Hellup verhuizen naar Den Bosch

15-03-2015 16:03 26 berichten
Hellup, wie kan mij raad geven. Wij gaan verhuizen naar Den Bosch omdat mijn partner een nieuwe baan heeft. We kennen deze stad helemaal niet en ik heb op funda gekeken en de huizen in onze prijsklasse bekeken. Ik kom dan op een paar wijken uit die ik vaak tegenkom. Maar geen idee hoe die wijken zijn. Zijn er hier echt Den Bosch kenners die ons wat kunnen vertellen over bepaalde wijken?

Bij voorbaat heel erg bedankt, wij zien door de bomen het bos niet meer!

De Vliert

Graafsebuurt Noord

Graafsebuurt Zuid

De Kruiskamp

De Schutskamp

Rompert

Awijk Zuid

Buitenpepers
Alle reacties Link kopieren
Graafsebuurt en Kruiskamp zijn geen geweldige buurten.
Eigenlijk is geen enkele wijk die je opnoemt super.. Je kan het beste buiten den bosch kijken (Rosmalen, Groote Wielen, Vught, Empel, Engelen). De Maaspoort is ook een nette wijk. En anders de binnenstad!
Van de wijken die je noemt, zou ik de Vliert met stip op 1 zetten. De rest is mwa...

Maar wat is je situatie, zijn er kinderen of zijn jullie met z'n tweetjes? En wil je een huis / appartement? Nog verdere eisen?
Maaspoort is ook een nette wijk inderdaad. Zelf vind ik Rosmalen ook leuk en het ligt letterlijk tegen Den Bosch aan.
Oh en inderdaad van de Graafsewijk en Kruiskamp zou ik ver uit de buurt blijven
Kijk idd eens naar d dorpen rond den bosch.

Maaspoort is prima, maar heeft veel te weinig verbindingen naar buiten. De rest is bepaald niet van de fijne wijken.
Brrr de meeste zijn echt gribuswijken. De Vliert is oke en richting het centrum woon je fantastisch maar daar hangt een prijskaartje aan. Kijk inderdaad eens voor Rosmalen, de Groote Wielen of Empel.
Graafsewijk en Kruiskamp sowieso niet.

De Vliert is wel leuk, Rompert is ook nog wel oke.
Hangt een beetje af waar je vandaan komt. Het zijn geen van allen geweldige buurten maar naar de normen van de gemiddelde Randstadbewoner valt het nog wel mee allemaal.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
We willen een eengezinswoning kopen, hebben geen kinderen.

Ik zal ook eens in de randgemeenten kijken.

En onthouden dat Maaspoort een nette wijk is en de Vliert ok.

Vlakbij het centrum wordt te duur voor ons helaas.
De Buitenpepers gaat volgens mij ook nog wel. Waar komen jullie vandaan?
Wij komen uit het noordoosten.
Je kan ook in de dorpen rondom DB kijken. Vlijmen, Haarsteeg, Hedel (vind ik zelf niet zo) of iets verder zoals Drunen of Heusden.
Voor een eengezinswoning zou ik inderdaad in Hintham of Rosmalen kijken. Zeker als je er niet al te veel waarde aan hecht om midden in de stad te zitten. Meer waar voor je geld buiten de stad. En toch niet te ver van de stad, prima voorzieningen en uitvalswegen.
Of als je van buitenleven houdt: voormalig gemeente Lith. prachtige huisjes in de dorpjes op prachtige plekjes. In Maren Kessel gaat een nieuwe wijk gebouwd worden. Maar staan ook redelijk geprijsde huizen.

Voorwaarde is wel een auto, want openbaar vervoer is bagger in die contreien, maar je krijgt er heerlijk rust voor terug.
Nope
Als je verder rond DB gaat kijken, vergeet dan maasdriel, kerkdriel, velddriel. Hedel is ook niet geweldig.

Kijk liever naar Rosmalen, Berlicum, Den Dungen, eventueel Boxtel, Liempde
Als je er van houdt, aan de noordkant van Den Bosch zijn een soort woonkastelen gebouwd. Hoe de bewoners zijn kan ik niet inschatten, maar het lijkt me fantastisch wonen daar.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 15 maart 2015 @ 17:25:

Als je er van houdt, aan de noordkant van Den Bosch zijn een soort woonkastelen gebouwd. Hoe de bewoners zijn kan ik niet inschatten, maar het lijkt me fantastisch wonen daar.Die kastelen zijn erg leuk maar wel boven de prijsklasse van TO denk ik. Engelen is dat.
Mwt Rompert, de Vliert en Buitenpepers is op zich niets mis. Gezellig, niet echt. Maaspoort idem.

Trouwens..de Aa wijk kan leuke straten hebben.

Ikzelf woon in t Zand..Muntel is leuk.

Zuid is ook een optie..net als Rosmalen, vught en Empel.
.

.
In de Graafsewijk is idd een heel stuk gesloopt en nieuw gebouwd. Mooie wijk nu hoor. Alleen noord dan! Aan het water.
Eigenlijk zijn de meeste wijken niet zo. Centrum is heel leuk en alles wat net buiten het water ligt.

Maaspoort wel oke en de Groote Wielen is ook mooi.

Zou zeker aanraden in de dorpjes / gemeenten buiten de stad te kijken. Rosmalen is een aanrader! Ook vanuit de kant Den Dungen / St Michielsgestel ben je zo in de stad en snel op de A2.

Heb zelf jaren in het centrum gewoond en nu in een dorpje tegen Den Bosch aan. Geweldig en snel in de stad!
Van deze wijken de Vliert. Daar in de buurt heb je bijvoorbeeld ook Hintham. Leuke wijk. Goede verbindingen met ov en zo op de snelweg. 15 minuten fietsen naar het centrum. Vanaf de Maaspoort een stuk langer, maar ik heb helemaal niks met de Maaspoort.

Er zijn stukken in de Graafsewijk die leuk zijn. Evenals bij de Aawijk.

Kruiskamp en Schutkamp hebben geen goede naam. Rompert kan ik weinig over zeggen.

En verder wat flamingo35 zegt. Met wat meer info is het makkelijker om je te helpen.
Ikzelf vind Den Bosch een super stad. Ben een echte Bosschenaar.

Regelmatig wordt er wel iets leuks in de stad georganiseerd: boulevard, concerten etc.

Ikzelf heb gewoond in deze wijken: rompert, maaspoort, orthen, graafsewijk en het centrum.

Ik woon nu in het kruiskamp.

In elke wijk heb je mindere gedeeltes om te wonen, ik zou zeker door een wijk gaan rondlopen om de sfeer te proeven.

Wil je ruimte dan betaal je in het centrum de hoofdprijs. Parkeervergunning krijgen is ook een ramp. Dat is een meerjarenplan. Wel super wonen als je van het centrum houdt.

Ik kende de kruiskamp zelf eerst niet, maar ik woon nu heel ruim voor een mooie prijs in een nette straat in een goed gedeelte vd wijk. Bevalt ook prima qua afstand centrum en uitvalswegen om de hoek. Grote winkelcentrum om de hoek.

Orthen woonde ik in minder gedeelte, wel gajes. Graafsewijk is een echte volksbuurt. Ik heb er toen als startende prima gewoond (erg goedkoop), maar ik zou mijn kinderen daar niet laten opgroeien. Bij ons vlogen de k*t om je oren (goedbedoeld, want zo noemden ze elkaar ;)

Toen ik in maaspoort woonde was het een nieuwbouwwijk. Is nu ook iets minder geworden heb ik van horen zeggen. Maar vast nog prima wonen lijkt mij. Wel eind fietsen naar centrum.

Rompert is oke. Heb je geld, dan is de Morgen ook fijn wonen.

Hambaken zou ik nooit doen. Daar is veel criminaliteit voor bossche begrippen en zitten speciale wijkteams/politie op.

Vliert en hintham heeft prima gedeeltes om fijn te wonen.

Groote wielen had iemand het ook over. Ik vind dat zelf inderdaad ook helemaal niets. Maar wil je nieuwbouw, wonen veel jonge stellen met kinderen en je hebt alles in die wijk zitten.

Vught zit trouwens tegen den bosch aan, is ook prima wonen.

Maar echt ga zelf proeven van de wijken. Ik had eerst ook een minder beeld van de kruiskamp en ben toen zo vaak in mijn gedeelte geweest en voelde me er goed bij. Nu 1 jaar later nog steeds. Terwijl veel mensen er eerder negatief over spreken (ook mensen die er nooit komen).

En wat minder gedeeltes in de hele grote steden zijn, dan is den bosch eigenlijk maar een fijn dorp om (bijna) overal met plezier te wonen.

Succes met je huizenjacht!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven