Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic deel IX

24-07-2014 20:24 1548 berichten
Alle reacties Link kopieren
De een vrekt uit noodzaak, de ander om verspilling tegen te gaan en weer een ander gewoon voor de lol.

Wat jouw reden ook is, hier kun je tips met elkaar delen.

Hier vind je de oudere delen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Deel VII

Deel VIII

Vrekwaardig eten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Denk dat Otto zomaar een stortvloed aan annuleringen te verwerken krijgt. Zullen ze blij mee zijn!
http://nl.pepper.com/aanb ... otto-6004?page=6#comments

de bestellingen van vandaag doen nog wel mee met de actie als je het bij Otto gekocht hebt...
Zal best maar ik ga het er niet op gokken. Er is niks zwart op wit.
Gratis probeerverpakking van Whiskas Dentabites, gebitsverzorging voor katten. Veel katten hebben namelijk last van gebitsproblemen.

http://www.whiskas.nl/dentabites-actie/
Prrrr, mauw miawwwww.
En voor honden

http://www.pedigree.nl/gratis-dentastix/
Prrrr, mauw miawwwww.
Gratis Persil Power-Mix Caps t.w.v. ¤ 6,99 Niet goed, geld terug: Probeer gratis Persil Power-Mix Caps t.w.v. ¤ 6,99. Koop voor 31 augustus een verpakking Persil Power-Mix Caps met actiesticker en je krijgt het aankoopbedrag teruggestort op je (bank)rekening (er zal worden gevraagd om een digitale foto van jouw wasgoed die niet vlekkeloos schoon is geworden). Vergeet niet de kassabon te bewaren. Tot 12 april zijn de verpakkingen alleen verkrijgbaar bij AH.

https://action.highco-dat ... 00d9f3f7b8ed6ac6cc895e39b
Prrrr, mauw miawwwww.
Volgens mij is er geen deurbeleid hier! Ik ben druk bezig de eerdere topics (die echt nog stammen uit 2010) door te lezen voor inspiratie, maar wil wel vast lekker meeschrijven en meevrekken, want ik heb heel wat geleerd van jullie de afgelopen maand!

Ik ben niet gaan vrekken uit nood (gelukkig), vriend en ik hebben allebei een goedbetaalde baan, geen kinderen, een koophuis met een niet te hoge hypotheekrente, geen schulden en wat spaargeld op de bank. Echter leefden we hier veel te veel naar: dure etentjes (bij voorkeur restaurants met een ster), iedere maand voor ¤ 500 luxe boodschappen doen en als we iets wilden hebben kochten we het. We letten gewoon niet zo op.

Mijn inkomen is nog wel wat lager dan dat van vriendlief, en ik merkte dat als ik onze 'levensstandaard' bij probeerde te benen, ik geen spaargeld overhield. Dat is de reden dat ik ben gaan kijken waar de vaste uitgaven minder konden, te beginnen bij de boodschappen. Inmiddels ben ik erachter dat ik op boodschappen zo ¤ 200 in de maand kan besparen door te letten op aanbiedingen, slim in te kopen, te kiezen voor wat goedkopere opties en huismerken en gebruik te maken van de geld-terug-acties op kortingisleuk en scoupy. Nu heb ik van de dingen die ik wekelijks koop de prijzen vergeleken en koop ik deze dingen alleen nog op de plek waar ze het goedkoopst zijn (cherrytomaatjes zijn bij de Aldi bijvoorbeeld ¤ 0,25 goedkoper dan bij de groentenboer waar ik ze altijd meenam). Het zijn kleine besparingen, maar op deze manier ben ik in totaal wel rond de 40% per maand goedkoper uit en tellen ze dus wel flink op. Hierdoor houden we op onze gezamenlijke rekening ¤ 200 per maand over, wat we sparen en gebruiken voor korte vakanties/stedentrips.

Ook ben ik eens kritisch gaan kijken naar mijn eigen uitgaven, want ik gaf geld altijd heel makkelijk uit. Als mijn salaris was gestort ging ik eigenlijk meteen uitgeven. Truitje hier, etentje daar, schoenen hier en cadeautjes daar. Ook dat heb ik afgelopen maand kunnen weerstaan: ik heb mezelf ¤ 250 'pleasure money' gegeven, en daarmee heb ik het gewoon gered. Toch ben ik gewoon nog een keer uit eten geweest, ik heb geluncht, ben naar de kapper geweest, kocht een nieuwe pan en heb mijn auto door de wasstraat gehaald. Eigenlijk heb ik niks gemist dus.

Resultaat: deze maand gewoon ¤ 500 gespaard wat nu nog steeds op mijn spaarrekening staat, wachtend op de aanvulling door het volgende maandsalaris.

Ik ben de afgelopen maand echt door een bewustwordingsproces gegaan van hoe ik eigenlijk 'smijt' met geld en het dan ook nog eens uitgeef aan onnodige dingen. Ik droom van een reis naar New York en nu lukt het me eindelijk hier ook goed voor te sparen.

Mijn beste vrekkentips die ik de afgelopen maand heb geleerd:

- Neem je supermarkt(en) onder de loep: wat is waar het goedkoopst zonder dat je inlevert op smaak?

- Hou geld-terug-acties in de gaten en gebruik ze (gratis cola, gratis tijdschrift, gratis pastasaus, gratis toetjes, gratis koekjes!)

- Ga kritisch door je vaste lasten. Ik ga bijvoorbeeld mijn telefoonabonnement niet verlengen maar over op simonly. Zo lang mijn huidige mobiel het blijft doen scheelt dat me straks misschien wel 30 euro in de maand.

- Denk 3x na voor je iets koopt. Heb je het echt nodig?

- Hou supermarktaanbiedingen in de gaten en gebruik je voorraad. Zorg dat je groot inkoopt bij écht goede aanbiedingen (1+1 gratis van producten die je vaak gebruikt en makkelijk in kan vriezen, zoals vlees) en vul op die manier je voorraad aan.

- Haal de lekkerste recepten uit het topic "Vrekwaardig eten" en schrijf deze op. Als je inspiratieloos bent, staan hier dus de beste en goedkoopste recepten.

- Ga aardappelen weer waarderen als avondeten, haha.

Dames (in het speciaal himalaya, moppetoet en hiltje die in de 1e twee topics heel actief waren), dank voor alle inspiratie! Door jullie heb ik nu veel inzicht gekregen in mijn financiële plaatje, waardoor sparen voor dingen die vééééél leuker zijn dan al die etentjes/truitjes/schoenen/broodjes/snoepjes waar ik normaal mijn geld aan uitgaf. Koop ervaringen, geen spullen..
Hoe doen jullie het met lunch?

Op mijn oude werk was lunch al snel tussen de 4 en 5 euro per dag als je in de kantine alles kocht. (6 tot 7 euro als je buiten de deur ging lunchen). Toen ben ik begonnen met lunch meenemen.

Als ik boodschappen doe heb ik voor ongeveer 12.50 euro voor 7 dagen lunch. (dan sta ik ruim een half uur lunches te smeren om daarna in te vriezen) Die boodschappen zijn dan brood en beleg. Boter en het plasticzakje om het in mee te nemen zitten daar niet bij.

4 a 5 euro per dag is 28/35 euro per 7 dagen. Dus zelf smeren is meer dan de helft goedkoper.

Maar nu is de kantine op het nieuwe werk veel goedkope! 1 vast bedrag van 2.80 euro per dag, en buiten de deur eten is geen mogelijkheid.

2,80 x7 dagen is 19.60. Het scheelt nog steeds een beetje, maar ik vind dat brood smeren altijd een rotklus, De bovenste boterham is altijd wat uitgedroogd (Doe iets niet goed met invriezen ofzo) en bij het nieuwe restaurant zit drinken, soep van de dag, tosti, brood, beleg, yoghurt er ook bij.

Dus nu neig ik eigenlijk naar voortaan maar gewoon daar lunch kopen. Ik weet niet of het nog de moeite is. (als ik eind van de maand m'n eerste loonstrook krijg weet ik of ik die 18/20 euro per maand extra ook daadwerkelijk kan missen).

Vanaf welk bedrag is de moeite van het zelf doen het niet meer waard voor jullie?
Lastig Rosings. Wij hebben geen kantine op het werk, dus het is óf elke dag naar de supermarkt, óf zelf je lunch meenemen. Ik heb een mooi trommeltje van Sistema gekocht met een vakje waar 2 boterhammen in passen en nog 2 losse vakjes. Om mijn afkeer van lunch maken (ja, ook ik heb er een hekel aan en doe het iedere avond) een beetje tegen te gaan, maak ik er een feestje van. Ik ontdooi 2 boterhammen, besmeer ze met lekker beleg (vaak roomkaas en kipfilet en nog wat sla). Daarbij vul ik het ene vakje met 'hapfruit' (druiven, aardbeien, stukjes ananas) en het andere vakje met salade (stukjes paprika/komkommer/tomaat en een schijfje geitenkaas erover verbrokkeld). Zo heb ik een heerlijke lunch die niet heel veel kost en kom ik niet in de verleiding om te gaan kopen.

En ik weet niet of het voor jou 'nodig' is, maar kijk ook ff naar het aantal kcal als je elke dag in de kantine met al dat lekkers gaat lunchen..
Als ik boodschappen doe heb ik voor ongeveer 12.50 euro voor 7 dagen lunch

Volgens mij ben je bij zelf smeren veel goedkoper uit hoor

Brood 1,80 ( lijkt me gemiddelde prijs)

Dus dan heb je voor 10 euro beleg?

Een potje roomkaas kost iets van 79 cent, ons vleeswaar 1,50, ons kaas 1,50 en iets van pindakaas ofzo ( pot 2 euro maar daar doe je heel lang mee)

En je moet natuurlijk maar 5 dagen lunch meenemen he? Ik eet op de dagen dat ik thuis ben ook vaak geen brood als lunch, maar salade, zelfgemaakte soep, tosti.

2,80 voor de lunch lijkt niet duur, maar als je het elke dag doet tikt het behoorlijk aan vind ik. Daarnaast vind ik het lekker om mijn luncht wat te verspreiden, rond half 12 halve boterham, uur later de rest
Wat een leuk stukje Marjan-Viva
Maak zelf ook de lunch voor op het werk.

Kost me stukken minder dan dat ik dagelijks naar het restaurant ga ( zeker 2.80 / 3.50 per dag).

Wordt wel met afgunst naar me gekeken ( lunch meenemen is armoe) maar houdt aan het einde van de maand meer geld over dan een ander
Ik had nu (voor 7 dagen)

anderhalf brood (2,70)

kipfilet: 1,50

leverworst: 1,20

kaas: 2,00

gekookte worst: 1,50

Oh, dan kom ik uit op 8,90. (uit m'n hoofd gokken wat iets kost kan ik blijkbaar niet zo goed. Dit was met t bonnetje er bij. Dat is nog geen 1.30 per dag. scheelt 1,50 per dag.

Nu is het al een stuk meer de moeite En het zijn grotere lunches dan ik in de kantine koop, zodat ik om 10 uur en om 15.00 uur ook een bammetje heb (ipv een gekochte twix/mars/narigheid).

Per dag smeren doe ik niet, dan weet ik dat het niet gebeurt, ik vries het in porties in.

Ik zal het maar blijven doen
Gewoon lekker blijven smeren. Al smerend geld verdienen!

Weet je wat ook helpt? Bedragen vertalen naar de tijd die je ervoor moet werken. Ik heb nu bijvoorbeeld een jas van ¤ 130 gezien (Steps, prachtig pastelkleurtje en perfect als 'tussenjas') die ik heel graag wil hebben. Echter... Dat is voor mijn zo anderhalve dag werken. Zou ik dat overhebben voor een jas?

Daar ben ik overigens nog niet helemaal over uit, maar de vrek in mij kijkt wel nog even verder of ik niet verliefd kan worden op een wat goedkopere jas...

In jouw geval: wil je wekelijks één of twee uur moeten werken om te kunnen lunchen?
Ik wandel in mijn lunchpauze een half uur lang, dus ik eet mijn boterhammen sowieso onderweg of aan mijn bureau (als ik ook tomaat op mijn brood wil). Ik denk dat ik in een jaar 2x iets in de kantine koop.

Ik eet dan wel luxer beleg (extra oude kaas, parmaham ofzo) maar dat gun ik mijzelf wel. Ik neem dan ook een bakje yoghurt (gewoon uit een literpak) en doe daar thuis kaneel en honing op. Op mijn werk heb ik een zak muesli liggen en dat doe ik er dan eventueel doorheen voor ik het ga eten.
Idd een goeie post Marjan_Viva en herkenbaar.
Prrrr, mauw miawwwww.
Gratis Proefzakje Supreme Science Selective Voer voor kleine huisdieren Vraag per e-mail aan info@supremepetfoods.nl gratis een proefverpakking Supreme Science Selective voer voor kleine huisdieren aan. Dit is complete en evenwichtige voeding voor bijvoorbeeld konijnen, cavia’s, chinchilla’s, degoes, hamsters, gerbils, ratten, muizen en fretten. Vergeet niet je adres te vermelden en om welk dier het gaat.
Prrrr, mauw miawwwww.
verkeerde topic
Dien jullie trouwens mee met die niet-goed-geld-terug acties? Ik niet. Ik vind persoonlijk dat ik alleen mag 'klagen' als een product echt niet goed is, en dat gebeurt zelden.

Ik heb wel eens bij een fabrikant aangegeven dat ik wat anders van het product of de kwaliteit had verwacht, puur om aan te geven dat niet iedereen te reden is. Maar nooit met de intentie om daar iets voor te krijgen of mijn geld terug te krijgen.
quote:himalaya schreef op 15 maart 2015 @ 14:40:

Dien jullie trouwens mee met die niet-goed-geld-terug acties? Ik niet. Ik vind persoonlijk dat ik alleen mag 'klagen' als een product echt niet goed is, en dat gebeurt zelden.

Ik heb wel eens bij een fabrikant aangegeven dat ik wat anders van het product of de kwaliteit had verwacht, puur om aan te geven dat niet iedereen te reden is. Maar nooit met de intentie om daar iets voor te krijgen of mijn geld terug te krijgen.Ik doe ook nooit mee, ik zet ze hier wel neer voor de liefhebbers maar zelf meedoen...nee.
Prrrr, mauw miawwwww.
Nee hier ook alleen de gewone 'geld-terug-acties'. Ik ga niet liegen voor een paar centen, hou ik niet van.
Aan dat soort acties doe ik niet mee.
Ik vind het simpelweg fraude als je meedoet aan "niet goed geld terug" en de intentie hebt om sowieso je geld terug te vragen. Ik zie hier Posts staan als dat je alleen ff een foto van je vuile was moet toesturen om je geld terug te krijgen. Pardon? Denk ik dan. Dat is gewoon zielig en fraude.

Ik houd van koopjes, maar wil ze dan wel op een eerlijke manier krijgen. Gadverdamme, moet er niet aan denken dat er zoveel van zulke oneerlijke mensen in de maatschappij leven. Echt ongelooflijk! Ik vind echt dat dit soort Posts met "niet goed geld terug" zouden moeten worden verwijderd. Het lokt fraude uit zoals te zien is bij bepaalde mensen. Ben heel blij dat er mensen zijn die hierboven gereageerd hebben en wel eerlijk zijn!
quote:Marjan_Viva schreef op 15 maart 2015 @ 15:35:

Nee hier ook alleen de gewone 'geld-terug-acties'. Ik ga niet liegen voor een paar centen, hou ik niet van.+1
quote:your_luck schreef op 16 maart 2015 @ 20:56:

Ik vind het simpelweg fraude als je meedoet aan "niet goed geld terug" en de intentie hebt om sowieso je geld terug te vragen. Ik zie hier Posts staan als dat je alleen ff een foto van je vuile was moet toesturen om je geld terug te krijgen. Pardon? Denk ik dan. Dat is gewoon zielig en fraude.

Ik houd van koopjes, maar wil ze dan wel op een eerlijke manier krijgen. Gadverdamme, moet er niet aan denken dat er zoveel van zulke oneerlijke mensen in de maatschappij leven. Echt ongelooflijk! Ik vind echt dat dit soort Posts met "niet goed geld terug" zouden moeten worden verwijderd. Het lokt fraude uit zoals te zien is bij bepaalde mensen. Ben heel blij dat er mensen zijn die hierboven gereageerd hebben en wel eerlijk zijn!Ik heb een aantal links gepost met niet goed geld terug, ik doe niet mee aan dit soort acties want volgens mij zijn die producten wel oke. En hoezo lokt het fraude uit? Deze producten staan gewoon in de supermarkt, folders, reclame etc etc. hoor.
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven