April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Goedemorgen,

@elamanita: we gaan drie weken rondtrekken in Amerika. Niet echt exotisch, maar voor mijn doen wel ver.

Ik heb er echt zin in omdat het ook, als alles goed gaat uiteraard, de laatste verre vakantie voor de komende tijd is. Vriendlief heeft het al over kamperen in Zuid-Frankrijk over twee jaar.

Het enige waar ik echt van baal is dat ik nu niet mag gaan duiken Dus dat wordt snorkelen dan maar.

Na de vakantie gaan we ook maar aan iedereen vertellen dat het raak is. Schoonmama weet het al dankzij mijn vriendje en die heeft er zoveel moeite mee om het stil te houden. Mag ze eindelijk losbarsten.

Zo, nu maar weer aan het werk gaan.
Hier is het ook zo dat je bij de vk pas bij 11 a 12 weken een echo krijgt. Maar bij de gyn doen ze het eerder.
Tammie, snel inderdaad, maar het is ook jouw derde toch? Ik kan alles gewoon nog aan, maar zoals gezegd, door de misselijkheid val ik ook wel af.

Wij zijn nog niet bezig met namen, ik wil eigenlijk eerst alles even afwachten, of het goed blijft gaan enzo. Ben een beetje een doemdenker nu, maar dat komt ook door de hormonen.

Wij gaan in ieder geval het geslacht al eerder bekijken, heb ik bij allemaal gedaan. Ik ben gewoon te nieuwsgierig en ik vind het ook wel praktisch met dingen kopen.

Puck, leuk zo'n vakantie, wanneer vertrek je?
Goedemorgen allemaal,

Het wordt al lekker druk hier. Hier gaat alles goed, ben een beetje moe en de hele dag door nog last van d\een vage misselijkheid maar verder gaat het prima. Mijn (.)(.) zijn volgens mij alweer een cupmaat gegroeid, en dat hoeft voor mij niet zo maar goed. ik hoop dat ik alles nog even verborgen kan houden op mijn werk.

Afgelopen weekend het aan de familie verteld, als het mis zou gaan kunnen we er in ieder geval over praten. We hebben eigenlijk niets gezegd maar ik had voor ons zoontje een t-shirt gemaakt met op de voorkant STOER en op de achterkant "in 2009 grote broer!" En toen iedereen het uiteindelijk zag was iedereen helemaal blij.

Verder belde maandag de VK, ook lekker een kwartier mee aan het kletsen geweest, over hoe het ging en de vorige bevalling, weeënstorm, 5 uurtjes, natuurlijke stuitbevalling en superhormonen haha, ik was toen high van mijn eigen hormonen kon alleen maar lachen toen ons stuitertje er was.

Ik hoef 22 september pas te komen. Gaan we hartje luisteren, geen echo ofzo, dat doen we pas met 20 weken of misschien nog eens tussendoor. Ik kon ook eerder komen als we alle testen wilden laten doen, maar wij gaan er vanuit dat het goed is en zo niet dan merken we dat wel met 20 weken, ik zou de zwangerschap toch niet willen afbreken.

Nu ga ik weer even verder werken.

Gezellig dat het al zo druk wordt en nog een :hug; voor jou Leeuw!
@tammieengwennie Ik krijg ook nog maar 1 broek dicht (ongelooflijk). Gisteren op een feestje een lang t-shirt aangetrokken en knoop open. Wel rot want ik wil het nog een paar weken geheim houden.

@puck79 Geweldig rondreis Amerika. Hebben wij afgelopen meivakantie gedaan. Is wel erg intensief hoor. California?

Ik heb trouwens verder als enig zwangerschapsverschijnsel dat ik moe ben en verder niets. Verder ben ik erg angstig dus kan niet wachten totdat ik bij de gyn. terecht kan!

Moet ook eerlijk zeggen dat ik wel weer graag ga werken (volgende week weer) kan ik ook eens ergens anders aan denken hahaha.
Ha meiden, jammer dat ik zo weinig in kan brengen hier. Op mijn werk kan ik nl niet op het forum komen, is geblokt! Beetje flauw. Dus komt het aan op avonden, maar dan ben ik erg moe. Mijn vriend vindt het niet erg, stuurt me zelfs op tijd naar bed. Wat hij wel vervelend vindt is dat ik niet meer zo knuffelig ben. Zelfs een beetje knorrig!! Volgens mij valt dat reuze mee... Jullie al klachten gehad?

Hoe gaan jullie dat doen met het werk na de bevalling? Ik werk nu 4 dagen, maar wil eigenlijk terug naar 3. Weet alleen niet of dat gaat lukken!
Hehe, weer thuis.

@Jore en Beer: ik ga 30 augustus op vakantie en we beginnen in New York, door naar Vermont, terug naar New York en dan naar Florida.

Sinds gisteren voel ik geen steekjes meer in mijn buik, maar mijn borsten zijn nog gespannen en groter dan eerst. Voor de rest alleen maar moe.

Mijn beste vriend is er nu wel achter, want ik versprak toen ik zei dat ik niet meer dronk....ik had moeten zeggen dat ik er op let... Hij raadde het meteen en ik kan zo slecht liegen, dus dat is 1!

Na de vakantie komt de rest het te weten. Nu geniet ik nog teveel van het idee dat ik iets weet wat hun niet weten
Goodevening everybody!

Hier tot nu toe nog weinig klachten. Wel ook moe, maar ik heb nog zomervakantie deze week, dus ik kan het lekker rustig aan doen. Hoewel ik vandaag een dagje met mn moeder ben wezen winkelen en dan merk ik wel dat ik snel moe ben.

Verder passen al mn kleren nog, je ziet nog helemaal niks.

@ Puck79: idd, ik geniet ook nog van ons kleine geheimpje. Wsch dat het daardoor ook niet superveel moeite kost om het te vertellen! We wachten in ieder geval nog tot het bezoek aan de vk over 2 weken. Ik ben dan nog maar 8 weken, dus misschien wachten we dan nog wel ff. We zien wel!
Ik up ons even....stonden ergens onderaan. Hier nog steeds hetzelfde. Moe en nergens zin in. Behalve in met een dekentje op de bank hangen. Ik ben niet echt gezellig voor de kids...maar ja...dat moet ik dan maar weer een keertje goed maken.
Is er nog een plekje om mee te schrijven hier?
Hoi allemaal,

Van mij mag je meeschrijven watje!

Danielle, heb jij BB gestudeerd in Maastricht, dan ken ik je nl. van de studie (zou wel heel toevallig zijn).

Ik zit nu thuis met een virus. Ik was in het ZH opgenomen omdat er mogelijk iets met mijn hart niet goed was dus ik ben al lang blij dat het meevalt.

groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Gezellig! Zal even kort wat over mezelf vertellen. Ben 27 en nu net zwanger van mijn tweede kindje. Eerste, een meisje is nu ruim 16 maanden. Mijn voorlopige uitgerekende datum is 16 april.

We vinden het super om weer zwanger te zijn, maar zelf heb ik een heleboel onzekerheden op het moment en vind ik het soms prettig om even van me af te kunnen schrijven en dingen te kunnen delen.
@ Watje, welkom! en van harte gefeliciteerd!

@ Vrolijke vrouw,nee, je kunt me niet kennen daarvan...

Hoe gaat het verder dames?

Hier gaat het erg goed, ben gelukkig niet misselijk etc.

Wel heb ik af en toe ontzettende pijn in de onderbuik, wat doortrekt naar mijn onderrug.

Duurt ongeveer 10 minuten, maar doet zo'n pijn dat ik er misselijk van word...:-S

Schijnt dat het (nu al!) bandenpijn kan zijn?! Herkenbaar?

X Danielle
Hoi watje, gefliciteerd en welkom!

VV, da's schrikken, waarom dachten ze aan je hart? Gelukkig dat het meeviel zeg.

Danielle, die pijn komt mij niet bekend voor, maar misschien inderdaad bandenpijn? Wel vervelend dat het zo heftig is. Als het blijft even je vk bellen hoor.

Hier nog steeds moeoeoe. Misselijkheid lijkt wel iets te normaliseren (of ik wen eraan ofzo). Vind die eerste drie maanden nou niet de leukste van de zwangerschap. Eigenlijk de middelste drie, voel je je weer lekker fit en ben je nog niet zo dik. Verheug me er al op!

Fijne avond iedereen!
Welkom watje!

Hier ook, vanmiddag toen mijn zoontje een dutje deed, even mijn bedje opgezocht. De moeheid overvalt je soms..

Verder voel ik me goed, borsten zijn al flink in omvang toegenomen, en we moeten nog wel aardig wat maanden!!

Is bij jullie het besef er nu al helemaal dat er dalijk zo'n klein hummeltje bij is? Vind het zelf nog moeilijk te bevatten soms.

Wij hebben bijv. Babyboom gevolgd en dan besef je wel weer even dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat je zwanger raakt. We zijn ons er dus zeker van bewust dat we wederom "gezegend" zijn...
Dat is inderdaad waar vlinder1979!

Ik besef het zelf maar al te goed. Omdat ik dus die diabetes heb moest ik ongeveer 3 jaar geleden i.v.m mijn zwangerschapswens alle medicijnen omzetten (i.p.v. 1 keer per dag insuline spuiten naar 4 keer per dag). Na een jaar kreeg ik groen licht. Nu kwam het volgende probleem: Ik was niet meer ongesteld!

Daarna dus bijna anderhalf jaar met medicijnen van gynaecoloog geprobeerd zwanger te worden. Nu is dus eindelijk het wonder geschiet!!!

Mijn man en ik zijn ongeveer anderhalf jaar geleden getrouwd. Mijn gehele omgeving begon toen ook na een half jaar te zeuren over dat het wel eens tijd werd dat ik zwanger werd. Dit heeft mij behoorlijk veel pijn gedaan omdat ik dacht dat het ons niet meer zou lukken.

Nu ben ik dan ook erg blij dat het ons wel is gelukt!
Hoi Watje, welkom!

Wat grappig dat we allemaal ongeveer het zelfde meemaken aan kwaaltjes op dit moment. Moe en pijn in de buik en onderrug.

@Vrolijkevrouw, wat schrikken zeg, gelukkig is het niet je hart, alhoewel een virus me ook niet alles lijkt. Beterschap!

Over grotere (.) (.) gesproken, ik heb gisteren mijn eerste item gekocht voor de baby: een zwangerschapsbeha. Heerlijk zit het Mijn eigen beha's maakten gewoon striemen in mijn huid, dus hop naar de Hema gisteravond. Hema heeft overigens te schattige babykleding zag ik, maar ik houd me in totdat ik weet dat het goed zit daarbinnen. Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat er een kleine Puck in me groeit.

Het valt me wel op dat mijn katten niet bij me weg te slaan zijn, alsof ze het doorhebben. De hele beestenbende wil op schoot, naast me liggen en loopt overal met me mee al spinnend en wel. Heeft iemand anders nog katten en merkt je verschil in het gedrag?

Voor de rest iedereen een fijne dag , ik ga weer verder werken.
@Jore...wat een verhaal zeg!! Ik duim dubbel voor jou dat alles goed gaat met deze zwangerschap!!! Hier vallen de kwaaltjes mee...mijn borsten doen niet meer mega veel pijn...ben niet heel erg misselijk...maar wel nog erg moe. En bijzonder prikkelbaar...arme kinderen en man...
Hoi meiden,

jeetje jore, gelukkig dat je nu zwanger bent!

Mijn man is nu aan het wandelen met de oudste, die kan nu net een beetje lopen. Ik blijf binnen en doe het rustig aan.

Beer: ze dachten aan mijn hart omdat ik een stollingsafwijking heb waardoor ik verhoogde kans heb op bloedpropjes en tijdens de zwangerschap is die kans ook al verhoogd. Toen kreeg ik het benauwd en was de dokter bang (en ik ook) dat er misschien een bloedpropje in mijn hart of longen zat. Maar dat is gelukkig dus niet zo.

Puck: ik heb al een eerste pakje voor de kleine gekocht. Kon het niet laten. Er staat op : "brand new friend", heel lief.

Hier komen de katten ook wat meer op me af om te kroelen, zou dat door de zwangerschap komen?

Groetjes allemaal,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
@ De kattenliefhebbers....katten voelen aan wanneer baasjes rust nodig hebben. Dan komen ze vaak bij je op schoot liggen...Wij hebben een echte buitenkat...zien we bijna nooit. Sinds ik zwanger ben zit ze weer in de buurt...ondanks de hond. Vanmorgen kwam ze zelfs de slaapkamer binnenlopen, terwijl ze zich normaal niet eens aan de trap waagt!! Ik zie mevrouw opeens weer meerdere malen per dag, terwijl ik haar soms niet eens zag om te komen eten!!
@all...ik wil de kids binnenkort als we het bekend maken shirtjes aan doen met een bebaalde tekst. Nu heb ik twee meiden, dus de tekst STOER! IK WORD GROTE BROER! Gaat niet echt op. Hebben jullie suggesties voor de ZUS variant???
Hoi dames!

@Tammiengwennie,:Misschien deze:

Het was een grote klus, maar ik word grote zus!

Of;

Geen mijn ouders maar een kus, want ik word grote zus!

Ik zelf voel me sinds gisteren een beetje rot... Ik ben mijzelf niet, erg snel boos, en verdrietig.

Komt denk ik door de hormonen, maar heb er erg last van zelf.

En omdat niemand het verder nog mag weten, moet ik me wel een beetje inhouden....Pfffff moeilijk

Hoop dat het gauw een beetje beter wordt!
Voor het lijstje: 4 september de eerste echo en 5 september de controle!! Heb er zo'n zin in!!
hoi dames

zo was gisteren zo druk op het werk dat ik niks heb kunnen lezen! Maar er was weer veel geschreven zag ik. Heb inmiddels Watje erbij gezet.

Gefeliciteerd watje en welkom!

Ik heb gisteren toch maar verteld aan mijn baas dat ik er volgend jaar dus weer 4 maanden niet ben. En haar reactie viel me reuze mee! OK echt blij was ze niet maar ook niet boos dus perfect.

Gisteravond hebben we het ook aan de ouders verteld. We hadden een dubbele fotolijst gekocht met aan 1 kant een foto van ons zoontje en aan de andere kant een gedichtje:

het lijkt misschien een beetje raar

zo'n lege lijst met een gedicht

maar mag ik misschien volgend jaar

naast mijn broer met mijn gezicht?

die dus aan de oma';s gegeven en ze gingen helmaal glunderen ondertussen roepend echt waar?? De opa's snapte er natuurlijk niks van want die hadden nog geen kans gehad om de lijst te bemachtigen haha. Maar toen dat eenmaal gelukt was waren ze ook helemaal blij

ow ik moet weer even wat gaan doen! tot straks misschien......
Elmanita, wat een leuk idee. Zowieso al meer leuke dingen gehoord hier, hoe jullie het vertellen. Wel fijn dat je baas goed reageerde. Zou trouwens ook wel raar zijn geweest als ze boos geworden was, toch?

Puck, onze laatste kat is helaas vorig jaar weggelopen. Bij al mijn zwangerschappen hadden we er drie (de andere twee zijn kort na elkaar overleden, ze waren ook al oud). Maar goed, als ik zwanger was waren die dus ook niet bij mij weg te slaan. Ik vond dat op het laatst altijd zo irritant. Zat je met zo'n dikke buik, willen er ook nog eens 2 of 3 katten bovenop liggen, dat gaat dus echt niet.

VV, wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden. Mijn man heeft ook een stollingsafwijking en heeft aantal jaar geleden een zeer heftige trombose gehad. Ik weet hoe ernstig dat kan zijn. Slik je ook medicijnen?

Danielle, klote voor je, kop op hoor, dat zijn vast de hormonen. Als je een week of 12 bent is dat instabiele een beetje voorbij en ga je je beter voelen.

Ik ben niet meer zo erg misselijk trouwens, het is een stuk beter te dragen gelukkig. Niet helemaal weg ofzo, maar toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven