Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Lente verkeert in de ontkenningsfase Ik ben benieuwd....

He Fennah, ik heb even op de site gekeken en het ziet er super leuk uit. Durf me alleen nog niet aan te melden. Wil wel graag dat tijdschrift lezen, maar ben zo bang dat het ergens zichtbaar in een brievenbus of op de bank belandt Dus ik wacht nog maar even. Je kunt het tijdschrift ook online lezen, maar ook alleen als je aangemeld bent. Nog maar even geduld hier dus

Lipa, wat fijn dat het gesprek zo goed verlopen is en dat je een fijne baas hebt! Super! Dat moet wel rustgevend werken voor je en dat kun je op dit moment wel even gebruiken

- Ik heb inmiddels ook een site gevonden waar ik het een en ander op ga bijhouden. Maar puur voor mezelf. Dus ik ga em niet openbaar maken voor vrienden, familie en kennissen enzo. Denk ik.....

- Ahaaa nog een doos, ik zet em meteen in de favorieten

Vliet, wat een wijze woorden en ik ben het volledig met je eens!!

- Balen dat je nu toch echt definitef ongesteld bent geworden! Ik blijf voor je duimen voor de volgende ronde... (vind ronde zo'n stom woord, maar heb nog niet iets anders kunnen bedenken).

Atheena, dank je wel voor je uitleg! Deze keer heb ik em hoor! De persoon die ik vanmorgen heb gesproken zei helemaal niets over een uitgerekende datum.... Maar ja, het is oko nog zo pril allemaal!

- Volgens "jouw" site ben ik 18 april uitgerekend. M'n schoonmoeder is 20 april jarig, dus ik ben benieuwd

- Wat lief dat je die muis redt! Tenminste.... er vanuit gaande dat je hem daadwerkelijk redt en niet op een diervriendelijke manier gaat doden ofzo om hem vervolgens aan je kat te voeren....
Goedemorgen!

Ik heb gisteravond een aantal broeken gepast. Mijn laatst gekochte broek (op mijn slankere moment) pas ik nu dus al echt volledig helemaal niet meer (blijft zeker drie centimeter open staan....). Dit gaat wel heeeeel snel.....

Mijn andere broeken zijn of laag genoeg of passen precies (terwijl ze voor de vakantie nog van mijn heupen gleden. Zo snel hoor ik toch niet op te blazen? Begint het dan nu al? (het "ik voel me zo dik" )

Hebben jullie al buikfoto's geplaatst? En gaan jullie foto's plaatsen op onze eigen site?

Lente, heb je nog tips voor leuke/duidelijke/mooie buikfoto's?

Ik zal zo eens wat proberen met de zelfontspanner

Doeg
Schrijvertje van een buik is bij mij nog niet echt sprake, niet meer dan er al was tenminste. Wel merk ik dat hij niet meer plat is alsik op m'n rug lig. En als direct de 1e week kon ik m'n strakste spijkerbroek niet meer aan. Hij kon wel dicht, maar het zal zo strak dat ik me er niet goed meer bij voelde. Maar van 3 cm is nog geen sprake.

Heb wel ergens gelezen dat het kan dat je al direct "opzwelt", dat verschilt per persoon. In het begin moet je lijf zo wennen en rommelt alles een beetje. Je had toch ook last van je darmen, misschien komt het ook daarvan?

Het is niet gelukt de muis te vangen. Hij is achterin de koelkast verdwenen, dus nu is het wachten op een 2e kans. De bedoeling is hem daarna vrij te laten op straat. Aan de kat voeren zou niet eens lukken, die wil er alleen mee spelen en als hij dood is is dat niet leuk meer.

Oh de natuur
Nee, nou ja, ik had oko niet echt een buik verwacht. En heb ook inderdaad wel wat last van mijn darmen, maar ik raak de inhoud ervan prima kwijt. Je zou toch zeggen dat het dan ook niet zo op zou zwellen???

Heb een foto geplaatst. Heb mijn persoonlijke foto wel verwijderd, ivm privacy.... Hoop dat jullie dat niet erg vinden. Van de experts hoor ik graag wat jullie denken van die opgeblazen ballon op mijn voorkant....

De muis leeft dus nog. Hmm de vraag is: wie vindt em eerder: jij of de kat? En als de kat em vindt, komt ie em dan ook als cadeautje brengen???
Weet je wat ik in je bewonder Schrijvertje, jouw vreugde en enthousiasme bij jouw eerste keer zwanger zijn. Dat had ik ook de vorige keer. Ik moest trouwens ook een zwangerschapsbroek gaan kopen omdat al mijn broeken spanden. Ik schaamde me achteraf een beetje, maar alles zat me gewoon te strak. Was al op mijn dikste hoor maar die zwangerschap deed alles spannen.

Als ik nog eens zwanger word zal ik waarschijnlijk mooi stilletjes wezen, en pas de eerste keer euforie kraaien denk ik op een goeie 12 weken vrees ik. Het heeft zoiets moois om onbezonnen van die eerste keer te kunnen genieten, voor mij is alle romantiek van zwanger worden verdwenen. Dat vind ik een beetje jammer. Maar het is nu eenmaal zo. Op het forum bij Aruba bij sommigen een beetje hetzelfde gevoel als bij mij denk ik, en dat kan ook bijna niet anders.

Gisteren ben ik voor de eerste keer naar de zomeryoga gegaan. Doordat we erover hadden gesproken Fennah, had ik dinsdag gebeld en de zomercursus startte gisterenavond. Moet toegeven dat ik wat schrok van de intentie van de oefening, zo lastig en mijn rug en knie deed pijn toen ik thuiskwam. Ook zat er een oefening bij waar buikspieren even heel hard te voelen waren, ik vraag me af hoe dat zit als je echt zwanger bent. Was echt vergeten hoe lastig het was (heb het 10j geleden ooit 's gedaan). Heb in ieder geval voor 5 keer betaald dus ik hou het nog eventjes vol. Ik moest trouwens aan jou denken tijdens de yoga.. Poweryoga!!!??

Vliet, hoe jammer dat je opnieuw ongesteld bent geworden. Zwanger proberen worden en het zijn blijft iets waar ons geduld heel erg op de proef wordt gesteld. Het is wachten, wachten en nog eens afwachten.

Lente, hoe is het met jou?

Hier ook beetje afwachten nog. Vandaag de 14de aug. Nog een goeie week of 10 dagen en dan moet ik normaal gezien ongesteld worden. Moet zeggen dat gisteren in de yoga mijn borsten enorm in de weg zaten, zo dikke opgezwollen borsten dat ik weer heb. Gisteren had ik nog enkele keren zo'n belletje uit mijn poes en ook mijn lies doet af en toe lichtjes pijn. Soms denk ik dat dit misschien echt cyclusgebonden is deze keer. Misschien dat mijn lichaam nu anders reageert in de periode na mijn ei door het zwanger geweest zijn. Mijn vriend vroeg me gisteren nog: wat denk je over je buikje? Heb gezegd dat ik het gewoon niet weet en dat we moeten afwachten. In ieder geval kijk ik er naar uit om mijn NOD achter de rug te hebben en opnieuw er echt voluit voor te kunnen gaan.
Atheena, ocharme dat muisje. Mijn kat is heel wellicht bang van muizen, nooit brengt ie er één mee naar huis. Hij is zo'n enorme bangerd. Hij weegt 8 kilo, zo'n dikke zwarte kater en toen ik hem verleden jaar in huis haalde had hij twee grote draculatanden. De eerste nachten was ik gewoon bang van hem. Maar het blijkt zo'n schijterd te zijn. Hij is van alles bang en miauwt met zo'n schel stemmetje. Een schaap in een wolvenvacht dus.

En hier een stukje over wat het progesteron nu in je buikje doet, Schrijvertje:

* Het eerste trimester:

Progesteron is een belangrijk hormoon voor de zwangerschap omdat het de baarmoederspier ontspant totdat de bevalling plaatsvindt. Zonder dit hormoon zou de baby zich dus niet kunnen ontwikkelen in de baarmoeder. Concreet gezien houdt het hormoon de baby eigenlijk vast in de baarmoeder.

Jammer genoeg heeft progesteron ook dit ontspannend effect op andere organen die daar minder baat bij hebben. Zo worden de darmen bijvoorbeeld luier en vertraagt de darmtransit. Dat veroorzaakt een opgeblazen gevoel.

De wanden van de aders en slagaders zetten uit als gevolg van de ontspanning waardoor de bloeddruk daalt. Daarom kan je last krijgen van duizeligheid of zelfs flauw vallen. Ook het hart heeft het moeilijker om nu de rol van pomp te spelen.
Goedemorgen dames

Mijn baas heeft gisteravond laat nog gemaild, ookal had hij me nog gesproken. Hij wil voorstellen dat zijn vrouw ma t/m woensdag 's middags vanaf 13.30 uur komt en dan kan ik dus 's middags naar huis!

Ik ben er erg blij mee, hele opluchting.

Schrijvertje: ik zie geen foto hoor!

Mijn buik is ook nog niet te zien voor de buitenwereld. Ik zie nu zelf wel een beetje een bobbeltje verschijnen, maar de meeste spijkerbroeken kan ik nog aan. De een zit lekkerder dan de ander, want ze moeten echt niet te strak zitten.

Maarja, ik ben natuurlijk ook ruim 3 kilo afgevallen dus met mij moet je je eigenlijk niet vergelijken.

Nu ga ik ontbijten en een pilletje nemen.

Heb gister in totaal 4 glazen water en 1 glas sap weggekregen. Kijken of dat vandaag nog beter kan.
@Schrijvertje, ik heb een zwangere vriendin eens een soort zwangerschapsdagboek van Anne Geddes kado gedaan. Erg leuk, al zeg ik het zelf :-).

@Lente, hoe weet je zo zeker dat je niet zwanger bent?

@Drew, best pittig hoor yoga. Mijn man zegt altijd dat het geen sport is, maar daar denk ik heel anders over.

@Vliet, balen meis. Hoe je het ook went of keert, het is toch iedere keer weer een teleustelling waar je doorheen moet. Dikke knuffel voor jou.

Hier nog geen nieuws. Ben nog aan het twijfelen of ik vanavond of morgen zal testen. Mits ik natuurlijk niet gewoon ongesteld word.
He Drew, Ik vind het soms wel een beetje eng hoor..... (Soms???? iedere minuut). Ben me er heel goed van bewust dat er nog helemaal niets zeker is op dit moment. Maar ja, ondertussen is het wel een feit dat er iets in je buik zit en daar kun je niet meer omheen. Het is zo dubbel.....
Boepie ik zou morgenochtend testen, omdat ochtendurine beter is. Als je nog zo lang kunt wachten......
Ik denk het niet Schrijvertje :-). Normaal wordt ik altijd overdag ongesteld, dus als ik het vanavond nog niet ben kan ik vast niet langer wachten. Bovendien lijkt het me zo moeilijk om meteen daarna te gaan werken.
Drew, Sodeknetter! jij hebt een dikke kat! Als ik onze twee katten samen neem dan nog wegen ze minder!

- wederom bedankt voor de info! klinkt herkenbaar (al heb ik (nog) geen last van flauwtes en duizelingen). Mijn hart pompt sneller, dat merk ik. Als ik iets actiefs doe gaat het in rap tempo omhoog, veemd hoor. En ja, mijn buik zal wel voor een groot gedeelte darmen zijn, maar nogmaals: van ontspanning en mindere werking is hier echt geen sprake

Lipa, wat fijn zeg, dat je baas het allemaal geregeld heeft! Dat moet voor jou toch ook een goed gevoel zijn

- De foto deed wat raar (nou ja, de foto...... meer hyves ) maar inmiddels staat ie erop.

Boepie, Ja, das dan wel weer waar...... Spannend!!!

Ik ben hier in dubio: heb net bij de buurvrouw thee gedronken, vervolgens waren mijn ouders even hier, ik heb de woonkamer gezwabberd, was gewassen, opgehangen en nieuwe was erin en nu wil ik eigenlijk de stad nog even in. Maar ben zo moe!

Ga denk ik eerst maar even op de bank liggen tot mijn tweede wasje klaar is (met anderhalfuur) en dan even een wasje binnenhalen en eentje ophangen en kijken of ik zin heb om op de fiets te stappen. Wil mezelf eigenlijk dwingen, want ja, ik moet maandag toch ook gewoon aan het werk. Ik heb er zo'n zin in, maar zie er qua energie wel wat tegenop....

En wat is het moeilijk om je mond te houden (de buurvrouw heeft een kleine van vier maanden en mijn ouders hadden het ook nergens anders over dan over die van de buuf...) Ik wil het nog niet vertellen. Eerst wachten tot 8 september! Moeilijk!
Helleu,

Nope nog niet ongesteld hier, en nee ik kan niet zwanger zijn omdat ik denk dat door het stiekum af en toe roken mijn cyclus weer is verlengd. Een jaar geleden was ik ook zo af en toe aan het roken ( misschien 2 per dag met uitschieters van 10 op een feestje) en toen was mijn cyclus dus iets van 30 a 31 dagen.

Ik heb besloten om de sigaret weer helemaal te laten liggen. Is niet zo'n drama hoor voor me, maar zo in de vakanties vind ik het toch wel gezellig/leuk/lekker. Maar alleen dan met een drankje :-)

Dus ik denk dat dat het is. Ik heb geen posi ovulatietest gehad, dus dat ei was waarsch ook later, en ik heb in die periode geen sex gehad dus eh..... zwanger kan echt niet. daarbij heb ik toch echt ongesteldheidskrampen. Ja echt echt echt.

Boepie spannend!!!! Hopelijk ben jij de volgende deze maand!

Ik ga lekker in de zon, eindelijk schijnt hij!
Die Lente, ik geloof het pas als er bewijs is! Enneh, die sigaretten laten staan, kan natuurlijk nooit kwaad!
Wat een stilte hier. Ik heb net wat boodschapjes gedaan. Zie zoveel lekkere dingen waar ik eigenlijk geen trek in heb

Heb maar krentebollen en eierkoeken meegenomen.Oja, en biscuits met van dat witte spul ertussen. En natuurlijk FRUIT!!! Gelukkig smaakt dat me goed, als ik het eenmaal in mijn mond heb.

Drinken gaat hier verder prima. Nu nog iets aan mijn zuivel doen, dus heb ook melk meegenomen. Ja, we zijn goed bezig.

Heb trouwens veel spierpijn/trekkende pijn bij mijn buikspieren helemaal bovenin. Aan de zijkanten en onder mijn bh. Herkent iemand dit? Is toch te hoog om de schuld te zijn van mijn frummel????

Lente en Boepie, hoe gaat ie????? Vind het zo spannend!!!!!

Hadden we al weer iets van Zina vernomen???

Ik ga even met een tijdschriftje op de bank. Geen stad voor mij vandaag. Alhoewel het vanavond koopavond is, en ik alleen thuis ben.... Who knows...
hihi ik vind het erg grappig schrijvertje, ik zie je echt zo zitten te stuiteren hahaha. Fijn dat je zo heppie bent, maar eh... je bent nog heeeeel lang zwanger hoor! Er komen dagen dat je het zelfs vergeet dat je zwanger bent,... althans dat had ik zo vaak.

En je buik... tja, vruchtje is nog echt heeel klein dus die zet je buik niet gelijk op spanning. Sommigen komen snel aan, en anderen weer helaam niet. Bij mij was het na 5 maanden bal... en tot een week of 13 was er nog niet veel te zien en kon ik alles nog wel aan.

Verder geen nieuws hier. Had mn temp net ff opgenomen en had 37,2. Das hoog. En raar. Maar goed, een negatieve test is wel duidelijk en nogmaals... soms voel je het gewoon en ik weet het zeker, ik word echt binnen nu en een paar dagen ongesteld.

Wat wel weer vervelend is, is dat mijn beste vriendin en haar 3 ongecontroleerde niet luisterende zoontjes langskomen op het moment dat ik mn eisprong heb! ARCH! Was ik gewoon eergister ongesteld geworden was het ei net 1 dag ervoor, nu zit ie dr middenin! Dus aqls ik nou nog ff wacht met ongesteld worden zou dat propbleem een klein beetje zijn opgelost :-)

Boepie? Nieuws van het front? Wie is nou de volgende?
Ah hierna wachten op Drew en Lieselotje!
Boepie, spannend hoor, ik blijf voor je duimen, ik hoop het zo voor je.

Schrijvertje, ik heb zo'n 9 maandendagboek gekocht van ongeveer 12 euro. Ik vind het wel leuk dat daar ook de bijzonderheden van die week in staan. Bij elke week kun je schrijven, hoe je voelt, wat er gebeurt ed. Ook is er na elke maand een bladzijde met hoeveel je weegt hoe veel centimeters je buik, heupen en borsten zijn. Daarnaast kun je er ook nog foto's ed in plakken.
Hier nog geen rode vegen dames, het blijft nog even spannend dus. Vanavond testen, indien nodig :-). Ik hoop dat ik nog even kan posten vanavond want de pc thuis is gecrasht. Anders, morgen meer. Fijne avond dames.
Hallo,

Lente, dan hoop ik voor je dat je ongesteldheid nog eventjes op zich laat wachten Tja en die buik.... Lijkt mij ook stug dat het nu al iets doet. En ik was ook echt niet plat als een dubbeltje. Maar die bobbel zat er echt niet... :-s

Estherz, ik ben inmiddels op een site voor mezelf een en ander aan het bijhouden. Zo'n boek lijkt me helemaal geweldig, maar ik durf er nog niet aan.... Dus ik doe het voorlopig even digitaal (Gewoon prive hoor! ) en wacht even tot ik wat verder ben. Dan kan ik altijd alle gegevens even overnemen. Het is wel een leuke tip om de omvang van bepaalde lichaamsdelen te meten. Laat ik dat meteen eens gaan doen (oooo hier worden we weer niet vrolijk van.... )

Ben zo blij als het weekend voorbij is! Lekker aan het werk!!!! Jahoe!!! Zal wel zwaar worden (zijn de eerste weken altijd), maar ik snak naar afleiding.
Hey meiden,

Er is weer lekker veel geschreven vandaag.

Schrijvertje, word vrolijk van je verhalen Is wel normaal dat je buik nu al op zet, is niet de baby maar je darmen. Maakt het niet minder bijzonder toch om al een dikkere buik te hebben. Ik vond het wel leuk dat het bij mij al zo snel begon. En heb nu echt een duidelijk zwangere buik. Zal binnenkort eens een nieuwe buikfoto maken, die van 12 weken is al volledig achterhaald. De pijn boven in je buik... weet niet zo goed waar dat van kan komen. Je baby zit namelijk ter hoogte van je schaambot, ietsje daarboven. Lekker genieten he meid. Heb je al met je man overlegd wanneer je het gaat vertellen aan familie/vrienden?

Boepie, spannend hoor! Ik vind dat jij de volgende zwangere moet worden. Maar dat zeg ik al zolang dit topic bestaat, symbolisch is het toch wel het mooist dat jij als topicopener zwanger bent. Dus ik hoop heel erg op een positieve test vanavond of morgenochtend.

Drew, leuk verhaal van je kat. Klinkt als een grote dikke knuffelkat. Heerlijk toch dat ie zo stoer doet, maar ondertussen. Mijn hond is ook zo'n held op sokken. Grote mond naar andere honden, maar zodra ze in de buurt komen springt ie tegen me op zodat ie opgetild kan worden. Wat ik dan natuurlijk niet doe.

Goed van je dat je al bent begonnen met yoga!! Ik wil daar dus ook na de zwangerschap mee starten. Mede door de spierversterkende oefeneningen, is nu niet raadzaam. Voelt wel lekker yoga of niet?

Vandaag een gezellige dag gehad met mijn moeder. Lekker wezen winkelen. Toen mijn moeder me zag aan komen lopen zei ze meteen, wij moeten echt positiekleding voor je gaan kopen. En ben geslaagd voor 1 mooie spijkerbroek, hij zit heerlijk. Wel even zitten zoeken naar de knoop tijdens het passen... ahum hoezo onervaren. Maar ik ben nu wel overstag, buik is onderhand groot genoeg voor positiekleding. Ben geneigd om te denken, ach pas 15 weken zo overdreven om dat nu al te kopen. Maar het is gewoon nodig. Heb haar ook even het hartje laten horen met de Angelsound. Hij/zij was flink bezig, ze kon een beetje het klotsen van het vruchtwater horen zei ze? Hebben jullie trouwens mijn filmpje op Hyves kunnen horen? Is net een houseplaat haha. Las net op Babybytes dat je de baby met 16 weken vaak al kan voelen, ben benieuwd!
37 weken zwanger!
Boepie !!!!!!! Wat zie ik nou ??????!!!!!!!!!!!!!!

GEFELICITEERD !!!!

Je hebt jezelf heel sneaky in de onderste tabel gezet, en wacht nu zeker af wie het als eerste ziet!

Vertel vertel vertel!!!

ps: als ik dit verkeerd zie haal ik mijn bericht weer weg hoor.
Boepie????

Wauw, ik ben helemaal verbaasd... Wat leuk!

Van harte gefeliciteerd meid!!!! Dank zij oplettende Lipa zie ik het, want ik heb net een bericht zitten typen dat ik het je zo gun. Jemig, wat gaan we hard zeg. Who's next??

He, vertel eens hoe je hebt getest, met wie, etc. Vind het zoooo leuk
37 weken zwanger!
Echt?!?!?! Ik zie het door het berichtje van Lipa!!!!

WAUW!!!!! Echt?!?!?!?! Wat gaaaaaaaaaf!!!!!!

JAHOEJAHOEJAHOE!!!!!!

ook ik wis em als het niet klopt, maar ik hoop het zo voor je!!!!
ps Fennah, gefeliciteerd met je eerste zwangerschapsbroek Fijn dat je die samen met je moeder uit hebt kunnen zoeken. En nu is het wachten op kleine belletjes die in je buik gaan ploppen (tenminste, dat zei een vriendin van mij....)

O, en we hebben nog geen overleg gehad over wanneer we het aan mensen vertellen. Denk dat we echt proberen te wachten op het eerste bezoek aan de vlk. We zien wel hoe lang we het vol houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven