Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Estherz, verdachte klachten hoor... Hoop het voor je meid!

Lipa, wat klote zeg... hopelijk helpen die pillen goed, ook al ben je niet misselijk. Waarschijnlijk nog wel weeig in je buik waardoor je te weinig eet en drinkt. Ik weet precies hoe je je voelt, ook ik voel me erg schuldig als ik moet laten afweten tegenwoordig de huisarts waar ik voor werk. Heb je helemaal geen collega die voor je in kan vallen? Ik heb er 1 maar die is niet erg flexibel. Het belangrijkste zijn je kindje en jij, dus hopelijk ga je nu goed je rust pakken en goed eten en drinken. Ik wist wel dat je regelmatig misselijk was, maar geen moment verwacht dat het zo slecht met je ging joh. Doe rustig aan!

Woesel, iemand anders zei ook al dat Cuore er mee wilde stoppen... heb ik daar dan helemaal overheen gelezen? Zou het wel erg jammer vinden. Wil haar niet op haar eigen Hyves lastig vallen om het te vragen, maar ben wel benieuwd of ze niet gewoon op vakantie is ofzo.

Lieselotje, een productieve maand dus! Ik heb ook goede hoop voor je, dus begin ik met duimen Hele fijne vakantie alvast!!
37 weken zwanger!
Lieve Lipa, mijn advies: luister naar de andere dames . Dikke knuffel voor jou meis, zorg goed voor jezelf en je kindje.

Ik heb pas geleden gezocht naar de laatste berichten van Cuore, maar nergens gelezen dat ze er mee wilde stoppen.
Cuore is voor het laatst gesignaleerd op dit topic op 17 juli, maar ik kan niets vinden over vakantie of stoppen met dit topic. Maar even afwachten dus. Ik zag wel dat Walinde (die ik verwijderd had wegens niet meer gespot ) op vakantie was tot 12 augustus. Dus Walinde, als je dit leest, sorry!!!!! Als je nog meer gegevens hebt geef ze dan even door dan zet ik ze weer in de tabel.
He arme Lipa, wat een vervelende situatie zeg!

Ik kan me goed voorstellen dat je je niet ziek wil melden. Maar je huisarts heeft er echt niets aan als jouw gezondheid niet verbetert!! Is vervelend, maar je zult je ook moeten realiseren dat de keuzes die je maakt niet meer alleen voor jezelf zijn. Je moet nu kiezen voor 2! Is het niet een optie om per dag iets minder uur te werken? Bijvoorbeeld alleen in de drukke uren? Qua reistijd misschien niet ideaal, maar voor je gezondheid wel. Plus dan heb je ook niet t gevoel dat je je huisarts helemaal laat zitten....

Sterkte ook voor Estherz!

Als ik jullie zo hoor, vind ik t dus echt even geen probleem dat ik niet meer mee doe :-D (onee, dat vond ik al )

Eigenlijk zou Lieselotje wel moeten weten wat er mis is met Cuore.....Lieselotje? Als je dit nog leest voor je vakantie?

Ik heb Cuore iig een privé bericht gestuurd. Vorige keer reageerde ze daar op. So we shall see...
Hee dames

Even weer een update. Anderhalf uur geleden een pilletje genomen, en het lijkt nu al iets beter te gaan met drinken. Het valt in ieder geval wat minder zwaar op de maag lijkt wel. Voel me nog wel erg slap en heb hoofdpijn.

Ik heb mijn baas gemaild maar weet alleen niet of hij het ziet. Ik bel hem sowieso eind van de dag even, en hopelijk heeft hij dan de mail al gelezen. Ik heb erin gezet dat het advies van de dokter was om deze week nog even thuis te blijven en af te wachten wat de pillen zouden doen. Ook dat ik het erg vervelend vind, maar dat ik nu echt even aan mezelf moet denken omdat mijn lichaam al aangeeft dat het nu gewoon even niet goed gaat.

Ik bekijk maandag wel even hoe het gaat met drinken verder, en hoe we het kunnen oplossen met wat minder werken. Misschien inderdaad nog een middag vrij ofzo....of wat korter elke dag.

Fennah: ik zit in een solopraktijk en ik ben dus de enige assistente. Als ik er niet ben dan is er niemand meer..en moet de arts het alleen doen. Als het goed is hebben zijn kinderen nog vakantie, dus misschien vraagt hij een van zijn dochters wel om een ochtendje te helpen.

In ieder geval bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me goed.
Je zwangerschap: week 13 (Speciaal voor Lipa - ik kan me maar niet uitschrijven voor die nieuwsbrief )

Wat gebeurt er met jou?

Eet gezond. Vooral verse groenten en vers fruit, vetarme zuivelproducten en vezels zorgen voor een evenwichtige ontwikkeling van je baby.

Zuinig met zout

Spring tijdens je zwangerschap zuinig om met zout. Gebruik liever kruiden en specerijen: die kunnen ook veel smaak aan gerechten geven.

Te veel zout kan leiden tot een hoge bloeddruk en vochtopstapeling in je lichaam.

Wanneer je bloeddruk te hoog is, kan je gynaecoloog, arts of vroedvrouw je een zoutarm dieet adviseren. Een diëtiste kan je hierbij helpen.

Vermijd zo veel mogelijk kant-en-klare producten. Ze bevatten veel zout. Dit zout dient als smaakgever én als bewaarmiddel.

Opgepast met vitamine A

Wees voorzichtig met vitamine A. Een teveel aan vitamine A kan het risico van afwijkingen bij je ongeboren kind vergroten. Vitamine A zit hoofdzakelijk in eieren, boter en margarine. Lever en leverproducten bevatten heel grote hoeveelheden vitamine A. Gebruik ze dan ook met mate.

Als je gezond en gevarieerd eet, heb je normaal gezien geen vitaminepreparaten of vitaminepillen nodig. Neem ze dus niet op eigen houtje.

Heb je toch extra vitamines nodig, dan zal je behandelend arts dit met je bespreken.

Beperk het cafeïnegebruik

Een te grote inname van cafeïne is mogelijk schadelijk voor je kindje en vergroot de kans op een laag geboortegewicht. Cafeïne komt voor in koffie, thee en cola. Matig daarom je koffiegebruik (hoogstens ongeveer 3 kopjes per dag) en gebruik cafeïnevrije producten.

Wat gebeurt er met je baby?

Lekker zwemmen

Je baby zweeft behaaglijk rond in het vruchtwater van je baarmoeder, die nog altijd ruim genoeg is voor hem. Het vruchtwater is 37,5 °C, iets warmer dan jouw lichaamstemperatuur.

Je kindje hikt soms, schokt met zijn lichaam en beweegt zijn armpjes en beentjes. Toch zal je deze bewegingen pas ten vroegste volgende maand voelen.

De dooierzak verdwijnt

De dooierzak, die tot nu toe de bloedcellen van je baby aanmaakte, wordt overbodig. Deze taak wordt overgenomen door de lever en de milt van je baby.

Het beenmerg van je kindje zal vanaf nu zelf beenmerg aanmaken.

Een interessante verandering is de relatieve groeivertraging van je baby’s hoofdje in vergelijking met de rest van zijn lichaam.

Aanvankelijk ontwikkelden de darmen zich als een zwelling in de navelstreng, dus buiten het lichaam van je baby. Nu trekken ze zich terug in de buikholte van de foetus.
Hallo,

101 alweer! Wat kunnen wij kletsen met z'n allen!

Woesel, ik ben een enorm papa's-kindje, dus ik heb gigantisch op mijn tong moeten bijten om het niet te vertellen Wil het sowieso niet vertellen zonder overleg met mijn hubbie natuurlijk Ach, en het is nog zo pril!!! Als het even kan wil ik nog wel een paar weekjes wachten. Maar ik beloof niets

Hoe is het met jou??

Lipa, jeetje, mijn mond zakt langzaam maar zeker open van schrik.... Wat een rotverhaal! Maar, je bent er gelukkig nog op tijd bij!!! Ik zal vast niet de eerste zijn die dit post maar: KIES VOOR JEZELF!!!!!!! Jij bent nu even belangrijk en niet je baas en niet jullie patienten!!! Jij en je kleintje! En goed drinken hoor!!!

- Misschien een heel raar idee, maar een tijdje terug kon je bij spa een gratis vochtmeter bestellen. Die stop je in je broekzak en die houdt bij hoeveel je drinkt (moet je intoetsen). Ook geeft ie een seintje als je te lang niets gedronken hebt. Wie weet heb je er iets aan.

- Nu eerst rustig aan doen!!!!!!

- Goed, dat je meteen je baas gemaild hebt!!! Super!

Estherz, dit is zo herkenbaar! Het is sowieso onwijs wennen om na zo'n lange vakantie weer aan het werk te zijn. En dan het opstarten van een nieuwe klas, dat kost ook veel energie.

- Kun je niet een stukje ontbijtkoek ofzo op je bureau leggen zodat je af en toe een hapje naar binnen kunt smokkelen?

- Tja al je andere klachten herken ik ook. Lang leve het zwanger zijn Rustig aan en pas op jezelf (hmmm waar heb ik dat eerder gehoord )

- En ook ik slik alleen foliumzuur. De vlk heeft ook niet gezegd dat ik extra vitamines moet gaan nemen ofzo, dus het zal wel goed zijn.

Fennah, wakker worden!!!!! Estherz hoort al bij de onderste tabel en is al zeven weken zwanger!!!!!

- Ik zei ook al dat Cuore erover dacht te gaan stoppen. Dus ik ben bang dat Woesel gelijk heeft :'(

- Hoe is het met jou verder?

Boepie, ik heb ook al even gezocht en kon het ik wil stoppen bericht van Cuore ook niet vinden, maar ik weet zeker dat er iemand was die dit gezegd had. Of was dat Woesel? Ja, het was Woesel, want we hebben het nog over de tabelletjes gehad (voordat al het andere gebeurde...). Dus niet Cuore, dus zij lijkt zomaar verdwenen....

- Arme Walinde, zomaar geschrapt!!! :-o

Drew, van welke site is die nieuwsbrief? (Niet dat ik sta te springen om een nieuwsbrief waar je niet meer vanaf komt, maar de info opzich is wel geinig )

Ben zojuist wezen lunchen en heb een ongelofelijke baquette met pittige kip en pindasaus weg weten te werken. Dit was half een en ik voel em nog! Maar goed, zoals gezegd: papa had het iets te goed met mij voor, dus ik MOEST wel zo'n extra lekker broodje nemen.....

- Wat is het lastig om niets te zeggen, zeg. Ik denk ook constant dat mensen het aan me zien ofzo... (Kan natuurlijk nog helemaal niet, ookal is mijn buik opgezet). Ben zo bang dat ik me verspreek en wil het ook zo graag met mensen delen! Maar niet voordat het een beetje veiliger is. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben.

Acht weken is al een soort eerste grens, toch?

Doeg!
Oh wat erg ja haha. Hoe kom ik daar nou bij om Estherz geluk te wensen.... zat wat te suffen waarschijnlijk!

Schrijvertje, moeilijk om niks te zeggen, weet er alles van. Wij hebben het meteen gezegd toen we mijn schoonfamilie voor het eerst zagen. Mijn eigen familie zie ik minder vaak door de afstand, maar heb expres even gewacht met afspreken en toen ook verteld. Ik kan het niet voor me houden hoor en had ook al snel een opgezette buik. Laat gewoon je gevoel spreken. Als jij het graag aan je vader kwijt wilt, en je man vindt het ok, dan gewoon hem in vertrouwen nemen. Het is toch iets heel moois? Hij begrijpt ook wel dat je nog niet alle zekerheid hebt, maar dat heb je eigenlijk nooit helaas. Klinkt wel heerlijk die lunch van jou!

Zou Cuore dan toch niet meer terugkomen? Jammer!!

Met mij gaat het verder goed hoor, dank je wel Tis bij mij alleen maar wachten op de echo en de gynaecoloog, dus vandaar dat ik veelal alleen op jullie reageer. Maar ik voel me goed, geen misselijkheid. Nog een beetje vermoeid, maar dat hoort erbij. Morgen gezellig dagje shoppen met mijn moeder. En 's middags gaat ze even mijn haar knippen, is echt weer nodig. Dus lekker tutdagje. Waarschijnlijk morgen ook even kijken voor positiekleding, ik pas niks meer...

Drew, ook ik heb wel interesse in die nieuwsbrief. Hoe dubbel, jij kunt je niet afmelden. Hoe heet die site? De info klinkt namelijk wel belangrijk genoeg om even door te lezen. Krijg je dan elke week een mail ofzo?

Hebben de zwangeren zich ook al aangemeld voor de blije doos? Erg leuk

Lipa, ik werk ook in een solopraktijk maar mijn collega werkt 2,5 dag en ik 2 dagen. Arts heeft elke week een middag vrij. Dat lijkt me heel lastig als je helemaal geen collega heeft die voor je in kan vallen! Maar bij langdurige afwezigheid zou hij toch eens moeten kijken voor een invaller. Je kiest er toch ook niet voor om je zo beroerd te voelen. Fijn om te lezen dat je tabletten al wat aanslaan.
37 weken zwanger!
Site van Kind en Gezin:

www.kindengezin.be

Ouder aanklikken en dan krijg je een pagina waar je rechts 'handige weetjes' ziet staan.

4de item daar zijn de zwangerschapsnieuwsbrieven, daarop klikken en dan hoef je alleen maar je emailadres en het aantal weken dat je zwanger bent in te geven. Succes ermee!
O ja, die site is volgens de dokter van mijn vriendin één van de beste informatieve sites. Niet te veel poespas en duidelijke bruikbare informatie.
Fijn, Fennah, om te horen dat het goed gaat!

Ik heb me nog niet aangemeld voor de blije doos en voor de zwangerkadoos. Ik wacht hier toch eventjes mee tot ik na week twaalf ben ofzo (of "groen" licht van de vlk).

Drew, bedankt voor de site. Heb je gezien dat dit ook de plaats is waar je je uit kunt laten schrijven?!

Gezellig hoor, wat leven in de brouwerij hier!
Drew, bedankt voor de site, ga meteen even kijken!

Schrijvertje, is ook wel handiger om even tot de 12 weken te wachten. Tijd zat om alles nog te regelen toch.
37 weken zwanger!
Zo, heb me aangemeld en meteen een bevestigingsmail ontvangen. Komt inderdaad over als een hele informatieve site, zonder allemaal blabla roze wolkjes en reclames.
37 weken zwanger!
Ook ik heb me aangemeld! Had meteen gehoopt op de eerste nieuwsbrief, maar dat zat er dan net weer niet in

Ziet er informatief en overzichtelijk uit.

Maar wat lees ik nu: krijgen ze in Belgie kraamgeld?! Dat wil ik ook!!!! Wat een luxe!

Ja, vond ik ook wel heel verstandig van mezelf om even te wachten met die dozen. Heb jij ze trouwens beiden aangevraagd? Want er zijn meerdere soorten he? Ik wil natuurlijk alle info en leuke dingetjes hebben die er te krijgen zijn!! Heb al wel gelezen dat de babydoos (van felicitas is die denk ik) aan de zwangerkadoos vast zit en dat je die zwangerkadoos zelf kunt halen, maar dat de babykadoos gebracht wordt. Door zo'n typetje dat vervolgens je complete eetkamertafel vol legt met spulletjes en tijdschriften die ze wil verkopen. Tja, daar zit ik dan weer niet zo op te wachten..

Maar goed, we zullen zien!

ps. Die roze wolkjes creeren we zelf wel he
Oja, houden jullie ook een soort van "ik ben zwanger dagboek" bij? En hebben jullie daar zo'n speciaal boek voor gekocht, doen jullie het digitaal of gewoon in een dummy (zo'n "leeg boek")? Kortom: op zoek naar leuke ideeen

Ik wil namelijk eigenlijk wel wat gaan opschrijven over mijn gevoelens en ervaringen, zodat je het niet meer vergeet. Maar om dat nu al in een of ander duur boek te doen..... Kortom: vertel vertel
Schrijvertje, in Belgie is de creche zelfs gratis

Betalen we ons in Nederland helemaal blauw aan.

Maar verder mogen wij ook niet klagen... we hebben gelukkig wel recht op kinderbijslag en kinderopvangtoeslag. In een bepaalde stad/dorp krijg je zelfs een aardig bedrag als je je kind eenmaal hebt geworpen. Zo van bedankt voor het tegengaan van de vergrijzing, zal bij ons nou wel net niet gelden vrees ik.

Ehm... zijn er nog meer dozen aan te vragen? Heb alleen de blije doos aangevraagd. Heb geen zin in een verkoopmuts aan huis trouwens. Maar als ik dingen gratis kan krijgen...

Heb bij de gyn poli al een basis info pakket gekregen en schattige witte baby sokjes! Ik besef dus nog helemaal niet dat ik over 5 maanden een baby heb... klinkt stom he. Maar ik besef het echt niet, dat mij dat mag overkomen voel me gezegend.
37 weken zwanger!
Tsss

Ik vond deze:

http://www.jongegezinnen.nl/felicitas/aanmelden/

en

http://www.deblijedoos.nl/?gclid=CPbAlt ... QgodpmuGqg

Wauw, dus jij hebt je eerste cadeautje al binnen Raar he, dat het soms niet echt door dringt... Het is ook wel eng allemaal hoor!
Helleu zwangere ladies :-)

Jullie hebben het er maar druk mee, aanmelden, creches regelen ghegeh. Ondertussen ben ik nog niet ongesteld. Ik had een paar maanden geleden ook ineens dat ik een week later pas ongesteld werd dus dat zal dan nu ook wel zo zijn.

( nee echt ik ben niet zwanger!)

Lipa, rust rust en drinken jij!
Schrijvertje, heb me aangemeld voor jonge gezinnen. Kan ik binnenkort een gratis pakket ophalen. Als je je bij Wij jonge ouders aanmeld dan krijg je elke maand een gratis tijdschrift in de bus, heel leuk.

Lente, tja als het gratis is ;) En hoe harder je ontkent... zou het echt zo werken haha. Maar nog alle kans deze maand hoor. Ik hoop het voor je!
37 weken zwanger!
Zooooo...heb nog even de blije doos aangevraagd. Die andere had ik al aangevraagd en heb het tijdschrift al verslonden. De doos krijg je pas later, mijn zus kreeg hem met 30 weken ofzo pas.

Ik heb mijn baas gebeld en vroeg eerst hoe het was gegaan op de praktijk. Hij vertelde dat zijn dochter gisteravond nog uit Limburg was gekomen (ipv vandaag) en dat zij dus de hele dag op mijn plek had gezeten. Uit zichzelf zei hij dat zij morgen en vrijdag ook kan komen en dat ik dus maar lekker thuis moest blijven! Er viel een hele last van mijn schouders......

Dus daarna heb ik mijn verhaal gedaan, en hij zei inderdaad dat ik nu even goed moet rusten en dan maandag moet bekijken hoe het gaat. Desnoods kwam ik voor halve dagen, maar dat moesten we dan nog maar even bespreken maandag. Dus ik was erg opgelucht na het gesprek!

Ook een gerustelling dat ik weet dat er toch iemand zit en dat hij niet alles alleen hoeft te doen.

Heerlijk morgen en vrijdag thuis...beetje rommelen in huis en lekker lezen en tv kijken. Ben ik aan toe...haha...

Schrijvertje: ik heb vanaf het begin een site bijgehouden waar ik regelmatig wat dingen opzet. Deze site heb ik doorgestuurd naae familie en vrienden, en er zit ook een gastenboek en fotoboek bij. Je kan hem zo uitgebreid maken als je zelf wilt.

Ik vind het erg leuk om bij te houden, ook om later terug te lezen.

Ik heb hem aangemaakt via deze site: come2me

Nou ga even een bak aardbeien halen met een glas water. En dan lekker tv kijken.
Nog een doos: Babydoos kruidvat !!

Hahaha....

Shit hij herkent mijn postcode en huisnummer niet....zegt dat het niet klopt. Komt doordat de wijk nog niet zolang bestaat...lekker dan!
Lipa; het is al gezegd, maar ik zeg het ook; denk aan jezelf en je ongeboren kindje! Dit is zo'n belangrijke fase in zijn/haar ontwikkeling!! Echt hoor. Weet je wat me altijd zo opvalt bij mensen die zich heel verantwoordelijk voelen voor hun werk? dat ze die verantwoordelijkheid niet vertalen naar het eigen welzijn. Ik ben daar ook niet goed in, maar zo van een afstand is altijd makkelijker reflecteren bij een ander! Als jij straks écht nog zieker wordt en helemaal niet meer kan werken tijdens je zwangerschap, is je werkgever écht nog verder van huis dan dat je nu een paar daagjes ziek bent!

Zo dat waren mijn wijze woorden voor vandaag.

Verder ben ik vandaag (nu net, half uur geleden) eindelijk ongesteld geworden ....houd ik niet van he, onregelmatige cyclus haha. Had vanochtend ook getest omdat ochtendurine natuurlijk beter is, maar toen zei de test ook al NIET zwanger. Tsja, nu duidelijk waarom.....

Boepie, mijn nieuwe NOD is 13 september. (hoe breng je kleuren aan? lukt niet....)

Ik houd nu mooi een oneven dag aan, aangezien statistisch gezien onze zwangeren allemaal op een oneven dag hun NOD hadden....

Boepie, weet jij al meer?
Vliet, klote zeg. Ik had nog wel hoop om eerlijk te zijn. Hopelijk volgende maand goed nieuws!!

Lipa, volgens mij klopt die site gewoon niet hoor. Mijn postcode i.c.m. huisnummer herkende die ook niet. En ons huis bestaat nog net geen jaar. Maar toen ik die van mijn moeder intypte klopte het ook niet... dus helaas geen gratis doos van de Kruidvat.

Fijn zeg, hoe je baas het opvatte. Heel sportief van hem. Maar hij snapt als arts zijnde ook wel dat het beste is om jou veel rust te gunnen. Mijn collega was vanaf week 20 van haar zwangerschap compleet uit de running, dat is veel vervelender. Dus luister goed naar je lichaam.
37 weken zwanger!
Schrijvertje heb ik je in de war gemaakt met mijn berekeningen? Ik ga het nog eens proberen. Uitgerekende datum is laatste OD plus 9 maanden en 1 week bij een cyclus van 28 dagen (=18 april). Als je cyclus langer is moet je het aantal dagen dat je boven de 28 uitkomt erbij optellen. Omdat je onregelmatig bent weet je natuurlijk niet hoelang je cyclus is, maar je kunt schatten dat het tussen je kortste en je langste cyclus in zal zitten. Dus stel dat je korste cyclus 32 dagen was en je langste 44 dagen. Dan ligt je uitgerekende datum tussen 18 april + 4 dagen=22 april en 18 april + 16 dagen=4 mei.

Of anders bekeken. Als je wilt weten hoelang je zwanger bent wordt er geteld vanaf je laatste OD, mits je een cyclus van 28 dagen hebt. Bij langere cyclus tel je de dagen die je boven de 28 komt op bij je OD. Dus een cyclus van 32 dagen dan begint het tellen van de zwangerschap 4 dagen later = 16 juli. Bij een cyclus van 44 dagen begint het tellen 16 dagen later = 28 juli.

Zo kun je inschatten hoe ver je bent.

Op de volgende site ook te berekenen:

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_rekenen.htm

Valt me trouwens op dan verschillende sites verschillende uitgerekende data opleveren. Ik hou deze site aan omdat het de datum is die de VK ook berekende toen ik belde om mij in te schrijven.
Even geen tijd voor reacties op de rest, moet een muis vangen voor de kat het doet. (vind ik zo zielig!). En dan lekker op de bank.

Lipa, doe het rustig aan meid! Hopelijk krijg je je maag weer wat op orde met die pillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven