3e kindje???
zondag 6 juli 2008 om 20:35
maandag 4 augustus 2008 om 15:29
Ik verwacht dat het drukker word, al hoor ik om me heen dat een derde zo in het ritme past. Denk dat het ook aan de leeftijd en het leeftijdsverschil ligt. De oudste zit nu op school en mijn (nu nog) jongst gaat na de vakantie naar de peuterschool en over een jaar naar de kleuterschool... Ik vind het al een opluchting dat ik nu een half uur boven de was rustig op kan hangen of in de speeltuin een boekje kan lezen zonder steeds op te moeten letten. Ik vond het vrij irritant dat ik met een baby steeds met twee kinderen de trap op en af moest omdat de oudste van anderhalf dit nog niet goed kon. Of dat ze allemaal gevaarlijke dingen ging doen tijdens het geven van borstvoeding aan de jongste.
Angst voor een kind met een gebrek heb ik altijd wel gehad, maar ik geloof niet zo in het lot of een straf voor iets.
Eind volgende week hoor ik het of het deze maand is gelukt, maar later mag ook wel. Een zomerkindje is ook heel welkom!
Angst voor een kind met een gebrek heb ik altijd wel gehad, maar ik geloof niet zo in het lot of een straf voor iets.
Eind volgende week hoor ik het of het deze maand is gelukt, maar later mag ook wel. Een zomerkindje is ook heel welkom!
maandag 4 augustus 2008 om 16:06
Hier Guusje ook weer eens.
Tammieengwennie: wow, super!
Princess: jammer!
Ook ik zit te wachten... en te wachten... en te wachten... Heb normaal een cylcus van 27/28 dagen, maar vorige maand ineens 33 dagen... Ben daarom een beetje de kluts kwijt. Heb pijnlijke borsten, maar ben (natuurlijk...) weer vergeten of dat nou juist betekent dat ik zwanger kan zijn, of dat ik ongesteld ga worden... Had wel pittige koppijn gisteren en vanmorgen. Maar dat zou betekenen dat ik deze maand een hele korte cyclus heb... Hmpf. Geduld. Ben ik zooooo goed in... NOT!
Volgende week weet ik meer (en jullie dus ook).
Ga er maar niet van uit, hou niet zo van teleurstellingen.
De angst voor een kindje waar 'wat mee is' herken ik erg, maar staat inderdaad denk ik los van een derde. Heb ik bij de vorige twee ook erg veel last van gehad. Blijft spannend.
Laten we gewoon hard voor elkaar duimen...
liefs Guusje
Tammieengwennie: wow, super!
Princess: jammer!
Ook ik zit te wachten... en te wachten... en te wachten... Heb normaal een cylcus van 27/28 dagen, maar vorige maand ineens 33 dagen... Ben daarom een beetje de kluts kwijt. Heb pijnlijke borsten, maar ben (natuurlijk...) weer vergeten of dat nou juist betekent dat ik zwanger kan zijn, of dat ik ongesteld ga worden... Had wel pittige koppijn gisteren en vanmorgen. Maar dat zou betekenen dat ik deze maand een hele korte cyclus heb... Hmpf. Geduld. Ben ik zooooo goed in... NOT!
Volgende week weet ik meer (en jullie dus ook).
Ga er maar niet van uit, hou niet zo van teleurstellingen.
De angst voor een kindje waar 'wat mee is' herken ik erg, maar staat inderdaad denk ik los van een derde. Heb ik bij de vorige twee ook erg veel last van gehad. Blijft spannend.
Laten we gewoon hard voor elkaar duimen...
liefs Guusje
maandag 4 augustus 2008 om 20:17
maandag 4 augustus 2008 om 20:46
Ja ik ook voor een meisje. Niet omdat ik meer van mijn dochtertje dan zoontje houd maar omdat je vaak ziet dat de moeder van de dochters toch wat dichter bij het gezin staat als de ouders van vader. Maar het blijft altijd afwachten hoe het later zal verlopen. En meisjeskleding is vaak mooier en er is meer. Maar het is idd een futiliteit want ik ben eerder een moeder die aan een voetbalveld staat dan bij ballet. Allebei is geweldig maar ik heb toch een lichte voorkeur voor nog een meid.
maandag 4 augustus 2008 om 21:12
Prinsess; jammer hoor !!
Wat een gezellige boel hier !! Leuk hoor alle ervaringen en (succes) verhalen !!
Guusje; wat een rommeltje met je cyclus. Dat wachten gaat vast snel met 2 koters om je heen !!
Tammieen Gwennie; gefeliciteerd !! Leuk !!
Lois; gaat hard he ? Gezellie. Wat leuk dat jullie er nu ook uit zijn !!
Op basis van mijn ervaringen gaan wij voor een jongen
Die sliep tenminste door met een paar maanden en had niet zo vaak oorontstekingen ...........
Nee hoor. Prima. De verassing is latijd leuk.
Willen jullie tzt weten wat het wordt ?? Voor het praktische lijkt me me handig maar vind het verassingseffect zo leuk tijdens de bevalling !!
Wat een gezellige boel hier !! Leuk hoor alle ervaringen en (succes) verhalen !!
Guusje; wat een rommeltje met je cyclus. Dat wachten gaat vast snel met 2 koters om je heen !!
Tammieen Gwennie; gefeliciteerd !! Leuk !!
Lois; gaat hard he ? Gezellie. Wat leuk dat jullie er nu ook uit zijn !!
Op basis van mijn ervaringen gaan wij voor een jongen

Nee hoor. Prima. De verassing is latijd leuk.
Willen jullie tzt weten wat het wordt ?? Voor het praktische lijkt me me handig maar vind het verassingseffect zo leuk tijdens de bevalling !!
dinsdag 5 augustus 2008 om 08:49
Lieve meiden,
Begrijp er nu echt niets meer van... *zucht*
Volgens mijn geheugen, was mijn ongi vorige maand 13 juli (na een cyclus van ineens langer dan 27/28 dagen, want daarvoor was het 10 juni, 15 mei). Nu was het gisteren toch echt 4 augustus... en je raadt het al: bloedingen...! Nu dus ineens een cyclus van 3 weken..?!? Hmpf...
Of het is dat innestelingsgebeuren, maar dat heb ik bij de andere 2 helemaal nooit gehad.
Jaren,een cyclus van 27 of 28 dagen en nu we er voor gaan... Boehoe. Iemand suggesties?
Voorkeur heb ik totaal niet. Grappig dat ik vaker hoor dat de mama's een lichte voorkeur voor een dametje hebben..!
Hoop dat jullie meer geluk hebben, liefs!
Begrijp er nu echt niets meer van... *zucht*
Volgens mijn geheugen, was mijn ongi vorige maand 13 juli (na een cyclus van ineens langer dan 27/28 dagen, want daarvoor was het 10 juni, 15 mei). Nu was het gisteren toch echt 4 augustus... en je raadt het al: bloedingen...! Nu dus ineens een cyclus van 3 weken..?!? Hmpf...
Of het is dat innestelingsgebeuren, maar dat heb ik bij de andere 2 helemaal nooit gehad.
Jaren,een cyclus van 27 of 28 dagen en nu we er voor gaan... Boehoe. Iemand suggesties?
Voorkeur heb ik totaal niet. Grappig dat ik vaker hoor dat de mama's een lichte voorkeur voor een dametje hebben..!
Hoop dat jullie meer geluk hebben, liefs!
dinsdag 5 augustus 2008 om 10:00
Gussje: Mijn cycles was ook altijd super regelmatig. Ik had ook een koperspiraal waaardoor mijn cycles niet werd beinvloed. Maar toen wij voor een 3e gingen was mijn cycles niet zo regelmatig meer. Ook een keer een week overtijd, zonder zwangerschap. En normaal waren mijn zwangerschappen 2 dagen eerder uitgerekend dan de berekeningen. Deze 3 dagen later dus weer een latere eisprong gehad.
Ik wil trouwens wel weten wat het wordt. Gewoon heel praktisch. Dan kan meteen de helft van kleren weg en kan de kamer meteen een echte jongens of meisjeskamer worden. We hebben al 3 keer een babykamer gemaakt. Nu willen we een mooie kamer maken die meteen blijvend is. We zijn 2x verhuisd sinds de kinderen. Dus weer nieuwe kamers maken hebben we wel gezien. Ben wel heel benieuwd over 1,5 halve week krijg ik de echo. Al ben ik wel heel zenuwachtig of het wel of niet gezond is, voor wat ze kunnen zien.
Ik wil trouwens wel weten wat het wordt. Gewoon heel praktisch. Dan kan meteen de helft van kleren weg en kan de kamer meteen een echte jongens of meisjeskamer worden. We hebben al 3 keer een babykamer gemaakt. Nu willen we een mooie kamer maken die meteen blijvend is. We zijn 2x verhuisd sinds de kinderen. Dus weer nieuwe kamers maken hebben we wel gezien. Ben wel heel benieuwd over 1,5 halve week krijg ik de echo. Al ben ik wel heel zenuwachtig of het wel of niet gezond is, voor wat ze kunnen zien.
dinsdag 5 augustus 2008 om 11:59
Ik heb niet echt een voorkeur, hoewel het voor mijn zoontje wel leuk lijkt om een broertje te krijgen. Hij is momenteel het enige jongetje in de familie (mijn zusjes hebben allebei een dochtertje) dus voor hem lijkt het me leuk om niet het enige jongetje te zijn. Qua kleertjes heb ik het nooit moeilijk gevonden om leuke dingen te vinden voor mijn zoon.
Ik zou wel willen weten wat het wordt, vanwege praktische redenen: kan ik de kleertjes van mijn dochter weer terugvragen aan mijn zusje of moet ik nieuwe kleren kopen voor een jongetje? En wat Maxem ook al zegt: direct een kamertje maken waar alleen nog maar het bed van veranderd moet worden in de toekomst.
Ik zou wel willen weten wat het wordt, vanwege praktische redenen: kan ik de kleertjes van mijn dochter weer terugvragen aan mijn zusje of moet ik nieuwe kleren kopen voor een jongetje? En wat Maxem ook al zegt: direct een kamertje maken waar alleen nog maar het bed van veranderd moet worden in de toekomst.
dinsdag 5 augustus 2008 om 12:50
Louis 34, proficiat met jullie voornemen!
Guusje: balen zeg zo onregelmatig, volgens mij heb je van die vruchtbaarheidstesten, misschien is dat wel iets voor jou.
Louise p, spannend nog even wachten,
Hier ook nog steeds aan het wachten, nog 5 dagen en dan mag ik testen, zondag. Voel niet echt iets raars ofzo, ben alleen wel moe en wat pukkelig in mijn gezicht (had ik bij de vorige twee ook) maar kan ook allemaal psychisch zijn haha.
Wij hebben bij alle twee niet van tevoren geweten wat het zou worden, ik heb altijd wel het juiste voorgevoel gehad. Voor ons gezin en onszelf maakt een jongen of een meisje niet uit, alleen in de familie bij mijn schoonzus zijn drie meisjes en is onze zoon de enigste jongen, dus een jongetje erbij zou dan leuk zijn. Maakt mij eigenlijk echt niet uit.
Guusje: balen zeg zo onregelmatig, volgens mij heb je van die vruchtbaarheidstesten, misschien is dat wel iets voor jou.
Louise p, spannend nog even wachten,
Hier ook nog steeds aan het wachten, nog 5 dagen en dan mag ik testen, zondag. Voel niet echt iets raars ofzo, ben alleen wel moe en wat pukkelig in mijn gezicht (had ik bij de vorige twee ook) maar kan ook allemaal psychisch zijn haha.
Wij hebben bij alle twee niet van tevoren geweten wat het zou worden, ik heb altijd wel het juiste voorgevoel gehad. Voor ons gezin en onszelf maakt een jongen of een meisje niet uit, alleen in de familie bij mijn schoonzus zijn drie meisjes en is onze zoon de enigste jongen, dus een jongetje erbij zou dan leuk zijn. Maakt mij eigenlijk echt niet uit.
dinsdag 5 augustus 2008 om 21:25
Wow hoera3 en Louise, spannend!!! Laat het ons weten!
Over het geslacht: ik ben supergelukkig met mijn 2 meisjes en een 3e meisje lijkt me echt geweldig, ik heb zelf geen zussen maar had ze graag gehad. Een jongetje zou weer een heel andere dimensie geven. Lijkt me vooral super voor mijn vriend (kan hij toch nog met jongensdingen in de weer) en ik zou er net zo blij mee zijn, maar wel moeten wennen denk ik. Heb me helemaal ontpopt tot een meisjesmoeder. Vraag me ook heel erg af hoe een jongetje van ons eruit zou zien. Wat me opvalt is dat er in onze omgeving heel veel gezinnen zijn met kindjes van hetzelfde geslacht. Ik weet nog niet of ik zou willen weten wat het wordt. Bij de eerste wisten we het niet, maar dacht ik wel dat ik een meisje kreeg. Bij de tweede wisten we het wel, was praktisch en aan de ene kant leuk, ik stelde me ons nieuwe gezinnetje al helemaal voor, maar was wel minder romantisch. Ik ging mijn dochter op de wereld zetten toen ik moest bevallen. Maar goed, eerst maar eens zwanger worden...
Over het geslacht: ik ben supergelukkig met mijn 2 meisjes en een 3e meisje lijkt me echt geweldig, ik heb zelf geen zussen maar had ze graag gehad. Een jongetje zou weer een heel andere dimensie geven. Lijkt me vooral super voor mijn vriend (kan hij toch nog met jongensdingen in de weer) en ik zou er net zo blij mee zijn, maar wel moeten wennen denk ik. Heb me helemaal ontpopt tot een meisjesmoeder. Vraag me ook heel erg af hoe een jongetje van ons eruit zou zien. Wat me opvalt is dat er in onze omgeving heel veel gezinnen zijn met kindjes van hetzelfde geslacht. Ik weet nog niet of ik zou willen weten wat het wordt. Bij de eerste wisten we het niet, maar dacht ik wel dat ik een meisje kreeg. Bij de tweede wisten we het wel, was praktisch en aan de ene kant leuk, ik stelde me ons nieuwe gezinnetje al helemaal voor, maar was wel minder romantisch. Ik ging mijn dochter op de wereld zetten toen ik moest bevallen. Maar goed, eerst maar eens zwanger worden...
woensdag 6 augustus 2008 om 10:55
Hey allen,
Het is een gezellige boel hier! Ik duim voor je hoera 3 en Louise en alle anderen die hopen/denken zwanger te zijn hier!
Bij de eerste wisten we dat het een jongetje was en hebben we dat als geheimpje voor ons gehouden. Moet wel zeggen dat ik het wel lastig vond om erop te letten om me niet verspreken toen! Bij de tweede (meisje) hebben we het als verrassing gehouden tot de bevalling en ik vond het geweldig!! Op die manier bleef heel de zwangerschap was mysterieuzer. Maar voor allebei valt wat te zeggen natuurlijk. Het kan ook praktisch zijn om het al te weten. Heerlijk om er zo over te dromen.
Ik moet wel zeggen dat ik meisjesnamen makkelijker om te bedenken vind dat jongensnamen. Dus vanuit dat oogpunt gezien is een meisje wel heel wenselijk Nee, heel cliche als het maar gezond is!
Spannend Maxem!, en heel begrijpelijk dat je het in jouw geval wel wil weten. Zo had ik er nog niet over nagedacht. mmmm, misschien een goede reden om het toch weer te willen weten straks (nee, ik ben geen controlefreak )
fijne dag met veel
Het is een gezellige boel hier! Ik duim voor je hoera 3 en Louise en alle anderen die hopen/denken zwanger te zijn hier!
Bij de eerste wisten we dat het een jongetje was en hebben we dat als geheimpje voor ons gehouden. Moet wel zeggen dat ik het wel lastig vond om erop te letten om me niet verspreken toen! Bij de tweede (meisje) hebben we het als verrassing gehouden tot de bevalling en ik vond het geweldig!! Op die manier bleef heel de zwangerschap was mysterieuzer. Maar voor allebei valt wat te zeggen natuurlijk. Het kan ook praktisch zijn om het al te weten. Heerlijk om er zo over te dromen.
Ik moet wel zeggen dat ik meisjesnamen makkelijker om te bedenken vind dat jongensnamen. Dus vanuit dat oogpunt gezien is een meisje wel heel wenselijk Nee, heel cliche als het maar gezond is!
Spannend Maxem!, en heel begrijpelijk dat je het in jouw geval wel wil weten. Zo had ik er nog niet over nagedacht. mmmm, misschien een goede reden om het toch weer te willen weten straks (nee, ik ben geen controlefreak )
fijne dag met veel
vrijdag 8 augustus 2008 om 09:52
He louis34. altijd goed foliumzuur, slik het nu vier weken. Ik verstop het wel iedere keer als het oppasoma dagen zijn haha. Gister weer goed kunnen verbloemen dat ik geen wijntje drink. Mijn moeder en vriend waren op bezoek en dan gaan de fles wijn altijd open. Ik had wel een glaasje gepakt en wat genipt, volgens mij is het niet opgevallen haha. Nog twee nachtjes...
zaterdag 9 augustus 2008 om 20:47
Tja net als princess kon ik niet wachten en heb vandaag getest, negatief... Volgens babybrabbel kan ik morgen pas testen en dinsdag is NOD (stom woord vind ik maar goed). Ik voel me wel anders veel puistjes en opgeblazen buik, maar dat kunnen net zo goed ontpilverschijnselen zijn. Het lijkt me nu verstandig om tot dinsdag te wachten, anders is het ook zo zonde van het geld....ik zie wel, ik denk dat we voor de volgende ronde gaan, maar je weet maar nooit. Ik had vandaag getest omdat we net een BBQ hadden bij mijn schoonfamilie, was een handige gelegenheid om het meteen te vertellen, zeker omdat ze allemaal plannen aan het maken zijn om volgend jaar mei op vakantie te gaan... gelukkig hebben we het er net niet over gehad dus hebben we nog even. Nou ik hou jullie op de hoogte, gezellige avond!
dinsdag 12 augustus 2008 om 13:48
He daar ben ik weer. Ik heb zondag nog een keer getest (kon me niet inhouden), negatief, moet vandaag ongesteld worden, maar nog niets tot op heden. Ik was vanmorgen wel een beetje weeig in mijn buik, maar dat kan ook wel weer psychisch zijn, je wil zo graag van alles voelen.. Ik wacht wel af maar denk dat het de volgende ronde wordt. Ik vind het ook wel prijzig om iedere keer een test te doen. Ik had dan wel die van kruidvat maar toch. Als ik woensdag niet ongesteld ben dan test ik opnieuw. Gister bij een vriendin geweest en die vertelde dat ze zwanger is! Superleuk, van de tweede, altijd leuk die nieuwtjes. Ik hou jullie op de hoogte!
dinsdag 12 augustus 2008 om 15:02
quote:TheNurse schreef op 07 juli 2008 @ 20:36:
Hoi!
Wij hebben 2 meiden van 18,5 maand en de tweede is 7 maanden oud.
We zijn momenteel aan het proberen voor een derde kindje.
Waarom? ons gezin voelt nog niet compleet
xx
Hey meiden!
Wilde jullie even laten weten dat ik inmiddels zwanger ben!
Begin april ben ik wrs uitgerekend, 26 aug. intake en misschien dan ook al een echo
Ben nu dus een week of 7.
Groetjes!
Hoi!
Wij hebben 2 meiden van 18,5 maand en de tweede is 7 maanden oud.
We zijn momenteel aan het proberen voor een derde kindje.
Waarom? ons gezin voelt nog niet compleet
xx
Hey meiden!
Wilde jullie even laten weten dat ik inmiddels zwanger ben!
Begin april ben ik wrs uitgerekend, 26 aug. intake en misschien dan ook al een echo
Ben nu dus een week of 7.
Groetjes!
dinsdag 12 augustus 2008 om 15:07
He proficiat!! Super! de eerste van dit clubje! Alleen wie is er nu zwanger bij mij is de naam weggevallen.
The nurse, welkom! Leuk dat jullie ook voor de derde gaan! Er zit wel een rap tempo in zeg! Maar dat heeft ook weer z´n voordelen straks
Net weer naar wc geweest, nog steeds niets...werken lukt ook niet zo...
The nurse, welkom! Leuk dat jullie ook voor de derde gaan! Er zit wel een rap tempo in zeg! Maar dat heeft ook weer z´n voordelen straks
Net weer naar wc geweest, nog steeds niets...werken lukt ook niet zo...
woensdag 13 augustus 2008 om 21:48
Hoera; toch jammer !! Wij gaan vh weekend een nachtje naar een hotel bij de efteling in de buurt met Timo en vrienden. Veel zin in. Vooralsnog kan ik ook een biertje drinken dan. Waar gaan jullie heen ??
Ben zondag teug gekomen van paar dagen weg met kids en ouders. P was thuis gebleven om wat te klussen en te werken. Was heel lekker maar wat nat. Maar altijd lekker als je er even tussen uit bent.
Ik slik gravitamon trouwens ook al sinds mijn spiraaltje er uit is. Al weet ik heel niet hoe mijn syclus nu is. Als ik ongesteld word dan moet het dit weekend zijn. Beetje balen met dit uitje in het zicht. We zien wel.......
Ben zondag teug gekomen van paar dagen weg met kids en ouders. P was thuis gebleven om wat te klussen en te werken. Was heel lekker maar wat nat. Maar altijd lekker als je er even tussen uit bent.
Ik slik gravitamon trouwens ook al sinds mijn spiraaltje er uit is. Al weet ik heel niet hoe mijn syclus nu is. Als ik ongesteld word dan moet het dit weekend zijn. Beetje balen met dit uitje in het zicht. We zien wel.......