Engels leren praten

14-03-2015 21:23 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben opzoek naar een website waar ik mijn Engels zou kunnen verbeteren. Het gaat erom dat ik wel Engels kan verstaan maar ik kan het niet spreken. Ik kan niet snel op de woorden komen en twijfel enorm. Als ik Engels lees kan ik het wel vertalen en tv kijken in het Engels wil ook. Ik zal niet alle woorden weten maar het meeste wel. Misschien is er een website waar een Engelse graag met iemand uit Nederland willen praten of is er ook iemand die graag zijn Engels wil ophalen?
Download Zello! Dat is een walkie-talkie voor je mobiel met ook Engelse kanalen. Zo oefen ik mijn engels. Echt geweldig en je leert ook nog leuke mensen kennen over heel de wereld.
Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.
quote:twerkqueen schreef op 14 maart 2015 @ 21:29:

Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.Wat vind jij daar raar aan?
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.

Daar wil ze nu toch ook iets aan gaan doen?!

En inderdaad, waarom is dat raar?
twerkqueen: ik vind het altijd raar als mensen zulke opmerkingen maken. Jij hebt ook vast wel iets waar jij niet zo goed in bent.
Het beste leer je het in het land zelf.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!

Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.Waarom raar? De bijna uitgestorven generatie spreekt nauwelijks Engels maar wel Frans, in tegenstelling tot de huidige generatie. Mijn generatie spreekt Frans, Duits en Engels, dat waren verplichte vakken op de middelbare school.
verba volant, scripta manent.

Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.Ik vind het dan weer raar als mensen niet weten wanneer ze beter hun mond kunnen houden. Of in dit geval op hun handen moeten gaan zitten!

Ik vind het altijd zo raar als mensen geen engels spreken.Ik vind het altijd zo raar als mensen over dingen spreken zonder na te denken.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ach, Twerkqueen, heel veel mensen denken dat ze enorm goed Engels spreken, terwijl het in feite niets meer dan Dunglish is.
quote:Guinnevere schreef op 14 maart 2015 @ 22:39:

Ach, Twerkqueen, heel veel mensen denken dat ze enorm goed Engels spreken, terwijl het in feite niets meer dan Dunglish is.+1
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Guinnevere schreef op 14 maart 2015 @ 22:39:

Ach, Twerkqueen, heel veel mensen denken dat ze enorm goed Engels spreken, terwijl het in feite niets meer dan Dunglish is.perfect voorbeeld

http://www.voetbalprimeur ... eliners-van-van-gaal.html

Guinnevere , als ik een dochter had gehad, had ze guinevere geheten.

al had ik eerst gwenhwyvar uitgezocht
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 14 maart 2015 @ 22:45:

[...]

perfect voorbeeld

http://www.voetbalprimeur ... eliners-van-van-gaal.html

Guinnevere , als ik een dochter had gehad, had ze guinevere geheten.

al had ik eerst gwenhwyvar uitgezocht

Die van gaal is goed, ik ben zelf een tweede van gaal, en ik kan me niet verstaanbaar maken in het Engels.

Mensen kijken me dan altijd zo moeilijk en niet begrijpend aan, want wat ik van de Engelse woorden niet weet, zeg ik dan maar gewoon in het Nederlands.

TO, misschien een vertaalsite of app en goed oefenen. Al heeft dat mij niet veel geholpen
Het gaat niet zozeer, denk ik, om het technische Engels, dus weten wat het betekent, maar om het lef om Engels te praten.: Wat zullen ze wel van me denken, als ik een fout maak. Dus ik denk dat je beter in jouw woonplaats of in de buurt kunt kijken of er conversatielessen Engels zijn. Soms worden die in buurthuizen of open universiteit gegeven voor een redelijk prijs. Vaak cursussen zoals engels op vakantie, Het gaat er maar om dat je gaat denken; oke ik spreek het misschien niet vlekkeloos, maar ik doe moeite om jouw taal te spreken, en jij kent niets van mijn taal. En met die gedachte en een scheut humor kom je al een heel eind,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Ik ben vertaler en editor Engels-Nederlands. Mag ik jouw Engels eens beoordelen? Goed kans dat het bar tegenvalt.

En qua verschillende referentiekaders: ik vind het zoooo bizar dat bijna niemand hier Bahasa Indonesia spreekt. Of Duits, Albanees of Swahili. Twerk natuurlijk wel, maar dat is een exceptioneel talent.

Trouwens, Twerk, hoe is jouw Nederlands? Ik ga het toch eens met een rood potlood volgen. Be prepared.
Rooday, lekker aam de gang gaan hoor, in je eigen tempo, en zo je zelfvertrouwen opbouwen. Zello ken ik niet, maar ik ga het zeker opzoeken.

Heel veel succes!
Leren doe je, door het te doen. Weekje Engeland prberen?
Je hebt een app dat heet Mondly, zo kun je je Engels spelenderwijs opkrikken.
Bedankt voor de nuttige reacties. Ik zal de app en de website eens bekijken. Weekje Engeland zou fijn zijn maar dat zit er helaas niet in. Ik heb gezocht naar conversatie lessen in de buurt maar deze kan ik niet vinden hier in de omgeving.

En wat nlies zegt klopt helemaal, het gaat om het lef om Engels te praten!

Mocht iemand nog ideeën hebben hoor ik het graag.
A veritable treasure trove of education

http://www.bbc.co.uk/learningenglish/
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven