud aan de lift. Gvd, op de drukste dag van de week werkt de lift niet. Beneden was geen plek, dus ik zou wel zien hoe ik de wekelijkse boodschappen naar boven zou krijgen.
Met de trap naar beneden: zitten daar twee zwervers te drinken/roken en weet ik wat nog meer. Bij Gods gratie gingen ze opzij zodat ik er langs kon.
Alle boodschappen gedaan, kom ik bij de kassa. De mevrouw voor mij denkt dat er een pakje mozzarella lekt. Dat is niet zo, er zat een natte plek op de band. Hele discussie met de caissière over het wel of niet lekkende pakje mozzarella. Mevrouw besluit toch maar de mozzarella niet te nemen en gaat haar boodschappen inpakken. Caissière is klaar met scannen en mevrouw pakt op haar dooie gemakje de boodschappen in voordat ze betaalt. Dan nog even heel hard en lang nadenken of ze met pin of contant betaalt, toch maar met pin. Maar ze was de bonuskaart vergeten. Of die nog gescand kon worden. De caissière had een vooruitziende blik, want die had al een bonuskaart gescand.
Het liftprobleem heb ik uiteindelijk opgelost door mijn auto naar de begane grond te halen, met alarmlichten even te laten staan en mijn boodschappen (het winkelpersoneel was zo lief om er even op te letten) in de auto te zetten. Maar even op je gemak de boodschappen in de auto zetten, is er dan niet bij.
Ik ga nu eerst AH mailen wanneer ze nu eindelijk een pick-up-point in de buurt openen...
Ik kom met mijn auto aan, parkeer in de garage, kom bij de lift, hangt er een briefje op de lift: de hele week onderhoud aan de lift. Gvd, op de drukste dag van de week werkt de lift niet. Beneden was geen plek, dus ik zou wel zien hoe ik de wekelijkse boodschappen naar boven zou krijgen.
Met de trap naar beneden: zitten daar twee zwervers te drinken/roken en weet ik wat nog meer. Bij Gods gratie gingen ze opzij zodat ik er langs kon.
Alle boodschappen gedaan, kom ik bij de kassa. De mevrouw voor mij denkt dat er een pakje mozzarella lekt. Dat is niet zo, er zat een natte plek op de band. Hele discussie met de caissière over het wel of niet lekkende pakje mozzarella. Mevrouw besluit toch maar de mozzarella niet te nemen en gaat haar boodschappen inpakken. Caissière is klaar met scannen en mevrouw pakt op haar dooie gemakje de boodschappen in voordat ze betaalt. Dan nog even heel hard en lang nadenken of ze met pin of contant betaalt, toch maar met pin. Maar ze was de bonuskaart vergeten. Of die nog gescand kon worden. De caissière had een vooruitziende blik, want die had al een bonuskaart gescand.
Het liftprobleem heb ik uiteindelijk opgelost door mijn auto naar de begane grond te halen, met alarmlichten even te laten staan en mijn boodschappen (het winkelpersoneel was zo lief om er even op te letten) in de auto te zetten. Maar even op je gemak de boodschappen in de auto zetten, is er dan niet bij.
Ik ga nu eerst AH mailen wanneer ze nu eindelijk een pick-up-point in de buurt openen...
zaterdag 14 maart 2015 om 15:51
quote:z-u-s schreef op 14 maart 2015 @ 15:44:
20, 50, en 100 zijn enkele briefjes. Voor 35 ben je minstens 3 briefjes kwijt. Dan gaat het hard met je wisselgeld.Dank je, had ik zelf ook kunnen bedenken.
20, 50, en 100 zijn enkele briefjes. Voor 35 ben je minstens 3 briefjes kwijt. Dan gaat het hard met je wisselgeld.Dank je, had ik zelf ook kunnen bedenken.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
zaterdag 14 maart 2015 om 16:11
quote:JoniJoni schreef op 04 maart 2015 @ 20:18:
Ik erger me aan mensen die via hun kind contact willen maken en heel erg aanwezig zijn. Dat ze bv zeggen: "Wat zeg je?Ja, die melk heeft de koe net gemaakt ja, haha" en mij dan blij aankijken van: "Zeg er ook eens wat van". En dat dan de hele winkelronde door. Of mensen die staan te neurieen of zingen. Tsja, ik erger me nogal snel, haha.
Daar krijg ik nou ook jeuk van.
En die '4e wachtende in de rij'-regel bij de Jumbo. Ik heb het één keer meegemaakt. Had het niet eens door, een mevrouw in de rij tikte me aan. Dus ik zeg opgetogen dat wij vierde en vijfde wachtende zijn. Fijn! (ik zat destijds op zwart zaad). Maar op dat moment waren de medewerkers Oost-Indisch doof. Ik kreeg zelfs een venijnige blik van de kassière. Ja, eh, ik heb die regel niet bedacht hoor.
Ik erger me aan mensen die via hun kind contact willen maken en heel erg aanwezig zijn. Dat ze bv zeggen: "Wat zeg je?Ja, die melk heeft de koe net gemaakt ja, haha" en mij dan blij aankijken van: "Zeg er ook eens wat van". En dat dan de hele winkelronde door. Of mensen die staan te neurieen of zingen. Tsja, ik erger me nogal snel, haha.
Daar krijg ik nou ook jeuk van.
En die '4e wachtende in de rij'-regel bij de Jumbo. Ik heb het één keer meegemaakt. Had het niet eens door, een mevrouw in de rij tikte me aan. Dus ik zeg opgetogen dat wij vierde en vijfde wachtende zijn. Fijn! (ik zat destijds op zwart zaad). Maar op dat moment waren de medewerkers Oost-Indisch doof. Ik kreeg zelfs een venijnige blik van de kassière. Ja, eh, ik heb die regel niet bedacht hoor.

zaterdag 14 maart 2015 om 18:31
quote:diana_banana schreef op 14 maart 2015 @ 16:11:
[...]
Daar krijg ik nou ook jeuk van.
En die '4e wachtende in de rij'-regel bij de Jumbo. Ik heb het één keer meegemaakt. Had het niet eens door, een mevrouw in de rij tikte me aan. Dus ik zeg opgetogen dat wij vierde en vijfde wachtende zijn. Fijn! (ik zat destijds op zwart zaad). Maar op dat moment waren de medewerkers Oost-Indisch doof. Ik kreeg zelfs een venijnige blik van de kassière. Ja, eh, ik heb die regel niet bedacht hoor.Aan de andere kant, vandaag stond een man achter mij te blaten dat hij de vierde wachtende in rij was. Was ook zo, maar bij de andere kassa's stonden er maar 1 of 2...... Hij was vol overtuigd dat hij gelijk had.
[...]
Daar krijg ik nou ook jeuk van.
En die '4e wachtende in de rij'-regel bij de Jumbo. Ik heb het één keer meegemaakt. Had het niet eens door, een mevrouw in de rij tikte me aan. Dus ik zeg opgetogen dat wij vierde en vijfde wachtende zijn. Fijn! (ik zat destijds op zwart zaad). Maar op dat moment waren de medewerkers Oost-Indisch doof. Ik kreeg zelfs een venijnige blik van de kassière. Ja, eh, ik heb die regel niet bedacht hoor.Aan de andere kant, vandaag stond een man achter mij te blaten dat hij de vierde wachtende in rij was. Was ook zo, maar bij de andere kassa's stonden er maar 1 of 2...... Hij was vol overtuigd dat hij gelijk had.
zaterdag 14 maart 2015 om 19:07
quote:gismo72 schreef op 14 maart 2015 @ 18:31:
[...]
Aan de andere kant, vandaag stond een man achter mij te blaten dat hij de vierde wachtende in rij was. Was ook zo, maar bij de andere kassa's stonden er maar 1 of 2...... Hij was vol overtuigd dat hij gelijk had.
Je moet natuurlijk wel de spelregels kennen
Uiteindelijk kreeg ik m'n luttele boodschappen wel gratis mee trouwens. Maar ik voelde me haast schuldig.
[...]
Aan de andere kant, vandaag stond een man achter mij te blaten dat hij de vierde wachtende in rij was. Was ook zo, maar bij de andere kassa's stonden er maar 1 of 2...... Hij was vol overtuigd dat hij gelijk had.
Je moet natuurlijk wel de spelregels kennen
Uiteindelijk kreeg ik m'n luttele boodschappen wel gratis mee trouwens. Maar ik voelde me haast schuldig.