Griekenland, Epirus

16-03-2015 09:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of iemand hier bekend is met de regio Epirus in Griekenland. Wij willen er misschien op vakantie heen, maar ik ben dus helemaal niet bekend met Griekenland en al helemaal niet met deze regio. Wie is er toevallig al eens geweest en heeft tips voor accommodatie etc. De hoofdstad van deze regio is Ioannina.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Geen tips, maar waarom naar een onbekende, arme streek van Griekenland terwijl wellicht binnen nu en enkele maanden Grexit gaat plaatsvinden? Op dit moment wordt er noodgedwongen al enorm bezuinigd in Griekenland, met regelmatig opstanden, stakingen en relletjes tot gevolg, en een eventuele Grexit zal de situatie er in Griekenland niet rooskleuriger op maken.

Tot nu toe is het voor toeristen nog prima toeven in de meer toeristische streken, omdat de mensen daar 100% afhankelijk zijn van de Euro's die de toeristen binnenbrengen en waarschijnlijk zal dat ook wel zo blijven, maar in de minder toeristische streken bestaat de kans dat je als Nederlander toch niet echt welkom bent.
Ik ben zelf niet bekend met deze streek in Griekenland, maar misschien een goed idee om eens naar het Griekenland-forum Oriste te gaan. Daar zitten veel 'echte' kenners en Griekenlandliefhebbers die je waarschijnlijk nuttige(r) informatie kunnen geven.

Hier de link http://www.wageral.nl/oriste
Zo onbekend en arm is Epirus niet hoor, Parga bv. is een welvarend toeristenstadje met prachtige stranden en prima restaurants. In de omgeving is genoeg te doen, paardrijden en raften in Gliki, je kunt er mooie wandelingen maken en de natuur is prachtig. Ik heb het erg naar mijn zin gehad, we hadden een huurauto en hebben Metsovo en Meteora bezocht. Eind rijden maar zeker de moeite waard.

http://griekenland.net/vasteland/epirus/

Dit hotel is ons prima bevallen, ik zou er zo weer boeken:

http://www.hotel-angela.gr/index.php/en/
quote:Joyce48 schreef op 16 maart 2015 @ 09:50:

Geen tips, maar waarom naar een onbekende, arme streek van Griekenland terwijl wellicht binnen nu en enkele maanden Grexit gaat plaatsvinden? Op dit moment wordt er noodgedwongen al enorm bezuinigd in Griekenland, met regelmatig opstanden, stakingen en relletjes tot gevolg, en een eventuele Grexit zal de situatie er in Griekenland niet rooskleuriger op maken.

Tot nu toe is het voor toeristen nog prima toeven in de meer toeristische streken, omdat de mensen daar 100% afhankelijk zijn van de Euro's die de toeristen binnenbrengen en waarschijnlijk zal dat ook wel zo blijven, maar in de minder toeristische streken bestaat de kans dat je als Nederlander toch niet echt welkom bent.Zo onbekende s deze streek niet hoor. Zo ligt het prachtige stadje Parga in Epirus en komen veel mensen via Ionnina ipv Patras Griekenland binnen met de boot. Ik vind Epirus een mooie streek met erg vriendelijke mensen en een rijke geschiedenis. Je vindt er op diverse plekken veel,overblijfselen van de Turkse overheersing en er zijn veel pittoreske dorpjes
Haha cochise....
Ja, bijna dezelfde post Jippie.
Klinkt heel mooi. Ik neem dat je bent gevlogen, conchise? En is er ook iets te doen voor kleine kinderen? In ieder geval heel fijn deze tips; voor mij is het echt onbekend terrein.
haha,alle parga liefhebbers zijn weer paraat hoor!
Hier ook een Parga liefhebber
Is er iemand met de ferry vanuit Italië gegaan? En zo ja, wat waren de kosten ongeveer?
Dat kan je echt heel makkelijk via Google achterkomen. Is ook heel afhankelijkmof je via Patra of Ionnina reist, wel of geen auto, caravan etc. Maar dat vind je zo op de sites van de vervoerders
Als je trouwens met het vliegtuig gaat heb je via Preveza betaalbare flydrives.
Ik ben met het vliegtuig gegaan. Voor kleine kinderen is het op het strand natuurlijk heerlijk, mss is er een waterpark oid in de buurt?
Bedankt voor alle tips. Ik ben nu vooral even het financiële plaatje aan het onderzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven