Gezondheid alle pijlers

Lenzen harde wisselen met zachte kan dit?

19-03-2015 20:10 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd maand lenzen. Deze zitten 1 a 2 weken goed en daarna kan ik ze weggooien. Zonde van mijn geld. Mijn ogen maken wat aan en dit neemt mijn lens op en vandaar dat het niet meer kan. Ik ga over op harde lenzen.

Nu vraag ik me 1 ding af. Stel voor zwemmen of sporten en voor de zomervakantie. Kan ik dan mijn maand lenzen(die ik nog over heb nieuw) gebruiken. Want als die kwijt raken door bijvoorbeeld het water dan is dit niet erg.

Heeft iemand hier ervaring mee
Ik heb harde lenzen en gebruik in mijn vakanties en wanneer nodig zachte maandlenzen.

Daar zie ik dan niet helemaal perfect mee, maar dat is niet zo'n ramp op het strand.

Waarom zou dat niet kunnen?
quote:S0LEIL schreef op 19 maart 2015 @ 20:12:

Ik heb harde lenzen en gebruik in mijn vakanties en wanneer nodig zachte maandlenzen.

Daar zie ik dan niet helemaal perfect mee, maar dat is niet zo'n ramp op het strand.

Waarom zou dat niet kunnen?Geen idee ben nieuw op het gebied van harde lenzen namelijk. Mijn zachte heb ik nog over maar voor vakantie dus ideaal. Moeten je ogen dan niet weer wennen aan je harde lenzen(domme vraag misschien)
Nee hoor, geen probleem. Heb dat jaren zo gedaan. Had altijd harde en op vakantie daglenzen. Ben overigens overgestapt op zacht omdat ik van een op andere moment niet meer tegen hard kon. Hoe graag ik het ook wilde.
quote:hondjewaf schreef op 19 maart 2015 @ 20:13:

[...]

Geen idee ben nieuw op het gebied van harde lenzen namelijk. Mijn zachte heb ik nog over maar voor vakantie dus ideaal. Moeten je ogen dan niet weer wennen aan je harde lenzen(domme vraag misschien)

Ik draag de zachte dan niet de hele dag hoor, zodra ik niet meer in de buurt van water en zand ben, gaan mijn harde weer in want die vind ik véél fijner.

Maar al zou ik dat niet doen, dan kan ik zo mijn harde lenzen weer in, zelfs na een week of 2 ofzo. Maar ik draag ook al heel lang harde lenzen, dus mijn ogen zijn daar heel erg aan gewend.

Ik denk dat als je eenmaal aan de harde gewend bent (dat duurt bij de meeste mensen een paar weken), dat het dan allemaal wel los zal lopen.
Wat een idee....ik draag al jaren harde lenzen maar in het zwembad zie ik niks....kun je dus gewoon zachte in doen. Nooit bij stil gestaan.
quote:Tuorrebout schreef op 19 maart 2015 @ 20:44:

Wat een idee....ik draag al jaren harde lenzen maar in het zwembad zie ik niks....kun je dus gewoon zachte in doen. Nooit bij stil gestaan.Idem...er gaat een wereld voor me open op dit forum. Gaan ze net zo makkelijk in en uit als harde?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik heb harde lenzen die ik afwissel met een bril, maar op het stand draag ik ook gewoon de harde. Waarom doen jullie dat niet, vanwege zand ofzo? Een zonnebril op sterkte is misschien ook een idee, die kun je online al voor een 40 euro kopen. Met zachte lenzen heb ik verder geen ervaring.
Mijn ogen zijn wel gevoelig voor zand dus heb altijd bril met zonneklepbril op. Werkt ook hoor. Maar ik had er nooit bij stil gestaan.
Ik draag ook gewoon mijn harde lenzen op het strand en zwem er ook mee (snorkelen en duiken ook trouwens). Als het waait doe ik mijn gewone bril op (met meekleur glazen).
Ben zeer benieuwd of ze beter gaan bevallen dan mijn maandlenzen
quote:felice71 schreef op 19 maart 2015 @ 20:52:

[...]

Idem...er gaat een wereld voor me open op dit forum. Gaan ze net zo makkelijk in en uit als harde?Harde lenzen inzetten en vooral uitnemen vind ik makkelijker dan zachte, en ik zie met harde lenzen ook echt beter (cilindrische afwijking). Maar soms is het toch wel handig.
Waarom zou je met zwemmen, sporten, op het strand geen harde lenzen dragen?

Ik doe werkelijk alles met die dingen. Douchen, zwemmen, duiken, sporten. En ik ben er nog nooit 1 verloren.

Alleen slapen is niet zo'n succes, dan drogen ze uit :-)
quote:prinses30 schreef op 25 maart 2015 @ 21:54:

Waarom zou je met zwemmen, sporten, op het strand geen harde lenzen dragen?

Ik doe werkelijk alles met die dingen. Douchen, zwemmen, duiken, sporten. En ik ben er nog nooit 1 verloren.

Alleen slapen is niet zo'n succes, dan drogen ze uit :-)

Omdat ik het vervelend vind als ik zand in mijn ogen krijg dan. En omdat ik ze (dat komt door de afwijkende oogbolling die ik heb) in water snel kan verliezen.

Sporten doe ik wel gewoon met harde lenzen overigens. Slapen ook best wel eens trouwens

En ik draag zelden een zonnebril, dat vind ik ondingen, dus die wil ik ook niet met sterkte. Is onhandig met bruin worden ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven